Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suursijoittajilta rahat lopussa, kun taviksia yritetään ajaa kuumeisesti sijoittamaan jopa tässä nykyisessä tilanteessa?

Vierailija
27.07.2023 |

Korot nousee, inflaatio syö palkasta ison palan, asunnon arvo laskee ja elinkustannukset kasvaa.

Ja nyt pitäisi lähteä vielä aivan miten sattuu heiluville osakemarkkinoille tukemaan suursijoittajien varallisuutta?

Kommentit (483)

Vierailija
421/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä aikaa kun te muut tappelitte tässä ketjussa mä luin taas parin firman rapsat ja laitoin toimeksiannon NYSEen.

Senkun tappelette ja pysytte köyhinä, ei ole mun ongelma.

Toisin sanoen kävit 5 sekunnin ajan räyhäämässä toisessa ketjussa. Et oo poistunut ton pitemmäksi aikaa koko päivänä.

Ymmärrän että sulle käsite "useampi välilehti" on ylivoimainen. Mulla nyt kuitenkin oli auki toisessa välilehdessä sellaisen välittäjän kuin IBKR istunto ja kävin naputtelemassa toimeksiannon valmiiksi ennen pörssin avautumista.

Se kävi silleen että valitsin parilla klikkauksella haluamani yhtiön osakkeen , laitoin ostohinnan ja klikkasin toimeksiannon eteenpäin. Aikaa tosiaan meni alle minuutti koska kyseessä oli firma jota oli jo salkussa ennestään. Toimeksianto toteutui myöhemmin illalla ja tarkoittaa sitä että ensi kuussa kyseinen firma lähettää mulle taas lisää rahaa.

Ei se sijoittaminen tuon vaikeampaa ole.

Lienet itse erikoistunut räyhäämään täällä koko päivän joten epäilet muiden tekevän samaa. Mulla on muutakin puuhaa joten en valitettavasti ehdi päivystämään täällä kuten sinä.

Vierailija
422/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä noita sijoittamisella rikastuneita oikeassa elämässä juurikaan näy, vain niitä jotka ovat olleet valmiiksi rikkaita niin voivat pelata. Joten jätän väliin. Ei sillä että olisi sitä euroakaan ylimääräistä millä pelata.

Ei näy koska eivät pidä meteliä itsestään. Ei täysjärkinen ihminen haaveile julkisuudesta, koska yksityisyys on kivampaa. Eikä sijoittaminen ole mitään peliä. Se on sitä että valitaa muutama sopiva yhtiö, ostetaan niiden osakkeita ja eletään ihan normaalia elämää.

Näin pitkälti on.

Kannattaa muistaa että sijoittamisella vaurastuminen on tasaista puuhaa jossa menee aikaa. Se sopii kärsivällisille, suunnitelmallisille ja säästäväisille. Rahalla uhoajat ovat pääasiassa äkkirikkaita joille elämä on nopeita liikkeitä ja kovaa menoa.

Minä en ole rikas, mutta keskipalkkaisena katson että olen vaurastunut kun vertaa lähtötilanteeseen. Salku arvo on nyt 460 000 euroa. En ole saanut perintöä, eikä palkkani ole koskaan ollut paljoa päälle 3 000 euroa/kk. Asun yhä 70-luvun rivitalokaksiossa kaupungin laidalla ja ajan vanhalla autolla, koska hienot autot tai prameampi asunto eivät tuottaisi minulle iloa. Salkku tuo mielenrauhaa ja antaa minulle mahdollisuuden siirtyä lyhyeen työviikkoon, minkä aion hyödyntää piakkoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jue kirjoitti:

Sijoittaisin mielelläni mutta puuttuu se sata tonnia Muutaman kympin takia ei jaksa siihen karuselliin lähteä

Mä jaksoin ja aloitin aikoinaan sadalla eurolla. Siitä se lähti, karsin kuluja ja sijoitin lisää vuosikausi. Tuottoa on tullut se sata tonnia.

Mutta ei sun tartte jaksaa kun se on niin vaikeaa.

Vierailija
424/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen tämä sama tyyppi vauhdissa. Väittää ensin, että kaikki sijoittajat rikastuu. Ja jos ei rikastu, on tyhmä. Sitten sanoo, ettei puhunut rikastumisesta, vaan vaurastumisesta. Ja heti perään, että jos ei vaurastu, on tyhmä. Sen jälkeen väittää ettei se rikastuminen/vaurastuminen ole se pointti, vaan se peli - ja heti perään, että nimenomaan vaurastumien/rikastuminen on se pointti. Valehtelee omista ansioistaan ja omaisuudestaan koko ajan. Ensin sillä oli muutama kymppitonni, sitten puoli miljoonaa, nyt jo miljoonaomaisuus (tämä siis noin 20 tunnin aikana). Antakaa ton huudella omiaan.

Et taida ymmärtää että täällä on useita kirjoittajia.

Vierailija
425/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaa siis mieluummin ostaa osakkeita kalliilla, ei halvalla. No makunsa kullakin. Lapseni osti juuri edullisesti. Hänellä on hyvä opettaja koulussa, joka kannustaa ja neuvoo osakesijoittamiseen.

Edullisesti? Lapsesi taitaa olla todellinen nero. Juuri luin huhtikuisen artikkelin jossa Neste Oyj osakkeen sanottiin olevan houkuttelevallla tasolla.. Kukaan ei tiedä mihin suuntaan menee ja mikä on edullinen. Mennyt ei ole tae tulevasta

Neste huhtikuussa 2023: 45€

Neste nyt:  32€

Hyvä esimerkki pörssipelin ennustettavuudesta ja realiteeteista.  Siinä on nyt moni rahansa likoon laittanut piensijoittaja ihmeissään.

On se kivaa kun Nestettä saa edullisemmin. Rahaa se tekee koko ajan ja maksaa osan voitosta omistajalle kuten ennenkin. Ei mua haittaa että sen arvo heilahtelee, ostelen lisää salkkuun niiltä hölmöiltä jotka myyvät tappiolla.

Ainoastaa ne jotka eivät tajua asiaa ihmettelevät.

Vierailija
426/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen tämä sama tyyppi vauhdissa. Väittää ensin, että kaikki sijoittajat rikastuu. Ja jos ei rikastu, on tyhmä. Sitten sanoo, ettei puhunut rikastumisesta, vaan vaurastumisesta. Ja heti perään, että jos ei vaurastu, on tyhmä. Sen jälkeen väittää ettei se rikastuminen/vaurastuminen ole se pointti, vaan se peli - ja heti perään, että nimenomaan vaurastumien/rikastuminen on se pointti. Valehtelee omista ansioistaan ja omaisuudestaan koko ajan. Ensin sillä oli muutama kymppitonni, sitten puoli miljoonaa, nyt jo miljoonaomaisuus (tämä siis noin 20 tunnin aikana). Antakaa ton huudella omiaan.

Musta kans tuntuu että joku kuvittelee vänkäävänsä yhden kirjoittajan kanssa... :P

Vierailija
427/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole mitään suursijoittajia kun muutama hassu ihminen. Sijoitusyhtiöt niitä pääosin tekevät, eivätkä yksityiset ihmiset. Ei meillä ole yksinkertaisesti juuri monimiljonäärejä.

Rikkaat ei viihdy Suomessa, koska Suomessa verotetaan kuolemasta (perintövero). Wahlrooskin aika vasta muutti Ruotsiin, koska siellä ei ole kuolemaveroa.

Suomessa sallitaan kyllä verokikkailu...tai siis rikkaille (ja isoille firmoille) se sallitaan. Muut joutuu vankilaan jos edes yrittää. Ja Wahlroosia ei kaipaa kukaan.

