"Minun lapsi ei mahdu minnekään" - Katja Särkkää surettaa muiden käytös pientä tytärtä kohtaan julkisilla paikoilla
Tämän palstan käytösmalli vuotaa jo tosielämään :o
Kommentit (616)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään ihmiset eivät ole kohteliaita ja ystävällisiä toisilleen etenkään Helsingissä, joten miksi ne olisi sitä lapsillekkaan.
Lapsia ei myöskään kannata roikottaa julkisilla paikoilla ennenkuin ne ovat oppineet käyttäytymään niin etteivät häiritse toisia.
Mikäli kokee tulevansa häirityksi siellä missä asuu kannattaa muuttaa pääkaupunkiseudulta pois väljemmille vesille.
Kyllä Helsingissä ollaan kohteliaita ja ystävällisiä toisilleen. Pitää vaan osata käyttäytyä, ettei häiritse muiden kulkua. Sama pätee kaikkiin isoihin kaupunkeihin. Matkan pitää antaa jatkua ja väistää tarvittaessa. Niin ja silmät pidetään auki.[/quote
En ole koskaan törmännyt Helsingissä lapsivihamielisiin. Olen sentään kasvattanut täällä viisi lasta. Aina, kun lähdettiin johonkin, käytiin läpi miten käyttäydytään. Nyt ne ajat ovat ohi.
Minä kasvoin ja, asun paikkakunnalla jossa mielisairaala, joten hullut ovat aina kuuluneet katukuvaan, eikä kukaan täällä katsele niitä kieroon, tai soittele lehtiin, että "yhyyyyy, joku mies puhui helvetin lieskoista, lapseni saa traumat". Päälle vielä ne paikalliset kylähullut omine ominaisuuksineen, jotka eivät ole sairaalaväkeä.
Pienestä asti on oppinut että kaikki aikuiset ei käyttäydy samanlailla ja meitä on moneen junaan.
Mutta minun lapsuudessa sentään tiesi että aikuisilla on auktoriteetti, tunsi olonsa turvalliseksi vaikka pitkin kyliä juoksi muiden lasten kanssa. Nykyään lapset on nostettu niin jalustalle, että ne tuntevat olonsa turvattomiksi kun aikuiset esiintyvät vain lepertelevinä kavereina, eivätkä sano mitä pitäisi tehdä ja miten, laskeudutaan "lapsen tasolle", eikä toimita selkeinä johtajina jotka määrää tahdin perusasioissa. Heittäydytään selälleen parkumaan kuin koppakuoriaiset kun joku paha setä sanoi omalle lapselle tuhmasti.
Mihin tämä maailma on menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
matkalippu kirjoitti:
Haastateltu äiti on perusuhriutuja.
Suurimmalla osalla perheellisistä ei ole tarvetta kitistä, koska ei ole tapahtumia, mistä valittaa.
Haastateltu lienee vain ns. ongelmamagneetti.
Haluatko sä koiran omistajana koirankasvatus ohjeita ja kuulla kuinka omistajat ei kerää koiran paskoja?
Koira on huonosti kasvatettu jos se hyppii jotain ihmistä päin tai haukkuu liikaa.
Kielto että koiraa ei saa viedä uimarannalle ja silti osa vie.
Koira ressukka millä on tyhmä omistaja.
Leikkipuistossa on kyltissä kielto, että ei saa tuoda koiraa ja silti osalla on koira mukana, Suomessa on paljon mielenterveysongelmaisia ihmisiä.
Yhdellä lapsella oli joskus talvella pikkukoira leikkipuistossa ja koira joutui laskemaan mäkeä ainakin 12 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla lapsellisilla on vaikea ymmärtää, että he eivät ole sen arvokkaampia kuin lapsettomatkaan.
Toivottavasti hän ymmärtäisi sen jonain päivänä.Ihmisiä on turha ruveta arvottamaan ja vertailemaan, mutta lastensa kasvattaminen on arvokkaampaa kuin tahallaan lapsettomaksi jättäytyminen, varsinkin jos ei anna muuta työpanosta tulevien sukupolvien hyväksi.
Vastenmielinen kommentti. Toivottavasti kaltaisesi ei ole mennyt lisääntymään, sinun lapsiasi ei tähän maahan kukaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
matkalippu kirjoitti:
Haastateltu äiti on perusuhriutuja.
Suurimmalla osalla perheellisistä ei ole tarvetta kitistä, koska ei ole tapahtumia, mistä valittaa.
Haastateltu lienee vain ns. ongelmamagneetti.
Haluatko sä koiran omistajana koirankasvatus ohjeita ja kuulla kuinka omistajat ei kerää koiran paskoja?
Koira on huonosti kasvatettu jos se hyppii jotain ihmistä päin tai haukkuu liikaa.
Koira voi haukkua muistakin syistä. Sedälläni on vanha, luultavasti dementoitunut koira, joka lähinnä vain haukkuu jokaista muutosta, jonka se näkee tai huomaa. Jos ateria myöhästyy puolella tunnilla, se haukkuu, jos joku ihminen lähtee huoneesta liian aikaisin, se haukkuu. Se haukkuu kaikkeen. Se on myös kipulääkityksellä, joka voi lisätä haukkumista. Eläinlääkärin mieelstä koira ei kuitenkaa kärsi, joten ei eutanasiaa. Ei se meistäkään kärsi, joten emme eutanasiaa ole ehdottaneetkaan, eikä setäni liioin. Haukkuminen on nyt vain hänen piirteensä, joka pitää sietää. SItä ei saa kasvatuksella pois. koiralla ehkä kuitenkin vain max 1-2 vuotta elinaikaa, joten ollaan päätetty kestää. Yksin sitä ei voi jättää, joten siitä syystä setäni elää nykyisin koiransa kanssa mökillä - siellä ei ole kaikesta pahastujia ja koiralla on lääniä missä haukkua vapaasti.
jäin miettimään, että miten tuo "minun lapsi" äiti ei ole osannut ajatella, että kohtaamansa ihmiset ehkä ovatkin vain avohoitopotilaita. Nykyisin, kun psykiatrinen hoito on sitä, että potilas laitetaan kulkemaan muiden ihmisten ilmoille ja muiden, meidän niin sanotusti terveiden pitää vain oppia sietämään heitä.
Tuonkin "minun lapsi" äidin pitäisi siis opettaa oma lapsensa sietämään sitä, että hulluja on kaikkialla.
Lapsia ei enää viitsitä kasvattaa. Kaupassa tolskataan ja juoksennellaan muiden tiellä, ryntäillään ja säntäillään. Huudetaan ja kiljutaan koko ajan. Vanhemmilta myös puuttuu tilannetaju. Jos on esim. ruuhkaiset liukuportaat, niin se ei ole oikea paikka alkaa opettaa sille juuri kävelemään oppineelle, miten liukuportaissa mennään itse. Muutamankin kerran saanut todistaa, kun hapuillen kävelevää lasta ohjataan liukuportaisiin 'ihan ite' ja itseä ihan hirvittää, että sitten kun siinä taapero kaatuu, niin on sormet jossain rullaportaiden välissä muussina ja vika tietenkin kauppakeskuksen? Portaat eivät myöskään pysähdy, eli jos siihen ylä- tai alatasanteelle jäädään ihmettelemään, niin sieltä tulee joku muu asiakas kohta päälle.
Ravintolassa usein on lapsiperheen jäljet kuin ydinpommin jäljiltä, kun lasta viihdytetään "sormiruokailulla" joka on lähinnä sitä, että syömähaluton lapsi nakkelee ruokaa pitkin pöytiä ja lattioita.
Sivistymättömyys, moukkamaisuus ja huonotapaisuus periytyvät ja pahimmillaan estävät lapsen etenemisen uralla. Kannattaisi ihan oikeasti panostaa käytöstapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsivihamielisyys? Anna mun kaikki kestaa!
Nykyaanhan lapset saavat tehda mita haluavat. Kuria ei saa pitaa edes koulussa opettajien taholta. Erilaiset "gentle parenting" jne metodit kukoistavat. En yhtaan ihmettele etta opettajat vaihtavat joukoin alaa.
Onneksi minun ei tarvitse vaihtaa alaa enää, koska jään pian eläkkeelle open hommista.
Sääli nuoria opettajia vapaan itsekkyyden sukupolven kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt tästä "lapsivihamielisyydestä" puhutaan kuulemma Ylen kuuden tv-uutisissa, varmaan vielä illan pääuutisissakin. 🤦🏻
Voi hyvää päivää.
Ehkä pitäisi ennemminkin puhua siitä miksi useat lapset ovat nykyään niin vihamielisiä ja häiriintyneitä.Lapset ei ole syntyjään vihamielisiä tai häiriintyneitä, vaan heistä tehdään sellaisia. Syyllinen löytyy muualta kuin lapsesta itsestään.
Totta tämä. Kun katsoo esim Supernannya ei voi kuin ihmetellä, joitakin äitejä tosin ymmärrän (yh:ta esim), mutta kun äiti eikä isä saa lasta esimerkiksi nukkumaan ilman kauheaa showta on jotain pielessä ja syy löytyy peilistä. Ja lapsi vaistoaa vanhempien kireyden, kaikki mielialat.
Itseltä onnistui neljän nukkumaan laittaminen, syöminen (kaikki kelpasi), ulkoilut, harrastukset jne jne. Tosin saivat olla kotona lapsuusajan.
Ja sä kuvittelet ettei aloituksen äidiltä onnistu? Miksi? Supernanny on täysin käsikirjoitettua paskaa, se nyt ei liity tähän mitenkään. Ja jos väität ettei kertaakaan lapsesi kiukunneet tai unohtaneet sääntöjä jne., valehtelet.
Viestini oli tarkoitettu edelliselle kommentoijalle eikä ap:lle. Jos mielestäsi Nanny on käsikirjoitettua pa*kaa voisi Särkänkin juttu olla? Jokainen lapsi kiukkuaa joskus.
Oliko se pentu pökäle? Ei ihme että ei osannut käyttäytyä.
Kuuden uutisissa Katja Särkkä kertoo kuinka vieras mies kumartui sylkemään lastenrattaissa istuvan lapsen tasolle, ottiko vielä kiinni rattaista ja tämä antoi kaiken tapahtua. Tuli sitten Ylen kanaville kertomaan, siinäpä meille uutinen. Mätäkuun juttu.
Virossa ilves karannut kaduille, lieneekö Toomas Henrik Ilves :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt tästä "lapsivihamielisyydestä" puhutaan kuulemma Ylen kuuden tv-uutisissa, varmaan vielä illan pääuutisissakin. 🤦🏻
Voi hyvää päivää.
Ehkä pitäisi ennemminkin puhua siitä miksi useat lapset ovat nykyään niin vihamielisiä ja häiriintyneitä.Lapset ei ole syntyjään vihamielisiä tai häiriintyneitä, vaan heistä tehdään sellaisia. Syyllinen löytyy muualta kuin lapsesta itsestään.
Totta tämä. Kun katsoo esim Supernannya ei voi kuin ihmetellä, joitakin äitejä tosin ymmärrän (yh:ta esim), mutta kun äiti eikä isä saa lasta esimerkiksi nukkumaan ilman kauheaa showta on jotain pielessä ja syy löytyy peilistä. Ja lapsi vaistoaa vanhempien kireyden, kaikki mielialat.
Itseltä onnistui neljän nukkumaan laittaminen, syöminen (kaikki kelpasi), ulkoilut, harrastukset jne jne. Tosin saivat olla kotona lapsuusajan.
