Suostutko vaihtamaan lennolla paikkaa pyydettäessä?
Lensin eilen kotiin New Yorkista. Pitkä lento ja olin varta vasten varannut ikkunapaikan koska haluan olla rauhassa ja nukkua. Maksoin paikasta varauksen yhteydessä rahaa
Koneessa eräs rouva tuli kysymään, suostuisinko vaihtamaan hänen kanssaan paikkaa jotta hän saisi istua (arviolta noin 12-vee) lapsensa kanssa yhdessä. Sanoin toki, kunhan kyseessä myös ikkunapaikka. Ei ollut, rouva halusi että menisin keskipaikalle. Ei sopinut ja nainen näytti selkeästi nyrpeältä. Yritti tarjota kaksikymppiä mutta mukavuus pitkänmatkan lennolla on minulle paljon arvokkaampi kuin joku piskuinen parikymppinen
Olisitko itse suostunut rahan kanssa tai ilman?
Kommentit (85)
En olisi suostunut. Oppii seuraavan kerran varaamaan paikkansa ajoissa, etenkin jos lapsen kanssa matkustaa.
En,
Minäkin haluan ikkunapaikan pitkillä lennoilla ja maksan siitä erikseen.
Ehkä satasesta voisin vaihtaa keskipaikalle, jos ei ole kovin pitkä lento.
Luultavasti en, mutta kyllä kysyä saa. Älä ap murjota.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä satasesta voisin vaihtaa keskipaikalle, jos ei ole kovin pitkä lento.
Ei riittäisi satanen.. Keskipaikka pitkällä lennolla on ihan pers eestä. Ei voi nojata mihinkään, eikä hädin tuskin päätä kääntää.
Minäkin olisin sijassasi vaihtanut ikkunapaikkaan, mutta en keskipaikkaan. Olisin voinut vaihtaa myös businessluokkaan, jos ystävällinen tarjous olisi tullut lentoemännän esittämänä.
Etenkin jos lentää jenkkeihin niin jonkun kahden läskin väliin ei kiitos.
En olisi tuolla lennolla suostunut vaihtamaan keskipaikalle vaikka olisin saanut 500 euroa. Jos on joku parin tunnin lento voisin vaihtaa jos saan vähintään pari sataa euroa vaivanpalkkaa.
Jaa, no ehkä en jos olisin nimenomaan lisämaksusta hommannut ikkunapaikan. Mutta oikeasti en maksa moista lisämaksua ja istumapaikka on mulle yhdentekevä jos reissaan yksin, joten normitilanteessa olisin vaihtanut. Toisaalta ehkä on muita vaihtoon halukkaita matkustajia jos yksi ei innostu..
Istun aina käytäväpaikalla koneen vasemmalla puolella, ja voin vaihtaa toiseen samanlaiseen käytäväpaikkaan, en muuhun.
Riippuu paikasta. Jos paikka on itse valitsemani, niin en vaihda.
Jos on joku random paikka ja vaihtokauppa on minulle edullinen, niin sitten joo.
En olisi vaihtanut. Ja mitä hittoa, 12-vuotias pärjää hyvin.
Veikkaan kuitenkin että rouva näytti nyrpeältä koska kieltäydyit liian tylysti, ihan vaan kokemuksesta suomalaisten käytöstä seuranneena..
Lennän käytännössä kaikki lentoni business-luokassa, eikä siellä kukaan ole koskaan pyytänyt paikan vaihtoa.
Jos lentäisin turre-luokassa, niin suostuisin vaihtamaan keskipaikalle 1000 euroa per lentotunti summalla.
Lapsen on myös hyvä oppia ettei kaikki mene mielen mukaan.
Jos ykkösluokkaan olisi päässyt niin sitten. Kuka tyhmä ostaa lapselle lipun jostain muualta kuin oman aikuisen vierestä?
Vierailija kirjoitti:
Istun aina käytäväpaikalla koneen vasemmalla puolella, ja voin vaihtaa toiseen samanlaiseen käytäväpaikkaan, en muuhun.
No nyt en voi hillitä uteliaisuuttani. Käytäväpaikka, mutta miksi aina vasen?
En. Jos haluaa tietyn paikan siitä pitää maksaa etukäteen, ei lokittaa paikkaa joltain toiselta joka on ehkä maksanut siitä tai saanut hyvän paikan randomilla check-inissä.
Vierailija kirjoitti:
En. Jos haluaa tietyn paikan siitä pitää maksaa etukäteen, ei lokittaa paikkaa joltain toiselta joka on ehkä maksanut siitä tai saanut hyvän paikan randomilla check-inissä.
Isoissa ryhmävarauksissa tietyn paikan varaaminen ei onnistu. Olisin vaihtanut. 12v on vielä todella pieni.
en