Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Taisit nukahtaa koneellesi. Mutta hyvä niin.
Toivottavasti ei vetänyt epätoivoissaan liikaa nappeja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko tuota lääkeunettomuutta hoitaa mitenkään niin, että säilyisin jotenkin samalla hengissä? 😭 Edes niin, että jotenkin saataisiin turvattua nukkuminen edes kerran (kaksi) viikossa. ):
Jostain olen lukenut, että joku ihminen valvoi pari viikkoa (esim. 3vk) lääkkeitä lopettaessaan, ennen kuin nukahti ensimmäisen kerran ilman lääkkeitä
En tiedä, miten kestäisin sen, kun jo viiden yön valvominen on mulle vaikeaa (nukuin kuudentena yönä tunnin).Ja näin kävi hitaassakin lääkelopetuksessa. Miten mä koskaan pääsen eroon lääkkeistä, jos mulle aina tulee pitkiä unettomuusputkia unettomuutta. Unettomuuden aiheuttaa joko sietokyky lääkkeelle tai se, että olen pudottanut annosta tarpeeksi matalalle tasolle.😭.
Samoin kuin alkoholistit pääsevät eroon alkoholista, kärsimällä ne itse hankitut vieroitusoireet, eikä antamalla periksi niille. Sitten ne on kärsitty.
Mitä, jos niihin vieroitusoireisiin liittyy parin viikon unettomuusputki (esim. 3vk)? 😭. Eikä silloin kykene ollenkaan edes torkahtamaan. En tiedä, miten selviäisin siitä, kun jo viiden päivän valvominen (nukuin kuudentena yönä) on näin vaikeaa. ):
Mä en siis osaa enää nukkua lainkaan ilman lääkkeitä, enkä enää oikein edes lääkkeillä, kun sietokyky on kehittynyt niille. 😭.
Mun elimistössä ei ole enää mitään estoja, jotka lopettaisivat pitkät unettomuusputket. 😭. Jos mun pisin unettomuusputki tähän mennessä on ollut 5 vuorokautta (nukuin tunnin kuudentena yönä) lääkkeillä (sietokyky kasvanut), niin miten pystyn valvomaan putkeen pari viikkoa (esim. 3vk)?
Et sä voi etukäteen tietää mitä tapahtuu. Anna elämän kantaa. Jos valvot kaksi viikkoa ja pääset sillä irti sua piinaavista lääkkeistä, niin sehän on sen arvoistakin, eikö?
Voin mä vähän arvella jos lääkkeiden kanssakin valvon tähän mennessä pisimmillään 5 vuorokautta (nukuin kuudentena yönä tunnin).😭.
Kolmekin viikkoa on lukemani perusteella mahdollista. 😭. Sitten kyllä toivoisin että saisin nukuttua edes kerran viikossa, ja myöhemmin ehkä kaksikin kertaa jne.
Tärkeintä sun on hakea koko ajan apua, jos ne lääkärin määräämät lääkkeet ei auta, ei odotella sitä seuraavaa nukuttua tuntia. Ja se, että joku on joutunut elämään pitkään unettomana, ei tarkoita, että sun täytyy pystyä. Soitat sinne lääkärille uudestaan ja uudestaan, koska sun täytyy löytää ne toimivat lääkkeet.
Oho! En olisi uskonut, ettei ole taas kitisemässä täällä aamusti. Jokohan kyllästyi tarinaansa vai ottiko jostain vinkistä opin?
Taisi nukkua ja nyt ei ole enää valittamista.
Vihdoinkin! Ajattelinkin jo, että mahdettiinko saada uusi palstahullu.
Sillä on uusi ketju menossa...
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti?! Tässä ketjussa liikaa hyviä vinkkejä ilmeisesti, eikä voi vain enää ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti?! Tässä ketjussa liikaa hyviä vinkkejä ilmeisesti, eikä voi vain enää ohittaa.
Otsikolla lääkkeiden lopetus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikolla lääkkeiden lopetus
Juu löysinkin. Taitaa sittenkin olla uusi palstahullu.
Onko täällä ketään, joka olisi oppinut nukkumaan uudelleen edes jotenkin ilman lääkkeitä?
Joku kirjoitti ystävättärestään joka valvoi kolmatta viikkoa, mutta sitten kuitenkin pääsi eroon lääkkeistään.
Voinko luottaa siihen, että torkahdan/nukahdan (ensimmäistä kertaa ilman lääkkeitä) viimeistään usean viikon/parin viikon kuluttua lääkkeiden vähentämisestä ja lopettamisesta?
Jos valvon ensin kolmisen-nelisen viikkoa, niin sitten alan oikeasti nukahtamaan, enkä ainoastaan makaa sängyssä silmät kiinni tietoisena ajatuksistani ja ympäristöstäni? Sitten alkaisin nukkumaan aluksi kerran (kaksi) viikossa, ja sitten myöhemmin ehkä pari kertaa viikossa.
Haluaisin oppia nukkumaan edes näin (erään toisen ihmisen tekstiä):
""Minulla erittäin pahoja uniongelmia, joita erinlaisilla lääkkeillä ja terapialla ja milloin milläkin poppakonsteilla koitettu saada pois, mutta ilman apua. En nuku koskaan 4h pidempään, ja pahimmillaan viikko voi mennä kahden yön unilla joista molemmat vain max. 2h pitkiä.
En tiedä "ennätystäni", mutta 4pv valvominen on vielä "normaalia" (eli tapahtuu 1-2 krt kuukaudessa).""
Ehkä mä haluisin vaan jonkinlaisen varmistuksen siitä, että ihminen pystyy oppimaan nukahtamaan ilman lääkkeitä jossain vaiheessa (usein viimeistään kuukauden kuluessa?). Kun tällä hetkellä tuntuu siltä, etten nuku edes lääkkeillä.
Missä kaikki unettomat ovat? Vai eivätkö he vain jaksa jakaa tarinoitaan unettomuudestaan.
Muutaman unettoman olen täältä löytänyt esimerkiksi kommentoijan, joka nukkui 10 tuntia parissa viikossa. Ja henkilön joka valvoi viikon ja parhaimmillaan nukkui 14 tuntia viikossa. Myös yksi kommentoija valvoi kolme viikkoa ainoastaan lyhyin torkahduksin.
Miksi mun kommentteja alapeukutetaan?
Mun onnekseni löytyi yhdistelmä, joka on toiminut aina kun unettomuus palannut. Nyt olen ollut jo muutaman vuoden ilman ja usko siihen, että pystyy nukkumaan on säilynyt, vaikka joskus pari yötä tullut valvottuakin (harvoin enää). Tsemppiä, älä menetä uskoa, joskus tämä on vielä muisto vain.