Mistä niitä oikeita ystäviä aikuisiällä saa?
Sellaisia oikeasti läheisiä, joiden kanssa synkkaa, ja jotka haluavat myös oikeasti aidon ystävän.
Kommentit (23)
Aika vaikeaa se on, aikuisiässä monella on haasteita perhe-elämän ja työelämän yhteensovittamiseen ja siinä ei ennätä ystävyyssuhteita hoitamaan.
Kyllä niitä löytyy, kunhan ei itse ole liian ronkeli.
Toisaalta, olen itsekin sellainen, että mieluummin olen yksin kuin kenen tahansa kanssa.
Itseään kiinnostavista harrastuksista yrittäisin etsiä. Silloin olisi ainakin joku yhteinen kiinnostuksenkohde, jolla rakentaa ystävyyttä.
Panokaverin löytää netistä, treffipalstalta
Ikeasta itsekoottava 49.95, Jyskistä käyttövalmis 159.50.
Ei mistään. Ystäviä ovat vain kun hyötyvät sinusta jollain lailla.
Riippuu sinusta. Ystäviä kyllä saa, mutta jos sinä olet joku ihan omituinen tapaus, niin ei kai sellaisesta kukaan välitä ja halua tutustua.
Täällä on kyllä neuvottu tuhat kertaa mistä ystäviä voisi löytyä, mutta eipä näytä neuvot koskaan kelpaavan. Te yksinäiset olette myös niin nirsoja, että sen takia varmaan olettekin yksinäisiä. Vika ei ole siis kaikissa muissa, vaan lähinnä teissä itsessänne.
Elä elämääsi ja ole avoin. Löydät tai et. Väkisin ei kannata miellyttää sekä mielistellä ketään, se ei ole aitoa. Avoimuutta ja hyväksyntää lisää. Halutkaa aitoja ystäviä eikä mitään hyötysuhteita. Teitä on huijattu, vaikka tekisi itse mitä ei välttämättä saa aitoja ystäviä joiden kanssa on syvä yhteys. Kavereita voi taas saada mutta se vaatii jokaiselta rehellisyyttä. Se siitä nuorten arvostelemisesta, eivät osaa kouluissakaan auttaa ja kaikki paskanjauhanta pitää jättää pois. Turhaa hienostelua vain puheissa, näkee kyllä sen epäaitouden kun selittelevät asioita. Eivät usko itsekään niihin valheisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu sinusta. Ystäviä kyllä saa, mutta jos sinä olet joku ihan omituinen tapaus, niin ei kai sellaisesta kukaan välitä ja halua tutustua.
Täällä on kyllä neuvottu tuhat kertaa mistä ystäviä voisi löytyä, mutta eipä näytä neuvot koskaan kelpaavan. Te yksinäiset olette myös niin nirsoja, että sen takia varmaan olettekin yksinäisiä. Vika ei ole siis kaikissa muissa, vaan lähinnä teissä itsessänne.
Sitten on se porukka jota ette kukaan hyväksy, syy on yleensä kateus. Kärsikää itse. Olen mielummin yksin kuin paskassa seurassa. Piste. Lopettakaa nuorten kiusaaminen!
Mä löysin yhden aikoinaan Kaksplussan keskustelupalstalta. Kiinnitimme huomiota siihen, että meillä oli varsin paljon samanlaisia kiinnostuksenkohteita. Kun hän perheineen muutti pääkaupunkiseudulle, tavattiin ensimmäistä kertaa. Tästä on nyt noin 15 vuotta. Toinen ystävä löytyi ihan sattumalta pari vuotta sitten eräästä Facebookin ryhmästä. Hänen kanssaan meillä on sen verran harvinainen kokemus eräästä sairaudesta, että se yhdisti meitä todella paljon. Meistä tuli nk sydänystäviä jo ennenkuin olimme kertaakaan edes tavanneet toisiamme. Kolmannen ystäväni tapasin ulkoillessani koirani kanssa. Hänellä ei ollut omaa koiraa, mutta oli aika usein hoitokoiria. Kun päivittäin tai lähes päivittäin kuljettiin samaa matkaa ja juteltiin, niin vähitellen siitä alkoi sitten ystävyyskin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä löytyy, kunhan ei itse ole liian ronkeli.
Toisaalta, olen itsekin sellainen, että mieluummin olen yksin kuin kenen tahansa kanssa.
Niinpä.
On myös erilaisia ystävyyssuhteita. Minulla ainakaan ei ole aikaa hengata kylki kyljessä kenenkään kanssa tai edes nähdä joka viikko, sillä elämässäni on muutakin. Jos toinen ei kykene sitä asiaa ymmärtämään, niin hänestä ei voi tulla minun ystävääni, kaveri vain korkeintaan.
Pohdintaa. Ihmisten kannattaisi kai löytää "sopivan oloisia" kivoja. Koska kaksi väärää yhdessä ei toimi tai voi mennä sukset ristiin. Pitäisi tiedostaa minkälainen on itse, arvot, kiinnostukset, luonne ja mitä hakee. Ja sitten miettiä matchaako. Ja onko syvällinen, pinnallinen, mitä haluaisi kaverin kanssa tehdä vai ollaanko vain teellä. Ja onko valtavirtaihminen enemmän vai siitä poikkeava, että hakee muuta kuin massalle suunnattua. Entä luontoihminen vai kaupunki etc.
Onko kiltti vai pomottava, osa ei siedä pomottavaa hetkeäkään, etsivät tasa-arvoa. Ehkä sattumalta osuu ihmisiä kohdalle, onko se jokin aihe, tapaava ryhmä, tapahtuma, kiinnostus, matka, projekti, somen erikoinen juttu tai sattuma. Ja juoko alkoholia vai etsiikö selvää seuraa, on aika oleellista. -Entä miten kumpikin suhtautuu köyhiin tai tuloeroihin, ymmärtääkö muita vai onko vaativa. Allerginen ei kestä eläimiä pitkään, osa ei lainkaan, vaikka niistä pitäisi. :)
Mulla on yksi kriteeri ja se on samat elämän arvot. Konservatiivina suomessa ei ole juuri ketään joka jakaa samoja arvoja...
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta itsekoottava 49.95, Jyskistä käyttövalmis 159.50.
Kun jyskissä alennukset niin 65.99€
Vierailija kirjoitti:
Itseään kiinnostavista harrastuksista yrittäisin etsiä. Silloin olisi ainakin joku yhteinen kiinnostuksenkohde, jolla rakentaa ystävyyttä.
Tähän käy pelkästään työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on se porukka jota ette kukaan hyväksy, syy on yleensä kateus. Kärsikää itse. Olen mielummin yksin kuin paskassa seurassa. Piste. Lopettakaa nuorten kiusaaminen!
Täh?
Olen viisikymppinen ja ap on ilmeisesti myös aikuinen, kun kerran kysyi jo otsikossaan kuinka löytää aikuisena ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Olen viisikymppinen ja ap on ilmeisesti myös aikuinen, kun kerran kysyi jo otsikossaan kuinka löytää aikuisena ystäviä.
Jos et osaa ymmärtää lukemaasi niin jätä vaikka huomiotta. Asia vain mietittäväksi lukijoille kun pakotatte nuoria pitämään kaikista. Kiusaajasta harvemmin tulee parasta kaveria, vaatii aika paljon molemmilta osapuolilta. Näin esimerkiksi. Opettajat sekä muu kouluhenkilökunta on sairasta ilkeää ryhmittymää nykyisin.
Kannattaa koittaa kaikissa arjen vuorovaikutustilanteissa olla kiinnostunut ihmisestä ihmisenä, arvona sinänsä. Uteliaisuudesta, ilman ennakkoluuloja, ilman tuomitsemista. Kyllä sen sitten huomaa kenen kanssa synkkaa syvemmin.
En minä ainakaan mistään ole saanut. Olen kyllä yrittänyt vaikka mitä. Entisetkin ystävät olen menettänyt. Ei näköjään kukaan halua olka kanssani.