Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
941/4056 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö AV:lla ole ketään, joka olisi ajautunut samaan jamaan? Olen hyvin epätoivoinen. ):

🤣. Lopeta jo ruikutus.

): Eikö ketään, edes yhtä, jolla olisi tai olisi ollut sama jama kuin mulla? Tai edes jollain tutulla. ):

Mies ei nuku. Saattaa valvoa useamman yön putkeen, sitten joskus päivällä nukkuu.

Olin 2 vikkoa lomalla, 'pidin' miehen hereillä päiväsaikaan. Toisella viikolla nukkui öisin.

Tämä ei varmaan sinua auta, mutta ethän torku päiväsaikaan?

Ikävä kyllä en torku edes päiväsaikaan. ):

Pysyttelet kumminkin yöllä makuulla? Silloin, kun mulla on kovaa stressiä ja siitä aiheutuvaa unettomuutta, kävelen vaan ympäri huushollia.

AP on todennäköisesti kärsinyt unettomuudesata jo pitempään ja viimeksi unta saanut kuusi yötä sitten. Voin kertoa, että pitkään jatkuessa tuntuu, että täytyy keskittyä jo hengittämäänkin ja koko keho on raskas. Ei siinä juuri kävellä päivää ympäri huushollia.

Jos hän on valvonut jo kuusi vuorokautta, jaksaa silti kirjoittaa joka päivä 12 tuntia palstoilla. Luulis, ettei erota enää edes kirjaimia. Mä en tosiaan nukkunut päiviin, mutta en pystynyt rauhoittumaan paikalleni.

Mulla kesti viikkoja saada toimivat lääkkeet unettomuuteen, pisimmillään tuona aikana en nukkunut yli viikkoon yhtään. Enimmillään nukuin viikossa 14 tuntia. Oloni oli lopulta aivan kamala, öisin ei voinut lopulta olla edes makuulla siksi, että maaten mennessä alkoi niin kova tinnitus, että kuulosti kuin asunnossa olisi ollut koko soitinkonsertti. Istuin päivät ja yöt läpi keskittyen hengittämään, kävin ulkona kävelemässä hetken keskittyen hengittämiseen. Olin juuri päätyä sairaalahoitoon ennen kuin lääkäri löysi sopivan "cokctailin".

Joku sanoi, että 5 vrk vie hengen, no, saattaa viedäkin, jos ei ole perusterve ja rasittaa kehoa ilman minkäänlaista lepoa. Keho kuitenkin lepää ja palautuu vähän makoillessakin. Täällä yksi yli 5 vrk:sta selviytyjä.

<3. Olen kiitollinen vertaistuesta. Tarkoitatko tuolla yli viikkoon seitsemää vuorokautta? Se on jännä, kun on oikein väsynyt, niin silloin pitää tavallaan jo keskittyä ihan siihen hengittämiseenkin.😭. Makuulla mä välillä yritän nostaa jalkoja ylös, kun veri ei enää oikein jaksa liikkua. Nukuin viime yönä noin tunnin.

Onko sun lääkitys pysynyt samana, vai joudutko vaihtelemaan lääkitystä? Vai oletko päässyt lääkkeistä kokonaan eroon?

Mun onnekseni löytyi yhdistelmä, joka on toiminut aina kun unettomuus palannut. Nyt olen ollut jo muutaman vuoden ilman ja usko siihen, että pystyy nukkumaan on säilynyt, vaikka joskus pari yötä tullut valvottuakin (harvoin enää). Tsemppiä, älä menetä uskoa, joskus tämä on vielä muisto vain.

Vierailija
942/4056 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisit nukahtaa koneellesi. Mutta hyvä niin.

Toivottavasti ei vetänyt epätoivoissaan liikaa nappeja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/4056 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko tuota lääkeunettomuutta hoitaa mitenkään niin, että säilyisin jotenkin samalla hengissä? 😭 Edes niin, että jotenkin saataisiin turvattua nukkuminen edes kerran (kaksi) viikossa. ):

Jostain olen lukenut, että joku ihminen valvoi pari viikkoa (esim. 3vk) lääkkeitä lopettaessaan, ennen kuin nukahti ensimmäisen kerran ilman lääkkeitä

En tiedä, miten kestäisin sen, kun jo viiden yön valvominen on mulle vaikeaa (nukuin kuudentena yönä tunnin).

Ja näin kävi hitaassakin lääkelopetuksessa. Miten mä koskaan pääsen eroon lääkkeistä, jos mulle aina tulee pitkiä unettomuusputkia unettomuutta. Unettomuuden aiheuttaa joko sietokyky lääkkeelle tai se, että olen pudottanut annosta tarpeeksi matalalle tasolle.😭.

Samoin kuin alkoholistit pääsevät eroon alkoholista, kärsimällä ne itse hankitut vieroitusoireet, eikä antamalla periksi niille. Sitten ne on kärsitty.