Äläs nyt, kyllähän sijoittaja saa kikkailla vaikka millä, vaikka ei olisi edes rikas. Osakkeiden myyntitappioita voi vähentää, sijoitusasunnon kuluja vähentämällä voi suorastaan kikkialla ja vaurastua.

Itse olen private banking asiakas, saan vähentää senkin vuosikulut joka on suunnilleen tonni.

Mitähän järkeä siinäkin on. Veronmaksajat maksaa sen että' minä en kanna hiekkaa kengissäni pankkisaliin vaan menen oman pankkiirin luokse joka hymyilee ja tarjoaa suklaata. Seinillä on kaunista taidetta eikä koskaan tarvitse jonottaa. Kyllä varakkaalla on kiva olla. Äänestäkää kokoomusta jatkossakin.

Se, että maksat vain tonnin vuodessa kertoo, että olet "private banking"-asiakas korkeintaan nimellisesti. Alle satanen kuussa ei pankkia juuri kiinnosta.

Jos varallisuutta ei ole lähemmäs kymmentä miljoonaa euroa, sinulle myydään bulkkipalvelua asiakkaan egoon vetoavalla "private banking"-nimellä.

Ja kannattaisi tutkia miten verotus toimii. Sitä pankin palkkiota ei vähennetä veroista vaan verotettavista pääomatulosta. ts. vähennys on vain 30%.

Jep. Minullekin säännöllisesti kaupataan tuota "private bankingiä". Aina olen kysynyt että "mikä on minun konkreettinen hyötyni. aktiivisiin rahastoihin en koske, matalakuluiset indeksirahastot löydän itsekin. Takaavatko minulle paremman tuoton niillä "ei aktiivisesti myytävillä rahastoillansa" kuin mitä saan osakkeista pörssissä." Vastaus on aina että Eivät takaa, eivät osaa kertoa muuta hyötyä kuin tuon "bragging rights". Olenpa jättänyt palvelut toistaiseksi ostamatta. Taas on tapaaminen jo ensi kuuksi sovittu pankkiin, en tiedä miksi aina suostun näihin tapaamisiinkaan. Olen kai liian kiltti.

Pitäähän sitä sen verran osata laskea jokaisen että nuo yksikertaiset räknää omalta kohdaltaan että kannattaako vai eikö kannata.

Noitahan kaupataan nykyään joka pankissa tuolla nimellä, en ole itse edes vertaillut. Varmaan suurei osa ihan huuhaata ja kaupataan varattomillekin.

Minulle riittää ainakin se että palveluja saa tarvitessaan jonottamatta, hyvä luottokortti, louingekäynnit ja hyvä matkavakuutus. Ei ollut vaikea laskutehtävä.

-saan palvelut jonottamatta premium asiakkaanakin (ilmainen palvelu)

-saan hyvän luottokortin ilmaiseksi premium asiakkaanakin, private bankingissä maksaa.

-matkavatuutus minulla onkin jo tuon ilmaisen luottokortin kautta tai työmatkoilla työnantajan toimesta.

-lounget ovat järkiään täyttä paskaa, on minullakin ollut kortteja joilla niitä saa ja olen ollut kutsuttuna monestikin, Ei ole rahanarvoinen etu. 

Mitä lisäarvoa toisi tonnin maksaminen minulle, jos luottokorttia paremman matkavakuutuksen haluan saan sen halvemmalla vakuutusyhtiöstäni.

Vierailija
428/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei vissiin ymmärrä, että kaikilla joilla on vähän rahaa, sen arvo inflaation takia pienenee. Eivät vain vongu somessa menetyksiään.

Mutta kyllä se sijoittajien rahanpuute iskee lopulta käyhäänkin, koska hehän maksavat köyhille ja yhteiskunnalle.

