Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko kutsujan maksaa molempien kulut ensitreffeillä?

Vierailija
14.06.2025 |

Mitä mieltä olette tai miten te olette toimineet:

Jos olette kutsuneet jonkun henkilön ensitreffeille esim. Lounaalle tai vaikka keilaamaan jne, niin kuuluuko kutsujan maksaa vai maksaako kumpikin vain omat safkat/liput?

Mun mielestä kumpikin voisi maksaa vain omat kulut, mutta olen treffikumppaneilta (miehiltä) kuullut erilaisia mielipiteitä. 

Kerran eräs mies tuli minua tapaamaan 2h ajomatkan päästä, kun hän itse halusi tulla tapaamaan minua. Lupasin jo viestittelyvaiheessa Tinderissä, että mä voin tarjota hänelle brunssin ravintolassa (hinta oli 34€/hlö). Mä ajattelin, että hän kohteliaasti kieltäytyisi ja sanoisi, että hän voi kyllä maksaa omansa ja/tai jopa tarjoutua tarjoamaan minulle brunssin. Sen sijaan hän suostui tähän ja niin vain minä sitten maksoin molempien brunssin. Mun mielestä oikeasti 34€ hintaisen aterian tarjoaminen tuntemattomalle ihmiselle on aika kallista... Ja tämäkin mies oli hyvässä isopalkkaisessa työssä yliopistolla.

Sitten kerran kävin illallisella Rossossa myös ihan hyvässä ammatissa työskentelevän 5-kymppisen miehen kanssa ja kun minä kysyin häneltä, että saanko mä tarjota hänelle, loksahti hänellä leuka auki ja pasmat menivät ihan sekaisin. Sanoin, että mä vaan ajattelin, kun mä olin hänet tänne kutsunut, niin mä voin tarjota. Siihen hän vastasi, että ei todellakaan tarvitse tarjota.

Mainittakoon, että tuo ensin mainittu mies olisi halunnut tavata minua uudelleen, jälkimmäinen ei halunnut.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kerran kun olin jo viestittelyvaiheessa sanonut, että mä voin tarjota treffikumppanille ravintolassa, niin mies on siitä oikein "innostunut" ja alkanut vihjaamaan , että no mennään sitten oikein hienoon fine dining -ravintolaa. Siitä minulle ehkä tuli jotenkin hyväksikäytetty fiilis...

Ap

Vierailija
2/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin Erkki maksaa, jos saa katsella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffeillä voi sopia kukin keskenään miten maksaa.

jos kumpikaan ei sano että tarjoa niin molemmat maksaa itse

4/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olen kutsunut niin olen myös maksanut. 

M60

Vierailija
5/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailuvaiheessa minä miehenä olen aina tarjoutunut maksamaan molempien ruuat ja juomat. Olen kuitenkin ilahtunut, jos deitti on halunnut maksaa omansa.

Nykyinen vaimo on vanhanaikainen, eikä ikinä halua maksaa ulkona, koska se on "miehen tehtävä". Hän sitten vastaavasti ostaa kotiin monenmoista, mikä tasoittaa kuluja. Minusta tämä on ihan toimiva ratkaisu.

Vierailija
6/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä varmuuden vuoksi kutsuja tarjotua tarjoamaan treffikumppanille ensitreffeillä, mutta jos mies suostuu tähän naisen ehdotukseen,niin en minä ainakaan haluaisi tavata sitä miestä uudelleen. Itse ainakin etsin vähän erityyppistä miestä...

Vierailija
7/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kerran kun olin jo viestittelyvaiheessa sanonut, että mä voin tarjota treffikumppanille ravintolassa, niin mies on siitä oikein "innostunut" ja alkanut vihjaamaan , että no mennään sitten oikein hienoon fine dining -ravintolaa. Siitä minulle ehkä tuli jotenkin hyväksikäytetty fiilis...

Ap

Miksi tarjoudut tarjoamaan jos se ei ole alkujaankaan sinulle ok? Treffeille voi mennä muuallekin kuin ruokaravintolaan, ei sen tarvitse olla hinnakasta tai ylipäätänsä maksaa mitään.

Vierailija
8/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen vaimo on vanhanaikainen, eikä ikinä halua maksaa ulkona, koska se on "miehen tehtävä". Hän sitten vastaavasti ostaa kotiin monenmoista, mikä tasoittaa kuluja. Minusta tämä on ihan toimiva ratkaisu.

riippuu siitä, kuinka usein käyttö ulkona syömässä .

Vierailija
9/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Miehena minun mielestani mies tarjoaa. Joskus ihan nuorena ei ollut rahaa jaettiin kustannuksia pienista asioista, mutta aikuisena jos on varaa tarjota kuuluu tarjota.

Ja ekat treffit pitaisi riittaa kahvi / kavely, ettei nyt tunnu silta, että jonkun ilmaisen lounaan perassa kumpikaan hyppii...

Kalibroin anteliaisuuden siihen, että onko nainen sellainen etta olettaa jotain saavansa, jos ei oleta niin sitten tarjoamisessa on ilahduttamis arvoa. 

Vierailija
10/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittailuvaiheessa minä miehenä olen aina tarjoutunut maksamaan molempien ruuat ja juomat. Olen kuitenkin ilahtunut, jos deitti on halunnut maksaa omansa.

"Nykyinen vaimo" suorastaan kiljuu tossa tekstissäsi. Olet ilmeisesti vaihtoaikeissa?

Vierailija
11/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi tarjoudut tarjoamaan jos se ei ole alkujaankaan sinulle ok? Treffeille voi mennä muuallekin kuin ruokaravintolaan, ei sen tarvitse olla hinnakasta tai ylipäätänsä maksaa mitään.

No juurikin siksi, koska minä esitin treffikutsun ja halusin mennä ravintolaan syömään.

Ap572

12/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä meinaan maksaa 💰

Vierailija
13/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä ap voi olla? Vai oliko provo?

Vierailija
14/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

riippuu siitä, kuinka usein käyttö ulkona syömässä .

Aika harvoin. Toisaalta minulla on paljon suurempi palkka ja maksamme menoja tulojen suhteessa. Vaimo sitten vastaavasti tekee enemmän kotitöitä, kun tekee omasta halustaan puolikasta työaikaa.

Vierailija
15/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan mielelläni omat kahvini tai ateriani ensitreffeillä. Ihan vaan siksi ettei ole pakko jäädä jostain kieroutuneesta velvollisuudentunteesta kuuntelemaan mitään urpoa jankkaajaa "kun se tarjosi latten". Kyllä, olen syyllistämällä kasvatettu.

Vierailija
16/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin maksaa omansa, en todellakaan tarjoutuuisi maksamaan ensitreffeillä toisen ruuat ja itse haluan maksaa omani.

Vierailija
17/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika oli niissä 10 000 edellisessä ketjussa samasta aiheesta? Ajattelitko, että tähän tulee jotain uutta ja mullistavaa?

Vierailija
18/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUULUU JA MYÖS MIETTIÄ MATKAT. Ajan taju mikä kuluu.  Jos menet vain kavereiden kanssa niin kaikki maksaa omansa tai yhteisesti.  Mutta jos pyydät jonkun oikein parisuhde treffeille eikä kaveri , niin sinä maksat kaiken. Leffaliput ruuat kuin pääsyliput . Juomat. Olet kohtelias. Olet vastuussa miten kohtelet toisia.  

Vierailija
19/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensitreffeillä kumpikin maksaa omat kulunsa. Olen kerran tehnyt sen virheen, että annoin miehen tarjota yhden(!) oluen. Siitä sain sitten kuulla kun en halunnut tavata toista kertaa. 

Vierailija
20/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nykyinen vaimo" suorastaan kiljuu tossa tekstissäsi. Olet ilmeisesti vaihtoaikeissa?

En ole. Kunhan vertasin deittailuaikoihini neljännesvuosisata sitten. Hän on maailman ihanin ihminen.