Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan
Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.
Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.
Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.
Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.
Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.
Kommentit (1406)
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni rehellisesti halut keskustella miehen kanssa sen jälkeen, kun joku mainitsi paljonko meidän olisi täytynyt oikeasti ajella autolla, että nuo maksamani euromäärät kävisivät järkeen. Nyt epäilen kaikkia muitakin maksuja, kun enhän minä koskaan mitään kuitteja ole tarkistellut. Olen vain yrittänyt säästää kaikesta mahdollisesta, että en ota mitään ylimääräistä kun en saa niistä kuitenkaan itselleni puoliakaan ja silti tuntuu, että rahani hupenevat nykyisin ennätysvauhtia. Mies taas sitten neuvoo minua olemaan menemättä kampaajalle tai ostamatta uusia vaatteita. Hänellä rahaa jää säästöön ja matkusteluun.
Niin paska fiilis, että en näe mitään järkeä edes yrittää keskustella tästä. Tuskinpa tuosta muuttuisi kuitenkaan. Hyvä pointti sekin, minkä moni on nostanut esille - millainen olisi sitten jos ja kun saisimme lapsia? Vetäisikö lastenkin nenän alta ensin kaiken vai pystyisikö edes silloin ajattelemaan muun kuin itsensä etua?
Ap
Mun isä on tuollainen. Ei pystynyt ja luisti kaikin mahdollisin tavoin sekä vanhemman vastuusta että taloudellisesta vastuusta.
Tsemppiä sulle, turhaan alat vääntää tätä miehen kanssa.
Et maksa sille enää euroakaan, vaikka siellä appissa olisi sulla mikä tahansa velkasaldo. Ne on maksettu jo moneen kertaan!
Jos ap päättää kuitenkin jatkaa seurustelua tämän miehen kanssa, niin ap:n kannattaa aina kun ovat lähdössä jonnekin sanoa, että hän menee itse julkisilla, niin ei tarvitse maksaa bensaa. Mä siis oletan, että kun kerta ap asuu Helsingissä, kuten hän aiemmin mainitsi, niin hönellä on julkisen liikenteen kausikortti, eikös se ole jotain 50€/kk? Eihän sen päälle kannata enää maksaa bensakuluja, kun kerta pääsee sillä kortilla matkustamaan niin paljon kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Mies voi ihan oikeasti olla vaan perus uuno, eikä mikään master manipulator joka pyrkii käyttämään hyväkseen. Oletko ap ihan suoraan puhunut aiheesta sille poikaystävälle? Vaikka siitä että haluaisit että sut viedään romanttisesti syömään, tai että voisitte ostaa toisillenne kivoja ylläreitä,mutta tuollainen listan pitäminen vie spontaaniuden ja ilon. Tai mikä ikinä sua nyt tuossa eniten vaivaakaan. Ei ne oliivit vaan tunteet.
Sä voit mielin määrin jauhaa niistä pimeistä ja vähemmän pimeistä motiiveista täällä, mutta totuus on,että kukaan ei tiedä ja ihmiset keksivät tylsyyksissään kaikenlaista. Puhu. Et ole sen aikuisempi jos et hoida asiaa niin kuin aikuisen kuuluu.
Ei se kyllä mene uunouden piikkiin että maksattaa puolet kakusta puolisolla ja syö sen sitten kysymättä kokonaan itse, näin esimerkkinä. Kyllä se on tarkoituksellista. Itsekin ajattelin ensin ongelman olevan se että ap ostaa yhteisiä tavaroita "listan ulkopuolelta" ja harmittelee sitten että maksaa enemmän. Tuohan korjaantuisi sillä että lisäisi ne ostetut jutut sovellukseen. Ongelma onkin nyt se että mies syö valtaosan ruoista joista ap maksaa puolet.
Sitä en ymmärrä että vielä nykypäivänä joku odottaa miehen tarjoavan asioita ja "hemmottelevan" esim. ravintoloissa, mutta ilmeisesti sellaistakin ap kaipaa. Tärkeintä on nyt kuitenkin se, etteivät kulut mene puoliksi ellei ruokakin mene. Kukaan ei uunouttaan rohmua toisen maksamaa ruokaa. Uunouttaan voi jättää vaikka juuston vahingossa lämpimään mutta ei loisia toisen rahoilla.
Jotain on suhteessa pahasti pielessä, jos asioita pitää hoitaa excelillä ja taskulaskimella. Eikä maalaisjärkeä löydy.
Minä koen eläväni onnellisessa suhteessa vaikka jaammekin arjen kulut puoliksi laskimella. Tai ehkä juuri siksi.
Tänään ehdotan miehelle tuota sovellusta. En ole ennen kuullutkaan.
Toisille senttien laskeminen on toki luontevaa. Outoa on kuitenkin jos suhteen onni on siitä kiinni että ollaan varmoja siitä onko kaikki mennyt sentilleen 50/50. Kuinka hyvällä pohjalla parisuhde voi olla jos sitä pystyy heiluttamaan sillä että toinen on maksanut ruokamenoja hieman enemmän?
Ei sitä tarvitse sillä heilauttaa, kun molemmat maksavat osuutensa. Kumpikaan ei maksa enempää.
Melko tavallista on että kumppaneilla ei ole yhtä suuret tulot tai että toisella laskee väliaikaisesti tulot merkittävästi esim. työttömyyden, sairauden tai vanhempainvapaan takia. Edelleenkin mielestäni melko huolestuttavaa jos myös tuollaisessa tilanteessa parisuhde pysyy koossa vain jos menot edelleen jaetaan 50/50.
Minä tienaan bruttona 1900, mies 3900. Ei ole vaikuttanut asiaan.
Ja tuo on outoa. Hyvä tietty teille jos saatte toimimaan ja kumpikin on aidosti tyytyväinen ja onnellinen. Mutta eipä siitä mihinkään pääse että olisitte harvinainen poikkeus.
Minusta tuo on ihan normaalia, ei mikään poikkeus.
3 sellaista pariskuntaa tiedän, jotka laskevat kaiken tarkkaan ja lainaavat toisilleen rahaa, tai vaikka aamiaistarvikkeet. Ihan kuin kämppisten kesken. Kaikilla muilla on yhteinen talous omat tai yhteiset tilit.
Yksi pariskunta tekee sitä vaikka heillä on jo lapsia. Se onkin monimutkainen kuvio. Kämppisavioliitto, jossa on lapsi mukana. Suurin osa lapsen kuluista menee heillä äidille, sillä lapsi on jotenkin enemmän äidin, vaikka kromosomeja hänellä on yhtä paljon isältä ja äidiltä. Äiti joutui säästämään rahaa äitiyslomaa varten, että pystyy maksamaan oman osuutensa, vaikka yhteisestä ja yhdessä toivotusta lapsesta oli kyse.
Yhdellä pariskunnalla taas meni niin tiukille, että ei voinut kastella toisen tomaatteja ruukussa samalla kun kasteli omansa ja näki että nuo toisetkin kaipaavat vettä. Toinen puoliso oli silloin työmatkalla ja hänen tomaattinsa kuolivat kun ei itse ollut niitä kastelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Mies voi ihan oikeasti olla vaan perus uuno, eikä mikään master manipulator joka pyrkii käyttämään hyväkseen. Oletko ap ihan suoraan puhunut aiheesta sille poikaystävälle? Vaikka siitä että haluaisit että sut viedään romanttisesti syömään, tai että voisitte ostaa toisillenne kivoja ylläreitä,mutta tuollainen listan pitäminen vie spontaaniuden ja ilon. Tai mikä ikinä sua nyt tuossa eniten vaivaakaan. Ei ne oliivit vaan tunteet.
Sä voit mielin määrin jauhaa niistä pimeistä ja vähemmän pimeistä motiiveista täällä, mutta totuus on,että kukaan ei tiedä ja ihmiset keksivät tylsyyksissään kaikenlaista. Puhu. Et ole sen aikuisempi jos et hoida asiaa niin kuin aikuisen kuuluu.
Ei se kyllä mene uunouden piikkiin että maksattaa puolet kakusta puolisolla ja syö sen sitten kysymättä kokonaan itse, näin esimerkkinä. Kyllä se on tarkoituksellista. Itsekin ajattelin ensin ongelman olevan se että ap ostaa yhteisiä tavaroita "listan ulkopuolelta" ja harmittelee sitten että maksaa enemmän. Tuohan korjaantuisi sillä että lisäisi ne ostetut jutut sovellukseen. Ongelma onkin nyt se että mies syö valtaosan ruoista joista ap maksaa puolet.
Sitä en ymmärrä että vielä nykypäivänä joku odottaa miehen tarjoavan asioita ja "hemmottelevan" esim. ravintoloissa, mutta ilmeisesti sellaistakin ap kaipaa. Tärkeintä on nyt kuitenkin se, etteivät kulut mene puoliksi ellei ruokakin mene. Kukaan ei uunouttaan rohmua toisen maksamaa ruokaa. Uunouttaan voi jättää vaikka juuston vahingossa lämpimään mutta ei loisia toisen rahoilla.
Jotain on suhteessa pahasti pielessä, jos asioita pitää hoitaa excelillä ja taskulaskimella. Eikä maalaisjärkeä löydy.
Minä koen eläväni onnellisessa suhteessa vaikka jaammekin arjen kulut puoliksi laskimella. Tai ehkä juuri siksi.
Toisille senttien laskeminen on toki luontevaa. Outoa on kuitenkin jos suhteen onni on siitä kiinni että ollaan varmoja siitä onko kaikki mennyt sentilleen 50/50. Kuinka hyvällä pohjalla parisuhde voi olla jos sitä pystyy heiluttamaan sillä että toinen on maksanut ruokamenoja hieman enemmän?
Ei sitä tarvitse sillä heilauttaa, kun molemmat maksavat osuutensa. Kumpikaan ei maksa enempää.
Melko tavallista on että kumppaneilla ei ole yhtä suuret tulot tai että toisella laskee väliaikaisesti tulot merkittävästi esim. työttömyyden, sairauden tai vanhempainvapaan takia. Edelleenkin mielestäni melko huolestuttavaa jos myös tuollaisessa tilanteessa parisuhde pysyy koossa vain jos menot edelleen jaetaan 50/50.
Ja tuo on outoa. Hyvä tietty teille jos saatte toimimaan ja kumpikin on aidosti tyytyväinen ja onnellinen. Mutta eipä siitä mihinkään pääse että olisitte harvinainen poikkeus.
3 sellaista pariskuntaa tiedän, jotka laskevat kaiken tarkkaan ja lainaavat toisilleen rahaa, tai vaikka aamiaistarvikkeet. Ihan kuin kämppisten kesken. Kaikilla muilla on yhteinen talous omat tai yhteiset tilit.
Yksi pariskunta tekee sitä vaikka heillä on jo lapsia. Se onkin monimutkainen kuvio. Kämppisavioliitto, jossa on lapsi mukana. Suurin osa lapsen kuluista menee heillä äidille, sillä lapsi on jotenkin enemmän äidin, vaikka kromosomeja hänellä on yhtä paljon isältä ja äidiltä. Äiti joutui säästämään rahaa äitiyslomaa varten, että pystyy maksamaan oman osuutensa, vaikka yhteisestä ja yhdessä toivotusta lapsesta oli kyse.
Yhdellä pariskunnalla taas meni niin tiukille, että ei voinut kastella toisen tomaatteja ruukussa samalla kun kasteli omansa ja näki että nuo toisetkin kaipaavat vettä. Toinen puoliso oli silloin työmatkalla ja hänen tomaattinsa kuolivat kun ei itse ollut niitä kastelemassa.
Mielenkiintoista olisi tietää mistä tuollainen katkeruus kumpuaa että toisen tomaatitkin jätetään kuolemaan vaikka samalla vaivalla hoituisi kuin omatkin.... Mitään pientä palvelusta ei voi tehdä? Hurjalta kuulostaa.
Onneksi meillä on yhteiset tomaatit!
Jos se kiinnostaa, niin noiden ruokien osalta kannattaa vaikka katsoa tiliotteet parin kk ajalta ennen kuin tunsit miehen, ja sitten verrata minkä verran viime aikoina on mennyt ruokaan. Jos kauppakulujen määrä on kasvanut, niin tiedät kuka on hyötynyt...
Siis miksi itse tarjoat jos mies ei kerran tarjoa? Miksi et merkitse kuluja sovellukseen, jos näin on sovittu toimittavan, ja ne kumminkin yhteiseen käyttöön tulevat?
Ongelma on siinä, että teillä on sovittuna kulunjakosysteemi, joka ei sinulle kelpaa etkä kuitenkaan halua sanoa ääneen ettei sovittu systeemi kelpaakaan. Suuta auki vaan, jos haluaa neuvotella uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro miehelle, että nyt tulee tauko yhteisiin syömisiin, koska olet laskenut että osuutesi menoista ovat liian isot, kun huomioidaan että mies syö noin 2/3 ruokahankinnoista, joskus enemmänkin kun kaikki jää hänen luo.
Ehdota että tapaatte hetken aikaa kävelylenkeillä tai istutte vaikka puistossa joko ilman eväitä tai henkkoht eväiden kanssa. Tai sitten toisen kotona omilla eväillä.
Näin sinäkin saat rahaa säästöön.Bensa-asiasta kysyisin, että jos tilanne olisi toisinpäin, niin kokisiko mies oikeudenmukaisena maksaa sinulle sen x euroa niistä reissuista mitä ootte tehnyt. Jos suuttuu, niin se kertoo paljon sekin.
Seksiä voitte käydä harrastamassa jomman kumman kotona periaatteella niks-naks-kiitti-hei-ovesta-ulos mutta siis aikaa ei vietettäisi toisen kotona lainkaan.
Miehen mietteet tästä ehdotuksesta sanelee jatkoa. Jos hän herää epäoikeudenmukaisuuteen ja havahtuu, niin loistavaa, mutta jos ei... No sinä teet sitten päätöksen miten haluat elellä.
Tässäkin voi halkoa hiuksia niin, että jos tapaamispaikka on vaikka 3 km ap:n kotoa ja 5 km miehen kotoa niin mies haluaa sitten bensasta kompensaatiota.
No siinä kohtaa tietäisin heti itse mitä tehdä: se ois hyvästit ihan välittömästi...
Kumpikin tulee paikalle omalla kustannuksellaan JOS haluaa toisen nähdä.Ehkä tärkeintä ois se, että ei syyllistä miestä käytöksestä, vaan antaa mahdollisuuden ymmärtää itse missä menee vikaan. Siksi vaan sellainen toteamus miehelle, että nyt mennään vähän aikaa näin että saa säästettyä rahaa.
MIkäs idea siinä on, että hyväksikäyttäjää ei saa syyllistää tai laittaa vastuuseen käytöksestään? Itse asiassa miehen pitäisi palauttaa ap:lle rahaa.
Huonosti selitin, mutta tarkoitin sitä että syyllistäminen saattaa vaan nostaa miehen takajaloilleen ja saa suuttumaan tai kiukuttelemaan. Se ymmärrys pitäisi tapahtua omassa pääkopassa, ja suuttunut ei taida oikein ajatella.
Käsitin että mies aina vähän suutahtaa kun SP näistä yrittää jutella. Eli ei juttelua, vaan toteamus ja toimintaa.
Ja tottakai miehen pitäisi palauttaa aplle rahaa. Fiksumpi tyyppi ymmärrettyään asian alkaisi itse laskeskella sitä.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi itse tarjoat jos mies ei kerran tarjoa? Miksi et merkitse kuluja sovellukseen, jos näin on sovittu toimittavan, ja ne kumminkin yhteiseen käyttöön tulevat?
Ongelma on siinä, että teillä on sovittuna kulunjakosysteemi, joka ei sinulle kelpaa etkä kuitenkaan halua sanoa ääneen ettei sovittu systeemi kelpaakaan. Suuta auki vaan, jos haluaa neuvotella uusiksi.
Mies tunkee sinne kuluja, jotka eivät sinne kuulu ja vastaavasti ap ei laita, koska haluaa olla reilu ja tarjota joskus ja toivoo itsekin saavansa joskus jotain vastikkeetta.
Luonteet ovat niin erit ja lisäksi tuo taloudellinen väkivalta (luulen, että saattaa olla henkistäkin, jota ei ole vielä tunnistanut ja mahdollisesti seksuaalista hyväksikäyttöä myös), ettei suhteessa ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hyvältä. Nuukuus (huom, ei säästäväisyys) on yleensä defenssi, jolla yritetään paikata omaa vaillejäämisen tunnetta. Nuuka ei nuukaile pelkästään rahasta, vaan myös ihan kaikesta muusta, myös tunteistakin. Koko ajan on pelko että itse jää paitsi ja muut saa enemmän. En jatkaisi parisuhteessa, koska se sama jatkuisi aina vaan - ja pahimmillaan pahenee, jos lapsia tulee.
Ystävälläni oli samanlainen mies, oma suu oli lähimpänä. Heille syntyi kaksi lasta. Ruokaillessa mies mätti leivän päälle kaikki leikkeleet, ettei vaan jää lapsille mitään. Sama juttu lämpimän ruoan kanssa. Vaimon piti heti ruoan valmistuttua laittaa lapsille annokset lautasille, muuten mies olisi yksin syönyt parhaat palat ruoasta. Äitinä ystäväni sydän murtui tuota aikansa katseltuaan. Otti onneksi eron. Ahneet eivät muutu, turha odottaa heistä tulevan anteliaita ja hyviä isiä lapsillensa.
Itse pidän äärimmäistä nuukuutta ja rahojen laskemista, että varmasti menee tasan, todella huonona ominaisuutena eikä todellakaan he ole poikaystävä- tai aviomiesmateriaalia. Tiedän tämän kokemuksesta ja opin kiertämään moiset tyypit hyvin kaukaa.
Mulla oli samanlainen isä. Piti nuorempia sisaruksiani nälässä, kun olin jo ehtinyt muuttaa kotoa pois. Esimerkiksi jos oli litran jäätelöpaketti, isä sai siitä puolet, lapset puolikkaasta 3/4 ja äiti sai puolikkaasta sen 1/4, koska naisella ei ole mitään arvoa. Piilotteli myös itselleen ruokia ja herkkuja, etteivät muut saa niitä, sekä kauppareissuilla käydessään osti vaan itselleen ruokaa. Just sillä ajatuksella, että kun minä pärjään tällä leipäpussilla ja litralla maitoa, ja minulla ei ole nälkä, niin ei muillakaan voi olla nälkä ja nekin pärjäävät. Hankalaa pärjätä, jos iskä syö itse kaikki ja ihmettelee vieressä, että mitren teillä muka nälkä on, minähän just söin.
Mun ex oli aika samanlainen.
Tarkasti ostettiin ja maksettiin kaikki puoliksi. Ruoat oli molemmilla omat jne. Vuoroin ostettiin muut talous ja hygieniatarvikkeet. Muutoin miehellä oli kallis maku jos siis itseensä panosti. Oli muutoin tosi pihi ja hyvin itsekäs. Ei yhtään empaattinen tai huolehtiva. Haaveili perheestä. Minä en tuommoisen kanssa olisi lasta tehnyt että tsemppiä uudelle naikkoselle. Toivottavasti naisella on paksumpi lompakko kuin mulla.
Huomasin sinkkuunnuttuani, että kustanteet kuitenkin pienenivät. Apinaa taidettiin koijata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro miehelle, että nyt tulee tauko yhteisiin syömisiin, koska olet laskenut että osuutesi menoista ovat liian isot, kun huomioidaan että mies syö noin 2/3 ruokahankinnoista, joskus enemmänkin kun kaikki jää hänen luo.
Ehdota että tapaatte hetken aikaa kävelylenkeillä tai istutte vaikka puistossa joko ilman eväitä tai henkkoht eväiden kanssa. Tai sitten toisen kotona omilla eväillä.
Näin sinäkin saat rahaa säästöön.Bensa-asiasta kysyisin, että jos tilanne olisi toisinpäin, niin kokisiko mies oikeudenmukaisena maksaa sinulle sen x euroa niistä reissuista mitä ootte tehnyt. Jos suuttuu, niin se kertoo paljon sekin.
Seksiä voitte käydä harrastamassa jomman kumman kotona periaatteella niks-naks-kiitti-hei-ovesta-ulos mutta siis aikaa ei vietettäisi toisen kotona lainkaan.
Miehen mietteet tästä ehdotuksesta sanelee jatkoa. Jos hän herää epäoikeudenmukaisuuteen ja havahtuu, niin loistavaa, mutta jos ei... No sinä teet sitten päätöksen miten haluat elellä.
Tässäkin voi halkoa hiuksia niin, että jos tapaamispaikka on vaikka 3 km ap:n kotoa ja 5 km miehen kotoa niin mies haluaa sitten bensasta kompensaatiota.
No siinä kohtaa tietäisin heti itse mitä tehdä: se ois hyvästit ihan välittömästi...
Kumpikin tulee paikalle omalla kustannuksellaan JOS haluaa toisen nähdä.Ehkä tärkeintä ois se, että ei syyllistä miestä käytöksestä, vaan antaa mahdollisuuden ymmärtää itse missä menee vikaan. Siksi vaan sellainen toteamus miehelle, että nyt mennään vähän aikaa näin että saa säästettyä rahaa.
MIkäs idea siinä on, että hyväksikäyttäjää ei saa syyllistää tai laittaa vastuuseen käytöksestään? Itse asiassa miehen pitäisi palauttaa ap:lle rahaa.
Huonosti selitin, mutta tarkoitin sitä että syyllistäminen saattaa vaan nostaa miehen takajaloilleen ja saa suuttumaan tai kiukuttelemaan. Se ymmärrys pitäisi tapahtua omassa pääkopassa, ja suuttunut ei taida oikein ajatella.
Käsitin että mies aina vähän suutahtaa kun SP näistä yrittää jutella. Eli ei juttelua, vaan toteamus ja toimintaa.
Ja tottakai miehen pitäisi palauttaa aplle rahaa. Fiksumpi tyyppi ymmärrettyään asian alkaisi itse laskeskella sitä.
Mitä ihmettä mun puhelin korjaa ap:n SP:ksi... Luurin aivoituksia ei aina tajua!
Tuo sovelluksen käyttö on ihan ahterista. Ei siitä miehestä ole parisuhteeseen, aivan liian itsekäs tyyppi. Ei tuossa ole mistään rakkaudesta kysymys, sinä saat jatkossa maksaa kaikesta enemmän. Rakastuneet ei kyllä käyttäydy noin. Aivan KAMAla mies, etkö itse huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista olisi tietää mistä tuollainen katkeruus kumpuaa että toisen tomaatitkin jätetään kuolemaan vaikka samalla vaivalla hoituisi kuin omatkin.... Mitään pientä palvelusta ei voi tehdä? Hurjalta kuulostaa.
Onneksi meillä on yhteiset tomaatit!
Tietenkin se toinen on itse tarkka eikä tee toisen hyväksi mitään, joten miksi toisen pitäisi hänenkään hyväksi tehdä mitään? Mennään niillä säännöillä mitä toinen on tehnyt eikä ruveta kynnysmatoksi.
Vierailija kirjoitti:
V***n kusiluuska paskapää idiooti geneeriH*******a, hajoo nuukasan poikaystävääsi, v***u on jollain IDIOOTEILLA OINGELMAT, voi luoja.
Mee töihin ja hank ielämä, yksiö LUUSERI
Allu löysi paikalle?
Mietipä Ap että olisit tänä aikana voinut deittailla jotakuta toista, joka olisi maksanut kampaajasikin. Olisit paremmin voiva, vähemmän stressaava ja paremman näköinen kuin suhteen alettua.
Hyvä, ap, että avasit ketjun tänne ja sait nyt vahvistusta sille, että tuo ei ole reilua ja itse asiassa sinua käytetään taloudellisesti räikeästi hyväksi. Voit erota heti tänään, mitään sen suurempia selittelyjä ei tarvita. Hankala tyyppi on hankala varmasti erossakin, joten varaudu pistämään tyypin numero ja somet estoon.
Ensi kerralla tunnistat heti nämä opetit, kirkkaana liehuvat punaiset liput, kun tapaat uuden miehen ja suunnittelet suhdetta hänen kanssaan. Kuten joku sanoi, sinulla on oikeus olla "hankala" eli pitää omat rajasi ja ilmaista ne ääneen.
Ei taida teillä olla yhteistä tulevaisuutta. Olet pikkumainen.
Siis onko välttämättä kyse siitä, että haluaa syödä sinua enemmän, vai että hänelle mukava tahti syödä on yksinkertaisesti nopeampi kuin sinulle mukava tahti? Itseäni ainakin ärsyttää syödä huomattavasti hitaamman ihmisen kanssa puoliksi. Jatkuvasti pitäisi ikäänkuin kiinnittää huomio siihen, että ei, vielä en voi ottaa seuraavaa vaikka tekisi mieli, koska muuten tuo hituri tuossa pillastuu että olen syönyt enemmän.
Surullinen tunne varmasti, mutta hyvä että heräilet nyt kun suhde on vasta jatkunut vuoden eikä vaikkapa 15.
Taloudellisia menetyksiä on varmasti tullut, mutta ei vielä elämää kaatavia.
Tsemppiä.