"Minun lapsi ei mahdu minnekään" - Katja Särkkää surettaa muiden käytös pientä tytärtä kohtaan julkisilla paikoilla
Tämän palstan käytösmalli vuotaa jo tosielämään :o
Kommentit (616)
Vihaa on paljon eikä se kohdistu vain lapsiin vaan kaikkiin normaaleihin ihmisiin.
Joka paikassa on nykyään häiriköitä, luonnevikaisia ja kriminaaleja ja narkkeja ja avohoitotapauksia.
"Lapsi on viaton eikä puolestaan aiheuta tilanteita tahallaan".
- Katja Särkkä
Just just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se pentu pökäle? Ei ihme että ei osannut käyttäytyä.
Lopeta jo jankkaaminen albino-pökäle, mene vaikka huomenna kirjastoon. Pyydä kirjaston tätiä suosittelemaan jotakin hyvää kirjaa ja lue sitä ennen kuin koulu taas alkaa.
Jäin vieläkin epätietoiseksi, onko ko. lapsi pökäle. Se selvittäisi kaiken.
Mut kun mä oon kirjastotäti, tosin en osaa lukea, vain kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se pentu pökäle? Ei ihme että ei osannut käyttäytyä.
Lopeta jo jankkaaminen albino-pökäle, mene vaikka huomenna kirjastoon. Pyydä kirjaston tätiä suosittelemaan jotakin hyvää kirjaa ja lue sitä ennen kuin koulu taas alkaa.
Jäin vieläkin epätietoiseksi, onko ko. lapsi pökäle. Se selvittäisi kaiken.
Mut kun mä oon kirjastotäti, tosin en osaa lukea, vain kirjoittaa.
Olisiko yle muuten tarttunut aiheeseen? eli taisi olla ..
Niinköhän ilkeä aikuinen silkkaa ilkeyttää alkaa piltille ärisemään?
Jutusta paistaa kovin selvästi , ettei aivan kaikkea ole kerrottu.
En usko näitä lapsivihamielisiä juttuja mediassa. Tulee mieleeni se " pysäkkivaltsu", jota kukaan bussikuski ei huolinut koskaan kyytiin, aina sai rasistisia kommentteja joka paikassa. Myöhemmin todettiin pelkäksi äitinsä valehteluksi ja huomionhakuisuudeksi.
Ei ole lapsivihamielisyyttä, on vain äitejä, jotka kasvattavat näitä lumihiutaleita. Helikopterivanhempia, joiden lapsista kasvaa kaikesta loukkaantuneita, heikkoja inisijöitä. Näissä on maamme tulevaisuus. Onnea tulevat työnantajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt tästä "lapsivihamielisyydestä" puhutaan kuulemma Ylen kuuden tv-uutisissa, varmaan vielä illan pääuutisissakin. 🤦🏻
Voi hyvää päivää.
Ehkä pitäisi ennemminkin puhua siitä miksi useat lapset ovat nykyään niin vihamielisiä ja häiriintyneitä.Lapset ei ole syntyjään vihamielisiä tai häiriintyneitä, vaan heistä tehdään sellaisia. Syyllinen löytyy muualta kuin lapsesta itsestään.
Totta tämä. Kun katsoo esim Supernannya ei voi kuin ihmetellä, joitakin äitejä tosin ymmärrän (yh:ta esim), mutta kun äiti eikä isä saa lasta esimerkiksi nukkumaan ilman kauheaa showta on jotain pielessä ja syy löytyy peilistä. Ja lapsi vaistoaa vanhempien kireyden, kaikki mielialat.
Itseltä onnistui neljän nukkumaan laittaminen, syöminen (kaikki kelpasi), ulkoilut, harrastukset jne jne. Tosin saivat olla kotona lapsuusajan.
Aivan. Onhan se aivan eri asia olla stressaamatta aamuherätystä aikaisin. Lapsesi saivat leppoisasti mennä nukkumaan milloin halusivat, ilman ressiä vanhemman aamuisesta töihin menosta. Taisit olla työtön, sehän tämän teidän perheen mallin mahdollisti.
Olen kuullut että työssäkäyvien lapset oppii nopeasti rytmin jossa mennään määrättyyn aikaan nukkumaan ja herätään, ilman kitinöitä. Kaikkeen tottuu.
Kotona olevilla lapsillanikin oli aikataulut, ei riekuttu puoleenyöhön ja aamuisin herättiin aikaisin kun vanhin meni kouluun, seuraava eskariin ja yksi kerhoon, eikä vauvatkaan pitkään nuku, ei siinä puoleen päivään maattu. Työtön ja kotiäiti on kaksi eri asiaa, olin jälkimmäinen.
Työttömätkin on ihan tavallisia ihmisiä.
Työssäkäyvä ei tarkoita hyvää äitiä, jopa 6 - vuotias saattaa olla leikkipuistossa ilman vanhempaa kiukuttelemassa muille ihmisille, kun se äiti on työpäivän jälkeen kotona ja päästää vaan lapsen ulos muiden riesaksi jotta itse pääsee helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt tästä "lapsivihamielisyydestä" puhutaan kuulemma Ylen kuuden tv-uutisissa, varmaan vielä illan pääuutisissakin. 🤦🏻
Voi hyvää päivää.
Ehkä pitäisi ennemminkin puhua siitä miksi useat lapset ovat nykyään niin vihamielisiä ja häiriintyneitä.Lapset ei ole syntyjään vihamielisiä tai häiriintyneitä, vaan heistä tehdään sellaisia. Syyllinen löytyy muualta kuin lapsesta itsestään.
Totta tämä. Kun katsoo esim Supernannya ei voi kuin ihmetellä, joitakin äitejä tosin ymmärrän (yh:ta esim), mutta kun äiti eikä isä saa lasta esimerkiksi nukkumaan ilman kauheaa showta on jotain pielessä ja syy löytyy peilistä. Ja lapsi vaistoaa vanhempien kireyden, kaikki mielialat.
Itseltä onnistui neljän nukkumaan laittaminen, syöminen (kaikki kelpasi), ulkoilut, harrastukset jne jne. Tosin saivat olla kotona lapsuusajan.
Aivan. Onhan se aivan eri asia olla stressaamatta aamuherätystä aikaisin. Lapsesi saivat leppoisasti mennä nukkumaan milloin halusivat, ilman ressiä vanhemman aamuisesta töihin menosta. Taisit olla työtön, sehän tämän teidän perheen mallin mahdollisti.
Olen kuullut että työssäkäyvien lapset oppii nopeasti rytmin jossa mennään määrättyyn aikaan nukkumaan ja herätään, ilman kitinöitä. Kaikkeen tottuu.
Kotona olevilla lapsillanikin oli aikataulut, ei riekuttu puoleenyöhön ja aamuisin herättiin aikaisin kun vanhin meni kouluun, seuraava eskariin ja yksi kerhoon, eikä vauvatkaan pitkään nuku, ei siinä puoleen päivään maattu. Työtön ja kotiäiti on kaksi eri asiaa, olin jälkimmäinen.
Työttömätkin on ihan tavallisia ihmisiä.
Työssäkäyvä ei tarkoita hyvää äitiä, jopa 6 - vuotias saattaa olla leikkipuistossa ilman vanhempaa kiukuttelemassa muille ihmisille, kun se äiti on työpäivän jälkeen kotona ja päästää vaan lapsen ulos muiden riesaksi jotta itse pääsee helpommalla.
Olin joskus kävelyllä ja näin kuinka perheen äiti istui lasitetulla terassilla ja kun menin leikkipuistoon niin lapset oli siellä, alle kouluikäisiä, toisella rattaat, joissa toinen lapsi työnsi hänet sinne.
Rikkaan perheen lapset heitteillä. Äiti kävi töissä juu ja sen jälkeen istui yksin terassilla ja otti aurinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuuden uutisissa Katja Särkkä kertoo kuinka vieras mies kumartui sylkemään lastenrattaissa istuvan lapsen tasolle, ottiko vielä kiinni rattaista ja tämä antoi kaiken tapahtua. Tuli sitten Ylen kanaville kertomaan, siinäpä meille uutinen. Mätäkuun juttu.
Virossa ilves karannut kaduille, lieneekö Toomas Henrik Ilves :)
Milloin Yle tekee ohjelman siitä kun busseissa, metroissa ym syleksitään ja uhkaillaan ihmisiä, esim Mot tai A-studio -ohjelmiin? Ohjelman aihe olisi ra sismi kan tiksia kohtaan ja aiheen esilletuominen ra sismia, eräitä kohtaan.
Ei se tietenkään ole kivaa kun lapsia syleksitään, eikä aikuisiakaan.
Päiväkodissa työskentelevänä huomaa, miten nykyään kasvatetaan lapsia, jotka eivät siedä mitään. Kaikki pitäisi olla helppoa, valmiiksi pedattua. Ongelmia ei saa olla,muuten piltti järkyttyy. Pieninkin vastoinkäyminen saa aikaan hirveän raivarin. Veerapetteri itkee, potkii, raivoaa, kun Sisulissu ei anna legopalikkaa. Hoitajia haukutaan rumiksi, vanhoiksi luuskiksi. Mistä kyseinen kielenkäyttö lähtee, ellei kodista? Ei 4 vuotias osaa kyseisiä sanoja, ellei ole kuullut niitä kotoa?
Kuljen lapsenlapsen 2v kanssa useasti bussissa tai ratikassa Helsingissä. KUKAAN ei ole koskaan ollut vihamielinen, päin vastoin; ihmiset. hymyilevät ja juttelevatkin lapselle, joka uteliaana tutkailee ympärillään olevaa. En myös koskaan omien lasteni kanssa kokenut lapsivihaa. Niin että ei yleistetä "uskon, että jokainen on kokenut...." No eipä ole!!!
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa työskentelevänä huomaa, miten nykyään kasvatetaan lapsia, jotka eivät siedä mitään. Kaikki pitäisi olla helppoa, valmiiksi pedattua. Ongelmia ei saa olla,muuten piltti järkyttyy. Pieninkin vastoinkäyminen saa aikaan hirveän raivarin. Veerapetteri itkee, potkii, raivoaa, kun Sisulissu ei anna legopalikkaa. Hoitajia haukutaan rumiksi, vanhoiksi luuskiksi. Mistä kyseinen kielenkäyttö lähtee, ellei kodista? Ei 4 vuotias osaa kyseisiä sanoja, ellei ole kuullut niitä kotoa?
Kun mä kävin lasten kanssa leikkipuistossa niin siellä oli esim. ala-asteen kuudes luokkalaisia jotka puhui noita rumia sanoja. Itse en esim. kiroile. Kun lapsi leikkipuistossa kuulee niin se oppii kyllä.
Ja teini-ikäiset lukee jo tätä vauvapalstaa.
Sirkiä kertoo, että lapsensa on hirveän puhelias ja tykkää laulaa. Ei sellaista monikaan oikeasti jaksa kuunnella julkisessa kulkuvälineessä ainakaan kovin kauaa. Usein äiti vielä sanoittaa eli lässyttää päälle. Ihmiset haluavat olla hiljaa, keskittyä omiin ajatuksiinsa tai työasioihinsa eikä kuunnella jonkun huomiohakuisen pikkutytön kovaäänistä laulua ja höpötystä.
Jos tuolle naiselle ja lapselleen tapahtuu noin monta ikävää tilannetta jo yhden päivän aikana, olisiko jotain korjattavaa heidänkin käytöksessään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä kävin lasten kanssa leikkipuistossa niin siellä oli esim. ala-asteen kuudes luokkalaisia jotka puhui noita rumia sanoja. Itse en esim. kiroile. Kun lapsi leikkipuistossa kuulee niin se oppii kyllä.
Ja teini-ikäiset lukee jo tätä vauvapalstaa.
Noilla vanhemmilla lapsilla ei ole aikuista mukana ja ne puhuu mitä sattuu. Itse en tiedä edes missä ne asuu joten ei voi vanhemmillekaan sanoa mitään.
Pieni lapsi oppii kuuntelemalla, kun vanhemmat lapset kiroilee ja muuta.
Sitten oli myös näitä alle kouluikäisiä ilman vanhempaa, itse lähdin välillä oman lapsen kanssa pois, kun en jaksanut niitä muita lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Sirkiä kertoo, että lapsensa on hirveän puhelias ja tykkää laulaa. Ei sellaista monikaan oikeasti jaksa kuunnella julkisessa kulkuvälineessä ainakaan kovin kauaa. Usein äiti vielä sanoittaa eli lässyttää päälle. Ihmiset haluavat olla hiljaa, keskittyä omiin ajatuksiinsa tai työasioihinsa eikä kuunnella jonkun huomiohakuisen pikkutytön kovaäänistä laulua ja höpötystä.
Osa eläkeläisistä puhuu terveysvaivoista ja osa aikuisista kaakattaa puhelimessa. Olkaa hiljaa.
Tästä mielipiteestä nyt tuskin pidetään, mutta ihan oikeasti meidän palkkaama yleisradio voisi jo lopettaa tuon suomalaisten syyllistämisen.
Ollaan muutenkin arkoja kunniastamme ja aina oltu "kusi sukassa" ja nyt viime vuosina tämä yleinen mielipiteen muokkaus alkaa olla jo sairasta.
Emme me nyt niin pöljiä sentäään ole.
Alkaa vaikuttaa samanlaiselta meno juttujen suhteen, kuin silloin muinoin suo mettumisen aikoinakin.
Mitä ihmettä tässä suomalaisten nyt pitää pelätä?
Miten tässä pitäisi olla, etteivät kaikenmaailman asiantuntijat joka päivä ole sormi pystyssä jossain asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä ihmetellään, mistä lapsivihamielisyys kumpuaa. Oikein lapsiasiavaltuutettu kutsuttu laukomaan iltapierun juttuun mietteitään.
Ok. Olen erään vilkkaan mökkipaikkakunnan kaupassa töissä. Suomalaislapset eivät juurikaan rieku, tai jos meno veinaa äityä villiksi, puuttuu vanhemmat kyllä välittömästi ja napakasti tilanteeseen. Toista on ulkomaalaisperheet. Lapset saa juosta villeinä ympäriinsä ja vanhemmat antaa juosta. Ovat myös usein itse äänekkäitä. Usein seurueissa on useampi aikuinen ja koko ostosten teon ajan käyvät äänekästä keskustelua.