Nykyiset vähän alle viisikymppiset ei jää kohta eläkkeelle
Heidän eläkeikänsä on lähellä seitsemääkymmentä.
Heillä on noin 20 vuotta työuraa jäljellä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se eläkeikä on 68 vuotta ja eliniänodote 87 vuotta niin mitä kuvittelette, että porukka tekee eläkeiän ja kuoleman välillä?
Lähtevät Espanjaan?
Aloittaja vouhkaa, ettei eläkkeelle muka pääse ennen kuolemaa eli ei sinne Espanjaan voi lähteä.
No ei ne eläkkeelle jääkään vaan saavat potkut. Ei kenenkään kannata pitää töissä yli 50-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
No ei ne eläkkeelle jääkään vaan saavat potkut. Ei kenenkään kannata pitää töissä yli 50-vuotiaita.
Miksei?
Vierailija kirjoitti:
Ei jää eläkkeelle joo, mutta ovat kyllä työttöminä.
Eikä pääse töihin koska ovat jo ikäloppuja ja jotain kremppaakin on. Sit istutaan työkkäritädin ja sosiaalitantan kanssa ihmettelemässä miksi emme työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten turhaan valita kun joudut maksamaan heidän työmarkkinatukiaan ja tt-tukiaan.
Ei se mitään, kun nykyisin alle kolmekymppiset jäävät eläkkeelle heidänkin puolestaan. Osa jopa alle kaksikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei?
Liian kallista kun pitää maksaa kokemuslisät ja tyelkin on korkeampi kuin nuoremmilla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt tiedostaa se että eläkeläiset on itse maksaneet omat TYÖeläkkeensä, eläkerahastostoissa on monta miljardia.
KANSANeläke menee sitten verorahoista ja on eriasia.
Eivät ole, olet pahasti väärässä.
Työeläkejärjestelmä on jakojärjestelmä, eli nykyiset työssäolevat maksavat työeläkkeet eläkeläisille. Heidän omia työeläkemaksujaan on rahastoitu vain muutaman prosentin verran. Eli työeläkkeet maksetaan ikäönkuin verottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei?
Sairastelevat ja työkyky ja -teho huono, tietenkin. Ihmisen kognitiiviset kyvyt alkavat rappeutua jo alle 50-vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt tiedostaa se että eläkeläiset on itse maksaneet omat TYÖeläkkeensä, eläkerahastostoissa on monta miljardia.
KANSANeläke menee sitten verorahoista ja on eriasia.
Lue Osku Pajamäen "Ahne sukupolvi".
Jäädään me, työkyvyttömyyseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Jäädään me, työkyvyttömyyseläkkeelle.
älä unta näe, että sellaiselle pääsisit :D
t. kela
Harva on töissä tavoite-eläkeikään saakka, joka on 68 vuotta. Moni jää edelleen 61-64-vuotiaina eläkkeelle. Itse olen viisikymppinen ja aion vakaasti pysyä erossa työelämästä, kunnes alin eläkeikä tulee täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei?
Sairastelevat ja työkyky ja -teho huono, tietenkin. Ihmisen kognitiiviset kyvyt alkavat rappeutua jo alle 50-vuotiaina.
Eli riemusta kiljuen maksat ennemmin heidän eläkkeensä?
Mä mietin oikeasti sitä että tulenko ikinä pääsemään eläkkeelle ja jos eläkkeelle pääsen joskus niin ehdinkö eläkkeellä sitten olemaan edes muutamaa vuotta pidempään?
Sinällään tämä on todella masentavaa koska palkastani menee veroihin noin 50%(suomessa kokonaisveroaste on noin 50%) ja sitten pakolliset asumiskulut,laskut ja autoilun kulut kun maksan niin ei minulle montaa euroa jää palkasta itselleni.
Ainoat tuet mitä yhteiskunnalta olen saannut on koulutus ja lääkärikäynnit alaikäisenä.
Tässä tulee oikeasti sellainen olo että tämä yhteiskunta ei ole minua varten koska tämä yhteiskunta riistää vain minulta rahaa eikä tämä yhteiskunta mitään minulle anna... Pitäisikö minun jäädä työttömäksi jotta saisin jotain tukea tältä yhteiskunnalta?
Sori ohi aiheen mutta ketuttaa ja masentaa vaa tää meno :D
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei?
Eli riemusta kiljuen maksat ennemmin heidän eläkkeensä?
Ei sitä riemusta kiljuen tarvitse tehdä. Sen voi tehdä ihan missä tahansa mielentilassa. Se kun ei ole valinnaista.
Alottajako haluaisi nyt muuttua vanhaksi, vain että saisi olla eläkkeellä?
Etkös tuota saa jo nyt saman verran, kuin suurin osa pieneläkkeillä olevista, jotka ovat olleet niin tyhmiä, että ovat tehneet töitä koko ikänsä.
Alotat joka päivä saman jankkauksen? Lopulta taas vaadit eläkkeelle jääville eutanatsiaa, kuten eilen ja toissapäivänä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten turhaan valita kun joudut maksamaan heidän työmarkkinatukiaan ja tt-tukiaan.
No en sen enempää kuin siitäkään, että maksan sinun elämisesi .D
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin oikeasti sitä että tulenko ikinä pääsemään eläkkeelle ja jos eläkkeelle pääsen joskus niin ehdinkö eläkkeellä sitten olemaan edes muutamaa vuotta pidempään?
Sinällään tämä on todella masentavaa koska palkastani menee veroihin noin 50%(suomessa kokonaisveroaste on noin 50%) ja sitten pakolliset asumiskulut,laskut ja autoilun kulut kun maksan niin ei minulle montaa euroa jää palkasta itselleni.
Ainoat tuet mitä yhteiskunnalta olen saannut on koulutus ja lääkärikäynnit alaikäisenä.
Tässä tulee oikeasti sellainen olo että tämä yhteiskunta ei ole minua varten koska tämä yhteiskunta riistää vain minulta rahaa eikä tämä yhteiskunta mitään minulle anna... Pitäisikö minun jäädä työttömäksi jotta saisin jotain tukea tältä yhteiskunnalta?
Sori ohi aiheen mutta ketuttaa ja masentaa vaa tää meno :D
M32
Ei sun sitten kantsi Suomessa asuakaan, pysy siellä pietarissa vain.
Lähtevät Espanjaan?