Mitä, jos niihin vieroitusoireisiin liittyy parin viikon unettomuusputki (esim. 3vk)? 😭. Eikä silloin kykene ollenkaan edes torkahtamaan. En tiedä, miten selviäisin siitä, kun jo viiden päivän valvominen (nukuin kuudentena yönä) on näin vaikeaa. ):

Mä en siis osaa enää nukkua lainkaan ilman lääkkeitä, enkä enää oikein edes lääkkeillä, kun sietokyky on kehittynyt niille. 😭.

Mun elimistössä ei ole enää mitään estoja, jotka lopettaisivat pitkät unettomuusputket. 😭. Jos mun pisin unettomuusputki tähän mennessä on ollut 5 vuorokautta (nukuin tunnin kuudentena yönä) lääkkeillä (sietokyky kasvanut), niin miten pystyn valvomaan putkeen pari viikkoa (esim. 3vk)?

Et sä voi etukäteen tietää mitä tapahtuu. Anna elämän kantaa. Jos valvot kaksi viikkoa ja pääset sillä irti sua piinaavista lääkkeistä, niin sehän on sen arvoistakin, eikö?

Voin mä vähän arvella jos lääkkeiden kanssakin valvon tähän mennessä pisimmillään 5 vuorokautta (nukuin kuudentena yönä tunnin).😭.

Kolmekin viikkoa on lukemani perusteella mahdollista. 😭. Sitten kyllä toivoisin että saisin nukuttua edes kerran viikossa, ja myöhemmin ehkä kaksikin kertaa jne.

Tärkeintä sun on hakea koko ajan apua, jos ne lääkärin määräämät lääkkeet ei auta, ei odotella sitä seuraavaa nukuttua tuntia. Ja se, että joku on joutunut elämään pitkään unettomana, ei tarkoita, että sun täytyy pystyä. Soitat sinne lääkärille uudestaan ja uudestaan, koska sun täytyy löytää ne toimivat lääkkeet.

Vierailija
944/4056 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se nukahti?

Vierailija
945/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! En olisi uskonut, ettei ole taas kitisemässä täällä aamusti. Jokohan kyllästyi tarinaansa vai ottiko jostain vinkistä opin?

Vierailija
946/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi nukkua ja nyt ei ole enää valittamista.

Vierailija
947/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin! Ajattelinkin jo, että mahdettiinko saada uusi palstahullu.

Vierailija
948/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on uusi ketju menossa...

Vierailija
949/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti?! Tässä ketjussa liikaa hyviä vinkkejä ilmeisesti, eikä voi vain enää ohittaa.

Vierailija
950/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti?! Tässä ketjussa liikaa hyviä vinkkejä ilmeisesti, eikä voi vain enää ohittaa.

Otsikolla lääkkeiden lopetus

Vierailija
951/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikolla lääkkeiden lopetus

Juu löysinkin. Taitaa sittenkin olla uusi palstahullu.

Vierailija
952/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään, joka olisi oppinut nukkumaan uudelleen edes jotenkin ilman lääkkeitä?

Joku kirjoitti ystävättärestään joka valvoi kolmatta viikkoa, mutta sitten kuitenkin pääsi eroon lääkkeistään.

Voinko luottaa siihen, että torkahdan/nukahdan (ensimmäistä kertaa ilman lääkkeitä) viimeistään usean viikon/parin viikon kuluttua lääkkeiden vähentämisestä ja lopettamisesta?

Vierailija
953/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valvon ensin kolmisen-nelisen viikkoa, niin sitten alan oikeasti nukahtamaan, enkä ainoastaan makaa sängyssä silmät kiinni tietoisena ajatuksistani ja ympäristöstäni? Sitten alkaisin nukkumaan aluksi kerran (kaksi) viikossa, ja sitten myöhemmin ehkä pari kertaa viikossa.

Vierailija
954/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin oppia nukkumaan edes näin (erään toisen ihmisen tekstiä):

""Minulla erittäin pahoja uniongelmia, joita erinlaisilla lääkkeillä ja terapialla ja milloin milläkin poppakonsteilla koitettu saada pois, mutta ilman apua. En nuku koskaan 4h pidempään, ja pahimmillaan viikko voi mennä kahden yön unilla joista molemmat vain max. 2h pitkiä.

En tiedä "ennätystäni", mutta 4pv valvominen on vielä "normaalia" (eli tapahtuu 1-2 krt kuukaudessa).""

Vierailija
955/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä haluisin vaan jonkinlaisen varmistuksen siitä, että ihminen pystyy oppimaan nukahtamaan ilman lääkkeitä jossain vaiheessa (usein viimeistään kuukauden kuluessa?). Kun tällä hetkellä tuntuu siltä, etten nuku edes lääkkeillä.

Vierailija
956/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki unettomat ovat? Vai eivätkö he vain jaksa jakaa tarinoitaan unettomuudestaan.

Muutaman unettoman olen täältä löytänyt esimerkiksi kommentoijan, joka nukkui 10 tuntia parissa viikossa. Ja henkilön joka valvoi viikon ja parhaimmillaan nukkui 14 tuntia viikossa. Myös yksi kommentoija valvoi kolme viikkoa ainoastaan lyhyin torkahduksin.

Vierailija
957/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
958/4056 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaihtaa palstaa.

Vierailija
959/4056 |