Arvio: Eniten Aaltolan ehdokkuus vie ääniä Halla-Aholta
Se näkyy tällä hetkellä myös Aihe vapaalla kovana raivoamisena.
Kommentit (447)
Millä logiikalla samat ihmiset pitäisi Halla-ahosta ja Aaltolasta.
En minä ainakaan pidä Aaltolasta ollenkaan, täysi huru-ukko, Halla-aho taas on erittäin kaukaaviisas ja älykäs ihminen. Vaikken hänen ukraina-fanitustaan ymmärräkään, niin erittäin realistinen ja tyyni, ei poukkoile muutoin hihhulitrendien perässä, kuten nämä kaikki muut lobbarit.
Halla-ahon ehdokkuus taitaa muutenkin olla vähän vitsi. En usko hänen itsensäkään kuvittelevan voivansa voittaa, mutta joku ehdokas nyt pitää olla. Jos tässä ei nyt mitään mullistavaa tapahdu, niin eiköhän se ole Olli Rehn seuraava pressa. Ja mulla on vanhva tunne, että Rehn tietää tämän jo tässä vaiheessa. Se että keitä tähän kisaan nyt sitten lähtee, niin enemmän sellaista promootiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat osoittaneet onhuolella millaista soheltamista se heidän vallassaolo on, joten ei kai me pressaksikin haluta sählääjä-sekoboltsi-pelleä.
Kiitos persut sekoilustanne hallituksessa, näytöt on nyt kovat!
Persut eivät ole sekoilleet hallituksessa. Media sekoilee. Media häiritsee hallitusta kaikin keinoin. Puhemies Halla-aho ei ole sekoillut. Voit lukea puhemiehen virallisen eduskunnan tiedotteen. Siinä ei sekoilla.
Oma tekstisi tosin on huolellista sekoilua.
Niin, siis sekoiluhan on myös persujen strategia, kuten Rydmanin eilisen lausunnon pohjalta taas kuulimme. Persuilla ei mitään aitoa halua rauhoittaa hulabaloota, vaan synnyttää sitä lisää.
Ja sitten itketään uhreina.
Huh, onhan nämä kyllä sama kuin yrittäisi käydä normaalia keskustelua mielisairaan narsistin kanssa.
Trauma persuista jää Suomen kansalle.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan pidä Aaltolasta ollenkaan, täysi huru-ukko, Halla-aho taas on erittäin kaukaaviisas ja älykäs ihminen. Vaikken hänen ukraina-fanitustaan ymmärräkään, niin erittäin realistinen ja tyyni, ei poukkoile muutoin hihhulitrendien perässä, kuten nämä kaikki muut lobbarit.
Niin Halla-aho on vähän sellainen anti-kristus tyyppinen psykopaatti. Sellaiset fibat hänestä huokuu.
Vierailija kirjoitti:
Persut ne itkee, että ennakkoluulot heitä kohtaan ovat niin vahvat.
Oletteko arvon persut tehneet yhtään mitään sen suhteen, että ennakkoluulot eivät vain vahvistuisi koko ajan?
Miksi oletatte, että kukaan teihin luottaisi, kun omakin pyrkimyksenne on synnyttää nimenomaan hässäkkää ja epäluuloa?
Minun sydämeni ei ole oikealla, samalla olen kyllä pitänyt presidentti Niinistöä hyvin luotettavana koko sen ajan kun on ollut pressana.
Luotettavuus on pressan tärkein ominaisuus.
Että sinällään pressan vaalit eivät ole puoluevaalit.
Persuilla se puolue tulee kaikessa ekana.
On oma tulkintasi, että persujen pyrkimys on synnyttää "hässäkkää". En koe sitä lainkaan näin. Itse te aina alatte näitä hässäköitä tekemään. Jokaiseen asiaan pitää reagoida aina hysteerisellä hässäkällä. Joskus voisitte keskittyä asioihin, taustoittaa ja miettiä, mutta kun ei. Hässäkkää, mielipahaa, ahdistusta. Siinä teidän työkalut. Kun ajattelee, esim näitä vanhojen tekstien nostattamaa ulkoparlamentaarista hässäkkää niin kyllä vähissä teidän asiapohjaiset pyrkimyksenne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe mitenkään näiden kahden olevan samojen äänestäjien harkinnassa. Itse en IKINÄ enkä missään tilanteessa antaisi ääntäni Halla-Aholle. Jos jostain syystä niin pääsisi käymään, että Halla-Aho on toisella kierroksella, niin annan ääneni ihan kenelle tahansa muulle kunhan Halla-Ahosta ei tule Suomen presidenttiä. En kehtasi myöntää olevani Suomalainen enää sen jälkeen jos Halla-Ahosta tulisi meidän presidentti.
