Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi raadamme niska limassa jotta ahneella sukupolvella olisi suurempi eläke?

Vierailija
13.07.2023 |

Ovat kaiken ovat muutenkin saaneet helpolla verrattuna nykynuoriin/työikäisiin? Ja niin ahneita ja itsekkäitä ovat vielä kaiken päälle. Omilla 70+ vanhemmillakin omaisuutta useampi asunto, miljoonien arvosta yhteensä, eivätkä MITÄÄN ole koskaan antaneet lapsilleen. Ei puhettakaan että olisivat auttaneet vaikkapa ensiasunnon ostossa tai vastaavaa. Siinä vaan hilloavat omaisuuttaan varmaan hautaan asti, vaikka jo vuosia ovat mukamas lupailleet kaikkea.

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005122519.html

Kommentit (1202)

Vierailija
601/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä palomiehet nostelee painoja. Ei ne ehdi mennä tarkistamaan onko peurakolarissa ollut nainen kunnossa.

On kyllä tullut opittua tämä suomalaisten naisten kohtelu. Suosittelen tyttärelle italialaista miestä.

Sotkeuiduit satuihisi, eihän sulla äsken edes ollut lasta, kun maailma on niin rankka.

Hae apua itsellesi, hukkaat elämäsi tuohon tyhjästä katkeruuteen, vaikka russakkatrolli oletkin.

Vierailija
602/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sillä ajettiin vielä 5 päivää. Lunastukseen se kyllä meni sitten, kun korjaamo tarkisti tilanteen.

Ehkä ei jatkossa kannata edes hätäkeskukseen soittaa. Ostaa vain peurakolareita varten kirveen auton perään. Tuttu neuvoi jo miten peura kuuluu lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa palolaitos hakee kissoja puusta ja pelastaa peuroja heikoilta jäiltä ja eläimiä ties mistä. Mutta kun nainen joutuu kolariin niin ei tule ketään katsomaan oletko ok.

Vierailija
604/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa mietitään itse, että sattuuko, murtuiko multa käsi tai löinkö pään, onko auto kunnossa, valot palaa, kai sillä voi jatkaa vielä 150 km, vähän lommoilla on auto juu.

Ei tule poliisia, ei tule palolaitokselta ketään, kun ajat peurakolarin. Yksin vain mietiskelet.

Oi voi, kohta voi lähteä vuorolisät.

Paljonko palomiesten lisät tekee palkassa.

Paikallinen sopiminen koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä.

Mä kysyin tuota luottamusmieheltä ja myös valtion ja kaupungin työntekijöiden lisät voidaan poistaa. Jos ei työ kiinnosta niin on työmarkkinatuki ja työkokeilu.

Mutta ihmiset varmaan jatkaa kiltisti töissäkäyntiä, kun lisät lähtee ja korot on korkealla 2035 asti ja kiinteistövero nousee 40%. Ei ne palstoille kirjoittele.

Mä luulin aluksi, että lisien poisto ja paikallinen sopiminen koskee vain yrityksiä, mutta se koskeekin myös valtion ja kaupungin työntekijöitä.

Ehkä siksi irtisanominen helpottuu, ettå jos osaa ei kiinnosta työt ilman lisiä.

Vierailija
605/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K aali haisee , ryss ä trolli.

Vierailija
606/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta netissä näytetään videoita talvella ulkona selviytymisestä niin, että niitä voi katsoa kuka vaan. Sukset jalassa avantoon ja sen jälkeen tulen tekemistä ja lumesta veden keittämistä sun muuta. Telkkarista tulee myös dokumentteja panssarivaunujen ominaisuuksista.

Hyppää suolle.

Myös amerikkalaiset esittelee videolla noita Suomessa opittuja talvisodankäyntitaitoja. Itse olen ollut naisena kauhuissani. Viholliset oppivat selviytymistaidot noilta videoilta.

Missä on tiedottajat ja vaitiolovelvollisuus?

Vierailija
607/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa palolaitos hakee kissoja puusta ja pelastaa peuroja heikoilta jäiltä ja eläimiä ties mistä. Mutta kun nainen joutuu kolariin niin ei tule ketään katsomaan oletko ok.

Ta pa jo ittes, ei ketään kiinnosta.

Vierailija
608/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palomiehen palkasta lähtee 1000 euroa kuukaudessa, kun lisät lähtee.

Se oli varmaan se säästö mitä oli julkisuudessa, että valtion palkoista leikataan.

Vierailija
609/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Tampereen hönö influencerin kannattaisi hakea poliisikouluun tai palomieheksi niin hän saisi naisen. Poliisikouluun ei ole enää pituusrajaa.

Vierailija
610/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivasto, se on maailma mistä ei moni tiedä mitään. Ei ole nähnyt ainuttakaan laivaston sotilasta koskaan.

Toivotaan, että tulee natosotilaita Suomeen niin näemme jotain.

Vierailija
611/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus poliisiin, palolaitokseen ja hätäkeskukseen on mennyt.

Jos ajat peurakolarin niin poliisi ei tule eikä palolaitos.

Jos jatkossa näen vaikka ryöstön tai mitä tahansa muuta niin menen itse kiireellä kotiin. En soita enää hätäkeskukseen.

Vierailija
612/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palomiehen palkasta lähtee 1000 euroa kuukaudessa, kun lisät lähtee.

Se oli varmaan se säästö mitä oli julkisuudessa, että valtion palkoista leikataan.

Juu, luki, että valtiolta irtisanotaan porukkaa, mutta työttömät tekee nytkin töitä virastoissa työkokeiluna ja palkkatuella niin työt tulee kyllä hoidettua.

Vierailija
613/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun otsikko on jotenkin ....

Olen erittäin huolissani nuorempien käsityskyvystä ja järjenjuoksusta.Täällä "keskustellaan" paloautoista, kolareista, auton klommoista, panssariajoneuvoista, lentokoneista, poliiseista ym. Mielestäni nuo eivät liity mitenkään ketjun otsikkoon. Opetelkaapas hahmottamaan asioita ja kirjoittamaan omasta aiheestanne: iäkkäämpien haukkuminen. Kannattaa järjestellä siellä pääkopassa asioita, jos pystyy. Onneksi itse ymmärrän vielä hyvin kirjoittaa aiheesta jota on tarkoitus käsitellä. Vaikka olenkin iäkäs.

Vierailija
614/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupunki ei palkannut 700 eläkkeelle jäävän tilalle ketään ja oikein hyvin on työt hoidettu palkkatuella ja työkokeiluna.

Vierailija
615/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erittäin huolissani nuorempien käsityskyvystä ja järjenjuoksusta.Täällä "keskustellaan" paloautoista, kolareista, auton klommoista, panssariajoneuvoista, lentokoneista, poliiseista ym. Mielestäni nuo eivät liity mitenkään ketjun otsikkoon. Opetelkaapas hahmottamaan asioita ja kirjoittamaan omasta aiheestanne: iäkkäämpien haukkuminen. Kannattaa järjestellä siellä pääkopassa asioita, jos pystyy. Onneksi itse ymmärrän vielä hyvin kirjoittaa aiheesta jota on tarkoitus käsitellä. Vaikka olenkin iäkäs.

Tampereen influencer copy paste toiminnolla kopioi tänne tekstejä muista ketjuista. Joku kirjoitti, että se on pyörätuolissa istuva invalidi ja joku aivovamma kuulemma.

Vierailija
616/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat on tyhmiä, haukkuvat työttömiä joten niiden lapset ei hyvää hoitoa tule saamaan.

Vierailija
617/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen influencer copy paste toiminnolla kopioi tänne tekstejä muista ketjuista. Joku kirjoitti, että se on pyörätuolissa istuva invalidi ja joku aivovamma kuulemma.

Ei se nyt päästään normaali ole, onhan se ollut selvä kaikille.. Eikä normaali mies kirjoittaisi hönö tekstejä.

Se on kuntoutuksessa välillä viikolla niin silloin se ei ole täällä.

Vierailija
618/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä on ollut tiedossa jo -70 -luvulta asti kun syntyvyys alkoi laskea. Ei vaan ole kiinnostellut kansanedustajia muuttaa tilannetta, koska se olisi tarkoittanut heidän oman eläkkeensä heikennystä myös. Nyt alkaa ehkä pikkuhiljaa olla riittävän nuoria edustajia että tähän voitaisiin saada muutos, mutta tilanne on auttamatta liian myöhässä kun sen on annettu pahentua sen 50 vuotta.

Ei ne nuoret edustajatkaan auta koska puolueet tarvitsevat eläkeläisten äänet. Ei Orpokaan uskalla eläkeläisiltä leikata vaikka kaikesta muusta leikataan. Sama homma kokoomus, demarit ja kepu: eläkeläisten äänet halutaan ja ne ovat aktiivisia äänestäjiä.

Vierailija
619/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tädin päälle hoitokodissa oli kaatunut pyörätuoli ja oli sairaanhoitajia ja lähihoitajia hoitamassa ja pyytävät lisää palkkaa koko ajan.

Ja minun enokin oli kaatunut pyörätuolin päälle ja olin tradenomina nostamassa enoa tuolin päältä eikä maksettu palkkaa. Pyörätuoli rikkoutui ja vaativat korvausta.

;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
620/1202 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt päästään normaali ole, onhan se ollut selvä kaikille.. Eikä normaali mies kirjoittaisi hönö tekstejä.

Se on kuntoutuksessa välillä viikolla niin silloin se ei ole täällä.

Se oli varmaan poistanut myös tekstejä ketjuista noita samoja ja sillä on omana nyt noi tekstit.