En pääse mitenkään yli epäsuositusta mielipiteestäni koskien erolapsia
Sivusta seuranneena olen sitä mieltä, että sillä, joka haluaa erota, ei ole mitään oikeutta pyytää lasten toiselta vanhemmalta mitään.
Ei hoitoapua. Ei mitään.
Jos haluat erota, niin hoida myös lapsesi itse. Jos haluat hoitamiseen apua, niin hoida avio-ongelmasi kuntoon.
Olenko yksin ajatukseni kanssa?
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämäkin asetelma kääntyi siihen, että äitiä pitää rankaista ja isä päästää kuin koira veräjästä teki hän mitä tahansa?
Niinhän se menee, että isät aina pääsevät kuin koira veräjästä. Ei siinä vaatimukset auta.
Auttaa paljonkin. Moni isä taipuu, kun tarpeeksi pistää painetta. Ei pidä olla lapanen, vaikka onkin miehen sisäänsä päästänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa ajattelemaan, että lapsi on avioliiton jatke? En tahdo verrata lasta omaisuuteen, mutta tuo on vähän kuin sanoisi, että jos on ostettu yhteinen talo, niin se automaattisesti siirtyy toiselle eron sattuessa ilman, että toiselle maksetaan osastaan.
No en tosiaan tiedä, miksi ajattelet, että lapsi on avioliiton jatke. Lapsia voi tehdä ilman avioliitoakin ja totta kai ne ovat yhtä paljon molempien vanhempien lapsia riippumatta aikuisten väleistä ja suhteen laadusta. Vaikka lapsi saisi alkunsa yhden illan panosta, on isälläkin oma vastuunsa. Älä pane naisia, jos et ole valmis tarvittaessa kantamaan vastuuta.
Exääni ei eron jälkeen poikansa paljon kiinnostanut. Ryyppää ja nai kaikkea mikä liikkuu.
Kun tarpeeksi monta kertaa oli luistanut sovituista tapaamisesta lapsen kanssa päätin,ettei ansaitse enää yhtään mahdollisuutta. En odota häneltä enää yhtään mitään. Poika kyllä kaipaa isäänsä,itkeskelee ja kyselee milloin pääsee isin luo. Mutta ap:n mielestä tämä ilmeisesti ihanteelinen tilanne ja lapsesta kasvaa onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Exääni ei eron jälkeen poikansa paljon kiinnostanut. Ryyppää ja nai kaikkea mikä liikkuu.
Kun tarpeeksi monta kertaa oli luistanut sovituista tapaamisesta lapsen kanssa päätin,ettei ansaitse enää yhtään mahdollisuutta. En odota häneltä enää yhtään mitään. Poika kyllä kaipaa isäänsä,itkeskelee ja kyselee milloin pääsee isin luo. Mutta ap:n mielestä tämä ilmeisesti ihanteelinen tilanne ja lapsesta kasvaa onnellinen.
Surullista. Mutta oikeasti voit olla itsestäsi ylpeä, että jaksat yksin ja että laitoit selvät rajat. Totta kai miehen käytös olisi satuttanut lasta tosi pahasti jatkuessaan. Nyt on varmasti tosi kurjaa, mutta luulen, että on ihan hyvä, että pääsi eroon mokomasta "isästä". Toivotan sinulle kaikkea hyvää.
Ilmainen neuvo kaikille "miehille": Vedä käteen, jos sinussa ei ole miestä vastuunkantoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa ajattelemaan, että lapsi on avioliiton jatke? En tahdo verrata lasta omaisuuteen, mutta tuo on vähän kuin sanoisi, että jos on ostettu yhteinen talo, niin se automaattisesti siirtyy toiselle eron sattuessa ilman, että toiselle maksetaan osastaan.
