Onko kotikoulu hörhöilyä vai vaihtoehto?
Itse en kannata. Täytyy olla hyvät tulot perheessä, jos toinen jää opettamaan lapsia kotiin.
Kommentit (162)
Ei siinä kummankaan tarvitse olla työtön. Voi yhdistää esimerkiksi siihen että vanhempi/vanhemmat tekee työnsä kotona.
Meillä harkittiin siinä vaiheessa kun Helsingin kaupunki vaihteeksi taaaaaas tarkasteli kouluverkkoa ja lapsen koulumatka olisi pidentynyt.
Me emme jääneet kotiin vaan kiersimme asuntoautolla Eurooppaa ensin vuosi ja sitten toinen.
Yhdellä siivooja naisella on kymmenen lasta, joista koulussa vissiin kolme,muut alle kouluikäisiä. Hän opetti lapsia kotona. En tosin tiedä,miten heille kävi,kun hän erosi ja otti uuden miehen,muutti pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä kummankaan tarvitse olla työtön. Voi yhdistää esimerkiksi siihen että vanhempi/vanhemmat tekee työnsä kotona.
Meillä harkittiin siinä vaiheessa kun Helsingin kaupunki vaihteeksi taaaaaas tarkasteli kouluverkkoa ja lapsen koulumatka olisi pidentynyt.
Eli lapsi käytännössä opiskelee yksin?
Tuota ei suositella kenellekään.
Me reissasimme vuoden verran, minä opetin lapsia. Tosin minulla on äidinkielen ja erityisopettajan pätevyys. Ainoa ongelmia tuottanut aine oli seiskaluokan matematiikka, mutta äkkiä nekin asiat selvisivät.
Muiden kuin opettajien lapsille en suosittelisi kotikoulua enkä opettajien lapsillekaan kovin moneksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lapsi käytännössä opiskelee yksin?
Tuota ei suositella kenellekään.
Eihän se lapsi yksin opiskele jos vanhempi/vanhemmat on kotona.
Mielenterveysongelmaisten juttuja. Käytännössä lapsen koulu keskeytyy, koska kukaan ei häntä loppupeleissä opeta. Lisäksi lapsi syrjäytyy, koska ei näe ikätovereitaan. t: lasun sossu
Vierailija kirjoitti:
Hörhöilyä. Miten voi olla niin varma omasta viisaudestaan että pystyy opettamaan paremmin kuin ammattilaiset?
Mä osaisin varmasti opettaa tiedolliset asiat lapsilleni, mutta mitenkään en osaisi opettaa heille ikätovereiden kanssa toimimista, voittamista, häviämistä ja neuvottelemista, ryhmään pääsemistä ja ryhmän mukana menemistä.
Kysymys on outo. Vähän niin kuin kysyisi, onko oppivelvollisuuden suorittaminen koulussa marxilaista, vai vaihtoehto?
Mitä järkeä yhteiskunnan on tuhlata varoja opettajien koulutukseen, jos kuka vaan pystyy opettaa? Jännä, että esim. Ruotsissa kotikoulu on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hörhöilyä. Miten voi olla niin varma omasta viisaudestaan että pystyy opettamaan paremmin kuin ammattilaiset?
Mä osaisin varmasti opettaa tiedolliset asiat lapsilleni, mutta mitenkään en osaisi opettaa heille ikätovereiden kanssa toimimista, voittamista, häviämistä ja neuvottelemista, ryhmään pääsemistä ja ryhmän mukana menemistä.
Riittää, kun et tuhoa hänen itsetuntoaan.
Ihmisillä on joskus liian omahyväinen kuvitelma omasta roolistaan toisen selviämiseen... vaikka fiksut pärjää aina.
Vai oletteko maailmasta eristäytyneet? Eikä internettiä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä yhteiskunnan on tuhlata varoja opettajien koulutukseen, jos kuka vaan pystyy opettaa? Jännä, että esim. Ruotsissa kotikoulu on kielletty.
Kotona ei välttämättä sitouduta marxilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää, kun et tuhoa hänen itsetuntoaan.
Ihmisillä on joskus liian omahyväinen kuvitelma omasta roolistaan toisen selviämiseen... vaikka fiksut pärjää aina.
Vai oletteko maailmasta eristäytyneet? Eikä internettiä?
Halusitpa tai et, koulu on edelleen se helpoin paikka lapselle saada ystäviä.
Kotikoululaisella ei ole oikeutta myöskään koulun tarjoamiin terveyspalveluihin. Oppimateriaalit on itse kustannettava.
Jotkut lapset oppivat koronan aikana, että sängyssä loikoilu puoleen päivään on mukavaa.
Mars kouluun vaan!
Vierailija kirjoitti:
Kotikoululaisella ei ole oikeutta myöskään koulun tarjoamiin terveyspalveluihin. Oppimateriaalit on itse kustannettava.
Mitähän terveyspalveluja se koulu tarjoaa?
Mun lapsi näki lääkärin kerran koko peruskoulun aikana.
Muutama terveydenhoitajan tarkastus.
Vierailija kirjoitti:
Me reissasimme vuoden verran, minä opetin lapsia. Tosin minulla on äidinkielen ja erityisopettajan pätevyys. Ainoa ongelmia tuottanut aine oli seiskaluokan matematiikka, mutta äkkiä nekin asiat selvisivät.
Muiden kuin opettajien lapsille en suosittelisi kotikoulua enkä opettajien lapsillekaan kovin moneksi vuodeksi.
Kuka kissan hännän nostaisi ellei kissa itse.
Kotikoulu jonkun hörhöilyn takia on hörhöilyä (eli esim. Yhdysvalloissa jos sen takia kotikouluttaa, ettei lapselle opettaisi evoluutioteoriaa, tai ettei lapsi saisi seksuaalikasvatusta jne.).
Sen sijaan jos vaikka nepsy-lapsi ei syystä tai toisesta kykene menemään kouluun, niin kotikoulu voi joskus olla se ainoa vaihtoehto.