Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
3321/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehdi lukemaan muiden vastauksia mutta itselläni ketipinor joka ilta, ja tarvittaessa stella-nukahtamislääke (murunen, tai puolikas korkeintaan).

Ketipinoria ainakin lääkärit määräävät "mielellään". Omat huonot puolensahan siinäkin on, mutta niin on kaikissa lääkkeissä. 

Vakava unettomuus ei ole leikin asia. Kaikennäköisiä keinoja on, mutta itselläni ei auta kuin lääkitys. Piste.

Ap, olisikohan voinut varata ajan lääkäriltä, joku joka kuuntelisi ja ymmärtäisi? Tai ohjaisi sinut mahdollisesti uniklinikalle? 

Kaikkea hyvää ja muista että meitä muitakin huonosti nukkuvia on - valitettavasti. 

Mulla on joskus ollut Ketipinor 200mg (siihenkin tuli toleranssi). Millä annostuksella sulla on Ketipinor?

Mä haluaisin eroon lääkityksistä, ja olen lopettanut Olanzapiinin. Nyt odottelen, milloin mahdollisesti nukahdan ensimmäisen kerran. Murrun, jos en edes torkahda 2-3 viikon aikana, sillä silloin mun aivoissa on varmasti jotain hajalla (unikeskus). ):

Jo käytetyt lääkkeet (parin vuoden aikana): Stella, Imovane, Mirtazapin, Atarax, Opamox, Ketipinor, Olanzapin.

Vierailija
3322/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

u.p.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3323/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminen ilman lääkitystä

Onko AV:lla ihmisiä, jotka eivät enää osaa nukkua ilman jotain lääkitystä? Millainen on teidän historia lääkitysten suhteen? Miksi yritykset päästä lääkkeistä eroon ovat epäonnistuneet?

Itse yritän lopettaa Olantsapiinia (pari vuotta ollut käytössä, toleranssi). Kuinkakohan pitkään valvomiseen mun on varauduttava? Mitä mä sitten teen, jos en vielä viikkojenkaan päästä nukahda?

Palautuuko luontainen kyky nukahtaa lopulta?

Vierailija
3324/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3325/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sulla ole mitään tehtävissä muuta kuin odottaa. Jos siis vastoin lääkärin ohjetta ajat nyt lääkettä alas. Oletko lopettanut kaikki lääkkeesi vai yhden kerrallaan?

Vierailija
3326/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota piiitkä sairasloma, jos jaksat liiku paljon ulkona. Syö normaalisti, vältä kofeiinia ja alkoholia.

Käy shiatsussa, akupunktiossa ja hypnoterapiassa.

Näillä sain itse unet kuntoon.

Välillä en jaksanut liikkua ulkona, niin pistin vaan keliin sopivat vaatteet ja istuin läheisellä kalliolla. Join teetä.

Vierailija
3327/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sulla ole mitään tehtävissä muuta kuin odottaa. Jos siis vastoin lääkärin ohjetta ajat nyt lääkettä alas. Oletko lopettanut kaikki lääkkeesi vai yhden kerrallaan?

Lopetin molemmat lääkkeet (olanzapin ja opamox) vähitellen, asteittain (toleranssi kehittyi, ei juurikaan apua nukkumiseen). Toivon, että opin uudelleen edes torkahtamaan seuraavien 2-3(4) viikkojen aikana. Muuten mun aivoissa on jotain todella pahasti pielessä. ):

Vierailija
3328/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota piiitkä sairasloma, jos jaksat liiku paljon ulkona. Syö normaalisti, vältä kofeiinia ja alkoholia.

Käy shiatsussa, akupunktiossa ja hypnoterapiassa.

Näillä sain itse unet kuntoon.

Välillä en jaksanut liikkua ulkona, niin pistin vaan keliin sopivat vaatteet ja istuin läheisellä kalliolla. Join teetä.

Kiitän vinkeistä

Vierailija
3329/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3330/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin molemmat lääkkeet (olanzapin ja opamox) vähitellen, asteittain (toleranssi kehittyi, ei juurikaan apua nukkumiseen). Toivon, että opin uudelleen edes torkahtamaan seuraavien 2-3(4) viikkojen aikana. Muuten mun aivoissa on jotain todella pahasti pielessä. ):

Pelottaa, etten opi uudelleen nukahtamaan. ):

Vierailija
3331/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3332/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AV:lla ihmisiä, jotka eivät enää osaa nukkua ilman jotain lääkitystä? Millainen on teidän historia lääkitysten suhteen? Miksi yritykset päästä lääkkeistä eroon ovat epäonnistuneet?

Itse yritän lopettaa Olantsapiinia (pari vuotta ollut käytössä, toleranssi). Kuinkakohan pitkään valvomiseen mun on varauduttava? Mitä mä sitten teen, jos en vielä viikkojenkaan päästä nukahda?

Vierailija
3333/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3334/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
3335/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3336/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kiitollinen, jos joku vastaisi tähän kommenttiin.

Vierailija
3337/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3338/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3339/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin kiitollinen, jos joku vastaisi tähän kommenttiin. <3

🙏

Vierailija
3340/4056 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up