Aaltolan mielipiteitä en tunne vielä riittävästi, että osaisin sanoa juuta tai jaata
Hämmentävästi aikaisemmassa ketjussa persut laumana syyttivät mediaa Aaltosen maalittamisesta. Muutakin sen suuntaista oli josta sai kuvan että on heille mieluisa ehdokas. Toisille sitten taas ei. Eli mielenkiintoisesti jakaa mielipiteitä siellä.
Tietysti jokainen ääni pois halla-aholta on hyvä juttu. Kuka tahansa on parempi vaihtoehto Suomelle.
On ihan hyvä että naisia miellyttävä aaltola hajauttqq oikeistolaisten äänet. Kokkkelien mahdollinen ehdokas, vain kommentaattorikokemuksella ponnistava aaltola ja rotutohtori putoavat alkuerissä.
Lopussa on vastakkain pätevä Haavisto joka oli henkilökohtaisesti viemässä Natoon, sekä liian kauan korkoa kasvamassa ollut, vähän kellarintuoksuinen Rehn.
Pätevä haavisto?!! Kiitos nauruista, meinas Saaroisten lohikeitto mennä väärään kurkkuun.
Ja minkähänlaisten naisten mieleen tuo Aaltola on? Niiden samojen varmaan, jotka Pekkaakin pitävät yhä edelleen "pätevänä" ja fiksuna ihmisenä. Voi luoja. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Halla-aholla molemmat vaimot mukana kättelemässä kanssaan itsenäisyyspäivän vastaanotolla?
Siinä ois 2 vaimoa enemmän ku Haavistolla on.
Mistäs me tiedetään monta vaimoa ja aviotonta lasta sillä nykyään on, kun media on jättänyt rauhaan, seiskan Hörkkökin on perheystävä <3
Ettei vaan olisi ujuttamassa meille jotakin is la milaisia meininkejä tänne....nih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan pidä Aaltolasta ollenkaan, täysi huru-ukko, Halla-aho taas on erittäin kaukaaviisas ja älykäs ihminen. Vaikken hänen ukraina-fanitustaan ymmärräkään, niin erittäin realistinen ja tyyni, ei poukkoile muutoin hihhulitrendien perässä, kuten nämä kaikki muut lobbarit.Niin Halla-aho on vähän sellainen anti-kristus tyyppinen psykopaatti. Sellaiset fibat hänestä huokuu.
Antikristushan ois just hyvä käsittelemään ihmisiä, niinku Al Pacino Paholaisen Asianajajas.
Kuinka tyhmiä te äänestäjät oikein olette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaltola tietää mistä puhuu kun taas Halla-aho hokee papukaijana samoja ummettuneita mantrojaan.
Onko halla-aholla ollut koskaan mitään substanssia? Pelkkää hysteeristä reagointia kun vihervasemmisto teki sitä ja hesarin toimittaja tätä. Onko se koskaan kommentoinut mitään politiikan sisältöjä, pelkkää tunteellista irrationaalista soopaa ainakin somensa täynnä. Vetoaa ilmeisesti politiikkaa ymmärtämättömiin miehiin.
Vaikka tämä klassikko:
Lopun servaus on eeppinen
Olen aiemmissa vaaleissa äänestänyt Haavistoa. Aaltolan ilmoittauduttua tuli porukkaan vaihtoehto ja nyt näyttää oma tilanteeni jo paljon paremmalta: menen äänestämään Aaltolaa, ensin jotta pääsisi toiselle kierrokselle ja jos sinne pääsee niin totta vieköön, kuka tahansa siellä hänen kanssaan onkin, kyllä se on Aaltolan numero äänestyslipussani loppuun saakka. Hän on sen sitten ansainnut!
Ellei pääse toiselle kiekalle, minun äänestyaktiivisuuteni lentää seinään.
Nämä vanhemmat ja entisemmät on jo nähty. Ja kun naisia vain ei tule, ei uskottavia eikä oikeita vaihtoehtoja niin siihen on tyytyminen sitten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe mitenkään näiden kahden olevan samojen äänestäjien harkinnassa. Itse en IKINÄ enkä missään tilanteessa antaisi ääntäni Halla-Aholle. Jos jostain syystä niin pääsisi käymään, että Halla-Aho on toisella kierroksella, niin annan ääneni ihan kenelle tahansa muulle kunhan Halla-Ahosta ei tule Suomen presidenttiä. En kehtasi myöntää olevani Suomalainen enää sen jälkeen jos Halla-Ahosta tulisi meidän presidentti.
Aaltolan mielipiteitä en tunne vielä riittävästi, että osaisin sanoa juuta tai jaata
Hämmentävästi aikaisemmassa ketjussa persut laumana syyttivät mediaa Aaltosen maalittamisesta. Muutakin sen suuntaista oli josta sai kuvan että on heille mieluisa ehdokas. Toisille sitten taas ei. Eli mielenkiintoisesti jakaa mielipiteitä siellä.
Tietysti jokainen ääni pois halla-aholta on hyvä juttu. Kuka tahansa on parempi vaihtoehto Suomelle.
On ihan hyvä että naisia miellyttävä aaltola hajauttqq oikeistolaisten äänet. Kokkkelien mahdollinen ehdokas, vain kommentaattorikokemuksella ponnistava aaltola ja rotutohtori putoavat alkuerissä.
Lopussa on vastakkain pätevä Haavisto joka oli henkilökohtaisesti viemässä Natoon, sekä liian kauan korkoa kasvamassa ollut, vähän kellarintuoksuinen Rehn.
Pätevä haavisto?!! Kiitos nauruista, meinas Saaroisten lohikeitto mennä väärään kurkkuun.
Ja minkähänlaisten naisten mieleen tuo Aaltola on? Niiden samojen varmaan, jotka Pekkaakin pitävät yhä edelleen "pätevänä" ja fiksuna ihmisenä. Voi luoja. 😂
Niin, on ihmisiä jotka arvostavat kokemusta diplomaattisuhteista ja kv-politiikasta eli presidentin työn ydinalueista. Sitten on niitä jotka arvostavat netissa öykkäröintiä, mutta se ei varsinaisesti kuulu pressan tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko arvon persut tehneet yhtään mitään sen suhteen, että ennakkoluulot eivät vain vahvistuisi koko ajan?
Miksi oletatte, että kukaan teihin luottaisi, kun omakin pyrkimyksenne on synnyttää nimenomaan hässäkkää ja epäluuloa?
Minun sydämeni ei ole oikealla, samalla olen kyllä pitänyt presidentti Niinistöä hyvin luotettavana koko sen ajan kun on ollut pressana.
On oma tulkintasi, että persujen pyrkimys on synnyttää "hässäkkää". En koe sitä lainkaan näin. Itse te aina alatte näitä hässäköitä tekemään. Jokaiseen asiaan pitää reagoida aina hysteerisellä hässäkällä. Joskus voisitte keskittyä asioihin, taustoittaa ja miettiä, mutta kun ei. Hässäkkää, mielipahaa, ahdistusta. Siinä teidän työkalut. Kun ajattelee, esim näitä vanhojen tekstien nostattamaa ulkoparlamentaarista hässäkkää niin kyllä vähissä teidän asiapohjaiset pyrkimyksenne ovat.
Niin, no mitä sen pitäisi nostattaa, jos mokannut ihminen sanoo, että anteeksi, mutta samalla en ole pahoillani lainkaan.
Persut elää hässäkästä ja ei halua tulla mukaan yhteiseen keskusteluun, vaan yrittää kaasuvalottamalla hallita keskustelua.
