Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden kumppanin käytös hämmentää

Vierailija
15.08.2023 |

Olen tapaillut kyseistä henkilöä vasta noin kuukauden, joten kyse ei ole mistään (vielä) kovin vakavasta suhteesta. Pidän kuitenkin hänestä ja haluaisin suhteemme syvenevän, ja hän tuntee samoin. Minua kuitenkin vaivaa hänen käytöksessään jatkuva tapa kääntää keskustelu seksiin, vaikka emme ole vielä edes menneet sänkyyn (minun päätöksestäni). Se on todella häiritsevää, ja oikeastaan on vain viivästyttänyt minun osaltani aloitteellisuutta seksin suhteen, koska tuntuu, että hän ei kunnioita rajojani tässä asiassa. Hän vihjailee minun olevan takakireä siveyden sipuli, vaikka aiemmissa suhteissani en sitä todellakaan ole ollut. Joskus, kun sanon hänelle, että en juuri nyt halua puhua jostain hänen fantasiastaan, hän pahoittaa mielensä ja kutsuu minua ilkeäksi tai manipuloivaksi. (??)

Tämän lisäksi meillä olemme tietyistä asioista eri mieltä poliittisesti; se on varmaan ihan normaalia jokaisessa parisuhteessa. Aiemmin olen nauttinutkin siitä, että olen päässyt kumppanin kanssa väittelemään jostain poliittisesta kysymyksestä ja "parantamaan maailmaa", vaikka kumpikaan ei sen kummemmin poliitikassa olisikaan. Tämän ihmisen kanssa keskustelu ei kuitenkaan pysy asiatasolla, vaan hän syyttää minua valehtelusta tuodessani esiin asioita, jotka ovat päivänselviä. Hän syyttää minua vääristelystä, kun ei pysty perustelemaan jotain väitettään. Hän käy myös henkilökohtaisuuksiin, mikä ei minusta kuulu asiaan ollenkaan. Keskustelu käy hyvin nopeasti ahdistavaksi ja epämiellyttäväksi.

En tiedä, miksi hän käyttäytyy näin. Muutoin todella ihana ja kohtelias, mutta kiihtyy sitten nollasta sataan hetkessä ja käy oikeastaan hyvin ikäväksi. Eniten kaikessa ahdistaa kuitenkin tuo jatkuva jauhaminen seksistä. Ymmärrän kyllä järjellä, että tässä on paljon hälytysmerkkejä, mutta minulla on omat syyni pyrkiä ymmärtämään häntä. Hän on kaikin muin tavoin hyvin sopivan oloinen tapaus.

Kommentit (256)

Vierailija
1/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä tartte tuon kauempaa tapailla. Kattele muuta.

Vierailija
2/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa se vonkaava manipuloija tunkemaan läpi sieltä, ei jaksa esittää enää kauaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🚩🚩

Vierailija
4/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehh, olette tutustuneet kuukauden ajan ja huomaat jo nyt, että ette todellakaan sovi toisillenne. Ihan sama kuinka "ihana ja kohtelias muuten", mutta sinulla ei ole yhtään mitään syitä pyrkiä ymmärtämään häntä. Laita mäkeen.

Vierailija
5/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat sitä toosaa tai siirrytte seuraaviin.

Vierailija
6/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsut tuollaista tutustumista johonkin vajakkiin uudeksi kumppaniksi? Eikö sulla ole mitään rimaa?

Vierailija
7/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ei jatkoon. Varo!

Vierailija
8/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet järjen ääni itsellesi ja päätät tuon tapailun. Et kuitenkaan kerro yhdestä varoitusmerkistä vaan useammasta isosta. Kiität itseäsi myöhemmin, kun nyt lopetat tuon.

Vierailija
9/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tarina. Keksitty.

Vierailija
10/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat syysi pyrkiä ymmärtämään häntä mitä vain, niin älä suotta hankaloita elämääsi yrittämällä syventää suhdetta. Aikaa vain menee hukkaan, ja jos seksiin suostut, niin se tulee vain rikkomaan sinua pahasti.

Pidä rajasi. Älä hukkaa itseäsi. Ei hän ole sopiva. Sanotaanko näin, että sekä sinulle että minulle tekisi hyvää käydä terapiassa yhdessä. Tosin terapeutti varmaan olisi huuli pyöreänä, miksi olemme tällaisia, mutta ainakin olisi vertaistukea toisistamme.

Vierailija
11/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, miksi yritän ymmärtää häntä, on se, että ymmärtääkseni hänellä on ollut hyvin vaikea lapsuus ja nuoruus, johon on liittynyt väkivaltaa. Hän käy terapiassa purkaakseen näitä traumojaan, mutta en tiedä, keskusteleeko hän terapiassa seksuaalisuudestaan vai ei. En ole itse mikään mielenterveyden ammattilainen, mutta jotenkin minusta tuntuu, että etenkin tuohon seksuaalisuuteen liittyvä pakkomielteisyys on jotain peruja noista lapsuuden kokemuksista. Saatan tietysti olla väärässäkin. Haluaisin häntä ymmärtää ja tukea, koska hän on ihan aidosti hellä ja huolehtivainen muissa asioissa. 

Vierailija
12/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt varmaan tajuat, että aivan kaikki mainitsemasi asiat tulevat pahenemaan moninkertaisesti, kun suhde vakiintuu. Hän käyttäytyy noin, koska on ihminen, joka ei kunnioita toisen rajoja, ei pysty keskustelemaan asiallisesti, projisoi omat virheensä toisiin ja on henkisesti väkivaltainen. Sinun on turhaa sen enempää pohtia, että miksi. Kun ihminen näyttää sinulle luontonsa, usko häntä.

Älä missään tapauksessa sitoudu häneen niin, että et pääse eroon. Älä muuta yhteen, ei lapsia, pidä rahat erillään.

Vierailija
13/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno tarina. Keksitty.

Miksi ihmeessä olisi keksitty? Tällaisia miehiä nyt vaan sattuu olemaan. Ja naisia. Ei kaikkien elämä kulje samoja uomia eivätkä kaikki ihmiset ole samasta muotista.

Vierailija
14/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinatädin tämän päiväinen höpötys taas, älkää vastatko, ilmoittakaa mielummin asiattomaksi.

Vierailija
15/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näille uusille tuttavuuksille annetaan aina niin paljon armoa. Jätä se ei se muutu nyt ainakaan paremmaksi. Ei ihmissuhteissa pidä antaa yhtään anteeksi tuollaisia vikoja jotka heti ensimetreillä vi tuttaa. Kyllä sen tietää kun se oikea tulee ei tarvitse miettiä miksi hän tekee niin ja näin.

Vierailija
16/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinatädin tämän päiväinen höpötys taas, älkää vastatko, ilmoittakaa mielummin asiattomaksi.

Pitäisikö sun siirtyä vaikka Tiede-lehden palstalle, jos näet kaikkialla fiktiota?

Vierailija
17/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt vielä että se päivittää instastooreihin seksijuttuja. 

Vierailija
18/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno tarina. Keksitty.

Miksi ihmeessä olisi keksitty? Tällaisia miehiä nyt vaan sattuu olemaan. Ja naisia. Ei kaikkien elämä kulje samoja uomia eivätkä kaikki ihmiset ole samasta muotista.

Voi haukotus.

Vierailija
19/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan tosissasi olet tapaillut häntä KUUKAUDEN?

Vierailija
20/256 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sun siirtyä vaikka Tiede-lehden palstalle, jos näet kaikkialla fiktiota?

Haukotus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi