Suostutko vaihtamaan lennolla paikkaa pyydettäessä?
Lensin eilen kotiin New Yorkista. Pitkä lento ja olin varta vasten varannut ikkunapaikan koska haluan olla rauhassa ja nukkua. Maksoin paikasta varauksen yhteydessä rahaa
Koneessa eräs rouva tuli kysymään, suostuisinko vaihtamaan hänen kanssaan paikkaa jotta hän saisi istua (arviolta noin 12-vee) lapsensa kanssa yhdessä. Sanoin toki, kunhan kyseessä myös ikkunapaikka. Ei ollut, rouva halusi että menisin keskipaikalle. Ei sopinut ja nainen näytti selkeästi nyrpeältä. Yritti tarjota kaksikymppiä mutta mukavuus pitkänmatkan lennolla on minulle paljon arvokkaampi kuin joku piskuinen parikymppinen
Olisitko itse suostunut rahan kanssa tai ilman?
Kommentit (85)
UKK:
1. Missä äiti istui?
- Toisella rivillä, lentokoneissa on yleensä useampi kuin yksi rivi istumapaikkoja
2. Provo, ei 12v laiteta istumaan yksin
- Kiitos tiedosta, ettet lennä usein. Kyllä laitetaan, ei ole mitenkään harvinaista jos paikkoja ei ole varattu etukäteen
3. Provo, luin saman Redditistä
- Kiitos tiedosta, ettet lennä usein. Ei ole mitenkään ainutlaatuinen tapahtuma eikä eka kerta kun multa kysytään paikanvaihtoa (lennän töiden takia usein)
Toivottavasti auttoi!
Ap
Viime matkalla taas oli 3 vierekkäinn ja ei sisarusta mukana, joten tottakai äiti keskellä, kun kumpikin halusi olla äidin vieressä. En nyt niin ota kunniana tuota tilannetta, koska saattaa olla rasittavaa. No, onneksi käyttäytyivät hyvin. Joku 2 Min. kahakka oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tää on kyllä provo. 12-vuotiasta lasta ei laiteta yksin istumaan, jos ovat samalla varauksella. Jos tällainen moka on käynyt se korjataan viimeistään kentällä.
Kyllä laitetaan. Itse olen tullut KLMllä Damista Helsinkiin niin, että mun 12v, 9v ja 7v olivat kaikki ripoteltuna pitkin konetta. Sitten ystävällisesti vierustoveri ikkunapaikalta vaihtoi paikkaa mun 7v:n kanssa, että sain hänet viereeni. Ei osannut sanaakaan englantia ja emot eivät luonnollisetikkaan sanaakaan suomea. Lentokoneen henkilökunta tämä asia ei tuntunut haittaavan mitenkään, ihan omaotimisesti jouduin tämän vaihdoksen tekemään. Ja huom: yhtiöllä oli tiedossa matkustajien ikä sekä meillä on sama sukunimi ja oltiin samalla varauksella liikenteessä.
Luuletteko te ihan oikeasti, että siellä on joku virkailija syynäämässä, mikä sukunimi ihmisillä on tai mikä on heidän syntymävuotensa? Kuulkaa ei ole. Ihan tietokone arpoo ne paikat sitä mukaa, kun varauksia sisään tulee.
Mahdollisuutenne vaikuttaa tähän: ostakaa ne paikat. Jos paikat ei ole ostettavissa, niin tsekatkaa sisään heti netissä, kun se on mahdollista, eli yleensä 48 t ennen lentoa ja varatkaa ne paikat.
Olkaa siis hemmetti itse aktiivisia älkääkä odotelko, että joku on siellä teitä ja lapsikatrastanne valvomassa ja hoitamassa!
No justiin tämä. Tietysti myös jos olette ajoissa tiskillä, eli ekojen joukossa tsekkaamassa sisään, voi pyytää, että laitetaan samalle riville, mutta vain sillä ehdolla, että vapaita paikkoja on = muut eivät ole vielä tsekanneet sisään ja/tai ostaneet ja varanneet paikkoja.
Itse haluan aina tietyn paikan koneessa ja todellakin kyttään, koska check-in aukeaa ja olen ekojen joukossa näpyttelemässä paikkavaraukseni lennolle.
En vaihtaisi paikkaani kuin hyvin harvoissa tapauksissa. Inhoan lentämistä ja olen huolellisesti valinnut ja maksanut paikkani jo lippuja ostaessani. Ainoastaan omia kriteerejäni vastaavaan paikkaan voisin joissakin tilanteissa vaihtaa ja näitä paikkoja ei montaa koneessa ole. Lisäksi en vaihtaisi jos uudessa paikassa ei olisi mahdollinen matkaseurani vieressäni.
Kannattaa ostaa paikka etukäteen ja lisäksi vielä lähempänä ajankohtana tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa se (esim. konetyyppi muuttunut) jos sillä on itselle väliä.
Itseäni ei ole haitannut paikkojen heitto sinne tänne. Niinhän ne tekee, jos ei osta paikkoja.
Itseasiassa yhdellä matkalla oli hauskaa kun oli laitettu 2 erillistä paikkaa ja yksi sarja 3 vierekkäin. No pikkulapset halusi olla aikuisen sisaruksen kanssa ja tälle se oli ok.
Huh kerrankin sai vanhemmat olla rauhassa.
Yleensä kun on tuo 3 paikkaa niin se olen ollut minä ja pikkulapset kun eivät ole halunneet että iskä on keskellä.
"Tampiot varmaan taas "on se kamalaa kun sisarus on vastuussa Jänkäti Jänkäti..." Ihan miten vaan, meille ok.