Vierailija
429/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jue kirjoitti:

Sijoittaisin mielelläni mutta puuttuu se sata tonnia Muutaman kympin takia ei jaksa siihen karuselliin lähteä

Tässä se ensimmäinen virhe. Minulla on miljoonaomaisuus ja tässä kuussa PIENIN sijoitus jonka olen tehnyt on noin 20 €. Ja siis suoraan osakkeisiin.  Nämä 20 euroa tuottaa minulle uutta tuloa ensimmäisen kerran ensi maanantaina. Miksei muka pienillä summilla voisi sijoittaa? Näistä pienistä summista kertyy ajan kuluessa suuri summa.

Mulla pienin summa tässä kuussa on varmaan 2,60 kun ostin Capmania. Tulee syyskuussa 7 snt lisää osinkoa, kaikki kotiinpäin!

Vierailija
430/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä aikaa kun te muut tappelitte tässä ketjussa mä luin taas parin firman rapsat ja laitoin toimeksiannon NYSEen.

Toisin sanoen kävit 5 sekunnin ajan räyhäämässä toisessa ketjussa. Et oo poistunut ton pitemmäksi aikaa koko päivänä.

Ymmärrän että sulle käsite "useampi välilehti" on ylivoimainen. Mulla nyt kuitenkin oli auki toisessa välilehdessä sellaisen välittäjän kuin IBKR istunto ja kävin naputtelemassa toimeksiannon valmiiksi ennen pörssin avautumista.

Se kävi silleen että valitsin parilla klikkauksella haluamani yhtiön osakkeen , laitoin ostohinnan ja klikkasin toimeksiannon eteenpäin. Aikaa tosiaan meni alle minuutti koska kyseessä oli firma jota oli jo salkussa ennestään. Toimeksianto toteutui myöhemmin illalla ja tarkoittaa sitä että ensi kuussa kyseinen firma lähettää mulle taas lisää rahaa.

Lienet itse erikoistunut räyhäämään täällä koko päivän joten epäilet muiden tekevän samaa. Mulla on muutakin puuhaa joten en valitettavasti ehdi päivystämään täällä kuten sinä.

Et malttanut kuitenkaan olla vastaamatta...sua on helpompaa juoksuttaa, kuin pässiä narussa. Ja se pässi juoksee ihan itse. Ilman apua.

Vierailija
431/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä noita sijoittamisella rikastuneita oikeassa elämässä juurikaan näy, vain niitä jotka ovat olleet valmiiksi rikkaita niin voivat pelata. Joten jätän väliin. Ei sillä että olisi sitä euroakaan ylimääräistä millä pelata.

Ei näy koska eivät pidä meteliä itsestään. Ei täysjärkinen ihminen haaveile julkisuudesta, koska yksityisyys on kivampaa. Eikä sijoittaminen ole mitään peliä. Se on sitä että valitaa muutama sopiva yhtiö, ostetaan niiden osakkeita ja eletään ihan normaalia elämää.

Näin pitkälti on.

Kannattaa muistaa että sijoittamisella vaurastuminen on tasaista puuhaa jossa menee aikaa. Se sopii kärsivällisille, suunnitelmallisille ja säästäväisille. Rahalla uhoajat ovat pääasiassa äkkirikkaita joille elämä on nopeita liikkeitä ja kovaa menoa.

Minä en ole rikas, mutta keskipalkkaisena katson että olen vaurastunut kun vertaa lähtötilanteeseen. Salku arvo on nyt 460 000 euroa. En ole saanut perintöä, eikä palkkani ole koskaan ollut paljoa päälle 3 000 euroa/kk. Asun yhä 70-luvun rivitalokaksiossa kaupungin laidalla ja ajan vanhalla autolla, koska hienot autot tai prameampi asunto eivät tuottaisi minulle iloa. Salkku tuo mielenrauhaa ja antaa minulle mahdollisuuden siirtyä lyhyeen työviikkoon, minkä aion hyödyntää piakkoin.

Hienosti olet kerryttäny salkkua, onnittelut. Jatka samaan malliin!

Sun kaltaisia tolkun ihmisiä tarttis olla paljon enemmän.

T. kanssasijoittaja

Vierailija
432/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta kans tuntuu että joku kuvittelee vänkäävänsä yhden kirjoittajan kanssa... :P

Niin. Sinä. Ne kaikki muut on kirjoittanut yhteensä ehkä 5-10 viestiä...

Vierailija
433/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Private bankingista.

Nyrkkisääntö on että jos mukaan pääsee alle 2ME varallisuudella, on se pelkkää prismakansan egon kosiskelua jotta saadaan kupattua lisäpalkkio (yleensä 0,5% tms) pois.

Ei ole private bankingia nähnytkään. Ja tosiaan loungea ja omaa yhteyshenkilöä ja muuta saa olemalla "premium"-asiakas. Sellaiseksi omassa pankissa pääsee mm. ottamalla tavallisen asuntolainan :D

Vierailija
434/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole mitään suursijoittajia kun muutama hassu ihminen. Sijoitusyhtiöt niitä pääosin tekevät, eivätkä yksityiset ihmiset. Ei meillä ole yksinkertaisesti juuri monimiljonäärejä.

Rikkaat ei viihdy Suomessa, koska Suomessa verotetaan kuolemasta (perintövero). Wahlrooskin aika vasta muutti Ruotsiin, koska siellä ei ole kuolemaveroa.

Suomessa sallitaan kyllä verokikkailu...tai siis rikkaille (ja isoille firmoille) se sallitaan. Muut joutuu vankilaan jos edes yrittää. Ja Wahlroosia ei kaipaa kukaan.

Äläs nyt, kyllähän sijoittaja saa kikkailla vaikka millä, vaikka ei olisi edes rikas. Osakkeiden myyntitappioita voi vähentää, sijoitusasunnon kuluja vähentämällä voi suorastaan kikkialla ja vaurastua.

Itse olen private banking asiakas, saan vähentää senkin vuosikulut joka on suunnilleen tonni.

Mitähän järkeä siinäkin on. Veronmaksajat maksaa sen että' minä en kanna hiekkaa kengissäni pankkisaliin vaan menen oman pankkiirin luokse joka hymyilee ja tarjoaa suklaata. Seinillä on kaunista taidetta eikä koskaan tarvitse jonottaa. Kyllä varakkaalla on kiva olla. Äänestäkää kokoomusta jatkossakin.

Se, että maksat vain tonnin vuodessa kertoo, että olet "private banking"-asiakas korkeintaan nimellisesti. Alle satanen kuussa ei pankkia juuri kiinnosta.

Jos varallisuutta ei ole lähemmäs kymmentä miljoonaa euroa, sinulle myydään bulkkipalvelua asiakkaan egoon vetoavalla "private banking"-nimellä.

Ja kannattaisi tutkia miten verotus toimii. Sitä pankin palkkiota ei vähennetä veroista vaan verotettavista pääomatulosta. ts. vähennys on vain 30%.

Jep. Minullekin säännöllisesti kaupataan tuota "private bankingiä". Aina olen kysynyt että "mikä on minun konkreettinen hyötyni. aktiivisiin rahastoihin en koske, matalakuluiset indeksirahastot löydän itsekin. Takaavatko minulle paremman tuoton niillä "ei aktiivisesti myytävillä rahastoillansa" kuin mitä saan osakkeista pörssissä." Vastaus on aina että Eivät takaa, eivät osaa kertoa muuta hyötyä kuin tuon "bragging rights". Olenpa jättänyt palvelut toistaiseksi ostamatta. Taas on tapaaminen jo ensi kuuksi sovittu pankkiin, en tiedä miksi aina suostun näihin tapaamisiinkaan. Olen kai liian kiltti.

Pitäähän sitä sen verran osata laskea jokaisen että nuo yksikertaiset räknää omalta kohdaltaan että kannattaako vai eikö kannata.

Noitahan kaupataan nykyään joka pankissa tuolla nimellä, en ole itse edes vertaillut. Varmaan suurei osa ihan huuhaata ja kaupataan varattomillekin.

Minulle riittää ainakin se että palveluja saa tarvitessaan jonottamatta, hyvä luottokortti, louingekäynnit ja hyvä matkavakuutus. Ei ollut vaikea laskutehtävä.

-saan hyvän luottokortin ilmaiseksi premium asiakkaanakin, private bankingissä maksaa.

-matkavatuutus minulla onkin jo tuon ilmaisen luottokortin kautta tai työmatkoilla työnantajan toimesta.

-lounget ovat järkiään täyttä paskaa, on minullakin ollut kortteja joilla niitä saa ja olen ollut kutsuttuna monestikin, Ei ole rahanarvoinen etu. 

Mitä lisäarvoa toisi tonnin maksaminen minulle, jos luottokorttia paremman matkavakuutuksen haluan saan sen halvemmalla vakuutusyhtiöstäni.

Istut siis mieluummin täyteen tungetussa lähtöaulassa pärskivien huutajien joukossa kuin vaikka "huonossa"kin loungessa? No kiva. Et kovin monta kertaa varmaan vuodessa lennä sitten :D

En minä kyllä joka penniä ole erikseen laskenutkaan mutta ei tuo private bankin vähennysten jälkeen lopulta maksa yhtään mitään kun nuo kaikki  saa myös puoliso ja me matkaillaan paljon.

Vierailija
435/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1980-luvulla suomalaisia opetettiin sijoittamaan hirveällä pauhulla. Pankit painostivat ottamaan lainaa, joilla ostettiin osakkeita, jotka olivat tämän lainan vakuutena. Nerokas systeemi! Suorastaan ikiliikkuja. Moni sijoittaja kuitenkin menetti omaisuutensa 90-luvun lamassa ja perheissä koettiin suuria tragedioita.

Kasvaiin osakehintoihin perustuva "sijoittaminen" on ketjukirjebisnestä, viimeisenä tulleet maksavat ammattipelureiden voitot. Tosin kaikki heistäkään eivät osaa lähteä ajoissa. . 

Mitä mä just luin. Ihme hokemia, joille ei ole faktaperusteita. Kannattaisi opiskella kansantalouden perusprinsiipit.

Yksinkertaistaen:

Taloudessa on aina nousu-ja laskukausia, joihin liittyvät riskit järkevä rahankäyttäjä huomioi. Esim. asunnon tai osakkeiden ostoa ei pääosin kannata ajoittaa ajankohtaan, jossa hinnat ovat nousseet pitkään ja oma talous ei

kestä mahdollista edessä olevaa talouden laskusuhdannetta. Laskusuhdanteessa kysyntä vähenee, korot nousee, hinnat nousee inflaatio jyllää ja ostovoima pienenee. Mitä ajankohtaa juuri nyt elämme

Tämän takia sijoittajana valikoin sijoitustuotteeni mm. huomioiden taloussuhdanteet. Ja hajautan sijoitukset tarvittaessa suhteessa aikaan, toimialoihin, maantieteellisesti jne. Lisäksi odotan, koska aika on sijoittajan puolella, mm. korkoa korolle ilmiän takia. Toki joskus pitää myydä, esim. onneksi myin Venäjään liittyvät sijoitukset pois Ukrainan sodan kynnyksellä. Jos viitsii nähdä hieman vaivaa, välttää sudenkuopat sijoittamisessa ja saa tuottoja helposti-jälleen se vaatii hieman pitkäjänteisyyttä. Esim. sijoitin isomman summan vuosi sitten sijoitukseen, jonka tuotot maksetaan puolitoista vuotta sijoittamisen alusta laskien.

Tämä lanka saa mut hämmästymään siitä, kuinka tietämättömiä monet ovat ihan perusasioista sijoittamiseen liittyen.

Vierailija
436/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista yritetään nykyisin saada rahaa tavalla tai toisella

Vierailija
437/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän esim. Helsingissä on jo useamman vuoden ajan markkinoitu uusia yksiöitä sijoituskohteiksi taviksille. Ajatuksena siis, että joku urpå ottaa lainaa ja maksaa pelkän mh:n. No, aika huono sijoitus kun velkaosuuden maksu alkaa ja samaan aikaan korot nousee..

Minä olen sitten yksi noista urpoista.

Velkaosuuden maksu on alkanut ja kassavirta on edelleen positiivinen.

Niitä alettiin markkinoida taviksille sijoituskohteina sen jälkeen kun tajuttiin että yksiöitä oli rakennettu suhteessa liikaa ja eivät menneet kaupaksi.

Oikeasti varakkaat ostavat sijoitusasuntonsa omilla rahoillaan, kuten me. Ja nythän kaikki oikeasti varakkaat ovat maksaneet asuntolainansa pois jo.

Vierailija
438/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et malttanut kuitenkaan olla vastaamatta...sua on helpompaa juoksuttaa, kuin pässiä narussa. Ja se pässi juoksee ihan itse. Ilman apua.

Toki halusin vastata ja sivistää sua.

En tunne sua enkä tiedä kuinka monta tuntia päivässä täällä olet. Tämä sijoituskeskustelu on ainoa jota seuraan saatuani vinkin toisaalta netistä. Muuten tämän palstan anti ei ole kiinnostavaa.

Vierailija
439/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Private bankingista.

Nyrkkisääntö on että jos mukaan pääsee alle 2ME varallisuudella, on se pelkkää prismakansan egon kosiskelua jotta saadaan kupattua lisäpalkkio (yleensä 0,5% tms) pois.

Ei ole private bankingia nähnytkään. Ja tosiaan loungea ja omaa yhteyshenkilöä ja muuta saa olemalla "premium"-asiakas. Sellaiseksi omassa pankissa pääsee mm. ottamalla tavallisen asuntolainan :D

Voi olla. En tiedä mikä pankki tarjoaa premium asiakkuutta. Itsellä pelkät loungekäynnit kahdelle kuittaa suunnilleen vuosimaksun. 0,5M sijoitusvarallisuus oli vaatimus tähän eli ei paljoa.

En kyllä joka penniä jaksa elämässä ihan tarkalleen laskea muutenkaan.

Jokainen todennäköisesti osaa laksea nuo hyödyt ja kulut omalta osaltaan, ainakin luulisi näin jos on onnistunut sijoittamalla hankkimaan vaurauttakin satoja tuhansia.

Lainoja ei ole aikoihin ollut niin en niistä tiedä

Vierailija
440/483 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istut siis mieluummin täyteen tungetussa lähtöaulassa pärskivien huutajien joukossa kuin vaikka "huonossa"kin loungessa? No kiva. Et kovin monta kertaa varmaan vuodessa lennä sitten :D

En minä kyllä joka penniä ole erikseen laskenutkaan mutta ei tuo private bankin vähennysten jälkeen lopulta maksa yhtään mitään kun nuo kaikki  saa myös puoliso ja me matkaillaan paljon.

Ne lounget on ihan yhtä täyteen ahdettuja. Sitten vielä joku mähmäkäpälä kaataa ohi kulkiessaan lihapullat päällesi. (tapahtui viime kuussa kun olin loungessa).  En näe tätä rahanarvoiseksi eduksi. Työkaverini näkee ja viimeksi hänen kutsumanaan olin.  Itse olen noista "palveluista" pääsääntöisesti luopunut ja pääsisin kyllä ihan lentoyhtiön kortillakin hyödyntään, ei tarvi erikseen maksaa siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi