Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työkyvyttömyyseläke on niin huono?

Vierailija
06.04.2026 |

Kukaan ei halua sairastua. Sille on myös vaikea päästä. Mulla eläke 1490€ 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan saman verran ja kansaneläkkeen päälle joku 200€ ja hyvin pärjään. Ei oo tarvinnut jättää mitään ostamatta. En osta -30% ruokia ja jää joka kk myös säästöön rahaa

Vierailija
2/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan saman verran ja kansaneläkkeen päälle joku 200€ ja hyvin pärjään. Ei oo tarvinnut jättää mitään ostamatta. En osta -30% ruokia ja jää joka kk myös säästöön rahaa

Miten saat vielä kansaneläkkeen? Mulle sanottiin etten saa

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se mielestäsi sitten pitäisi olla?? Olisit onnellinen tuostakin.

Vierailija
4/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ennen veroja saan reilu 1400€ ja sen päälle 197€ kansaneläkettä. En edes hakenut sitä… 

Vierailija
5/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se mielestäsi sitten pitäisi olla?? Olisit onnellinen tuostakin.

Hyvä olis sen verran mitä töissä ollessa sai. Tosin olin matalapalkka alalla. Mulla ei koskaan ole ollut rahaa

Ap

Vierailija
6/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työlyvyttömyyseläkehän riippuu siitä, miyä ansaitsit töissä ollessasi ja millaista kehitystä siinä oli ennustettavissa. Siksi sen suuruus ihmisillä vaihtelee.

Vierailija
7/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös 5 vuoden jälkeen tuu korotus?

Vierailija
8/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina elänyt kädestä suuhun

Ap

Vierailija
9/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös 5 vuoden jälkeen tuu korotus?

Riippuu minkä ikäinen on. Korotuksen määrä riippuu siitä iästä

Vierailija
10/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu täysin sinun tuloistasi, mikä mahdollinen työkyvyttömyyseläke sinulle tulee mikäli sellainen sinulle myönnetään . 
Itselläni se on 2800€ ja käteen jää vajaa 2200€. 
Suht tyytyväinen olen. Vähenihän samalla esim työmatkakulut, kun ei tarvitse töissä käydä. 
Ruokaa on aikaa ja haluja tehdä nyt enemmän kotona ja se tuo myös säästöjä . Periaatteessa voidaan sanoa , että sama raha kulujen jälkeen jää, jos olisin töissä. 
Palkkani oli noin 4500€ välillä enemmän kuussa. 

Vierailija
11/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotona lorvimisesta pitäisi maksaa? Tuo riittä hyvin elämiseen. Jos haluaa keskiluokkaisen elämäntyylin niin pitää tienata itse keskiluokan palkan verran.

Vierailija
12/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tätä ihmettelen minäkin. Saan 200 kansaneläkettä, koska työkyvyttömyyseläke vain 1100. Miten joku saa 1400 eurolla saman?

Ja tiukkaa tekee, mulla on kyllä auto mikä syö rahaa, mutta muuten en pääsisi oikein minnekään.

Vierailija
13/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kotona lorvimisesta pitäisi maksaa? Tuo riittä hyvin elämiseen. Jos haluaa keskiluokkaisen elämäntyylin niin pitää tienata itse keskiluokan palkan verran.

No, vaihdatko osia? Mulla olisi tarjolla pahanlaatuinen aivokasvain jasitä myöten lorviminen.

Vierailija
14/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää tk eläkkeestä 1200€/kk kun maksan asumiskulut + mökin pakolliset, sähkö yms.

Vierailija
15/15 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, vaihdatko osia? Mulla olisi tarjolla pahanlaatuinen aivokasvain jasitä myöten lorviminen.

Oli vaiva mikä tahansa niin aina kumminkin jaksaa vauvapalstailla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme