Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsen tukea

Vierailija
05.08.2023 |

Lainaan keskustelupalstalta (Suomi24) yhden keskustelijan kirjoitusta, sillä se kuvaa hyvin munkin tilannetta. Käytetyt lääkkeet ovat olleet itselläni erit. (Olanzapin, Ketipinor, Atarax, Opamox muistaakseni). En juo alkoholia.:

""Itse olen käyttänyt 3 vuotta unilääkkeitä, zopinox,zolpidem myös kokeillut liutaa erilaisia rauhoittavia/psykoosilääkkeitä ja vaihdellen sitä ennen vuoden nukahtamislääkkeitä.
Olen yrittänyt olla ilman nyt vaikka esim. 3 päivää, eli valvonut 3 yötä liikunta ja miljoonat poppakonstit kokeiltu. Lääkäreiltä ei vastauksia tulevaisuuden unilääkkeiden käytöstä.
Joskus olen päättänyt olla viikonkin ilman jolloin en ole jaksanut enää 4 valvotun yön jälkeen valvoa vaan joutunut käyttämään alkoholia. (Vaikka ennen sitä valvoi viikkojakin, nyt parikin yötä tuntuu).
Olen myös puolitellut annoksia jne jolloin lääkkeet eivät ole enää edes toimineet.
Onko lopettaminen ollut mahdollista onko kellään kokemuksia näin pahasta unettomuudesta, olen kärsinyt univaikeuksista niin kauan kuin muistan, tod.näk alkaneet 6-vuotiaana?
Opiskelu pitäisi aloittaa ja vähän kauhistuttaa, olen kokeillut kaikki mah. lääkkeet kai niitä pitää vain loppuikä vaihdella peräjälkeen, että saa edes jotain vaikutusta?"" Lainauksen loppu.

Tällä hetkellä en nuku ollenkaan ilman jotain lääkettä. Yritän parhaillaan valvoa 2-3 yötä (onko 3 yötä paras vaihtoehto), ja vasta sitten otan Atarax 50 mg ja Opamox 15 mg (muut lääkkeet olen lopettanut). Ataraxia kokeilen avuksi unettomuuteen siksi, että olen ottanut Ataraxia kaikkein pisimmän aikaa sitten. Pelottaa, ettei Atarax:kaan aina auta valvomisputkien jälkeen. 😔

Toivoisin, että olisitte ystävällisiä minulle, sillä musta tuntuu, että olen umpikujassa, josta ei pääse mitenkään ulos. 😔. Olo on toivoton.

Kommentit (376)

Vierailija
41/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lisää kokemuksia ja tukea? Tuntuu, ettei enää jaksaisi jatkaa eteenpäin. 😭. Mitkä tahansa kommentit helpottavat oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko lisää kokemuksia ja tukea? Tuntuu, ettei enää jaksaisi jatkaa eteenpäin. 😭. Mitkä tahansa kommentit helpottavat oloa.

Soita sinne auttavaan puhelimeen! Tämä on väärä paikka hakea apua!

Vierailija
45/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En miellä tätä vääräksi paikaksi hakea apua, sillä näin anonyymisti on matalampi kynnys avautua. Ajattelin myös, että täällä olisi ihmisiä, joilla olisi tietoa tai kokemuksia ja niin edelleen aiheesta.

Vierailija
47/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen komppaamaan edellisiä siinä että tämä on väärä paikka hakea tukea. Hetkeksi kommentti ehkä helpottaa, mutta ei muuta tilannettasi miksikään, vähän kuin alkoholi. Tällä palstalla pyörii myös paljon kaikenlaista väkeä, joka voi antaa sinulle huonoja neuvoja.

Varaa aika LÄÄKÄRIIN ja kerro ongelmastasi. Jos lääkäri pyytää puolittamaan, kerro silloin pelostasi ja siitä ettei tuo ole auttanut. Tai mene päivystykseen puhumaan silloin jos unettomuus on jatkunut pitkään ja alkaa olla psykoosin riski.

Vierailija
49/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En miellä tätä vääräksi paikaksi hakea apua, sillä näin anonyymisti on matalampi kynnys avautua. Ajattelin myös, että täällä olisi ihmisiä, joilla olisi tietoa tai kokemuksia ja niin edelleen aiheesta.

Sitä paitsi auttavissa puhelimissa on aina valtava ruuhka.😔

Vierailija
50/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen komppaamaan edellisiä siinä että tämä on väärä paikka hakea tukea. Hetkeksi kommentti ehkä helpottaa, mutta ei muuta tilannettasi miksikään, vähän kuin alkoholi. Tällä palstalla pyörii myös paljon kaikenlaista väkeä, joka voi antaa sinulle huonoja neuvoja.

Varaa aika LÄÄKÄRIIN ja kerro ongelmastasi. Jos lääkäri pyytää puolittamaan, kerro silloin pelostasi ja siitä ettei tuo ole auttanut. Tai mene päivystykseen puhumaan silloin jos unettomuus on jatkunut pitkään ja alkaa olla psykoosin riski.

Mun mielestä täällä pyörii pääsääntöisesti ihan mukavaa väkeä. Päivystykseen en oikein viitsisi mennä, sillä siellä on kiireellisempiä tapauksia.

Mitä sä tarkoitat huonoilla neuvoilla?

Vierailija
51/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö ulkoilemassa?

Vierailija
52/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö ulkoilemassa?

Käyn joka päivä ulkoilemassa. Siitä en ole tinkinyt, vaikka olisin kuinka huonossa hapessa noin muuten.

Vierailija
53/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten odottelet sen ruuhkan verran, puhelimeen kaiutin ja teet jotain muuta sen aikaa kun odotus kestää. Tuo on tärkeää, ei käy hyvin jos tuollaisen jättää hoitamatta ja tukeutuu ainoastaan palstaan. Varaa myös aika terveydenhuoltoon, jotta voit keskustella lääkityksestä!

Vierailija
55/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tarvitaan lääkäriä, me tai joku sairaanhoitaja ei voida auttaa tarpeeksi. Muista sanoa lääkärissä jos joku neuvo ei ole toiminut tai olet jo kokeillut, niin voitte etsiä uuden ratkaisun. Kerro siellä avoimesti peloistasi.

Vierailija
56/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos julkiselta lääkäriltä ei saa apua niin mene yksityiselle!

Vierailija
57/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tarvitaan lääkäriä, me tai joku sairaanhoitaja ei voida auttaa tarpeeksi. Muista sanoa lääkärissä jos joku neuvo ei ole toiminut tai olet jo kokeillut, niin voitte etsiä uuden ratkaisun. Kerro siellä avoimesti peloistasi.

Mulla on sairaanhoitajan aika ensi viikolla. 😔

Vierailija
58/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten odottelet sen ruuhkan verran, puhelimeen kaiutin ja teet jotain muuta sen aikaa kun odotus kestää. Tuo on tärkeää, ei käy hyvin jos tuollaisen jättää hoitamatta ja tukeutuu ainoastaan palstaan. Varaa myös aika terveydenhuoltoon, jotta voit keskustella lääkityksestä!

Mulla on vaan sellainen ongelma, etten oikein osaa keskustella lääkityksestä. Mitä mun kannattaisi sanoa?

Vierailija
59/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
60/376 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos julkiselta lääkäriltä ei saa apua niin mene yksityiselle!

Mä olen ollut siinä uskossa, että samoja lääkäreitä on sekä julkisella että yksityisellä.