Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet että sielu tekee ekana päivänä kun kuolee?

Vierailija
17.07.2023 |

Minä oon aatellu että sillon sitä vasta tajuaa että on toisella puolella kun vastassa on aiemmin kuollu läheinen tai vaikka useampikin.
Tän pitemmälle en osaa kuvotella, että mihin siitä sitten yhdessä lähdetään. Ja entä ne jotka jäävät kummittelemaan, eikö niitä ole kukaan vastassa kun jäävät roikkumaan elämänsä paikkoihin tai ihmisiin.. Ja jäävätkö ne jo ekana päivänä kuoltuaan näihin paikkoihin, vai tulevatko niihin vasta jonkun Tuonelan esittelyreissun jälkeen takaisin.

Tämmöisiä pohdin tänään, kun eräs (ei niin läheinen) sukulainen kuoli eilen.

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni aikaa, sellaisena kuin me sen käsitämme, ei enää ole. Sielut eivät tarvitse unta. Ei ole kehoa, mikä väsyisi, joten ei tarvitse lepoa.

Vierailija
2/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu lähtee pitkälle rantalomalle. Se on sen ansainnut. "I'm free at last!!!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää mitään päiviä tai aikaa ylipäätään.

Mutta jos kuvitellaan tälläi elävien ajassa niin mitä se sielu tekee tai käy läpi ensimmäisenä vuorokautenaan ilman ruumista?

Vierailija
4/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlii. Elämä on perseestä.

Vierailija
5/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että läheisiä aiemmin kuolleita on ottamassa vastaan. Heitä ilmestyy rinnalle jo muutama päivä ennen irtaantumista. Sielu viipyy vähän aikaa vielä lähellä hyvästejä jättämässä ja poistuu sitten kauemmas, ehkä sinne kirkkaaseen valoon tai kiitää tuulen mukana taivaan sinessä ja arojen ja merien yllä.

Vierailija
6/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää joutuneensa joko paratiisiin tai kadotukseen, josta mennään tuomiopäivän jälkeen joko taivaaseen tai helvettiin. Kyllä, olen uskossa

Vierailija
7/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii olen vapaa, jihaa ride-on-beibe! Wo-hoo! Yeah!

Vierailija
8/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttii ja ihmettelee. Riemuitsee edesmenneiden rakkaidensa jälleennäkemisestä.

Vierailija
9/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että läheisiä aiemmin kuolleita on ottamassa vastaan. Heitä ilmestyy rinnalle jo muutama päivä ennen irtaantumista. Sielu viipyy vähän aikaa vielä lähellä hyvästejä jättämässä ja poistuu sitten kauemmas, ehkä sinne kirkkaaseen valoon tai kiitää tuulen mukana taivaan sinessä ja arojen ja merien yllä.

Näin minäkin ajattelen. 

Vierailija
10/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee samaa kuin ennen syntymää

Vierailija
11/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu sieluista Osa kärventyy alakerrassa, osa nauttii yläkerrassa. 

Vierailija
12/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menevät oikeasti eteenpäin. Ne meedioiden näkemät haamut ovat vain ihmisestä jääviä muistoenergioita. Sielut ovat jatkaneet valoon.

Vierailija
13/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitella. Toivon että pääsisi johonkin mukavaan paikkaan ja että olisi hyvä olo. Ajattelen että kaikki joutuu vastuuseen kaikesta mitä on elämän aikana tapahtunut. En tiedä missä vaiheessa se tapahtuu, mutta odotan sitä kauhulla, sillä olen tehnyt niin paljon väärin. Luulen että ymmärrys lisääntyy.

Vierailija
14/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että ei ole olemassa mitään sielua. On vain ruumis ja tietoisuus, joista enimmäinen menee madon ruuaksi tai krematorion uuniin ja jälkimmäinen sammuu. 

Vierailija
15/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sielu sattuisikin kaiken järjen vastaisesti olemaan olemassa, toivon että tosiaan jää vaan lepoon. Ei olisi muuta kuin rauha ja jonkinlainen tiedottomuus kaikesta muusta.

Vierailija
16/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelen. 

Ja minä.

Useat sairaanhoitajat ja kuolemaa tekevän omaisetkin ovat kertoneet, että tietää että kuolema on lähellä kun potilas juttelee kuolleille läheisilleen tai kertoo nähneensä jonkun yms. On jo puoliksi siinä maailmassa että näkee vastaan tulleet.

Vierailija
17/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minun sieluni tekee ekana päivän kun kuolee?

Samaa varmaan kuin se teki vuonna -2994 ennen ajanlaskun alkua.

Eli ei yhtään mitään, koska sitä ei ollut. Kuten sitä ei ole kuoltuanikaan - ikinä.

Vierailija
18/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lepää pitkän työrupeaman jälkeen

Vierailija
19/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ihminen ja sen tietoisuus loppuu eikä sielua ole.

Vierailija
20/167 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, ap. :(

Itse ajattelen myös, että siellä on jo edesmenneet läheiset ottamassa häntä vastaan.