"Minun lapsi ei mahdu minnekään" - Katja Särkkää surettaa muiden käytös pientä tytärtä kohtaan julkisilla paikoilla
Tämän palstan käytösmalli vuotaa jo tosielämään :o
Kommentit (616)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan, muutama vuosi sitten mediassa ollutta juttua äidistä, jonka adoptiopoika, Valtteri, joutui jatkuvasti rasismin kohteeksi? Päivittäin poika kuulemma jäi bussipysäkille, ei päässyt kouluun, kun bussit eivät ottaneet poikaa kyytiin, ihonvärinsä vuoksi? Presidentti Niinistökin lahjoitti tälle pojalle polkupyörän. Jälkeenpäin tuli ilmi, että äiti oli valehdellut koko tarinan. Tämä Katjan tarina vaikuttaa kovin samankaltaiselta.
Minä muistan. Poika sai kutsumanimen " pysäkkivaltsu". Äitinsä oli erikoinen tapaus, joka väkisin tunki poikaansa mediaan, keksien näitä tarinoita, huomionhakuisuudessaan. Hiljeni täysin, kun todettiin jutut keksityiksi.
Oliko koko poikaa edes olemassa?
Olisiko kellään linkkiä tarinaan, kuulostaa niin uskomattomalta että haluaisin lukea sen.
Onko tässä kysymys nyt lapsivihasta vai kuitenkin rasismista? Lapsi ei näytä siltä, että isänsä olisi syntyperäinen suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä kysymys nyt lapsivihasta vai kuitenkin rasismista? Lapsi ei näytä siltä, että isänsä olisi syntyperäinen suomalainen.
Rasismista suomalaisia kohtaan?
Muuttaisi ulkomaille jos suomalaiset on niin pahoja, ottaisi mukaan koko Ylen sakin. Samoin Hesarin sakin.
Vierailija kirjoitti:
Ylen toimittajien täytyisi olla hieman tarkempia, sekä lähdekriittisempiä, tehdessään näitä juttujaan. Vai tekevätkö Ylen toimittajat juttujaan ystävistään? Tämä Ns. Katjan tarina vaikuttaa niin keksityltä. Yle taitaa verovaroin ajaa omaa agendaansa. Ylen rahoitus tulee verorahoista, taitaisi olla paras ajaa koko Yle alas. Minä veronmaksajana, olen täysin kyllästynyt Ylen toimintaan. Luokatonta uutisointia.
Oli kyllä eroa kuin yöllä ja päivällä äskeisillä maikkarin uutisilla verrattuna Ylen "uutisiin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen toimittajien täytyisi olla hieman tarkempia, sekä lähdekriittisempiä, tehdessään näitä juttujaan. Vai tekevätkö Ylen toimittajat juttujaan ystävistään? Tämä Ns. Katjan tarina vaikuttaa niin keksityltä. Yle taitaa verovaroin ajaa omaa agendaansa. Ylen rahoitus tulee verorahoista, taitaisi olla paras ajaa koko Yle alas. Minä veronmaksajana, olen täysin kyllästynyt Ylen toimintaan. Luokatonta uutisointia.
Oli kyllä eroa kuin yöllä ja päivällä äskeisillä maikkarin uutisilla verrattuna Ylen "uutisiin".
Hesari kuuluu samaan sarjaan ylen kanssa. moni tuttu lopettanut sen lukemisen. viherääliöiden lehti.
Muutama sekopää ei tarkoita sitä että kaikki olisi lapsivihamielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juttu nyt on tämän äidin julkisuushakua. Itse en ole omien lasteni kanssa törmännyt lapsivihamielisyyteen. Kiljuviin lapsiin joita vanhemmat eivät yritä saada käyttäytymään olen kyllä tavannut. Kumma jos yhdelle ihmiselle aina käy että kohtaa "lapsivihaajan". Olisiko jollakin muulla peiliin katsomisen paikka.
Tuli vähän sama mieleen. Että kun ei enää "erikoisella" habituksellaan saa riittävästi huomiota, pitää ottaa lapsi siihen keppihevoseksi julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauratti tuo että on järkytytty jostain nististä joka on höpissyt metrossa lapselle helvetistä. Se ei ole lapsivihaa, vaikka kohde nyt sattuikin olemaan lapsi.
Kauheaa ajatella, että olemme pisteessä, jossa näiden nistien olemassa olo ja käytös nähdään ihan normaalina asiana, johon ei enää kuuluisi kiinnittää edes suuremmin huomiota.
Milloin aletaan tehdä jotain, että heistä ja heidän käytöksestään päästään eroon?"Että heistä päästään eroon"? Miten käytännössä ajattelit tämän toteutuvan? T appaa ko ne pitäisi vai?
Kyllä kiitos. En jää kaipaamaan.
- eri
Ymmärrän hyvin lapsivihan kasvun. "Lapset" käyttäytyvät kuin demonit jo ala-asteikäisenä. Rääkkäävät ja tappavat eläimiä. Särkevät ja varastavat. Häiriköivät vanhuksia. Missä on vanhemmat kun pikkudemonit riehuu aamuyöllä ulkona?
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jäin miettimään, että miten tuo "minun lapsi" äiti ei ole osannut ajatella, että kohtaamansa ihmiset ehkä ovatkin vain avohoitopotilaita. Nykyisin, kun psykiatrinen hoito on sitä, että potilas laitetaan kulkemaan muiden ihmisten ilmoille ja muiden, meidän niin sanotusti terveiden pitää vain oppia sietämään heitä.
Tuonkin "minun lapsi" äidin pitäisi siis opettaa oma lapsensa sietämään sitä, että hulluja on kaikkialla.
Olet oikeassa. Tämä olisi oikeaa suvaitsevaisuutta. Ei mt-potilaat itselleen mitään voi.
Kyllä ne voi. Kuten ottaa lääkkeensä ja lakata nitkuttamasta itsemääräämisoikeudesta. Se kun ei ole mikään get out of society for free-card, jonka nimiin voi laittaa muille ihmisille tahallaan aiheutetut häiriöt tai jopa lakia vastaan toimimisen.
Ainoa missä voisi jotain vihamielisyyttä esiintyä on joku stressaava ympäristö ja väsyneitä ihmisiä. Esim. vienyt lapsensa jonnekin ruuhkajunaan tms ja lapsi saanut poukkoilla siellä miten itse halunnut. Mutta en ymmärrä miten muuten joku olisi agressiivinen tai tyly lapsia kohtaan. Monestihan näille lapsille leperellään ja hymyillään, mummot ottaa varsinkin kontaktia ja tulevat juttelemaan omista kokemuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauratti tuo että on järkytytty jostain nististä joka on höpissyt metrossa lapselle helvetistä. Se ei ole lapsivihaa, vaikka kohde nyt sattuikin olemaan lapsi.
Kauheaa ajatella, että olemme pisteessä, jossa näiden nistien olemassa olo ja käytös nähdään ihan normaalina asiana, johon ei enää kuuluisi kiinnittää edes suuremmin huomiota.
Milloin aletaan tehdä jotain, että heistä ja heidän käytöksestään päästään eroon?
Terveyspalveluihin satsausta. Me olemme kaikki samassa veneessä. Emme saa kääntää selkäämme ihmiselle, jolla on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa missä voisi jotain vihamielisyyttä esiintyä on joku stressaava ympäristö ja väsyneitä ihmisiä. Esim. vienyt lapsensa jonnekin ruuhkajunaan tms ja lapsi saanut poukkoilla siellä miten itse halunnut. Mutta en ymmärrä miten muuten joku olisi agressiivinen tai tyly lapsia kohtaan. Monestihan näille lapsille leperellään ja hymyillään, mummot ottaa varsinkin kontaktia ja tulevat juttelemaan omista kokemuksista.
Tutut tunnistaa tästä mutta sit tunnistaa. Olin kerran tulossa töistä ja eräs porukka ehkä 8-10-vuotiaita poikia hyppi, huusi ja riehui junassa niin että vaunu tärisi. Veturinkuljettaja pysäytti junan seuraavalla asemalla, tuli ulos kopista ja karjui porukan ulos. "Äiti järkyttyi"-otsikoilta vältyttiin kenties jo siksi, että oli kesä ja/tai kakaroilla sen verran järkeä, että katsoivat parhaaksi pitää suunsa kiinni kotona. Minä näytin kuskille peukkua junan ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin aletaan tehdä jotain, että heistä ja heidän käytöksestään päästään eroon?
"Että heistä päästään eroon"? Miten käytännössä ajattelit tämän toteutuvan? T appaa ko ne pitäisi vai?
Kyllä kiitos. En jää kaipaamaan.
- eri
No ei nyt tappaa. Itse en juurikaan kavahda moisia sosiaalialalla olevana. Kerran juna-aseman rappusissa joku narkkiporukka karjui toisilleen jostain rahavelasta. Yksi vakuutti saavansa rahaa kyllä ja muut mölysivät. Olin vähällä huikata:"Ei sillä mitään rahaa ole, just multakin pummasi" vain nähdäkseni, kuka niistä lentää ensin ketoon, mutta päätin jättää väliin yleisen turvallisuuden takia.
Tämä ei ollut alkuperäisen kommentin kirjoittaja. Ei täällä kukaan örvellä. Varsinkaan terasseilla, joilla on ohjelmaa. Johtuu ehkä siitä, ettei näillä main ole juurikaan suomalaisia.