Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan

Vierailija
25.07.2023 |

Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.

Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.

Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.

Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.

Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.

Kommentit (1406)

Vierailija
301/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena yksi eksä perusteli kondomit minun kulunani koska nehän on sitä varten etten MINÄ tule raskaaksi :)

Olisit vaan sanonut, että hänelle ne on puhdasta tuottoa, kun säästyy elareilta ja voi siirtää sinulle puolet summasta kuukausittain. 

Vierailija
302/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala hyvä ihminen seuraamaan queen-sisältöä. suosittelen queentalk-podcastia spotifysta, ja instasta tilejä kuten dearladiesfinland ja queensby_youngmsrobinson. nosta oman arvon tuntoasi ja standardejasi <3 pus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi apua, en kestäisi tuollaista senttien laskemista. Olen ollut suhteessa, missä meillä oli kyllä yhteinen tili, mihin laitettiin molemmat tietty määrä rahaa kuukausittain. Sieltä maksettiin asuminen ja ruokakulut. Mies kuitenkin jatkuvasti kyttäsi kaikkia ostoksia. Tarjouksia hyödyntäen ostaminen on joo ihan ok, mutta kun miehen mielestä kaiken olisi pitänyt olla aina sitä halvinta, halvinta vessapaperia jne. Ja niitä halpoja tuotteita, mitkä on niin laaduttomia että mieluummin on ilman. Mies jopa valitti, kun olin ostanut itselleni hyväksi havaitsemia terveyssiteitä, enkä niitä halvimpia.

Minusta on kuitenkin kohtuutonta että maksatte puoliksi asioita, mistä sinä et edes käytä puolia, vaan mies käyttää suuremman osan.

Vierailija
304/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli Audi A3. Kaupunkiajo kuluttaa kaikista eniten. Kuinka pitkiä reissuja?

Vierailija
305/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki keväällä litra bensaa maksoi yli kaksi euroa, mutta silti.

Vierailija
306/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli muuten outoa, miten antelias oli kavereilleen viikonloppuna minun ostamista eväistä. Olin siis ostanut eväät itselleni kun hengailtiin puistossa porukalla ja mies yhtäkkiä otti pussin ja alkoi tarjota eväitäni kavereilleen kysymättä minulta. Pussi oli hetkessä tyhjä, kun hän söi ne kavereidensa kanssa. Sanoin, että hei kiva kun kysyit ensin minulta ennen kuin rupesit tarjoilemaan, niin pahoitteli vaan.

En haluaisi olla itse näin nipottaja, mutta alan oikeasti katkeroitua.

Ap

Nämä pihit ihmiset ovat juurikin tällaisia: ollaan reiluja ja jaetaan, kun joku toinen maksaa. Tunnen muutaman tällaisen.

Vierailija
307/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanon rehellisesti, etten tiedä auton kulutuksesta mitään, mutta katselin tuota Splitwise -sovellusta ja olen neljän kuukauden sisällä maksanut 161,27 € bensakuluja. Montakohan sataa km tuo kattaa? Onhan polttoaine kallista ja tehtiin pidempi reissu tässä kuussa ja kerran maaliskuussa. Kyllähän mä maksan julkisistakin ihan kivasti, mutta turhiin autoreissuihin en viitsi lähteä kun kallista lystiä se näyttää olevan.

Ap

Vähintään 2000 -3000 kilsaa, jos lasketaan, että mies on maksanut puolet ja sinä puolet.  

Oikeesti..? mitä vittua. Jos oikein pyöristän TODELLA yläkanttiin, niin ei silloinkaan varmasti yletä 1000kilometriin mun istuminen autossa. Ja olen luottanut siihen, että puoliksi maksanut kanssani. En mä mitään kuitteja ole pyytänyt, kun olen luottanut ja muutenkin kuullut miten polttoaine on nykyisin niin kallista.

Ap

Nyt opettele olemaan luottamatta ja kyseenalaista kaikki. Sitten kun sinulla on todisteet kasassa niin, että ne riittävät itsellesi, sinun on helppo jättää mies ja opetella olemaan varovaisempi ihmisten kanssa. Oon pahoillani. Itsekin olen opetellut tuota kantapään kautta, kun tullut jopa kahden ihmisen hyväksikäyttämäksi peräkkäin. 

Mä tunnen itseni niin idiootiksi. Mua on kusetettu viimeksi paljon nuorempana, niin etten uskaltanut seurustella vuosiin. Kuvittelin nyt olevani vähemmän sinisilmäinen ja valitsevani miehen huolella, että on kunnollinen ja rehellinen. Ja että nyt olisin tarpeeksi aikuinen ja valmis. Olenko näin tyhmä sitten kuitenkin.

Ap

Ei se parane ajan kanssa vaan sillä, että pitää parantaa sinusta se kohta, miksi olet kohde tuollaiselle. Youtube on täynnä self helppiä ja saisitko jostain jotain terapiaa, jossa opetettaisiin sinua hahmottamaan rajojasi ja pitämään niistä kiinni. 

Vierailija
308/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystäkö ne naiset lihoo parisuhteen aikana? 🤣 En minä ainakaan voisi syödä samaa määrää kuin mies.

Teidän pitää nyt hieman muuttaa systeemiä, että sinä maksat ruuasta vain 1/3.🤣 Ja lopetat sen omasta pussista maksamisen, jos kerran olette sopineet sovelluksen käytöstä.

Ei tekis miehillekään pahaa vähän rajoittaa syömisiä. Läski mies on luonnoton, ei miehessä kuulu olla rasvaa kuin max 10%painosta.

10 % rasvaprosentti on aika helvetin vähän

Eikä ole, varsinkaan suomalaisilla miehillä, sillä joka ketjussa te toitotatte täällä, miten suomalaiset miehet eivät ole ylipainoisia , vaan lihaksikkaita huippu- urheilijoita, vaikka 3/4 on ylipainoisia.

Vierailija
309/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinäkin kaikki kulut sinne sovellukseen ja ala laskemaan kuinka ison osan mies kuluttaa. Äläkä anna hänelle mitään ilmaiseksi. 

Yksi kaveri (mies) tekee tuota samaa kuin miesystäväsi. Kaikki kulut laittaa ylös ja vieläpä ylläpitää velkakirjaa, johon merkkaa kaiken mitä on lainannut tyttöystävälle. Jokaisen tupakan ja irtokarkin ja parkkimaksun merkkaa velkakirjaan.  Merkkaamatta jättää vain sen mitä itse on saanut tyttötystävältä. Jos illan saldo on, että hän on lainannut tyttöystävälle 1 tupakan ja 2 karkkia ja lainannut tyttöystävältä 3 tupakkaa ja 15 karkkia, niin tyttöystävän velka kasvaa 1 tupakan 2 karkin verran. Pieniä yksittäisiä juttuja, mutta kasvavat nopeasti suureksi summaksi kun kaikki merkataan aina ylös.

Suhteen päättyessä tilanne on hänellä yleensä se, että tyttöystävä on velkaa satoja euroja. Jokainen on joutunut velkansa tälle "miehelle" maksamaan.

Hänelle  on moni puhunut asiasta, mutta hän vaan on uskomatoman ahne ja pihi.

Vierailija
310/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä ikinä koskaan milloinkaan harrasta tuon miehen kanssa seksiä ilman tuplaehkäisyä. Jos saatte lapsen niin pihinä miehenä sinä joudut maksamaan sunnilleen kaiken lapselle tai ihan kaiken!!

Vierailija
311/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut jokaista viestiä ja tämä on saatettukin mainita, mutta jos hän on noin tarkka jokaisen asian excelöinnin suhteen, ilman muuta on tällöin sinunkin velvollisuutesi kirjata aivan kaikki ylös. Tällä tavalla toimimalla kaikki menee tasan eikä vain mies hyödy.

Jos tällaista showta ei jaksa pidemmän päälle, kun joillekin tuollainen tulee ihan luonnostaan ja toiset taas eivät välitä halkoa hiuksia, kannattaa melkeinpä suosiolla erota. Loppuun vielä itsestäänselvä ratkaisu tilanteeseen, mikäli ero ei tule kysymykseen, eli hän maksaa enemmän, jolla on se suurempi ruokahalukin.

