Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kotikoulu hörhöilyä vai vaihtoehto?

Vierailija
17.08.2023 |

Itse en kannata. Täytyy olla hyvät tulot perheessä, jos toinen jää opettamaan lapsia kotiin.

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikoululaisella ei ole oikeutta myöskään koulun tarjoamiin terveyspalveluihin. Oppimateriaalit on itse kustannettava.

Turhaan alapeukutat tosi asiaa.

Vierailija
22/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ei juurikaan enää ole mitään terveyspalveluja ja moni ostaa jo nyt ne oppimateriaalitkin itse koska koulut säästävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme jääneet kotiin vaan kiersimme asuntoautolla Eurooppaa ensin vuosi ja sitten toinen.

Eli lapsesi kävivät autokoulua?😂

Vierailija
24/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä yhteiskunnan on tuhlata varoja opettajien koulutukseen, jos kuka vaan pystyy opettaa? Jännä, että esim. Ruotsissa kotikoulu on kielletty.

Kotona ei välttämättä sitouduta marxilaisuuteen.

Peruskoulussa sitten sitoudutaan?

Vierailija
25/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä kummankaan tarvitse olla työtön. Voi yhdistää esimerkiksi siihen että vanhempi/vanhemmat tekee työnsä kotona.

Meillä harkittiin siinä vaiheessa kun Helsingin kaupunki vaihteeksi taaaaaas tarkasteli kouluverkkoa ja lapsen koulumatka olisi pidentynyt.

Jaa että nostetaan palkka ja työpäivä käytetäänkin lasten kanssa.

Nyt on joku uuden ajan kotikoulu, yhteiskuntaa vastustavalle aatteelle perustuva. Siis niinkuin sen katon alla osa kotikoulua pitävistä toimii.

Vierailija
26/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta tulee syrjäytynyt joka ei halua tarttua eikä innostua mistään, koska viikonloput puuttuvat, lomat kaikki järjestys. Elämä tulisi olemaan kaaosta.

Vierailija
27/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä kummankaan tarvitse olla työtön. Voi yhdistää esimerkiksi siihen että vanhempi/vanhemmat tekee työnsä kotona.

Meillä harkittiin siinä vaiheessa kun Helsingin kaupunki vaihteeksi taaaaaas tarkasteli kouluverkkoa ja lapsen koulumatka olisi pidentynyt.

Jaa että nostetaan palkka ja työpäivä käytetäänkin lasten kanssa.

Nyt on joku uuden ajan kotikoulu, yhteiskuntaa vastustavalle aatteelle perustuva. Siis niinkuin sen katon alla osa kotikoulua pitävistä toimii.

Olemme yrittäjiä. Voimme ihan itse päättää milloin teemme töitä ja paljonko nostamme palkkaa.

Vierailija
28/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotikoululaisella ei ole oikeutta myöskään koulun tarjoamiin terveyspalveluihin. Oppimateriaalit on itse kustannettava.

Mitähän terveyspalveluja se koulu tarjoaa?

Mun lapsi näki lääkärin kerran koko peruskoulun aikana.

Muutama terveydenhoitajan tarkastus.

Hammaslääkäri? Kuraattori? Psykologi? Puheterapeutille lähete? Kouluterveydenhoitaja?

Vierailija
29/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisen koulun terveydenhoito kuuluu kotikoululaiselle ja oppimateriaalit ovat maksuttomia kaikille oppivelvollisille.

Vierailija
30/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän terveyspalveluja se koulu tarjoaa?

Mun lapsi näki lääkärin kerran koko peruskoulun aikana.

Muutama terveydenhoitajan tarkastus.

Hammaslääkäri? Kuraattori? Psykologi? Puheterapeutille lähete? Kouluterveydenhoitaja?

Hammaslääkäri on terveyskeskuksessa, ei koulussa.

Puheterapeutin lähetteen saa neuvolasta.

Kouluterveydenhoitaja ei tee muuta kuin tarkastuksia, ei siis ole paikalla koululla enää, ne tarkastuksetkin on nykyään satunnaisia.

Ei kaikki lapset tarvitse kuraattoreita tai psykologeja.

Vierailija
31/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppivelvollisuuden suorittaminen ilman koulunkäyntiä vaatii aluksi aikuisen apua.

Opiskelumateriaalit maksetaan itse.

Näinollen suoritustapa ei ehkä sovi sellaisille köyhille, joiden huoltajilla ei ole varaa olla työtön. Se tuskin sopii myöskään sellaisille, joiden huoltaja on aggressiivinen, sekava tms.

Itseopiskeluna suoritukseen ei välttämättä mene 9 vuotta.

Vierailija
32/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta tulee syrjäytynyt joka ei halua tarttua eikä innostua mistään, koska viikonloput puuttuvat, lomat kaikki järjestys. Elämä tulisi olemaan kaaosta.

Työelämässä ei voi sitten itse määrätä aina huvittaako jonain päivänä tehdä jotain vai ei.

Vierailija
33/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan alapeukutat tosi asiaa.

Jaat väärää tietoa.

Vierailija
34/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suorittaminen tarkoittaa - onko kokeiden läpäisy yms. sama asia, kuin riittävät tiedot? Vai onko joku menestysvaatimus lisäksi?

Vierailija
35/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä ei voi sitten itse määrätä aina huvittaako jonain päivänä tehdä jotain vai ei.

Orjia vartenhan tämä koulutus onkin.

Vierailija
36/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suorittaminen tarkoittaa - onko kokeiden läpäisy yms. sama asia, kuin riittävät tiedot? Vai onko joku menestysvaatimus lisäksi?

Loogisesti ajateltuna, kokeen läpäisy edellyttää riittäviä tietoja: esim. arvosana 5 riittää.

Vierailija
37/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistuksen keskiarvo 5 on "kyllin hyvät tiedot". Kuka ei siihen pystyisi? Vähän taktikointia! Kun säästyy opiskeluvuosia, henkilö voi keskittyä ammattiin, kun muut puurtaa vielä perusjuttujen parissa...

Vierailija
38/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin vanhempien tekstien mukaan tärkeintä että lapsesta tulee itseajatteleva ja "hereillä oleva."

No ainakin kotikoulussa vanhemmat voivat syöttää lapselle oman idealogiansa lapsen saamatta mitään muita ajatuksia ja virikkeitä.

Sääli lapsia joita vähän koulutettu vanhempi opettaa kotona.

Vierailija
39/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset peruskouluun.

Vierailija
40/162 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistuksen keskiarvo 5 on "kyllin hyvät tiedot". Kuka ei siihen pystyisi? Vähän taktikointia! Kun säästyy opiskeluvuosia, henkilö voi keskittyä ammattiin, kun muut puurtaa vielä perusjuttujen parissa...

Pahimmat nyhvertäjät jatkavat perusjuttuja vielä 3 vuotta. Siis jotain, mikä ei mitenkään valmista itsenäisyyteen. Ajanhaaskausta ja tekosyitä, sanon minä.