Ja sä kuvittelet ettei aloituksen äidiltä onnistu? Miksi? Supernanny on täysin käsikirjoitettua paskaa, se nyt ei liity tähän mitenkään. Ja jos väität ettei kertaakaan lapsesi kiukunneet tai unohtaneet sääntöjä jne., valehtelet.
Viestini oli tarkoitettu edelliselle kommentoijalle eikä ap:lle. Jos mielestäsi Nanny on käsikirjoitettua pa*kaa voisi Särkänkin juttu olla? Jokainen lapsi kiukkuaa joskus.
Tottakai se oli, vähintäänkin korostuneesti asiaa kuvaava yleistys. Ymmärsitkö mistä siinä puhuttiin?
Vierailija kirjoitti:
jäin miettimään, että miten tuo "minun lapsi" äiti ei ole osannut ajatella, että kohtaamansa ihmiset ehkä ovatkin vain avohoitopotilaita. Nykyisin, kun psykiatrinen hoito on sitä, että potilas laitetaan kulkemaan muiden ihmisten ilmoille ja muiden, meidän niin sanotusti terveiden pitää vain oppia sietämään heitä.
Tuonkin "minun lapsi" äidin pitäisi siis opettaa oma lapsensa sietämään sitä, että hulluja on kaikkialla.
Olet oikeassa. Tämä olisi oikeaa suvaitsevaisuutta. Ei mt-potilaat itselleen mitään voi.
🇺🇦🇮🇱
No missä niitä kakarattomia pleisei on? Olis hyvä.
Samaa mieltä kuin valtaosa tästä ketjusta. Ei tuo ole mitään lapsivihaa vaan turhautumista sen vanhemman osaamattomuuteen. Tämä jutun äiti tuntuu olevan niitä vanhempia, jotka antavat lastensa juosta, hillua ja huutaa miten vaan julkisilla paikoilla. Eivät komenna, eivätkä katso perään.
Eilen todistin tällaista tampereen hämeenkadulla. Taapero juoksenteli pyöräkaistalla ja oli seuraavaksi menossa bussin alle, kunnes ohi ajanut pyöräilijä esti lasta menemästä kadulle. Äiti huusi naama punaisena viisi minuuttia, että takasin tänne, mutta ei puuttunut tilanteeseen mitenkään. Vasta sitten meni hakemaan lapsen, kun pyöräilijä puuttui tilanteeseen.
Voin kuvitella, että siellä ratikassa, jota odottivat, niin sama meno aivan varmasti jatkui. Ja näitähän riittää. Oon itse kauppakeskuksessa töissä ja harva se päivä joudun kieltämään muiden lapsia heittelemästä meidän tuotteita lattialle tai muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
"Minun lapsi." Sanamuoto kertoo kaiken.
Kerro syventävämmin mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää.
Aivan. Onhan se aivan eri asia olla stressaamatta aamuherätystä aikaisin. Lapsesi saivat leppoisasti mennä nukkumaan milloin halusivat, ilman ressiä vanhemman aamuisesta töihin menosta. Taisit olla työtön, sehän tämän teidän perheen mallin mahdollisti.
Olen kuullut että työssäkäyvien lapset oppii nopeasti rytmin jossa mennään määrättyyn aikaan nukkumaan ja herätään, ilman kitinöitä. Kaikkeen tottuu.
Kotona olevilla lapsillanikin oli aikataulut, ei riekuttu puoleenyöhön ja aamuisin herättiin aikaisin kun vanhin meni kouluun, seuraava eskariin ja yksi kerhoon, eikä vauvatkaan pitkään nuku, ei siinä puoleen päivään maattu. Työtön ja kotiäiti on kaksi eri asiaa, olin jälkimmäinen.
Yleä viedään kuin litran mittaa. Ja "lapsiasiavaltuutettua".
"Yhyyy suomi on ihan perseesstä kun koko yhteiskunta ei pyöri minun ja minun lapsen ehdoilla vaikka minä en halua opettaa lastani edes käyttäytymää"