Uuden kumppanin käytös hämmentää
Olen tapaillut kyseistä henkilöä vasta noin kuukauden, joten kyse ei ole mistään (vielä) kovin vakavasta suhteesta. Pidän kuitenkin hänestä ja haluaisin suhteemme syvenevän, ja hän tuntee samoin. Minua kuitenkin vaivaa hänen käytöksessään jatkuva tapa kääntää keskustelu seksiin, vaikka emme ole vielä edes menneet sänkyyn (minun päätöksestäni). Se on todella häiritsevää, ja oikeastaan on vain viivästyttänyt minun osaltani aloitteellisuutta seksin suhteen, koska tuntuu, että hän ei kunnioita rajojani tässä asiassa. Hän vihjailee minun olevan takakireä siveyden sipuli, vaikka aiemmissa suhteissani en sitä todellakaan ole ollut. Joskus, kun sanon hänelle, että en juuri nyt halua puhua jostain hänen fantasiastaan, hän pahoittaa mielensä ja kutsuu minua ilkeäksi tai manipuloivaksi. (??)
Tämän lisäksi meillä olemme tietyistä asioista eri mieltä poliittisesti; se on varmaan ihan normaalia jokaisessa parisuhteessa. Aiemmin olen nauttinutkin siitä, että olen päässyt kumppanin kanssa väittelemään jostain poliittisesta kysymyksestä ja "parantamaan maailmaa", vaikka kumpikaan ei sen kummemmin poliitikassa olisikaan. Tämän ihmisen kanssa keskustelu ei kuitenkaan pysy asiatasolla, vaan hän syyttää minua valehtelusta tuodessani esiin asioita, jotka ovat päivänselviä. Hän syyttää minua vääristelystä, kun ei pysty perustelemaan jotain väitettään. Hän käy myös henkilökohtaisuuksiin, mikä ei minusta kuulu asiaan ollenkaan. Keskustelu käy hyvin nopeasti ahdistavaksi ja epämiellyttäväksi.
En tiedä, miksi hän käyttäytyy näin. Muutoin todella ihana ja kohtelias, mutta kiihtyy sitten nollasta sataan hetkessä ja käy oikeastaan hyvin ikäväksi. Eniten kaikessa ahdistaa kuitenkin tuo jatkuva jauhaminen seksistä. Ymmärrän kyllä järjellä, että tässä on paljon hälytysmerkkejä, mutta minulla on omat syyni pyrkiä ymmärtämään häntä. Hän on kaikin muin tavoin hyvin sopivan oloinen tapaus.
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutsut tuollaista tutustumista johonkin vajakkiin uudeksi kumppaniksi? Eikö sulla ole mitään rimaa?
Naurahdin. Eri
jaahas, taas muuten hyvä mies provo.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisit suhteen syvenevän? Mitä mä just luin?
Toivoisin näkeväni hänessä muitakin puolia.
Voi sentään minkä tarinan taas väsäsit ap. Mistä sait tähän idean? Oletko taas katsonut jonkun tosi laadukkaan ohjelman vai mistä oikein ammennat näitä ideoitasi ylipitkiin stooreihisi?
Jos olen tuntenut jonkun henkilön vasta kuukauden verran, niin en todellakaan ryhdy inttämään kanssaan politiikasta tai maailmantilanteesta. Joku omaksi ilokseen riitaahaastava ei todellakaan pääse jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei taidettu miestä mainita missään. Miksi oletat kyseessä olevan mies?
Melkoisen epätoivoinen roikkuja jos oikeasti tuosta miestä havittelet.
Vierailija kirjoitti:
Voi sentään minkä tarinan taas väsäsit ap. Mistä sait tähän idean? Oletko taas katsonut jonkun tosi laadukkaan ohjelman vai mistä oikein ammennat näitä ideoitasi ylipitkiin stooreihisi?
Eihän sun ole pakko näitä lukea, jos ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höhöö joo ihan varmasti onkin nainen niinpä niin.
Alright, ehkä annat tän reppanan parannella itseään ihan omassa rauhassaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näille uusille tuttavuuksille annetaan aina niin paljon armoa. Jätä se ei se muutu nyt ainakaan paremmaksi. Ei ihmissuhteissa pidä antaa yhtään anteeksi tuollaisia vikoja jotka heti ensimetreillä vi tuttaa. Kyllä sen tietää kun se oikea tulee ei tarvitse miettiä miksi hän tekee niin ja näin.
Toisaalta ainahan sinkkunaisille sanotaan, että he ovat liian nirsoja, pitää laskea rimaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höhöö joo ihan varmasti onkin nainen niinpä niin.
Eiköhän se asenneongelma miehiä kohtaan tule ihan itseltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Syy, miksi yritän ymmärtää häntä, on se, että ymmärtääkseni hänellä on ollut hyvin vaikea lapsuus ja nuoruus, johon on liittynyt väkivaltaa. Hän käy terapiassa purkaakseen näitä traumojaan, mutta en tiedä, keskusteleeko hän terapiassa seksuaalisuudestaan vai ei. En ole itse mikään mielenterveyden ammattilainen, mutta jotenkin minusta tuntuu, että etenkin tuohon seksuaalisuuteen liittyvä pakkomielteisyys on jotain peruja noista lapsuuden kokemuksista. Saatan tietysti olla väärässäkin. Haluaisin häntä ymmärtää ja tukea, koska hän on ihan aidosti hellä ja huolehtivainen muissa asioissa.
Ainahan ihmisillä jokin syy on, miksi he käyttäytyvät kuten käyttäytyvät. Se ei kuitenkaan ole muille ihmisille syy sietää heihin kohdistuvaa epäkunnioittavaa käytöstä.
Kun kerran sun piti avautua noista asioista tänne, on se merkki että kuuntele nyt hyvä ihminen noita red flageja äläkä jatka tän ihmisen kanssa. Jos noin alkuvaiheessa jo tollasia merkkejä, niin luuletko että paremmaksi muuttuu? Ei todellakaan.
En jaksa ymmärtää miten ihmiset jaksaa hakata päätä seinään kerta toisensa jälkeen.
Uskokaa jo, ne suhteen alussa havaitut negatiiviset ominaisuudet ihmisen käytöksessä eivät katoa mihinkään suhteen edetessä, vaan alkavat ärsyttämään yhä enemmän ja enemmän.
Älkää laittako päätä pensaaseen ihastumisen alkuhuumassa vaan uskokaa siihen omaan intuitioon, että kyseinen henkilö ei ole teille sopiva kumppani. Ei tarvitse sitten viiden vuoden päästä tulla valittamaan tänne kun toinen on niin ku*ipää.
Ei ole terve tyyppi, jos jo kuukauden jälkeen on tuollainen!!
Toivoisit suhteen syvenevän? Mitä mä just luin?