Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pienituloisia ei haluta naapuriin?

Vierailija
29.07.2023 |

Te keskiluokkaiset ja varakkaat, kertokaapa.

Olen törmännyt tähän useinkin. Keskiluokkaisten ja varakkaiden alueille/naapureiksi ei haluta pienituloisia, etenkään väliaikaisesti tuilla eläviä.

Eikö se riitä, että pystyy selviytymään omista menoistaa, vaikkei olisikaan kesämökkiä ja osakesalkkua?

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten naapurin varallisuus selvitetään?

Vierailija
162/169 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei haluttu entisiä vankeja, mielenterveysongelmaisia, vammaisia naapuriksi. Nytkö ovat köyhät tähtäimessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mitkä ne tulot ovat, jos muuten käyttäytyy sivistyneesti. Valitettavasti pienituloisuus kulkee monesti käsi kädessä kouluttamatomuuden ja yleisen wt-elämäntavan kanssa.

Opiskelijana asuin kaupungin vuokra-asunnoissa paremmalla alueella aika keskustassa. Vaikka vuokrat olivat korkeammat, niin silti siellä oli välillä aikamoista elämää. Ryypätään, popitetaan, huudetaan ja tapellaan harva se päivä. Ei jaksa kuunnella eikä katella.

Esim yksi naapuri oli aina kännissä eroamassa miehestään ja huusi kuin palosireeni. Eivät eronneet, mutta seuraavana viikonloppuna oli taas sama show päällä. En käsitä, kuka hemmetti jaksaa elää noin. Saakelin raskasta oli sitä kuunnellakin, kun jätetään ovi auki tai huudetaan terassilla kaikkien kuullen. Hyi.

Vierailija
164/169 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska köyhät haisee pahalle,

mutta rikkaat haisee rahalle!

Vierailija
165/169 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei haluttu entisiä vankeja, mielenterveysongelmaisia, vammaisia naapuriksi. Nytkö ovat köyhät tähtäimessä?

Suurhanke köyhyyden kriminalisoiniseksi etenee kovaa vauhtia eteenpäin nykyisen HIRMUkokoonpanon toimesta. Banaanivaltio on vain ajan kysymys.

Vierailija
166/169 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pienituloisten paikassa on tosi hiljaista, koska ihmiset tekee töitä. Yks huonosti koulutettu räkyttäjäkoira häiritsee joskus öisin, mutta muuten on hiljaista kellonympäri. 

Vierailija
167/169 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä voisin naapureiden tulotason tietää ? Meitä asuu 6 asunnon taloyhtiössä keittäjä, eläkeläisiä, talousjohtaja, asiantuntija ja rekkakuski. Ei näy missään. No ehkä eläkeläisten auto on kallein

Jos sun asunto maksaa vaikka 300 000, niin voit siitä päätellä, että suurin piirtein saman verran se naapurinkin asunto maksaa. Ja omistusasuntotaloista kyse, kyllä tiedetään ketkä on vain vuokralla. Ne on se perhe, jonka lapset varastelee muiden lasten lelut.

Tienaan 10ke kuussa, olen akateeminen ja puolisonikin on, ja asumme vuokralla. Pitäsikö sinun tarkistaa käsityksiäsi ihmisistä jotka asuvat vuokralla? Mullakin esim vuokra 1500e eikä mitään ongelmaa maksaa sitä sekä lasteni leluja :)

Vierailija
168/169 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että monet ihmiset eivät ymmärrä käyttäytymisestä hölkäsen pöläystä. Mikähän siinä on, oma arvoton olo?

Vierailija
169/169 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ajat silloin työnantajan autolla suurimman osan ajoista. Silloin tilanne on aivan eri. Henkilökohtaisesti olen viimeisen 4 vuoden aikana ajanut n. 320 000km, mutta näistä n. 275 000km työnantajan autolla, joten omalla autolla on tullut itse ajettua n. 45 000km, pääasiassa maantieajoa, enkä pidä mitenkään vastenmielisenä vaihtaa itse autoon öljyjä, vaihtaa jarrupaloja tai sytytystulppia, tässä säästää vuositasolla vähintään 100-150€ ja lisäksi vanhan auton etu on, ettei tarvitse ottaa autovakuutusta ollenkaan, kun auton arvo on suurinpiirtein 0€ muutenkin. 4 vuotta sitten viimeksi olen vaihtanut autoa, nyt tosiaan tuo n. 60 000km ajettu meidän omistusaikana, kaikki kulut yhteensä ovat tehneet n. 0,25€/km ja tässä on arvioitu, ettei autosta saada mitään takaisin. Yhdelläkään uudella tai uudehkolla autolla et aja näin halvalla. Mainittakoon vielä, että yli 300 000km ajettu automme ei ole kertaakaan tarvinnut käynnistys- tai hinausapua sinä aikana, kun se on meillä ollut. Työnantajalla on ollut tuon 4 vuoden aikana 4 eri autoa, joista vanhin oli muistaakseni vm 2015 tai 16 ja kaikkia niitä on jouduttu jonkun teknisen vian vuoksi hinaamaan eli ei se ikä aina takaa auton toimivuutta tai toimimattomuutta. Mutta jokainen saa toki tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa ja ottaa vielä halutessaan velkaa niin paljon kuin pankit suinkin myöntävät, mutta turha on tulla vanhemmille ja viisaammille sitten itkemään, kun rahaongelmat räjähtävät käsiin

Ei ole työnantajan auto. Se, että sinä et osaa käyttää rahaa oikein ja itket rahaongelmiasi, niin se ei ole minun ongelmani. En ole ylivelkaantunut, eikä minun tarvitse itkeä. Taloustilanteeni on itseasiassa erinomainen. Sotke sinä vain kätesi öljyyn, minä teen sillä aikaa jotain muuta paljon mukavampaa.

Paljonko tuosta 60 000km:stä on työajoa, josta saat kilometrikorvauksen? Pienentää nimittäin hyvin autoilun kustannuksia. Ei minulla mitään ongelmia ole talouden kanssa, kuten sanottu, en vain pidä materialistista elämäntyyliä tavoiteltavana. Siksi teen paljon sellaista, mitä itse haluan, eikä tarvitse olla mitään sellaista, mitä en todellisuudessa ole. Sinusta sen sijaan paistaa läpi suunnaton materialismi ja ahneus rahan ja uuden tavaran perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän