Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsen tukea

Vierailija
05.08.2023 |

Lainaan keskustelupalstalta (Suomi24) yhden keskustelijan kirjoitusta, sillä se kuvaa hyvin munkin tilannetta. Käytetyt lääkkeet ovat olleet itselläni erit. (Olanzapin, Ketipinor, Atarax, Opamox muistaakseni). En juo alkoholia.:

""Itse olen käyttänyt 3 vuotta unilääkkeitä, zopinox,zolpidem myös kokeillut liutaa erilaisia rauhoittavia/psykoosilääkkeitä ja vaihdellen sitä ennen vuoden nukahtamislääkkeitä.
Olen yrittänyt olla ilman nyt vaikka esim. 3 päivää, eli valvonut 3 yötä liikunta ja miljoonat poppakonstit kokeiltu. Lääkäreiltä ei vastauksia tulevaisuuden unilääkkeiden käytöstä.
Joskus olen päättänyt olla viikonkin ilman jolloin en ole jaksanut enää 4 valvotun yön jälkeen valvoa vaan joutunut käyttämään alkoholia. (Vaikka ennen sitä valvoi viikkojakin, nyt parikin yötä tuntuu).
Olen myös puolitellut annoksia jne jolloin lääkkeet eivät ole enää edes toimineet.
Onko lopettaminen ollut mahdollista onko kellään kokemuksia näin pahasta unettomuudesta, olen kärsinyt univaikeuksista niin kauan kuin muistan, tod.näk alkaneet 6-vuotiaana?
Opiskelu pitäisi aloittaa ja vähän kauhistuttaa, olen kokeillut kaikki mah. lääkkeet kai niitä pitää vain loppuikä vaihdella peräjälkeen, että saa edes jotain vaikutusta?"" Lainauksen loppu.

Tällä hetkellä en nuku ollenkaan ilman jotain lääkettä. Yritän parhaillaan valvoa 2-3 yötä (onko 3 yötä paras vaihtoehto), ja vasta sitten otan Atarax 50 mg ja Opamox 15 mg (muut lääkkeet olen lopettanut). Ataraxia kokeilen avuksi unettomuuteen siksi, että olen ottanut Ataraxia kaikkein pisimmän aikaa sitten. Pelottaa, ettei Atarax:kaan aina auta valvomisputkien jälkeen. 😔

Toivoisin, että olisitte ystävällisiä minulle, sillä musta tuntuu, että olen umpikujassa, josta ei pääse mitenkään ulos. 😔. Olo on toivoton.

Kommentit (376)

Vierailija
21/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita paikkakunnan terveysneuvontapuhelimeen, isoissa kunnissa ainakin on sellainen.

Yrität nyt olla oma lääkärisi ja farmaseuttisi, se ei toimi. Eikä tämä palstakaan voi korvata heitä sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS:ssa taitaa olla uniklinikka. Asutko HUS-alueella?

Vierailija
24/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita paikkakunnan terveysneuvontapuhelimeen, isoissa kunnissa ainakin on sellainen.

Yrität nyt olla oma lääkärisi ja farmaseuttisi, se ei toimi. Eikä tämä palstakaan voi korvata heitä sinulle.

Näin viikonloppuna ei saa oikein mihinkään yhteyttä. Sitä paitsi soittaminen on mulle vaikeaa puhelinkammon takia. Ja tuntuu, että hajoan, jolloin haluaisin edes tekstimuodossa kontaktia ja tukea (vaihtaa ajatuksia) muilta ihmisiltä.

Vierailija
25/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu HUS-alueella. Mikä se semmoinen uniklinikka on?

Vierailija
26/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen nimi on unihäiriöpoliklinikka, siellä käydään koko tilanne läpi.

Myös yksityisillä lääkäriasemilla on unihäiriöihin erikoistuneita lääkäreitä, googlaa. Voisit saada etävastaanoton. Jos sinulla suinkin on rahaa.

Käytkö töissä? Jos, niin hae apua työterveydestä.

Vierailija
28/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin keskustella vanhempani kanssa asiasta, ja hänen mielestään ei olisi ollut kannattavaa aloittaa enää uudestaan Ataraxia ja Opamoxia, kun olen ne jo kerran lopettanut. Hänen mielestään olisi nyt aika lopettaa kaikki lääkkeet lopullisesti.

Ajattelin kuitenkin, että otan Ataraxin ja Opamoxin aina 2-3 valvotun yön jälkeen, ja toivon, että saisin edes vähän nukuttua.

Vierailija
29/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen nimi on unihäiriöpoliklinikka, siellä käydään koko tilanne läpi.

Myös yksityisillä lääkäriasemilla on unihäiriöihin erikoistuneita lääkäreitä, googlaa. Voisit saada etävastaanoton. Jos sinulla suinkin on rahaa.

Käytkö töissä? Jos, niin hae apua työterveydestä.

En käy juuri tällä hetkellä töissä. Mulla ei ole kauheasti rahaa. Olen psyk. polin asiakas, ja olen käynyt aina silloin tällöin sairaanhoitajan kanssa juttelemassa.

Vierailija
30/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu aivan mahdottomalta tämä elämä, tänne kirjoittaminen vähentää edes hieman ahdistusta. Olen kiitollinen mistä tahansa kommenteista. <3.

Vierailija
32/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt ensin ainakin kaikkien päihteiden käytöt. Myös tupakka ja kahvi. Vähennä reippaasti sokerin käyttöä.

Vierailija
33/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt ensin ainakin kaikkien päihteiden käytöt. Myös tupakka ja kahvi. Vähennä reippaasti sokerin käyttöä.

En käytä ollenkaan päihteitä, en tupakoi, enkä juo kahvia ):

Vierailija
35/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä ollenkaan päihteitä, en tupakoi, enkä juo kahvia ):

Sokeria käytän todella vähän.

Vierailija
36/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkisistä syistä olet siis ollut uneton ja nyt tilanne vielä pahempi kun olet lääkekoukussa (tulee just noita 3-4vrk valvomisia ilman lääkkeitä.)

Vierailija
38/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lääkärit ja uniklinikat voi juuri auttaa. Psykoterapia ja sopiva rasitus/mielekäs tekeminen päivisin/se ettei ole koko ajan vaan yksin kotona olisi se mikä aloittajaa auttaisi

Vierailija
39/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psyykkisistä syistä olet siis ollut uneton ja nyt tilanne vielä pahempi kun olet lääkekoukussa (tulee just noita 3-4vrk valvomisia ilman lääkkeitä.)

Oikeastaan suolistosairaus aiheutti mulle unettomuutta (nukuin 2-3 h yössä), joten hain apua.

Ja tavallaan niinhän se on, että en enää osaa nukkua ilman lääkkeitä (olen koukussa). Valvoisin varmaan vielä pidempäänkin, jos en kokeilisi ottaa Ataraxia ja Opamoxia (nekään eivät välttämättä auta).

Nyt tämä unettomuus on sekä psyykkistä että fyysistä.

Vierailija
40/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lääkärit ja uniklinikat voi juuri auttaa. Psykoterapia ja sopiva rasitus/mielekäs tekeminen päivisin/se ettei ole koko ajan vaan yksin kotona olisi se mikä aloittajaa auttaisi

Tuntuu, ettei mikään aktivointi auta. Eikä ihmisten parissa oleminen. Taidan olla peruuttamattomasti rikki. 😔.