Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyiset vähän alle viisikymppiset ei jää kohta eläkkeelle

Vierailija
11.07.2023 |

Heidän eläkeikänsä on lähellä seitsemääkymmentä.

Heillä on noin 20 vuotta työuraa jäljellä.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän aloituksen pointti on? Kaikkihan sen tietävät, että eläkeikä on nousemaan päin, kun ihmiset elävät pidempään ja säilyvät pidempään toimintakykyisinä. Jos jää eläkkeelle 70-vuotiaana, siinä on vielä parhaimmillaan 30 vuotta aikaa vietellä eläkepäiviä. Eiköhän se riitä. 

Vierailija
42/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kyllä se siitä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin oikeasti sitä että tulenko ikinä pääsemään eläkkeelle ja jos eläkkeelle pääsen joskus niin ehdinkö eläkkeellä sitten olemaan edes muutamaa vuotta pidempään? 

Sinällään tämä on todella masentavaa koska palkastani menee veroihin noin 50%(suomessa kokonaisveroaste on noin 50%) ja sitten pakolliset asumiskulut,laskut ja autoilun kulut kun maksan niin ei minulle montaa euroa jää palkasta itselleni. 

Ainoat tuet mitä yhteiskunnalta olen saannut on koulutus ja lääkärikäynnit alaikäisenä. 

Tässä tulee oikeasti sellainen olo että tämä yhteiskunta ei ole minua varten koska tämä yhteiskunta riistää vain minulta rahaa eikä tämä yhteiskunta mitään minulle anna... Pitäisikö minun jäädä työttömäksi jotta saisin jotain tukea tältä yhteiskunnalta? 

Sori ohi aiheen mutta ketuttaa ja masentaa vaa tää meno :D

M32

Ei sun sitten kantsi Suomessa asuakaan, pysy siellä pietarissa vain.

Häh? Mikäs rölli se sinä olet? Vai oletko kenties itse yhteiskunnan elätti :D 

M32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne eläkkeelle jääkään vaan saavat potkut. Ei kenenkään kannata pitää töissä yli 50-vuotiaita.

Miksei?

Liian kallista kun pitää maksaa kokemuslisät ja tyelkin on korkeampi kuin nuoremmilla.  

Itseasiassa työnantajan tyel-osuus on pienempi yli 53-vuotiailla kuin nuoremmilla. Työntekijän tyel on taas suurempi yli 53-vuotailla kuin nuoremmilla.

Vierailija
44/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni "eläköidytään" loppuvuonna.Ikää alle 50v. Omaisuutta reilu miljoona,ja velat maksettu.Ei lapsia,ei velvoitteita.Kohta nautitaan.Elämä on valintoja.

Vierailija
45/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne eläkkeelle jääkään vaan saavat potkut. Ei kenenkään kannata pitää töissä yli 50-vuotiaita.

Älä sitten turhaan valita kun joudut maksamaan heidän työmarkkinatukiaan ja tt-tukiaan.

No en sen enempää kuin siitäkään, että maksan sinun elämisesi .D

Olet sinä huvittava pelle. 

Et muuten maksa.

Vierailija
46/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni "eläköidytään" loppuvuonna.Ikää alle 50v. Omaisuutta reilu miljoona,ja velat maksettu.Ei lapsia,ei velvoitteita.Kohta nautitaan.Elämä on valintoja.

Onnea teille!

Vierailija
47/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mehän ei näitä olla itsellemme päätetty vaan sen teki boomerit ja jäivät itse 55v eläkkeelle.

Ketkä pääsivät eläkkeelle 55 vuotiaina, en tunne yhtäkään. Itse pääsin 63v. 9 kk. (s.1957)

Puolustusvoimista pääsi ainakin ennen eläkkeelle tuon ikäisenä. 

Vierailija
48/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan schaissee länkytystä. Ei ne eläkkeet mihinkään katoa, pitää vaan vedellä aina tästä samasta asiasta martyyrin viittaa ylle.

Vierailija
49/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin oikeasti sitä että tulenko ikinä pääsemään eläkkeelle ja jos eläkkeelle pääsen joskus niin ehdinkö eläkkeellä sitten olemaan edes muutamaa vuotta pidempään? 

Sinällään tämä on todella masentavaa koska palkastani menee veroihin noin 50%(suomessa kokonaisveroaste on noin 50%) ja sitten pakolliset asumiskulut,laskut ja autoilun kulut kun maksan niin ei minulle montaa euroa jää palkasta itselleni. 

Ainoat tuet mitä yhteiskunnalta olen saannut on koulutus ja lääkärikäynnit alaikäisenä. 

Tässä tulee oikeasti sellainen olo että tämä yhteiskunta ei ole minua varten koska tämä yhteiskunta riistää vain minulta rahaa eikä tämä yhteiskunta mitään minulle anna... Pitäisikö minun jäädä työttömäksi jotta saisin jotain tukea tältä yhteiskunnalta? 

M32

Olet tuon ikäisenä maksanut vähemmän veroja kuin sinuun on mennyt. Eli vielä et ole ollut "riistettynä" hetkeäkään. Jos tienaat hyvin ilman työttömyysputkia tai pitempiä sairaslomia vielä viisikymppiseksi tai yli niin alkaa olemaan tasoissa, riippuu palkastasi ja siitä saatko lapsia. Mutta sittenkin voi vielä kääntyä, jos tulee joku syöpä tai vaikea onnettomuus. Älä siis huoli, voi olla että joudut "riistetyksi", mutta voi myös olla että jäät "saamapuolelle". Se vaan, että jos jälkimmäinen käy, niin tajuat sitten miten onnekas olit terveenä ja työkykyisenä "riiston" uhrina.

Vierailija
50/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kyllä se siitä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Ei sun sitten kantsi Suomessa asuakaan, pysy siellä pietarissa vain.

Häh? Mikäs rölli se sinä olet? Vai oletko kenties itse yhteiskunnan elätti :D 

M32

Korkki kiinni. Huomenna työpäivä.

Vierailija
51/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mehän ei näitä olla itsellemme päätetty vaan sen teki boomerit ja jäivät itse 55v eläkkeelle.

Ketkä pääsivät eläkkeelle 55 vuotiaina, en tunne yhtäkään. Itse pääsin 63v. 9 kk. (s.1957)

Poliisit, palomiehet ja sen sellaiset.

VR, Posti yms valtion lemmikit

Vierailija
52/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on vaihtoehtona säästää, jotta voi lopettaa työt aiemmin. Mutta ei, kun pitää vähintään kolme kertaa vuodessa päästä ulkomaille, istuskella kuppiloissa, ostella jatkuvasti uusia vaatteita, vähintään kaksi kallista autoa perheessä, lipittää viiniä joka viikonloppu ja mutustaa jotain sisäfilepihviä ym. ym. On se niin vulgaaria elää tavallista elämää.

Vierailija
53/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🧔🧟🧟🧌🦹🦸💂🕺🍴🥢🔪

Vierailija
54/54 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko? Tuossa vaiheessa boomeri oli tehnyt töitä vasta 39 vuotta, ei kai ne noin lyhyeen työuraa jättäneet. Toista on nyt viisikymppiset, niillä on takanaan hädin tuskin 15 vuoden työura ja jo pitäisi eläkkeelle päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän