Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?

Vierailija
19.07.2023 |

Perustele.

Kommentit (1451)

Vierailija
501/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaatti on kuin apupyörät polkupyörässä. Kyllähän se ajoa helpottaa tietyissä tilanteissa mutta samalla vie paljon hauskuutta ja nautintoa ajosta kun ei itse ole ajoneuvon hallinnassa yhtä paljon.

Minä jätän apupyörät ja automaatit vammaisille.

Tämä. Manuaalisesti vaihtaminen on kuin tasapainoilu polkupyörällä, kun se osaa sitä ei huomaakaan. Toki jos ei osaa vaihtaa manuaalisesti tai tasapainoilla pyörällä, apupyöristä ja automaatista apua.

Tänäänkin ajelin kaupungin keskustassa manuaalilla, jälkeenpäin ajateltuna en kiinnittänyt mitään huomiota manuaalisesti vaihtamiseen. Paitsi tilanteissa missä halusi tietää mikä vaihde silmässä mahdollisimman sujuvaa ajoa varten, mukavaa kun ei automaattia arpomassa vaihteita vaan itsellä asia tiedossa.

Persiistä ajaa kaupungissa manuaalilla, kun on kahvikuppi tai puhelin kädessä.

Vierailija
502/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatti trailerin vetämisessä ihan omaa luokkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on. Minulle vaihteiden vaihtaminen on olennainen osa ajokokemusta.

Manuaali on taloudellinen ja varmatoiminen.

Vierailija
504/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatti askista kun jotain hajoaa niin jos sen edes pystyy korjaamaan niin se korjaus maksaa auton verran

Miten ajattelit korjata sen manuaaliaskin, jos siitä sattuu jotain hajoamaan? 

Tää keskustelu muistuttaa muinaista tiskikone vai ei keskustelua: Tiskikonetta vastaan: Uu, mutta joutuuhan ne astiat kuitenkin huuhtelemaan. Tiskikoneen puolesta; uu, mutta ethän sinä laita niitä ruuanjämiä käsin pestessäkään sinne altaaseen

Vierailija
505/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä oli automaatti, mulla manuaali. Hän kehui omaansa, mä sanoin et mä ehdin kyllä siinä ajellessa vaihteleen vaihteita. Nyt isästä aika jätti ja hänen autonsa minun käytössä. Voi veljet, kuinka ihana auto. En ikinä enää automaattia vaihtais pois. Mukava ajella sillä, kerta kaikkiaan.

Vierailija
506/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä sähellystä ja jalka/käsishowta se manuaalilla ajo. Sen huomaa vasta jälkikäteen, sitten kun on päässyt ajamisen makuun automaatilla.

Vierailija
507/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut manuaali, kokeilemani automaatit ovat olleet huonoja. Ajan mäkisillä pienillä teillä, joilla joutuu välillä pysähtymään, jotta vastaantulija pääsee ohi.

Toki ne ovat varmasti kehittyneet tässä vuosien varrella, joten voisin kokeilla uudelleen. En tee ostopäätös vaihteiston perusteella.

Kyllä ovat kuule kehittyneet.  Uusi kahdeksan tai kuusivaihteinen automaatti. Aina sopiva vaihde päällä. Polttoainettakin säästyy, kun tietokone arpoo sen sopivan vaihteen. Itse asun maaseudulla savitien varrella ja hyvin pelittää pienenkin moottorin kanssa 

Vierailija
508/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään sähellystä ole kun käden ja jalankäyttö on ns. automatisoitunut

Vierailija
509/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaatti askista kun jotain hajoaa niin jos sen edes pystyy korjaamaan niin se korjaus maksaa auton verran

Miten ajattelit korjata sen manuaaliaskin, jos siitä sattuu jotain hajoamaan? 

Tää keskustelu muistuttaa muinaista tiskikone vai ei keskustelua: Tiskikonetta vastaan: Uu, mutta joutuuhan ne astiat kuitenkin huuhtelemaan. Tiskikoneen puolesta; uu, mutta ethän sinä laita niitä ruuanjämiä käsin pestessäkään sinne altaaseen

Ei kyl muistuta, koska manuaali on vanhoissa romuissa joilla minä ajan varmin ratkaisu. Manuaalin olen korjannut vaihtamalla uuden lootan, onnistuu automaatillakin mutta maksaa enemmän ja osia on vaikeampi löytää.

Vierailija
510/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään sähellystä ole kun käden ja jalankäyttö on ns. automatisoitunut

Sittenhän on samaa ajaa automaatilla, ei kai tylsät rutiinit tuo ajamiseen mitään lisää.

Vierailija
511/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän on samaa ajaa automaatilla, ei kai tylsät rutiinit tuo ajamiseen mitään lisää.

- Minulle vaihteiden vaihtaminen on olennainen osa ajokokemusta mutta ei sen tarvitse sähellystä olla.

Vierailija
512/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keppimies ollu tähän asti.

Manuaali on varmatoiminen ja taloudellinen.

Nykyään automaatit yleistyneet.

Nyt sitten valitsin The best or nothing.

Eka automaatti helpottaa aktiisen vakkarin kanssa ajoa.

Helpottaahan automaatti ajoa.

Uusista vain 10% on manuaalivaihteisia.

Autokaupalla asiakkaan ykköstoiveet tänä päivänä ovat automaatti ja ilmastointi

Vierailija
513/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Minulle vaihteiden vaihtaminen on olennainen osa ajokokemusta mutta ei sen tarvitse sähellystä olla.

Ihme asioita ihmiset pitää kokemuksina, mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan.

Vierailija
514/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaali ilman muuta.Aina ajanut sellaisella.Autokoulu jo aikanaan ajettu sellaisella .Nykyään jos ajat automaatilla et saa ajaa manuaalilla.

Vierailija
515/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla kaikki autot olivat manuaalivaihteisia. Vain rikkailla oli varaa automaattivaihteiseen autoon.

Meillä oli sellainen ja kuusisylinterinen moottori nokalla myös.

Ainoastaan idiootti osti 80-luvulla automaatin, koska ne olivat täysiä susia.

Ainoastaan jenkit osasivat tuohon aikaan tehdä kestävän laatikon.

Vierailija
516/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä köyhä naurata kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla kaikki autot olivat manuaalivaihteisia. Vain rikkailla oli varaa automaattivaihteiseen autoon.

Meillä oli sellainen ja kuusisylinterinen moottori nokalla myös.

Ainoastaan idiootti osti 80-luvulla automaatin, koska ne olivat täysiä susia.

Ainoastaan jenkit osasivat tuohon aikaan tehdä kestävän laatikon.

Plus, että 80-luvulla manuaalivaihteinen auto oli noin 5s nopeampi 0-100km/h.

Vierailija
517/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaatti on hyvä, jos tarvitsee paljon puuhailla kaikkea siinä ajon ohella. Muutenkin mukavampi. Seuraavaksi pitää ostaa lisäksi manuaali, niin ajokortin hankkija oppii senkin taidon.

Nämä "puuhailijat"aiheuttavat suomessa monia kolareita ja henkilövahinkoja joka vuosi,silloin kun ajetaan autoa niin keskitytään ajamiseen ei mihinkään muuhun.Kerran jalankulkijana näin kun eräs nuorehko nainen tuijotti puhelinta ja ajoi punaisiin pysähtyneen auton perään,no onneksi siinä lyttääntyi vain peltiä,mutta mitä jos pysähtyneenä olisi ollut moottoripyörä niin silloin siinä olisi varmasti käynyt tosi pahasti.

Mutta ajattelepas miten paljon enemmän niitä vahinkoja sattuisi, jos puuhailijat joutuisivat vielä muun lisäksi veivaamaan vaihdekeppiä tämän tästä. Kyllä se vaan automaatti on puuhailijalle parempi vaikka ei se puuhailusta turvallista tai laillista tee.

Vierailija
518/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaiset ajaa automaatilla.

Vierailija
519/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut automaatti vaihteisilla kevereiden ja isän autolla, mutta pidän manuaalivaihteista ja olen aina ostanut manuaalivaihteisen ja en ole kyllä edes koskaan oikeasti edes harkinnut automaattivaihteita.

Vierailija
520/1451 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Miksi en? Mulle yks hailee onko manuaali vai automaatti. Edellinen oli automaatti ja nyt on manuaali

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan