En ymmärrä, miksi persutietäjät eivät ole ammattitutkijoina erilaisissa tutkimuslaitoksissa
Kun te olette selvästi tietävämpiä kuin yliopistoja käyneet ja erilaisia tieteellisiä tutkimusmetodeja käyttävät tiedemiehet.
Saatte tietonne kuitenkin isänmaan pyhästä hengestä ja Kalevala-maailman hienostuneista höyryistä. Arvostan.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että ulkomainen firma maksaa melkein triplaten sen mitä kotimainen tutkimuslaitos pystyisi maksamaan.
persutieteilijällekö? Koska ne ovat niin kansallismielisiä, ovat tietenkin riemumielin lähteneet isänmaan asialle ulkomaille, toisin sanoen ulkomaiseksi siirtolaiseksi. Se on ihan ok, vai?
Tai sitten firma perustaa Suomeen konttorin, headhunttaa sinne haluamansa väen (osaamista, sitkeyttä yms todetusti aikaisemmassa työhistoriassa) ja maksaa sen verran hyvin ettei kukaan edes harkitse muita tarjouksia.
Juu, ja suurin osa olllaan kok/persu-linjalla, ulkomaalaisiakin on mutta aivan sama mistä ovat kunhan osaavat oikeasti hommansa.
Jos olet itse siellä yliopistossa koskaan ollut, ap ymmärrät millainen ympäristö se on.
Kasvatan lapseni kansainvälisiksi. Lähtevät sitten jos ja kun tämä Suomi-laiva uppoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei-niin-eksakteissa tieteissä on enemmän ei-persuilua. Sitten jos kysyttäisiin tekniikan ja matikan opiskelijoilta, persut olisi hyvinkin kannatettavia. Siinä on tietysti se ero, että toinen tiede perustuu faktoihin ja logiikkaan, toinen mielipiteisiin. Olen jo 20 vuotta ollut sitä mieltä, että valtaosa ns. tieteestä ei ole edes mitään tiedettä, jos mietitään tarkasti.
Hienoa, että sinulla on mielipide, mutta jollet ole seurannut esimerkiksi näiden ei-niin-eksaktien tieteiden kehitystä, on sen arvo - sori nyt vaan - vähäinen, ellen sanoisi mitätön. Eivät ihmisiä tutkivat tieteet "perustu --- mielipiteisiin" vaan nimenomaan pitkälle kehitettyyn teoreettiseen ja menetelmälliseen osaamisen, jonka avulla havainnoidaan ihmisen toimintaa ja tehdään siitä perusteltuja päätelmiä.
Jaa-a. Tiedettäkö se on, että todistellaan, mitä haluaa pahimmillaan jollain laadullisella tutkimuksella+ Moista sontaa ei voi edes tieteeksi nimetä. Ylipäätään tieteen vapaus on tärkeintä. Ongelmana on, että yhä enemmän paradigmoja, joita ei saa kyseenalaistaa, vaikka nekin on vain ajassa ja paikassa syntyneitä käsityksiä. Tärkeintä olisi, että uskallettaisiin kysyä. Näennäistieteellistä keskustelua käydään pinnallisilla ilmiöillä, mutta oikeasti "tieteenalan" perusteita ei kukaan uskalla kyseenalaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään aivokirurgia ei ole persuissa, koska he huomaisivat, että kaikenväristen aivot ovat samanlaiset. Myöskäön psykiatreissa heitä ei ole, koska valkoinen ei oikeaari ole sen äkykkäämpi kuin muunvärinen, kun kunnatkin ovat eläneet samassa kulttuurissa elämänsä.
Ja aivokirurgi 350 000€ vuosituloilla olisi sitten vasuri? Sen verran ne tienaa. :D :D :D Ehkä päivän hauskin läppä. Lähes pakahduin naurusta kun edes ajattelin asiaa. Ihan varmasti joo. Jokainen joka tuon summan tienaa on taatusti äänestänyt demareita tai vasemmistoliittoa. Oikein pakahtuu ilosta saada maksaa elämäntapatyöttömän markon elämä Lahdessa. Hitto te vassarit olette sekaisin. Te olette vaan niin totaalisen kujalla, ettei uskoisi, ellei todeksi näkisi. Siis että te haluatte aivokirurgilta viedä kaiken sen mitä hän työllään saa. Yliverottaa tulot, osingot, pistää sijoitukset yliverolle, verottaa hänen autonsa, omakotitalonsa ja veneensä. Sitten te kuvittelette, että hän äänestää teitä? :D Ei vitsi mikä läppä. Oikein läppien läppä.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatan lapseni kansainvälisiksi. Lähtevät sitten jos ja kun tämä Suomi-laiva uppoaa.
Tätä olen omillenikin korostanut. Kannattaa lähteä täältä pois, jos suunta ei vaihdu. Tämä on vanhojen ja ruikuttajien yhteiskunta. Tällä ei ole antaa työkykyiselle ja -ikäiselle kuin orjan rooli, jossa vaateet vaan kasvaa ja itsekkyys on huipussaan. Mulle kuuluu, minä, minä, minä. Sitähän se on. Surutta sosialisoidaan toisen työn tuloksia, koska tekee mieli.
Persut luulevat olevansa jonkin sortin tietäjiä, mutta heillä ei edes alkeellisintakaan ymmärrystä tieteestä. Kaikki "osaaminen" tulee korkeintaan tavutetuista lastenkirjoista tai kuuntelemalla jonkun gurun jorinoita. Niistä sitten tehdään omia tulkintoja, joita jo ensimmäisen luokan käynyt normaalijärkinen lapsi pitää naurettavina.
Siksi mitään ketjun otsikon kysymyksessä mainittuja persutieteilijöitä ei ole missään oikeissa korkeakouluissa tai vakavasti otettavissa töissä; puolueen ainoat tutkijakoulutuksen saaneet henkilöt ovat tieteellisen maineensa omalla toiminnallaan tärvelleitä, ainoa poikkeus on Sakari Puisto.
Persuja tai vasemmistoliittoa äänestävät ovat todella harvinaisia kantahenkilökunnassa. Useimmat proffat keskustaoikeistolaisia, joissain humanistien puolella osa keskustavasemmistolaisia.
Sitä olen pitkään miettinyt, että miksei maailmassa ole yhtään oikeistoälykköä? Mutta kun hetken mietit niin tajuat, ettei oikeistolaisuudessa ole mitään älykästä ainoastaan ahneutta ja typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen pitkään miettinyt, että miksei maailmassa ole yhtään oikeistoälykköä? Mutta kun hetken mietit niin tajuat, ettei oikeistolaisuudessa ole mitään älykästä ainoastaan ahneutta ja typeryyttä.
Kuten tuossa yllä sanoin niin ainakin omassa proffakollegapiirissä ylivoimainen enemmistö on keskustaoikeistolaisia. Vasemmistoliittoa äänestetään lähinnä humanistien päässä, mutta siellä vähennetään jatkuvasti professuureja.
Kovan tieteenalan proffa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten tuossa yllä sanoin niin ainakin omassa proffakollegapiirissä ylivoimainen enemmistö on keskustaoikeistolaisia. Vasemmistoliittoa äänestetään lähinnä humanistien päässä, mutta siellä vähennetään jatkuvasti professuureja.
Kovan tieteenalan proffa
Tohdin epäillä kirjoittajan "proffautta" - kukaan asioista perillä oleva ei käyttäisi sellaista käsitettä ja toisaalta kenenkään poliittiset mieltymykset eivät ole yleisesti toisten tiedossa missään työpaikoissa.
Hyvä yritys, mutta ... olihan tuo nyt aika noloa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtevät minne tarkalleen ottaen? Pois kotimaastaan ja pois omiensa keskuudesta jonnekin kehitysmaahanko, jossa eivät voi koskaan todella olla osa paikallista kadunkuvaa ja yhteisöä?
Vierailija kirjoitti:
Persut luulevat olevansa jonkin sortin tietäjiä, mutta heillä ei edes alkeellisintakaan ymmärrystä tieteestä. Kaikki "osaaminen" tulee korkeintaan tavutetuista lastenkirjoista tai kuuntelemalla jonkun gurun jorinoita. Niistä sitten tehdään omia tulkintoja, joita jo ensimmäisen luokan käynyt normaalijärkinen lapsi pitää naurettavina.
Siksi mitään ketjun otsikon kysymyksessä mainittuja persutieteilijöitä ei ole missään oikeissa korkeakouluissa tai vakavasti otettavissa töissä; puolueen ainoat tutkijakoulutuksen saaneet henkilöt ovat tieteellisen maineensa omalla toiminnallaan tärvelleitä, ainoa poikkeus on Sakari Puisto.