Pahinta mitä persu tietää, on yhteistyö ja yhteisymmärrys, ei ole taitoa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuilla uskollisimmat äänestäjät heti rkp:n jälkeen. Aaltola vienee eniten ääniä kokoomuksen ehdokkaalta, varsinkin jos ehdokas on Häkkänen eikä joku joka pyrkii tosissaan, miksei myös Rehniltä.
Eihän se tarkoita muuta kuin että Haavisto ei voita suoraan ensimmäisellä kierroksella.
Pekka Haavistosta ei tuu koskaan tämän maan presidenttiä. Se on ihan säälittävä has-been. Se sai 8000 ääntä eduskuntavaaleissa.
Sebastian Tynkkynen sai paljon pienemmästä vaalipiiristä 2x sen verran.
Sebun kohdalla kyseessä olivat suurilta osin "haamuäänet".
Vaipat jalassa konttaamalla ilmeisesti tienaa virkansa.
Äänestän Halla-Ahoa tai Aaltolaa.
Koska Aaltolaa ei ole aiemmin politiikka kiinnostanut muuten kuin tutkijana, miksi hän olisi millään tasolla pätevä presidentiksikään? Ei häntä muutoin kiinnosta, kuin hieno meriitti ja titteli uralleen (varmasti myös muitakin ehdokkaita mutta heitä on kiinnostanut muukin vaikuttaminen), kun jatkuvan mediaan itsensä tyrkyttämisen vuoksi on joidenkin silmissä tuohon asemaan päässyt että voi lähteä ehdokkaaksi. Eihän tämä ole Yhdysvallat, jossa valitaan vain joku Trump presidentiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kyllä on tämä kesäkin katsottu miten ihan muut sitä hässäkkäsoppaa median avulla hämmentää. Persut haluaa tehdä sitä politiikkaa miksi suomalaiset on heitä äänestäneet, mutta muut ne haluavat turhalla hälinällä peittää ne oikeat ongelmat, joihin PS äänestäjineen haluaa muutosta.
Natseista huudellaan kun pitäisi varoittavia esimerkkejä nähdä jo Ruotsista, miten käy jos ei mitään tehdä. Ruotsi voisi julistaa jo kansallisen hätätilan, ainoastaan kaukomailta tulleiden muukalaisten ja näiden jälkeläisten vuoksi. Se on järkyttävää, ja Suomi on sillä tiellä, repikää siitä silakat "natseinenne" .
Vierailija kirjoitti:
Koska Aaltolaa ei ole aiemmin politiikka kiinnostanut muuten kuin tutkijana, miksi hän olisi millään tasolla pätevä presidentiksikään? Ei häntä muutoin kiinnosta, kuin hieno meriitti ja titteli uralleen (varmasti myös muitakin ehdokkaita mutta heitä on kiinnostanut muukin vaikuttaminen), kun jatkuvan mediaan itsensä tyrkyttämisen vuoksi on joidenkin silmissä tuohon asemaan päässyt että voi lähteä ehdokkaaksi. Eihän tämä ole Yhdysvallat, jossa valitaan vain joku Trump presidentiksi?
Se on just hyvä ettei oo kiinnostanu, niin ei oo ajanu omaa asiaansa niinku poliitikot yleensä.
Ja Donald Trump on täysin eri asia, se helppoheikki oli vaan tosi-tv-tähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen agenda on hyötyä täysimääräisesti poliittisen yhtenäiskulttuurin hajoamisesta. Käymme nyt keskustelua sellaisella syvyydellä, jolla Suomessa ei vielä ole käyty. Ollaan saatettu ajatella, ettei suomalaisessa yhteiskunnassa olerasismia, mutta nyt siitä käydään perustavanlaatuista keskustelua ja käynnissä oleva keskustelu voi vaikuttaa siihen, kuinka rasismiinjatkossa asennoidutaan.
Jaa, kas kun ei ole tarvinnut nauttia Venäjän luottamusta jotta olisi vienti sinne vetänyt? Saudien toiminta siis täysin ok ja hyväksyttävää, ja siksi meidän tulee pokkuroida niitä? Kuten joidenkin mielestä meidän nyt liittolaisen USA:N? Minä en unohda USA:n toimia ja miten ne on yhtä saastaa kuin mitä Venäjä nyt tekee, jostain syystä vaan toiset on toisten mielestä pahoja.