Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei selkeästi ole tarpeeksi kiinnostunut minusta. Silti roikun suhteessa. Voiko joku kertoa mikä minua vaivaa ja miten päästä siitä eroo...

Vierailija
01.08.2023 |

Olen tapaillut miestä jo vuoden ja olen aivan ihastunut. Nähdään n. 1x/vko. Minä olen aina aloitteellinen yhteydenpidossa ja tapaamisten sopimisessa. Mies kyllä aina haluaa nähdä kun kysyn tai ehdottaa itsekkin tapaamista JOS minä olen ensin sanonut että ilmoittele kun/jos haluat nähdä. En ole vielä uskaltanut katsoa mitä tapahtuu jos lopetan yhteydenpidon.
Tuntuu, että pitää jatkuvasti vähän käsivarrenmitan päässä eikä päästä kunnolla lähelle.
Tuntuu että tuo välttelevä käytös on kuin bensaa liekkeihin ja sitten välillä kun saan miehen puolelta jonkin pienenkin vähän syvemmän yhteyden ja läheisyyden niin se on kuin palkinto kaikesta kituuttamisesta.

Kommentit (292)

Vierailija
81/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi vaan pelätä että häneen sattuu, joten pitää sinut (alitajuisesti) riittävän loitolla.

Ja tämä on se klassinen vale jonka naiset kertovat itselleen ja jolla he oikeuttavat epätoivoisen roikkumisen miehessä jota ei vaan kiinnosta.

Mutta miksi se mies roikkuu suhteessa, joka ei häntä kiinnosta? Pelkkää seksiä saisi helpomminkin. Miksi mies haluaa loukata naista, vedättää tätä ja hyäksikäyttää tämän tunteita? Eikö miehillä ole omatuntoa, moraalia tai mitään vastuuntuntoa?

Vierailija
82/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi vaan pelätä että häneen sattuu, joten pitää sinut (alitajuisesti) riittävän loitolla.

Ja tämä on se klassinen vale jonka naiset kertovat itselleen ja jolla he oikeuttavat epätoivoisen roikkumisen miehessä jota ei vaan kiinnosta.

Mutta miksi se mies roikkuu suhteessa, joka ei häntä kiinnosta? Pelkkää seksiä saisi helpomminkin. Miksi mies haluaa loukata naista, vedättää tätä ja hyäksikäyttää tämän tunteita? Eikö miehillä ole omatuntoa, moraalia tai mitään vastuuntuntoa?

Varalla on hyvä olla useita kun joku kuitenkin lopulta tajuaa, ettei tästä koskaan mitään seurustelua tule ja lopettaa. Miksi lopettaa hyvää vakip.-suhdetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mullekin kuinka säälittävä ripustautuja olen, kun elättelen toiveita tapailumiehen suhteen, eikä meillä ole edes seksiä. Tavataan pari kertaa kuukaudessa, jutellaan paljon puhelimessa ym. Elättelen toiveita, että juttu etenisi suhteeksi vaikka mies on ilmaissut ettei ole mua kohtaan romanttisia tunteita. Mies on rehellinen, ei pyöritä naisia tms vaan pitää mua aidosti ystävänään. Eniten mua ärsyttää mun tunteiden intensiivisyys ja epävakaus; jos mies ei tuttuun tapaansa soitakaan mulle viikottain, on viikonloppu pilalla. Hänellä on oma elämänsä ja muita kavereita, mutta mustasukkaisissa kuvitelmissani hän on jo "mun mies". voi hitto, miten naurettava olenkaan. Enkä edes ole mikään kokematon teinityttö, vaan elämää nähnyt koulutettu nainen.

Vierailija
84/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden?

No onko suhde edennyt, oletko tavannut hänen läheisiä?Ystäviä?

Kuulostaa tapailulta joka ei etene

Vierailija
85/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ihmiset haluakaan muuta kuin tavata kerran viikossa. Ei tiivis parisuhde ole kaikkien toiveena. Enoni on lääkäri. Kun hän opiskeli lääkiksessä 7 vuotta, koko sen ajan oli naisystävä, jolla oli oma koti. Heillä oli aina yhteinen lauantai ja olivat yötä jomman kumman luona ja sunnuntaina hyvissä ajoin kotiin siivoamaan ja lukemaan. Mummo kysyi aina, milloin te nuoret menette kihloihin ja eikös häitä olisi jo luvassa. Enoni vain nauroi, että tuskinpa on.

Minusta se hänen naisystävänsä oli tosi kiva. Kun täytin 18, hän vei minut kahden kesken Tallinnaan. Hän hemmotteli myös oman siskonsa lapsia viemällä pienille reissuille. Tietysti välillä olin enon luona käymässä, kun hän sattui asumaan isommassa kaupungissa ja minä tulin bussilla pikkukaupungista ostoksille, joskus joku kaverikin oli mukana. Ja jos sattui olemaan lauantai, niin enoni teki naisystävänsä kanssa yleensä niitä asioita yhdessä mitä olivat aikoneetkin, siis vaikka kävivät elokuvissa tai laittoivat hyvää ruokaa tai kävivät naisen luona saunassa. Minusta heidän suhde vaikutti ihan hyvältä, vaikka oli erilliset kodit ja arkipäivät viettivät erillään. Siinä on varmaan se pointti, että sopii pelisäännöt yhdessä. Myöhemmin he erosivat, kun enoni lähti lääkäriksi toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
86/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan mies ottaa selvää etäisyyttä, kun hän huomaa ettei ole kovin kiinnostunut. Ei vastaa viesteihin, ei "ehdi" näkemään. Siksi epäilen, että ap:n miehellä saattaa olla muu syy kuin se ettei ap kiinnosta häntä.

Vierailija
87/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Voiko olla kokemattomuutta? Jos ei niin on vaan kusipäisyyttä, mee eteenpäin!

Vierailija
88/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden?

No onko suhde edennyt, oletko tavannut hänen läheisiä?Ystäviä?

Kuulostaa tapailulta joka ei etene

Ei ole edennyt. Sehän se ongelma onkin. Tapailuahan tämä on. Hidas eteneminen ei sinänsä haittaa ja 1-2x/vko näkeminen olisi ihan ok vielä pidemmän aikaa, jos ne sisällöltään ovat tyydyttäviä.

Itselläni ei ole kiire mihinkään.

Tapaamisten yksipuolinen sopiminen ja miehen emotionaalinen etäisyys vaan kertovat kiinnostuksen puutteen. Olen ihan tietoinen, että tuskin tästä suhdetta syntyy.

Olen tavannut muutaman läheisen.

Ap

Vierailija
89/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan mies ottaa selvää etäisyyttä, kun hän huomaa ettei ole kovin kiinnostunut. Ei vastaa viesteihin, ei "ehdi" näkemään. Siksi epäilen, että ap:n miehellä saattaa olla muu syy kuin se ettei ap kiinnosta häntä.

No tämähän se on varmaan saanut itseni niin hämmentyneeksi. Kun itse toimisin varmaan juuri noin, jos en uskaltaisi sanoa että ei kiinnosta. Vetoaisin kiireisiin yms. tai vetkuttelisin viesteihin vastaamisen kanssa. Sellaista ei ole ollenkaan. Ja vielä senkin ymmärtäisin, että jos suhde perustuisi pelkkään seksiin. Että siksi haluaa nähdä. Mutta tehdään paljon muutakin.

Ap

Vierailija
90/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua käyttää seuraavaakin vuotta noin niin sun pitää nyt kysyä ihan suoraan. Selkeästi asia kuitenkin vaivaa sinua..

Vierailija
91/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat oikean suhteen, älä aloita jotain ihme tapaillaan-pannaan-haahuillaan-ihmetellään-ei koskaan puhuta -suhdetta? Sokea Reettakin näkee, ettei sellainen johda mihinkään.

Jos et edes itse arvosta itseäsi ja omia toiveitasi, miksi joku vieras ihminen niitä arvostaisi? Haahuilemalla teet vaan miehelle kaiken helpoksi.

Valitettavasti paras tapa löytää vakava suhde on olla aloittamatta ei-vakavia epämääräisiä suhteita.

Vierailija
92/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä taas olen tavannut tuolla tavalla toimivia miehiä vaikka kuinka paljon. Eihän ne roikotakaan, jos et ole sellaista tyyppiä jonka kanssa tuollainen dynamiikka onnistuu. Tai ehkä et alunperinkään vedä tuollaisia miehiä puoleesi, lucky you.

Vierailija
93/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän se on varmaan saanut itseni niin hämmentyneeksi. Kun itse toimisin varmaan juuri noin, jos en uskaltaisi sanoa että ei kiinnosta. Vetoaisin kiireisiin yms. tai vetkuttelisin viesteihin vastaamisen kanssa. Sellaista ei ole ollenkaan. Ja vielä senkin ymmärtäisin, että jos suhde perustuisi pelkkään seksiin. Että siksi haluaa nähdä. Mutta tehdään paljon muutakin.

Ap

Tämä oli minunkin vaikea sisäistää, että kaikki ihmiset ei toimi samoin kuin minä itse toimisin jos en olisi kiinnostunut. Ja sitten jäädään tuollaiseen koukkuun, missä keksitään selityksiä miehen käytökselle. Kun eihän se haluaisi tavata ollenkaan jos ei olisi kiinnostunut.

Sitäpaitsi ei se kiinnostus ole välttämättä kyllä tai ei. Se voi olla myös niin, että kiinnostaa vähän. Kunnes joku joka oikeasti iskee jalat alta kävelee vastaan. Mutta ei kiinnosta riittävästi sitoutumiseen, eikä kiinnosta yhtä paljon kuin sinua.

Vierailija
94/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin juuri vastaavasta suhteesta, kesti vajaan vuoden.

Mies viestitteli laiskasti, jos ollenkaan. Minä suunnittelin tapaamiset yms, pari kertaa viikossa. Meillä oli yhdessä kivaa, syötiin, lenkkeiltiin, katsottiin leffoja yms.

Kysyttäessä mies väitti että on kiinnostunut, jopa rakastaa jne.

Ei kuitenkaan esitellyt läheisilleen, ei suunnitellut yhteistä tulevaisuutta. Sanoi lämpiävänsä hitaasti. Ei oikein tiennyt mitä haluaa.

Vastaili hitaasti viesteihin yms, kavereille kuitenkin heti. Samoin kaverit meni aina minun ohi.

Ajattelin että käy vielä läpi edellistä eroa, traumoja tmv ja tarvitsee vaan aikaa ja tilaa.

Oli supervaikeaa myöntää itselle että ukkoa ei vaan kiinnosta! Jos toisesta tulee epävarma olo, et ole silloin oikean ihmisen kanssa.

Rakastunut mies ei tarvitse aikaa eikä tilaa, hän haluaa aidosti olla kanssasi ja tekee sen selväksi.

Muista että sellainen epävarma "ehkä" tarkoittaa AINA EI. Ei poikkeuksia.

Repäise laastari, ei voi muuta tehdä. Tsemppiä, ansaitset parempaa <3

Vierailija
95/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mullekin kuinka säälittävä ripustautuja olen, kun elättelen toiveita tapailumiehen suhteen, eikä meillä ole edes seksiä. Tavataan pari kertaa kuukaudessa, jutellaan paljon puhelimessa ym. Elättelen toiveita, että juttu etenisi suhteeksi vaikka mies on ilmaissut ettei ole mua kohtaan romanttisia tunteita. Mies on rehellinen, ei pyöritä naisia tms vaan pitää mua aidosti ystävänään. Eniten mua ärsyttää mun tunteiden intensiivisyys ja epävakaus; jos mies ei tuttuun tapaansa soitakaan mulle viikottain, on viikonloppu pilalla. Hänellä on oma elämänsä ja muita kavereita, mutta mustasukkaisissa kuvitelmissani hän on jo "mun mies". voi hitto, miten naurettava olenkaan. Enkä edes ole mikään kokematon teinityttö, vaan elämää nähnyt koulutettu nainen.

Olet säälittävä ripustautuja (sori, tätähän sä pyysit), ja lisäksi olet aika creepy kun esität miehelle ystävää, mutta oikeasti haaveilet ihan muusta. Tätähän miehet tekee just naisille, kun toivovat että jos siltä kuitenkin lohkeaisi, vaikka selvästi olisi sanottu, että muuta ei ole luvassa.

Ehdotan että lähdet aktiivisesti deittailemaan muita. Muuten jumitat noissa tyhmissä haaveissasi vaikka lopun ikää.

Kyl se siit.

Vierailija
96/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No yksinkertaisin selitys on se etta olet miehelle ihan kiva kaveri muiden joukossa jolta saa myos seksia. Mutta et todennakoisesti ole potentiaalinen puoliso. Mies ei ole rakastunut eika edes pahemmin ihastunut. Naisen on vaikea samaistua tuon tyyppiseen ajatteluun ja lokerointiin. Miehille sen sijaan ihan ymmarrettavaa.

Katsooko mies koskaan sinua hellasti ja todellinen tunnelataus silmissaan? Siis niinkuin rakastunut mies katsoo naista? Jos mitaan tuon tapaistakaan ei kuulu teidan tapailuun niin olet yllamainitussa lokerossa.

Vierailija
97/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on vaikea antaa yhtä selitystä, kun ei tiedä miten kyseinen mies ajattelee. Mutta fakta on, että näin toimivia miehiä on pilvin pimein ja löytyy niitä naisistakin. Roikotetaan paremman puutteessa, kun yksinäisyys ahdistaa liikaa. Tai sitten joku muu syy. Olennaista lienee, että näillä jutuilla on syystä riippumatta kovin lohduton ennuste. Myös siinä tapauksessa, että mies olisi "vain" sitoutumispelkoinen. Tällaisesta roikotusdynamiikasta on äärettömän vaikea siirtyä enää terveeseen suhteeseen. Yleensä se, joka sitoutumiskammoisen lopulta kesyttää on joku ihan muu, kuin se sydän karrella vuosia kiltisti odotellut jota on viety kuin pässiä narussa. Se on joku, joka pistää heti alussa rajat moiselle venkoilulle.

Vierailija
98/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

He's not that into you.

Niin yksinkertaista se on. Hän viihtyy kanssasi mutta pärjäisi hyvin ilmankin. Ehkä hakee jotain sytyttävämpää, ehkä ei. Saa dopamiinit, endorfiinit ja muut mielihyväjutut jostain muusta (netti, pelit, uhkapelit, päihteet...)

Vierailija
99/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kysyny onko sillä muita?

Vierailija
100/292 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet säälittävä ripustautuja (sori, tätähän sä pyysit), ja lisäksi olet aika creepy kun esität miehelle ystävää, mutta oikeasti haaveilet ihan muusta. Tätähän miehet tekee just naisille, kun toivovat että jos siltä kuitenkin lohkeaisi, vaikka selvästi olisi sanottu, että muuta ei ole luvassa.

Ehdotan että lähdet aktiivisesti deittailemaan muita. Muuten jumitat noissa tyhmissä haaveissasi vaikka lopun ikää.

Kyl se siit.

Kiiros suorapuheisesta viestistä. Ihan oikeassa olet. Sen verran vielä tarkennan, että en esitä miehelle ystävää vaan olen ystävä ja mies tietää mun tunteeni häntä kohtaan. Ei ole kuitenkaan karkuunkaan juossut.