Kerrassaan hupaisaa tekstiä joltain woke-tieteilijältä. "Pojillakin voi olla pimppi". "Viikingit olivat mustaihoisia feministisiä muunsukupuolisia rauhansotureita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrassaan hupaisaa tekstiä joltain woke-tieteilijältä. "Pojillakin voi olla pimppi". "Viikingit olivat mustaihoisia feministisiä muunsukupuolisia rauhansotureita".
Nyt tämä toisista ketjuista tuttu hupiveikko tuli kopioimaan omia ratkiriemukkaita tekstejään tännekin. Vahvistaa kuvaa älynlahjojen jakautumisesta noissa piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovan tieteenalan proffa
Tohdin epäillä kirjoittajan "proffautta" - kukaan asioista perillä oleva ei käyttäisi sellaista käsitettä ja toisaalta kenenkään poliittiset mieltymykset eivät ole yleisesti toisten tiedossa missään työpaikoissa.
Hyvä yritys, mutta ... olihan tuo nyt aika noloa.
Kyllä ne voi päätellä siitä, mistä heitetään vitsiä. Yleensä nauretaan persujen ja vasemmistoliiton tolvailuille. Ja miksi joku proffa kannattaisi verojen kiristyksiä ja tuloerojen kaventamisia? Yliopistoura kannattaa jo nykyisellään rahallisesti huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Oikeitoälyköitä on. Älykkyys vaan tosiaan jää tyhmyyden varjoon. Oma oivallus siitä kun ulkoa opittu poliittinen kanta alkaakin tuntua väärältä (yleensä siinä kohtaa kun itse tarvitsisi yhteiskunnan palveluita) eikä vaan kehtaa kääntää takkia. Golfkaverit nauraa, eihän sitä kestä. Sitten reaktio on pahimmillaan tätä YÄÄ YÄÄ VASEMMISTON PAINOSTUS PILASI MUN ELÄMÄN JA NAARMUTTI MUN MAASTURIN jolla ei voi ajaa edes hidasteen yli tekemättä siitä numeroa.
Mistä ap tietää, että yliopistoissa ei ole persuja tutkijoina? Tietysti on, mutta saadakseen rahoitusta täytyy tutkimus ja tulokset naamioida woketuksen mustaan säkkiin. Yliopistomaailma on äärettömän vasemmistolainen ja voidakseen olla siellä tekemässä puolueetonta tiedettä on pakko naamioitua.
Pekka Haavisto on muuten ylioppilas eli jakaa persujen kanssa samanlaisen "tiede ei ole mitään"-arvomaailman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeitoälyköitä on. Älykkyys vaan tosiaan jää tyhmyyden varjoon. Oma oivallus siitä kun ulkoa opittu poliittinen kanta alkaakin tuntua väärältä (yleensä siinä kohtaa kun itse tarvitsisi yhteiskunnan palveluita) eikä vaan kehtaa kääntää takkia. Golfkaverit nauraa, eihän sitä kestä. Sitten reaktio on pahimmillaan tätä YÄÄ YÄÄ VASEMMISTON PAINOSTUS PILASI MUN ELÄMÄN JA NAARMUTTI MUN MAASTURIN jolla ei voi ajaa edes hidasteen yli tekemättä siitä numeroa.
Onhan se outoa, että oikeistolaiset maksavat kaikki ne palvelut, joita vasemmistolaiset käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap tietää, että yliopistoissa ei ole persuja tutkijoina? Tietysti on, mutta saadakseen rahoitusta täytyy tutkimus ja tulokset naamioida woketuksen mustaan säkkiin. Yliopistomaailma on äärettömän vasemmistolainen ja voidakseen olla siellä tekemässä puolueetonta tiedettä on pakko naamioitua.
Pekka Haavisto on muuten ylioppilas eli jakaa persujen kanssa samanlaisen "tiede ei ole mitään"-arvomaailman?
Tämä on ihan hömppää, että yliopisto olisi kokonaisuudessaan vasemmistolainen. Eipä jossain tekniikalla, oikeustieteessä, lääketieteessä tai kauppatieteillä kauheasti Marxia vapaa-ajalla lueta.
Lässyn lässyn. Jollei asiaa pysty mittaamaan niin se ei ole tiedettä vaan spekulointia. Fysiikassakin on läjäpäin teorioita odottamassa että joku testaisi ne kokeellisesti. Siihen asti kun niitä ei ole testattu, ne ovat vain hypoteeseja. Teidän pseudotieteenne ei ole mitään muuta kuin tekotieteellistä hypoteettista lässytystä. Yritätte ratsastaa oikean tieteen maineella.
-eri