No en tosiaan tiedä, miksi ajattelet, että lapsi on avioliiton jatke. Lapsia voi tehdä ilman avioliitoakin ja totta kai ne ovat yhtä paljon molempien vanhempien lapsia riippumatta aikuisten väleistä ja suhteen laadusta. Vaikka lapsi saisi alkunsa yhden illan panosta, on isälläkin oma vastuunsa. Älä pane naisia, jos et ole valmis tarvittaessa kantamaan vastuuta.
Olipa jännä vastaus, minähän olin siis eri mieltä ap:n kanssa, enkä itse tietenkään ajatellut lasta avioliiton jatkeena, ihmettelin vain, miksi ap ajatteli niin. Jos vastauksesi oli tarkoitettu suoraan minulle: olen nainen, jos panisin naisia, raskautuminen ei olisi riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa jännä vastaus, minähän olin siis eri mieltä ap:n kanssa, enkä itse tietenkään ajatellut lasta avioliiton jatkeena, ihmettelin vain, miksi ap ajatteli niin. Jos vastauksesi oli tarkoitettu suoraan minulle: olen nainen, jos panisin naisia, raskautuminen ei olisi riski.
Ei ap ole puhunut sanaakaan avioliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on onnellinen, kun äiti kärsii mahdollisimman paljon #eikun
Vierailija kirjoitti:
Ap:n mukaan teet oikein, että et odota häneltä mitään. Olen lukenut koko ketjun, eikä minun mielestäni ap ottanut kantaa lasten näkökulmaan.
Surullinen tuo teidän tilanne, mutta et voi mitään muuta tehdä kuin lohduttaa poikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap ole puhunut sanaakaan avioliitosta.
"Jos haluat erota, niin hoida myös lapsesi itse. Jos haluat hoitamiseen apua, niin hoida avio-ongelmasi kuntoon." Tosta aloitusviestistä vaan otin nopee tommosen sitaatin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämäkin asetelma kääntyi siihen, että äitiä pitää rankaista ja isä päästää kuin koira veräjästä teki hän mitä tahansa?
Niinhän se menee, että isät aina pääsevät kuin koira veräjästä. Ei siinä vaatimukset auta.
Auttaa paljonkin. Moni isä taipuu, kun tarpeeksi pistää painetta. Ei pidä olla lapanen, vaikka onkin miehen sisäänsä päästänyt.
Justiina kaulimen kanssa :-D
Voi kauhea.
Justiina on justiina joka tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiina kaulimen kanssa :-D
Voi kauhea.
Justiina on justiina joka tilanteessa.
Niin pitää ollakin. Sitä olisi herra Puupääkin ihan rappiolla, jos Justiina ei olisi pitänyt ohjaksia käsissä. En tosin ihan ymmärrä, mikä siinä OMASTA lapsesta huolehtimisessa on niin kamalaa, että sitä pitää kaikin keinoin yrittää välttää. Avaisitko minulle tätä?
Eli isältä ei saa vaatia mitään, ja lapsen etu on jos äiti voi pahoin ja uupuu, joko parisuhteessa tai eron jälkeen? Ei paljon taas ole ajateltu ennen kuin on näitä aivopieruja päästetty ilmoille.
Saahan sitä ärsyttää kuunnella toisten valitusta, mutta tämä ap:n mielipide on vaan yksiselitteisesti typerä.
Minä ymmärrän ap:ta. Paras ystäväni erosi miehestään konkurssin seurauksena. Heiltä meni koti alta ja rahasta oli tiukkaa. Ystäväni heivasi miehen pihalle ja on suoraan myöntänyt, että mies oli hyvä, mutta hän pettyi vain mieheen ja elintason laskuun.
Nyt mies rakentaa uutta yrittäjyyttä, työpäivät ovat pitkiä, hän on paljon ulkomailla ja rakentaa uutta perhettä. Hän ei pysty ottamaan lapsia kuin pari kertaa kuukaudessa, josta ystäväni on katkera.
Minun on usein tehnyt mieli sanoa mitäs läksit. Olisi pitänyt kestää kriisin yli.