Vierailija
312/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkäisy on ehkä ainoa mikä pitääkin maksaa puoliksi. Toki jos ne kondomit on miehen omiin leikkihetkiin eikä yhteideen käyttöön, niin eri juttu.

Vierailija
313/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies huijaa sua. Et maksa vain polttoainetta, vaan maksat hänen yksityismatkat ja auton kulumisesta.

Tykkäätkö miehestä oikeasti ?

Kannattaa jutella hänen kanssaan. Kerro nämä jäätelöt, keksit, oliivit ja kysy onko mies näin nuuka, vai miksi toimii näin.

Tämän jälkeen kerro mielipiteesi polttoaineesta.

Ruuan voi vielä selittää, mutta polttoaineessa vedättää sinua.

Pihi ihminen tarvitsee vierelleen toisen pihin ihmisen

Vierailija
314/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies huijaa sua. Et maksa vain polttoainetta, vaan maksat hänen yksityismatkat ja auton kulumisesta.

Tykkäätkö miehestä oikeasti ?

Kannattaa jutella hänen kanssaan. Kerro nämä jäätelöt, keksit, oliivit ja kysy onko mies näin nuuka, vai miksi toimii näin.

Tämän jälkeen kerro mielipiteesi polttoaineesta.

Ruuan voi vielä selittää, mutta polttoaineessa vedättää sinua.

Pihi ihminen tarvitsee vierelleen toisen pihin ihmisen

Ei kannata jutella vaan kannattaa JÄTTÄÄ. Ilman mitään liirumlaarumeita. Tuollainen tyyppi aiheittaa vain lisää pahaa mieltä, jos yrittää keskustella ja saa saavillisen kylmää vettä niskaan kuvainnollisesti. Ikään kuin altistaa itsensä kiusaajalle vielä uudelleen. En suosittele, jos haluaa pitää omanarvontuntonsa kasassa. Ei tuollaisessa ole mitään puhuttavaa eikä mitään selitettävää, niin räikeää on toiminta. 

Vierailija
315/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkäisy on ehkä ainoa mikä pitääkin maksaa puoliksi. Toki jos ne kondomit on miehen omiin leikkihetkiin eikä yhteideen käyttöön, niin eri juttu.

Paitsi että onko ap ehtinyt saada joka kerta, kun seksiä harrastetaan. Pihi on pihi sängyssäkin. Ota itse orgasmisi, ei ole minun vastuullani (eikä kiinnosta paskaakaan). 

Vierailija
316/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli muuten outoa, miten antelias oli kavereilleen viikonloppuna minun ostamista eväistä. Olin siis ostanut eväät itselleni kun hengailtiin puistossa porukalla ja mies yhtäkkiä otti pussin ja alkoi tarjota eväitäni kavereilleen kysymättä minulta. Pussi oli hetkessä tyhjä, kun hän söi ne kavereidensa kanssa. Sanoin, että hei kiva kun kysyit ensin minulta ennen kuin rupesit tarjoilemaan, niin pahoitteli vaan.

En haluaisi olla itse näin nipottaja, mutta alan oikeasti katkeroitua.

Ap

Nämä pihit ihmiset ovat juurikin tällaisia: ollaan reiluja ja jaetaan, kun joku toinen maksaa. Tunnen muutaman tällaisen.

Jotkut ovat tällaisia, vaikka eivät olisi edes pahemmin pihejäkään, että omivat muiden syömiset ja juomiset, joita voi jaella miten haluaa kenelle haluaa, mutta kun näiltä itseltään pyytää yhtä karamellia tai hörppyä juomasta, niin satavarmasti eivät jakele omistaan yhtään mitään! Näille henkilöille jos tarjoaakin joskus jotain, esimerkiksi ravintoloissa, niin ottavat aina sen kaikkein isoimman tai kalleimman annoksen/juoman, mutta jos itse tarjoavat, määräävät jopa sen mitä saa valita tai pahimmillaan valitsevat toisen puolesta sen halvimman vaihtoehdon... Aina voiton maksimointia.

Vierailija
317/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Miehesi on jännä mies ja käyttää sinua hyväksi. Ette sovi toisillenne sillä se miehesi käyttää tilaisuutta hyväksi koska olet heikko etkä osaa vaatia tasa-arvoa. Lopeta se ruuan ostaminen sille.

Ei ole mikään jännä, olen hänen ensimmäinen tyttöystävänsä ja myös ensimmäinen seksikumppani. Mietin, onko myös sitäkin johtuuko tällainen siitä, ettei ole aiempaa kokemusta naisista ja parisuhteista.

Mulle ei tulisi mieleenkään alkaa merkkailemaan yksittäisiä juttuja johonkin sovellukseen, todella nolostuttavaakin kun itse on tottunut anteliaisuuteen ja siihen ettei pennejä laskeskella kun on kyse lähimmäisistä.

Ap

Kauanko olette seurustelleet, ikä 29 v ja olet ensimmäinen tyttöystävä ja seksikumppani🙄 Ei ihan tavallista tuokaan ja nuukuus lisänä, ei jatkoon.

Vierailija
318/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kannattaa erota ihan suosiolla, vaikka olisi muuten mukava. Tollanen vaan pahenee ja jos perheen haluat perustaa niin täysin väärä mies siihen hommaan.

Vierailija
319/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita sinäkin kaikki kulut sinne sovellukseen ja ala laskemaan kuinka ison osan mies kuluttaa. Äläkä anna hänelle mitään ilmaiseksi. 

Yksi kaveri (mies) tekee tuota samaa kuin miesystäväsi. Kaikki kulut laittaa ylös ja vieläpä ylläpitää velkakirjaa, johon merkkaa kaiken mitä on lainannut tyttöystävälle. Jokaisen tupakan ja irtokarkin ja parkkimaksun merkkaa velkakirjaan.  Merkkaamatta jättää vain sen mitä itse on saanut tyttötystävältä. Jos illan saldo on, että hän on lainannut tyttöystävälle 1 tupakan ja 2 karkkia ja lainannut tyttöystävältä 3 tupakkaa ja 15 karkkia, niin tyttöystävän velka kasvaa 1 tupakan 2 karkin verran. Pieniä yksittäisiä juttuja, mutta kasvavat nopeasti suureksi summaksi kun kaikki merkataan aina ylös.

Suhteen päättyessä tilanne on hänellä yleensä se, että tyttöystävä on velkaa satoja euroja. Jokainen on joutunut velkansa tälle "miehelle" maksamaan.

Hänelle  on moni puhunut asiasta, mutta hän vaan on uskomatoman ahne ja pihi.

Raivostuttavaa, kun velatkin muuttuvat saataviksi...

Näitä on omassakin lähipiirissä vaikka ja kuinka.

Vierailija
320/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Miehesi on jännä mies ja käyttää sinua hyväksi. Ette sovi toisillenne sillä se miehesi käyttää tilaisuutta hyväksi koska olet heikko etkä osaa vaatia tasa-arvoa. Lopeta se ruuan ostaminen sille.

Ei ole mikään jännä, olen hänen ensimmäinen tyttöystävänsä ja myös ensimmäinen seksikumppani. Mietin, onko myös sitäkin johtuuko tällainen siitä, ettei ole aiempaa kokemusta naisista ja parisuhteista.

Mulle ei tulisi mieleenkään alkaa merkkailemaan yksittäisiä juttuja johonkin sovellukseen, todella nolostuttavaakin kun itse on tottunut anteliaisuuteen ja siihen ettei pennejä laskeskella kun on kyse lähimmäisistä.

Ap

Kauanko olette seurustelleet, ikä 29 v ja olet ensimmäinen tyttöystävä ja seksikumppani🙄 Ei ihan tavallista tuokaan ja nuukuus lisänä, ei jatkoon.

Luulen, että on kusetus. Hyväksikäyttäjäeksä uskotteli minulle edellisten suhteiden osalta jotain todella pientä, mutta totuus oli ihan toinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi