"Minun lapsi ei mahdu minnekään" - Katja Särkkää surettaa muiden käytös pientä tytärtä kohtaan julkisilla paikoilla
Tämän palstan käytösmalli vuotaa jo tosielämään :o
Kommentit (616)
Minua huvittaa noi kuvat tosta naisesta. Alimmaisessa kuvassa on tärkeää saada säären tatuointi näkymään. Kasvokuvassa esitetään uhriutuvaa naamaa kilon pakkeleilla ja härpäkkeillä.
Taas joku woketoimittaja kyhännyt kaverijutun. Ei tästä muu tule mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Minä vähän luulen, että tämä pyörätuoli mies on kerran jos toinenkin jätetty niin ettei ole päässyt ulos silloin kun piti, varsinkaan jonkun lasten vaunujen takia. Me ei eletä maailmassa jossa kaikkeen on rajattomasti aikaa eikä lapselle pidä opettaa, että muu maailma seisoo sen aikaa paikallaan odottamassa kun hän valmistautuu siihen. Minun isä opetti, että on tasan 3 minuuttia aikaa valmistautua lähtöön ja jos ei ollut paikalla niin jäi kyydistä ja sitä tosiaan jäi. Siinä oppi olemaan aina ajoissa ja valmis samaan tahtiin kuin muut eikä jääty odottamaan prinsessa kohtelua.
Mikä hem...metin pyörätuolimies????????
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa noi kuvat tosta naisesta. Alimmaisessa kuvassa on tärkeää saada säären tatuointi näkymään. Kasvokuvassa esitetään uhriutuvaa naamaa kilon pakkeleilla ja härpäkkeillä.
Taas joku woketoimittaja kyhännyt kaverijutun. Ei tästä muu tule mieleen.
Sama huomio! Ilmeet näyttää niin peilin edessä opetelluilta surkunaamoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minun lapsi." Sanamuoto kertoo kaiken.
Tästä lapsesta mahtaa kasvaa juuri sellainen minäminä-lapsi, jolle äiti paukuttaa päähän että pitää uskaltaa olla äänekäs ja ottaa paikkansa vaikka muiden kustannuksella.
Heh, kävi jo mielessä ties mikä MyKid ja OmaLapsi -sovellus tuosta otsikosta. Tietysti toimittaja on voinut vääntää tuon sitaatin typerään possessiivisuffiksittomaan muotoon, joka korostaa sanaa "minun", vaikka haastateltava ei olisi näin edes sanonut.
Ei liity aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja järkytyin. Onneksi ei asuta enää lähelläkään Helsinkiä.
Minä asun enkä tunnista tuollaista lainkaan. Äidiltä on nyt unohtunut kertoa se olennainen.
Sama. Lapseni oli vielä poikkeuksellisen vilkas ja äänekäs, eikä kukaan kommentoinut ikävästi koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelin kohtaa, jossa äiti sanoo toteavansa lapselle, että pitää olla hiljaa, koska aikuiset eivät halua kuulla lapsen laulua.
1.) jos on huolissaan miten kaikki mainittu käytös vaikuttaa lapseen, onkohan tuo ihan oikea tapa sanoa?
2.) ylipäätään jos äiti rehellisesti ajattelee noin, niin onkohan sekään ihan terve ajatusmalli, että ollaan pahoillaan, etteivät kaikki halua kuulla juuri minun lapseni laulua?
Mä kiinnitin huomioni ihan samaan. Ja jäin miettimään, että eikö nykyisin lapsille opeteta, miten eri paikoissa on sopivaa käyttäytyä? Kotona voi käyttäytyä eri tavalla kuuin mummolassa, ravintolassa taas käyttäydytään eri tavalla kuin mummolassa, kirkossa käyttäydytään eri tavalla kuin ravintolassa jne jne jne. Ei ole kyse siitä, että aikuiset eivät halua kuulla lapsen laulua vaan siitä, että lapsi laulaa väärässä paikassa. Esimerkiksi bussissa tai hississä ei lauleta, mutta ulkona voi laulaa ihan vapaasti.
Miten aikuiset käyttäytyy? Lehdessä on aika pahoja otsikoita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua löi ventovieras mies päähän takaraivoon kyynärpäällä ravintolassa, oliko vähän liikaa alkoa?
Pitäisikö kuvata kännisten aikuisten hyvää käytöstä?
Ei keski-ikäinen gootti voi saadakaan kunnon kohtelua
Se nyt on semmosta että maailmassa on monenlaista kulkijaa, ja joskus lapsikin saattaa törmätä mielisairaisiin jotka päästelevät suustaan outoa tekstiä.
Semmosta se ihmiselämä on, miksi kaikesta pitää nostaa nykyään kauea haloo, että saisi sympatiapisteitä. Tämä nainen on ilneisesti pumpulissa kaavanut, ja nyt kasvattaa lapsensa pumpulissa, sitten uhriutuu kun koko maailma ei olekaan vanupallo.
Aikuiset käyttäytyy kaupoissa huonosti. Kauhea valitus, ei osata rauhallisesti selittää asiaa, osa huutaa ja kaikki menee valvontakameraan.
Olisi kiva tietää miten nuo äiti ja lapsi oikeasti käyttäytyvät ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla lapsellisilla on vaikea ymmärtää, että he eivät ole sen arvokkaampia kuin lapsettomatkaan.
Toivottavasti hän ymmärtäisi sen jonain päivänä.Ihmisiä on turha ruveta arvottamaan ja vertailemaan, mutta lastensa kasvattaminen on arvokkaampaa kuin tahallaan lapsettomaksi jättäytyminen, varsinkin jos ei anna muuta työpanosta tulevien sukupolvien hyväksi.
Ei pahalla, mutta vähän naurahdin jälkimmäiselle kommentille. Ensin sanotaan, ettei pidä arvottaa ja vertailla, mutta samassa lauseessa tehdään sitten kuitenkin niin.
Olen kyllä samaa mieltä siitä, ettei ihmisiä saisi arvottaa (onko tämä nyt oikea sana edes?) ja verrata noin.
Kuulin tämän uutisen päivällä radiosta. Nyt asianomaisen näkemisen jälkeen paljastui asian toinen puoli.
Ei uutinen ensinkään
Ei jatkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset käyttäytyy kaupoissa huonosti. Kauhea valitus, ei osata rauhallisesti selittää asiaa, osa huutaa ja kaikki menee valvontakameraan.
Monessa virastossa meinataan alkaa äänittämään puheluita ja syy siihen on huonosti käyttäytyvät huutavat aikuiset asiakkaat.
Yhdessä virastossa lopetettiin henkilökohtainen asiakaspalvelu, koska eläkeläiset vietti siellä aikaa, ei kenelläkään ole aikaa kuunnella. Nyt saa soittaa tiettyyn kellonaikaan ne ketkä ehtii siinä ajassa soittaa. Tulee töistäkin jotain.
En oo koskaan törmännyt mihinkään lapsivihamielisyyteen. Kuulostaa oudolta.
Lapset 10 ja 13.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja järkytyin. Onneksi ei asuta enää lähelläkään Helsinkiä.
Minä asun enkä tunnista tuollaista lainkaan. Äidiltä on nyt unohtunut kertoa se olennainen.
Sama. Lapseni oli vielä poikkeuksellisen vilkas ja äänekäs, eikä kukaan kommentoinut ikävästi koskaan.
Miltähän pikkujulkkiksen lapsesta tuntuu, kun äiti Ylen kanavalla ruikuttaa kuinka tuskaa hänen elämänsä oman lapsensa kanssa on. Kuinka lapsukainen ei mahdu mihinkään, miettikää nyt vouhokaajat edes pikkasen. Olivatko kaikki sattumalta miehiä jotka tekevät naisen ja hänen lapsensa elämästä ahdasta?
Haastateltu äiti on perusuhriutuja.
Suurimmalla osalla perheellisistä ei ole tarvetta kitistä, koska ei ole tapahtumia, mistä valittaa.
Haastateltu lienee vain ns. ongelmamagneetti.
Suomessa lapset kasvatetaan huonokäytöksiksi ja kohtuuttoman äänekkäiksi. Perhekeskeisissä maissa lapset ovat lapsia, mutta omaavat muita huomioivat käytöstavat, ihan pienetkin lapset. Suomessa perustelut nykykasvatuksessa on, että pitää olla ääntä ja riekkumista, jotta lapsi ei oli näkymätön. Lapselle on tärkeintä olla näkyvä vanhemmilleen, ei kaikille kanssakulkijoille riekkuminen merkeissä.
Mutta kyllä, Suomessa on lapsivihaa ja käyttäytymistä, mitä en soisi yhdellekkään lapselle. Käyttäytykää aikuiset!!
Tulee mieleen tosta "helvetin tuli" kohdasta, että mulle joskus vauvana joku spurge heristi veristä nyrkkiä "varo NÄITÄ" enkä edes muista kyseistä tapahtumaa. :D