Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä pitäisi muuttua, että suomalaiset saisivat lisää lapsia?

Vierailija
02.08.2023 |

Jokin on aika pahastikin pielessä, kun lisääntymisviettiä ei enää tunneta. Ongelma on ihan todellinen ja vakava. Kertokaa, erityisesti te lisääntymisikäiset, mikä saisi teidät yrittämään lasta.

Kommentit (996)

Vierailija
441/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset vain luovuttaisivat sukusoluja. Lapset kasvaisivat laboratorioissa ja sitten varttuisivat aikaihmisiksi laitoksissa. Näin ei kenenkään tarvitsisi murehtia vartaloaan, lapsen kasvattamisen kalleutta tai vapautensa menettämistä.

Mene pois Aldous Huxley.

Uljas uusi maailma on lukematta, ilmeisesti pitäisi käydä kirjastossa?

Vierailija
442/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteon pitäisi olla kannattavaa. Eläminen maksaa.

Ja ennen kaikkea ASUMINEN maksaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Än yy tee nyt kirjoitti:

Ehdottomasti miesten pitäisi sitoutua perheeseensä ja ottaa vastuu lapsistaan. Lisäksi lasten saamisen kulut tasan isien ja äitien työnantajien kesken. Perhevapaisiin miehille pakollinen kiintiö. Ei vapaaehtoisuudella mikään muutu. Lapsiperheille enemmän tukea, jo ennaltaehkäisevästi. Osa-aikaisen ja joustavamman työn mahdollistaminen.

Tanskassa muuten muuttui laki viime syksynä että miesten täytyy (siis pakko) pitää puolet vanhempainvapaasta. Jumaliste mikä p*skamyrsky siitä tuli. Äijät olivat ihan hiilenä kun on se niin kamalaa olla kotona vauvan kanssa.

Että se vauva ei ole vain naisen projekti.

Vierailija
444/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten heräämän pitää ja lakata vastustamasta sitä mikä Sanassa sanotaan : "Lisääntykää ja täyttäkää maa".

Mitä se on ? Sinun heti pitää kondomin ynnä e-pillereitten ynnä muitten ehkäisemien käyttö hässiessänne lopettaman ja antaa siemenen satoisasti rööriin ruiskuaman ettet sinä Sanassa sanottua toteuttamatta jättäisi ! Sillä se on synti joka sinut helvetin tulleen syöksee !

Nyt siis, ihmislapset, nylkyttämään!  Mutta muistakaat ettei hässimisenne merkitse mitään ellette tee sitä vanhurskaasti... vaan irstaudella sen limaisuudesta hekumoiden nauttien ! Totisesti, tooootisesti !

Vierailija
445/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutta aika monessa keskiluokan kodissa isä tienaa paljon enemmän kuin äiti. Tulot tippuu liikaa jos isä jää pitkälle vapaalle. On se talolaina ja muut maksettavana. Tämäkin uusi vapaiden malli olisi meille jo liikaa eli ei tule kolmatta lasta meille.

Vierailija
446/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sota leviäisi tänne ja ehkäisyvalmisteiden suhteen tulisi toimitusvaikeuksia, niin aika pian alkaisi syntyvyys kääntyä nousuun.

Vierailija
447/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mutta aika monessa keskiluokan kodissa isä tienaa paljon enemmän kuin äiti. Tulot tippuu liikaa jos isä jää pitkälle vapaalle. On se talolaina ja muut maksettavana. Tämäkin uusi vapaiden malli olisi meille jo liikaa eli ei tule kolmatta lasta meille.[/quote

Tämä vastaus oli siis pitempiä vapaita isille vaativille.

Vierailija
448/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden, joilla on tahatonta lapsettomuutta pitäisi päästä hoitoihin jouhevammin ja yläikärajan pitäisi olla korkeampi. Lapsen saaminen voi kaatua ihan siihen, että se on ihan helvetin kallista jos se ei 3 hedelmöityshoitokerralla onnistu. Nyt jonot ovat pk-seudulla 1,5v ja yläikäraja 40v eli eivät edes ota jonoihin kuin jos olet max 38v.

Vierailija
449/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiako maahan josta on tulossa fasistinen valtio ! EI IKINÄ !

Vierailija
450/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiako maahan josta on tulossa fasistinen valtio ! EI IKINÄ !

Lebensborn Suomi -reality olisi poikaa.

Vierailija
451/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän perheessä suuri syy on talous, työ- ja perhe-elämän yhteensovittaminen ja nykyään myös mukavuudenhalu. Se aika, kun molemmat lapset olivat päiväkodissa ja koko ajan sai pelätä, että kuka sairastaa seuraavaksi, oli kamalaa. Mietimme pitkään kolmatta ja neljättä lasta, sitten asia hetkeksi jäi ja nyt kun lapset on jo 6- ja 9-vuotiaita, niin oma mukavuudenhalu menee kaiken edelle. Välillä olen miettinyt, että olisiko pikkulapsiaika nyt rennompaa (olen 37-vuotias), mutta ajatus yövalvomisista kuulostaa liian hurjalta 😬 Sinänsä vauva-arki toisi kivan tauon työelämästä, mutta opiskelu tuo saman tauon ja tarjoaa tutkinnon valmistumisen jälkeen vielä paremman tulotason, niin otan tämän vaihtoehdon.

Vierailija
452/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain ole yhtäkään hyvää syytä hankkia lapsia, mutta päätöstä vahvistavat erityisesti:

- terveydenhuollon ala-arvoinen meininki. Hoitoa ei saa, vaikka lakisääteinen oikeus on ja synnyttäviä naisia kohdellaan kuin karjaa.

- lapsen myötä olet yhteiskuntaan sidottu ja gestapo-meininki alkaa. Neuvolatädille saat selventää seksielämästäsi lähtien kaiken.

- lasten myötä tarvitsee miettiä asuinkuviot pysyväksi koulualueen mukaan, ellei halua lastaan ghettokouluun kouluttautumaan katujengin jäseneksi ja lukutaidottomaksi

- rahan meno, vapauden menetys ja jatkuva kotityörumba

- elinolot ovat koko ajan menossa karumpaan suuntaan - ostovoima sulaa käsiin, työpaikkoja vaikea löytää, katuväkivaltaa ja koulut ruokottomassa kunnossa. En minä halua sellaista tulevaisuutta lapselleni.

- lasten myötä tuleva pakkososialisoituminen kaikkien muiden vanhempien kanssa, pidän valtaosaa ihmisistä tampioina, lapsettomana on helpompi erakoitua. En kestäisi minuuttiakaan jossakin vanhempainillassa.

Vierailija
453/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu kun olen ehdottanut kosintaa ja lapsia, niin ei sun tulot riitä edes joka viikonloppu treffeille jne.

Siis mun tulot on kk 1400e, jos oikein ahkera olen niin 1600e.

Vuokra ahmaisee tuosta suurimman osan pois ja ei mulla oikeastaan ole varaa käydä baareissa tai edes kahvilla naisten kanssa. Kerran rakastuin ja toinenkin osittain, mutta hän oli realisti ja halusi vain hengailla.

Totesi että jos olisin lääkäri, niin sitten.

T. Työmies

Vierailija
454/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tuntea eriarvoisuutta ja väheksyntää -90 luvulla ollessani kotiäiti. Puheiden mukaan olin työtön, epäsosiaalinen, vähä-älyinen ym. negatiivista kun halusin oma-aloitteisesti olla kotona lastemme ollessa alle kouluikäisiä. Se oli täysin oma valintani koska nautin lasten- ja kodinhoidosta. Silti kävin viikoittain lasten kanssa puistoissa, kerhoissa, auttelemassa ikääntyneitä vanhempiani, harrastin monenmoista eli olin koko ajan olin hyvin aktiivinen ja se oli mielestäni elämäni parasta aikaa. Ihmiset ja yhteiskunta ei sitä tietenkään arvostanut. Olen kouluttautunut jo nuorena ja tehnyt myöhemmin lasten kasvettua koulutustani vastaavaa työtä.

Vierailija
455/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten historialliseen jatkumoon on tullut jo särö, murtuma, hetki on käsillä, elämme kohtalon aikoja, ja voi olla, että suomalaisia ei jatkossa enää ole, tai ainakaan siinä muodossa, mitä me suomalaisuudelle olemme oppineet ymmärtämään.

90 lamassa työnantaja/virkavalta voitti Voittojuhla on nyt käynnissä. kun sukupuuttoa tehdään. Kun suomalaiset katoavat niin minkähän komennon uudet asukkaat ottavat. Suomalaiset rupeavat rankasti vähenemään.

Vierailija
456/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yhteiskunta on rakennettu työsuoritusperusteiseksi joka ainoastaan hyväksytään. En tiedä mistä tämä orjatouhu on alun alkaen lähtenyt. Liekö matkittu Amerikan mallia orja-ajoilta.

Vierailija
457/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen itse tuhoaa maailman ja elämän.

Vierailija
458/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm itse olen lapseton ikisinkkumies joka työskentelee duunarina(palkka 3200e/kk brutto).

Aika vähän päättäjät voi asialle mitään tehdä mutta yhteiskunnan pitäisi muuttua todella nykyisestä.

-Sinkkuja on paljon eikä parisuhteet kestä on yksi "ongelma".

-Ei duunarin palkoilla pahemmin lapsia tehdä, itselläni ainakin netto on 2200e ja siitä kun vähentää asumiskulut,autoilun kulut ja pakolliset laskut pois niin hyvä että jää 1000e/kk elämiseen.

Monet duunarit tienaa vähemmän kuin minä.

-Mielenterveysongelmat sekä yksinäisyys on yleisiä suomessa ja pidän näitä asioita pahoina ongelmina suomessa.

En usko siis että päättäjät voi asialle juuri mitään tehdä, ainoastaan jakamalla rahaa enemmän perheille mutta ei se näytä nostavan syntyvyyttä.

M32

Sinulla on hyvä palkka, tasoa sairaanhoitaja ja insinööri. Mutta mitenkäs saatais muutos siihen, että mies muuttuu heti mieslapseksi, kun vauva syntyy. Kaikki vastuu siirretään äidille. Neuvolassa pitäisi olla tuleville useille ihan omat vastaanottajat ja joku kertomaan, että vauva tarvitsee huolenpitoa vuorokauden ympäri ja isukki vois hieman "auttaa" siinä hommassa. Ja kun vauva-ajasta päästää alkaa taaperoaika jne jne. Eli kaikki miehet, jotka tulette useiksi, niin kantakaa vastuunne, niin saattaa vaimo suostua pyöräytyämään useammankin lapsen, jo se että kursikkatomaatin kokoisesta aukosta työntää ulos vesimelonin, on ääretön ponnistus. Jotkut isit vastuunsa kantavatkun, mutta harvemmat.

Suomessa korkeakoulutetut miehet käyttävät enemmän aikaa lasten hoitoon kun korkeakoulutetut naiset. Alkaa väsyttämään tämä naisten viljelemä valhe etteivät suomalaiset miehet muka osallistuisi pethearkeen

Korkeakoulutetut ei ole "kaikki". Eli pieni vähemmistö miehistä käyttää enemmän aikaa lasten hoitoon kuin naiset. (Ja huom, nekin naiset käyttää aikaa sitten muihin kotitöihin vastaavasti kuitenkin enemmän, kyllä, luin sen tänne linkitetyn tutkimuksen.)

Vierailija
459/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on nykyään niin itsekkäitä ja ahneita että parempi kun eivät hommaa lapsia kärsimään.

Vierailija
460/996 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista miehistä on nykyään piilohomoja tai mielenvikaisia resssukoita.

Joka kolmas nainen kokee väkivaltaa kotonaan ja joka toinen avioliitto päätyy eroon.

Tarvitsettko ap enemmän selityksiä? Alkaa kyllästyttämään nämä sinun avautumisesi lisääntymistarpeestasi.