Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?
Kommentit (1451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amatöörit ajaa automaatilla. Ja hyvä että ajavat!
Muistahan kertoa tuo vaikka taksikuskeille.
Afrikassa ei ole juuri autokouluja missä olisi opetettu vaihtamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autobahn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuaalibensarutkut ovat lähtökohtaisesti köyhille.
No tuon oman manuaalibensarutkun hinta uutena oli vähän päälle 100 K€, eli asia on kaiketi niin kuin sen kirjoitit... ;)
Aika vähän näkyy täällä Hervannassa parkkikentillä 100 000 euron autoja.
Huutistelee köyhille ja asuu Hervannassa :D
Ei Hervannassa asuminen tuloista pelkästään ole kiinni. Hyvä itsetunto riittää.
Parkkikentillä Hervannassa vaan on talvella sen verran lunta ja sohjoa, että halvalla automaatilla pitää huudella ohikulkijoita työntämään. Manuaalilla pääsee heijaamaan auton irti kinoksesta. Sitten jos maksaa kunnon nelivedosta, ei tarvitse välittää vaihteiston tyypistä.
Automaatti sopii heijaamiseen paremmin ja etenee muutenkin paremmin lumessa.
Eikä onnistu. Monessa automaatissa pieni veto koko ajan kun vaihde deessä.. Jarrulla pidetään paikallaan esim liikennevaloissa seistessä.
No ei heijauksessa ja lumessa ajasssa vedon pidäkään katketa. Automaatti myös maastossa ylivoimainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amatöörit ajaa automaatilla. Ja hyvä että ajavat!
Muistahan kertoa tuo vaikka taksikuskeille.
Afrikassa ei ole juuri autokouluja missä olisi opetettu vaihtamista.
Sun Persuus näkyy, peitä se, ei ole niin kaunis näky kuin kuvittelet.
Just jokunen aika sitten vaihdoin autoa ja hankin käytetyn bensakäyttöisen manuaalin. Minun ajot on niin pieniä, että ei ole mitään merkitystä. Pääasia on, että toimii paremmin kuin edellinen.
Manuaalin. Olen tottunut ehkä liikaakin niihin.
En. Olen ajanut 7 vuotta automaatilla enkä vaihtaisi enää manuaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Eihän Suomessa juuri kellään ole automaattia. Minä en tunne ketään. Amerikkalaiset on ihan että "iik iik vaihteita pitää vaihtaa!", ei kai täälläkin olla menossa siihen?
En tiedä missä asut, kyllä automaatti alkaa meidänkin tuttavapiirissä ja työkavereilla olla enemmistö. Normaali asia.
Olen vannoutunut keppimies mutta pakko vaan oli ostaa automaatti mersu.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän manuaalista sen vuoksi, että se talviliukkailla mahdollistaa ns. kytkimellä ajon eli tunnustelun missä pidon raja menee esim. mutkissa jossa keula hakee tuntumaa.
Myös peräkärryn peruutus ja oikaisu ovat nopeampia manuaalilla.
WHAAAAT?
Oletko huomannut mitä oikeanpuoleinen poljin tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
manne manuaali kirjoitti:
Automaatti on talvella hirveä ajettava, öljyn vaihto automattiin maksaa maltaita ja täytyy tehdä usein, ei pysty hinaamaan/työntämään käyntiin jos tilanne tulee.
Mikä niissä niin hirveää talvella on? Siis ihan konkreettisesti, normiliikenteessä täysipäisen kuskin ajamana?
Helpompi vetää kahva edellä, kun laatikko ei vaihda pykäliä mielensä mukaan. Toki voi kääntää kiinteitä vaihteita, mutta kytkinpommia ei voi antaa ja mitä järkeä muutenkaan ostaa ostaa automaatti, jos ajaa sitä kuin manuaalia.
Ei niissä mitään hirveää ole talvellakaan . Ei tosin ole tarvetta heitellä persettä ja mennä kahva edellä kuten pennut ja piittaamattomat.
Manuaali kustannussyistä. Korjaaminen on about puolet halvempaa syksyllä vaihdatan kytkinlevyt nykyiseen manuaaliin, osat 269 euroa, automaattiin olisi 489 euroa.
Kyllähän tosimiehet käyttää kolmea poljinta... Etenkin jos ei halua vaihtaa autoa vähän väliä niin manuaali on huomattavasti kestävämpi. Etenkin DSG pohjaiset öljyttömät kötöstykset on järkyttäviä pommeja jotka paukkuu jo alle sadassa tonnissa. Manuaalissa jo pelkkä kytkin kestää moninkertaiesti jos ei nyt ole aivan tumpelo kuski.
13 vuotta automaatti, nyt manuaali, no problemo
en koska olen mukavuudenhaluinen jos olisin rikas niin minulla olisi autonkuljettaja :D
En, olen ajanut automaatilla 50 v.
Eikös automaatti ole kallis korjata? Jos olisi rahaa, sitten ehkä
Vieläkö joku valmistaa manuaalivaihteisia autoja?
Miksen ostaisi, nytkin on pihassa kaksi manuaalivaihteista autoa. Käyttiksessä 5-vaihteinen ja harrasteessa 3-vaihteinen Top Loader 60-luvun alusta.