Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?
Kommentit (1451)
Hondan manuaalilaatikko vm. 2017. Olen tykännyt, uutena ostin.
Voisin ostaa. Minulle ei tuota ongelmia käyttää manuaalivaihteita. T. Nainen
Automaatti on vaan mukavampi.
En halua kepillä vaihtaa vaihteita enkä halua veivata sivuikkunoita auki.
Merkittävin asia omassa autossa on että se vastaa omaa tulotasoa eikä osteta velkarahalla kituutettavaksi,toki jos pelkästään kaupungissa ajaa lyhyeitä matkoja sen voi tehdä automaatilla mutta jotenkin näin maalla sen näkee tarpeettomana.
Joku syy siihen täytyy olla, että ammatikseen autoa ajavat haluavat yleensä ajaa automaattivaihteista autoa. Kyse ei taida olla kuitenkaan siitä, että eivät osaisi ajaa autoa. Eiköhän kyse ole osaltaan ihan työn mukavuuden lisäämisestä.
Itse kysymykseen vastaan, että en ostaisi manuaalia enää koskaan.
Ilman muuta manuaali! Olen pari kertaa kokeillut automaattia, ei siinä ollut oikeaa ajamisen tunnetta.
Manuaalilla tuntee olevansa se joka määrää, siksi ei automaattia.
Ettehän te automaatin rakastajat osaa edes ajaa, hah
Vierailija kirjoitti:
Älä köyhä naurata kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla kaikki autot olivat manuaalivaihteisia. Vain rikkailla oli varaa automaattivaihteiseen autoon.
Meillä oli sellainen ja kuusisylinterinen moottori nokalla myös.Ainoastaan idiootti osti 80-luvulla automaatin, koska ne olivat täysiä susia.
Ainoastaan jenkit osasivat tuohon aikaan tehdä kestävän laatikon.
Plus, että 80-luvulla manuaalivaihteinen auto oli noin 5s nopeampi 0-100km/h.
Taisi olla ennemmänkin tuo ero.
Vierailija kirjoitti:
Joku syy siihen täytyy olla, että ammatikseen autoa ajavat haluavat yleensä ajaa automaattivaihteista autoa. Kyse ei taida olla kuitenkaan siitä, että eivät osaisi ajaa autoa. Eiköhän kyse ole osaltaan ihan työn mukavuuden lisäämisestä.
Jokainen ostaa sen mistä pitää, sinun mielipiteesi ei minua kiinnosta yhtään. Ja vielä vähemmän jonkin taksikuskia leikkivän arabin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nuo Hesankin "ammattikuskit" ole jotain ulkomaan tuliaisia joiden "ammattitaito" on kyllä aika vaatimatonta. Siitä syystähän nekin automaatilla ajavat kun ei rahkeet riitä manuaalilaatikkoon. Automaatilla kun yleisestikin ajavat invalidit ja vanhukset. onhan se mukavampi heille kun eivät vielä ajamisesta ole luopuneet mutta kyllä se syy on ajotaitojen puute tai fyysinen rapistuminen eikä mikään muu silloin kun automaatti kiinnostaa. Siitä seuraava vaihe on sähkövatkain ja hoitokoti.
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä sähellystä ja jalka/käsishowta se manuaalilla ajo. Sen huomaa vasta jälkikäteen, sitten kun on päässyt ajamisen makuun automaatilla.
Voi se siltä tuntua jos ei enää fyysiset ominaisuudet manuaaliin piisaa. Joillain menee hirveäksi sähellykseksi ajaminen niin silloin on ihan muidenkin liikenneturvallisuuden kannalta parempi että juuri se porukka vaihtaa automaattiin. Jos fyysiset ja henkiset ominaisuudet on vielä kunnossa niin eihän se mitään sähellystä ole vaihteiden vaihtaminen. Kuuluu ihan normi ajamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta manuaali! Olen pari kertaa kokeillut automaattia, ei siinä ollut oikeaa ajamisen tunnetta.
Manuaalilla tuntee olevansa se joka määrää, siksi ei automaattia.
Ajamisen tuntua jollain perhekinnerillä yleisellä tiellä, heh.
Vierailija kirjoitti:
Automaatilla on vähemmän tekemistä liikkumisen eteen niin jää enemmän aikaa somettaa samalla kun ajaa
Ois kiva tietää, että millaiselle ihmiselle on merkitystä millaisella autolla joku ventovierss ihminen ajaa. Itse olen todennut, että auto kuin auto käy, kunhan se kulkee eteen- ja taaksepäin ja mielellään vähintään yhtä kovaa eteen- kuin taaksepäin...
En ikinä. Mulla on ollut automaatti jo vuosikymmeniä. Monia vuosia sitten tehtiin remppaa ystävättäreni luona. Aamulla kauhea kankkunen ja pizzaa teki mieli. Siihen aikaan ei vielä ollut kotiinkuljetusta. Minä vähemmän kännissä, eiku ajamaan manuaalia. Eihän siitä tullut mitään. Mut päästiin pizzeriaan. Saatiin pizzat. Sit piti taas lähteä. Pihalla oli nuoria miehiä tietenkin ja heillä oli tosi hauskaa, kun auto sammu varmaan kymmenen kertaa. Kun vihdoin pääsin liikkeelle, auto hyppi kuin kenguru. Näin vaan ne nauravat kasvot, kyllä hävetti. Mut kyllä meitäkin nauratti. Eli automaatti.
En koska vaihteiden vaihtaminen on niin rasittavaa. Ajattelin myös sahauttaa jalkani pois niin saan viettää loppuelämäni lokoisasti pyörätuolissa istuen ilman rasittavaa kävelyä
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä sanottu että hanki automaatti jos manuaali on teknisesti liian haastava käyttää turvallisesti
Joskus 20v sitten varmaan sanottu.
Koet varmaan muutkin turvallisuutta lisäävät ominaisuudet jotenkin taidon puutteena. Ei ennen vaan ollut turvaistuinta eikä -tyynyjä. Hevosilla mentiin jos piti johonkin mennä. Hanki auto jos et osaa hevosta ajaa. Aina ennenkin on ajettu ilman ohjauksen tehotonta niin ajetaan nytkin, jos et jaksa rattia vääntää!
Suunta on täysin selvä. Manuaalit katoavat markkinoilta, kuten on käynyt muullekkin vanhanaikaiselle tekniikalle. Kehitystä ei voi pysäyttää ja hyvä niin. Itse ajat ensin 20v manuaalilla ja sen jälkeen 20v automaatilla. Harmi vain etten aiemmin ymmärtänyt siirtyä automaatteihin. Ajaminen on paljon mukavampaa automaatilla, etenkin ruuhkissa.
Onhan sitä sanottu että hanki automaatti jos manuaali on teknisesti liian haastava käyttää turvallisesti