IL: Purra väitetyistä kirjoituksista: "Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella tekemisiäni"
Valtiovarainministerimme on häpeäksi Suomelle:
"Havainnot vihjaavat Purran kirjoittaneen muun muassa pikku s o m p u i s t a, nee ke reistä ja mok ka kikke leistä. Joukossa on myös kommentti, jossa nimimerkki Riikka kirjoitti lähijunassa tulevan ruumiita, jos hän saisi aseen käyttöönsä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fd3c81c1-933e-4ea2-871d-b35f5a10c…
Kommentit (2553)
Vierailija kirjoitti:
No nyt Petteri on kaivettu esiin:
Nyt pitäisi sitten vielä näyttää oikeasti se, ettei hyväksy rasismia. Huulet taas käy Petterillä tuulen tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Aleksi Valavuori ja Sanna Ukkola kehottavat Purraa pyytämään anteeksi :D
Valavuori! Kannattaa googlettaa kuinka paljon tuolla on varaa ketään komennella
Vierailija kirjoitti:
Onhan noi kauheita tekstejä, mut olenko ainoa, joka ihmettelee tätä tyyppiä, joka koko jutun kaivoi esiin..? Tapio Kuusitapio?? Kukas hän sitten on? Joku nimimerkki trolli ilmeisesti. Voitaisko tämäkin kaivaa samalla esille?
IL, HS ja IL ovat varmistaneet tekstien ja yhteneväisyyksien paikkansapitävyyden itse. Kuusitapion henkilöllisyydellä ei siten ole väliä, vaikka se lieneekin toimitusten tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri joutuu vakuuttelemaan, ettei sinimusta hallitus hyväksy razzismia eikä väkivaltaa. Eikös tuon pitäisi olla selvää ilman vakuutteluakin? Lähinnä outoa, jos tuollaista pitää lähteä erikseen vakuuttamaan.
Ilmeisesti Petterin porukalle väkivallan ja razzismin vastustaminen ei ollutkaan itsestään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purralaisten politiikka on täysin linjassa noiden kirjoitusten kanssa. Siksi häntä on äänestetty. Olkaa, persut, ihan rehellisesti razzeja, seisokaa sanojenne takana. Kyllä se kaikki poliittisessa toiminnassanne joka tapauksessa näkyy, kuten kai on teistä sitten suotavaakin näkyä. Miksi tämä venkoilu 🤷?
Mikä venkoilu?
Purra on sanonut ettei ole aikeissa pahoitella mitään, kukaan hallituksesta ei ota sen kummemmin kantaa asiaa.
Ainoa joka vinkuu ja vikisee on vasemmisto.
Eli ne kuvaavat Purran ajatusmaailmaa hyvin. Asia selvä.
Purra on itse sanonut että ne kuvaavat sen aikaista ajatusmaailmaa. Mikäs minä olen asiaa kiistämään.
Minun vihainen tekstini on vain vihaista tekstiä, ei mitään muuta. En hyväksy enkä ole koskaan hyväksynyt minkäänlaista väkivaltaa, Purra kirjoittaa.
Kuten aiemmin sanoin, en tietenkään tässä asemassa, elämänvaiheessa ja iässä kirjoittaisi mitään sellaista enkä ole monista asioista enää lainkaan samaa mieltä, Purra jatkaa twiittiketjussa.
Hupaisaa että Purra alkoi puhumaan tällaisia heti kun tekstit tulivat julkisuuteen. Sitä kutsutaan hätävalheeksi.
Koittakaa jo päättää, pitäisikö sen kommentoida asiaa vaiko ei pitäisi. Mahdatteko tietää itsekään.
Minusta ei kannattaisi sanoa mitään, huomenna on taas löytynyt jotain "kammottavaa" jonkun taustoista ja voidaan huudella nassea ja rassea pääbpunaisina.
Antti Lindtman sensijaan saa aivan vapaasti paljastua vaikka mengeleksi, nasse hän ei ole, ei vaikka viskoisi benejä uuniin.
Näin on silakat päättäneet mustavalkomaailmassaan.
Keskusteletko ensimmäistä kertaa silakkatrollin kanssa? Nuo spinnaa ja spinnaa koko pitkän päivän, ei oikeistolaiset voi tehdä oikein niiden silmissä. Riikka voisi erota ja tehdä seppukun niin sekään ei kelpaisi, vaan sillä Riikka vain halusi välttää rikostuomion.
Ainoa oikea tapa on vttuilla takaisin, heittää löylyä. Muista että nuo reppanat viettää täällä koko päivän, me muut sentään mennään ulos nauttimaan kauniista säästä.
Kuka tietää, ehkä näen Purran ja voin toivottaa hänelle jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009711427.html
Aina ympäripyöreitä Orpo kirjoittaa. Tuntuu kiertävän kuin kissa kuumaa puuroa.
Ei tarvitse kommentoijien enää kommentoida, että palstalaiset eivät sitä päätä mitä hallitukselta hyväksytään ja mitä ei hyväksytä - Orpo toi jo julki kommenttinsa ja otti myös itse kantaa rasismiin.
"Orpo korosti sitä, että hallituspuolueet ovat sitoutuneet yhdenvertaiseen, tasa-arvoiseen ja turvalliseen yhteiskuntaan, jossa kenenkään ei tarvitse pelätä. Hän lisäsi, että hallituksen ministereiden ja hallituspuolueiden pitää toimia näiden periaatteiden mukaisesti. Orpo sanoi myös, ettei hyväksy rasismia missään muodossa."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009711495.html
Nyt odotetaan siis enää mitä hallitus päättää tehdä tälle kohulle ja onko näyttö Purraa vastaan niin vahva, että voidaan todeta olevan luottamuspula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaisissa hommissa olet. Ministeriys edellyttää nuhteettomuutta, rehellisyyttä, koko kansan, demokratian ja yhdenvertaisuuden kunnioitusta. Purra persuineen on osoittanut itsensä hallitusvastuuseen kelvottomiksi. Blogeissaan yms. voivat toki jatkaa kirjoitteluaan entiseen malliin.
Tämähän ei koske nasse-Anttia? Miksi kaksinaismoralismi?
Antti pyrkii demarien puheenjohtajaksi ja sitä kautta mahdolliseksi pääministeriksi/ministeriksi.
Pitäisikö järjestää kolehti, ja tarjota raskauttavista kuvista ja vihjeistä poliitikkojen mielipiteistä palkkioita? Mikä tahansa keopausu, veikkaan että moni demari, vihreä ja vasemmistolainen menettäisi uran.
Huoks.
Antti tehnyt tekosensa ajattelemattomana teininä, Riikka aikuisena ihmisenä.
Ja mikä vielä tärkeämpää, Antti pahoitellut tempaustaan ja pitänyt sitä sopimattomana. Riikka ei ole mitenkään irtisanoutunut kirjoituksistaan.
Olen nähnyt sekä Lindtmanin kuvan että Riikan kirjoituksia, ja ne kirjoitukset on kyllä paljon sairaampaa settiä.
Lindtmania ei ole nazzit pelotelleet tai häirinneet. Riikkaa must..ihoiset on. Suomessa kun naisella ei ole mitään itsepuolustautumis mahdolllisuutta edes lain puolesta. EI saa edes pippurisumutetta kantaa laillisesti lähijunassa, yksin yöllä liikkuessasi. Ei mitään. RIikkaa oli tummai...häirinneet kokoajan. Hän oli nuorena hyvin kaunis nainen. Mietippä vähän tätä taustaa vasten hänen reaktiota, että MISTÄ nämä -kenties pelokkaat- kommentit nousee?.
Olen vaalea, tiimalasivartaloinen nainen. Minua on seurattu kadulla, kärtetty puhelinnumeroa, juostu perään pimeässä, minulle on esitelty penistä bussissa, kaikkea tätä lukemattomia kertoja. Asialla niin tulijat kuin kantiksetkin.
En silti ole koskaan kokenut mitään tarvetta haikailla lasten hakkaamisen tai lähijunassa ammuskelun perään.
No suomessa ja muuallakin itsepuolustus on aina oikein ja laillista. Joten näin on käsittääkesni silloin myös fantaisoissa. Jos joku jolla olisi aselupa, ja olisi ase taskussa, kuten vartija, poliisi,metsästäjä, tarkkuusampuja, ampumahiihtäjä, sotilas, yms. ja joku teini tai aikuinen ampuisi häntä junassa, hänellä OLISI lain TAKAAMA SUOJA ja LUPA ampua takaisin itsepuolustustarkoituksessa pysäyttääkseen omaa henkeään uhkaava ampuja.
Riikka uhattiin ampua. Jos pojalla olisi ollut ase, Riikka olisi nyt kuoll...ut. Sinua ei ole häiritty vielä sille tasolle kuin häntä, tai uhattu tabbaa , ole onnellinen.
Taitaa olla ihan fantasiaa ne uhkauksetkin.
No koko kohuhan on nimenomaan saatu aikaan nyt siitä, mitä fantasioita joku on kirjottanut joskus aikoja sitten nettiin. Järkevää? Ei minusta.
Maailma on muuttunut paljon 15 vuodessa, samoin jokainen meistä. Ja sekin on ihan jokaisen oma, asia, mistä fantasioi. Tap po fan ta si at ovat hyvin yleisiä, eivätkä tee kenestäkään sairasta saati murhaajaa.
Se että joku nulikka osoittelee ilmapyssyllä kohti ja on ampuvinaan, on täysin uskottavaa. Sellaisille pitää aikuisten sanoa suorat sanat, ennen kuin hankkivat oikean aseen ja painavat liipaisinta. Ties mikä siitäkin lapsesta on kasvanut, joko on linnassa, kun on annettu vapaasti hyppiä suomalaisten silmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noi kauheita tekstejä, mut olenko ainoa, joka ihmettelee tätä tyyppiä, joka koko jutun kaivoi esiin..? Tapio Kuusitapio?? Kukas hän sitten on? Joku nimimerkki trolli ilmeisesti. Voitaisko tämäkin kaivaa samalla esille?
IL, HS ja IL ovat varmistaneet tekstien ja yhteneväisyyksien paikkansapitävyyden itse. Kuusitapion henkilöllisyydellä ei siten ole väliä, vaikka se lieneekin toimitusten tiedossa.
Ja noiden uskottavuus on täysi nolla. Pelkkiä hupijulkaisuja kaikki. Ottaisivat nyt jotain kantaa siihenkin, miksi nuoresta naisesta suomessa yhä useammin tuntuu samalta, kuin nimimerkki riikasta. Mutta sehän ei tietenkään käy
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla se tekee Riikka Purran kirjoituksista yhtään sen hyväksyttävämpiä vaikka joku "vasemmisto poliitikko" olisi tehnyt mitä tahansa. Ei ollenkaan. Ei kaksi pahaa tekoa mitätöi toisiaan millään tavalla.
Eihän se oikeudessakaan käy puolustuksesta: "Minä ajoin ylinopeutta kyllä, mutta kun moni muu on ajanut paljon enemmän ylinopeutta!". Eihän se lievennä sitä tekoa millään tavalla.
Saahan sitä vaatia tasavertaista kohtelua.
Jos vasemmiston väkivaltatappofantasiat oli ok 4 vuotta sitten niin miksi ne eivät olisi ok persulle?
Vierailija kirjoitti:
Avustajan välityksellä lähetetty viesti.
Missä johtajuus?
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla se tekee Riikka Purran kirjoituksista yhtään sen hyväksyttävämpiä vaikka joku "vasemmisto poliitikko" olisi tehnyt mitä tahansa. Ei ollenkaan. Ei kaksi pahaa tekoa mitätöi toisiaan millään tavalla.
Eihän se oikeudessakaan käy puolustuksesta: "Minä ajoin ylinopeutta kyllä, mutta kun moni muu on ajanut paljon enemmän ylinopeutta!". Eihän se lievennä sitä tekoa millään tavalla.
Minä ajoin kännissä, mutta eihän se ole paha juttu, kun kaikkihan joskus kännissä ajavat. Mutta tuo vassari teki väärin, kun käräytti minut polisiille.
Purra on kovis. Yleensä hymyilevä ihminen on kaunis, mutta P muuttuu hymyillessään vieläkin ilkeämmän näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Petteri: Minä en tiennyt tästä(kään) mitään...
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kommentoijien enää kommentoida, että palstalaiset eivät sitä päätä mitä hallitukselta hyväksytään ja mitä ei hyväksytä - Orpo toi jo julki kommenttinsa ja otti myös itse kantaa rasismiin.
"Orpo korosti sitä, että hallituspuolueet ovat sitoutuneet yhdenvertaiseen, tasa-arvoiseen ja turvalliseen yhteiskuntaan, jossa kenenkään ei tarvitse pelätä. Hän lisäsi, että hallituksen ministereiden ja hallituspuolueiden pitää toimia näiden periaatteiden mukaisesti. Orpo sanoi myös, ettei hyväksy rasismia missään muodossa."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009711495.html
Nyt odotetaan siis enää mitä hallitus päättää tehdä tälle kohulle ja onko näyttö Purraa vastaan niin vahva, että voidaan todeta olevan luottamuspula.
Ei tehdä mitään koska ei tarvitse. Purra on jo kertonut ettei ajattele kaikesta samalla tavalla kuin tuolloin.
Asia loppuunkäsitelty, Orpon haastattelu IL:ssa.
Nyt sitten vassarit päikkäreille.
tämä on kai sitten sitä mitä vihervasemmisto kannattaa, koska ovat itse samanlaisia.
https://twitter.com/GrahamAllen_1/status/1678538951924088836
Vierailija kirjoitti:
Asia loppuunkäsitelty, Orpon haastattelu IL:ssa.
Nyt sitten vassarit päikkäreille.
Ihan oli asiapitoinen tuo Erämaan kirjoitus tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja noiden uskottavuus on täysi nolla. Pelkkiä hupijulkaisuja kaikki. Ottaisivat nyt jotain kantaa siihenkin, miksi nuoresta naisesta suomessa yhä useammin tuntuu samalta, kuin nimimerkki riikasta. Mutta sehän ei tietenkään käy
Älä viitsi. Jonkun pennun uho ei pitäisi triggeröidä ketään tuollaisiin kirjoitteluihin, eikä se olisi Riikkaakaan triggeröinyt, jos nulikka olisi ollut valkoinen.
On sen verran kova luu, ettei taatusti väpätä. Ei tarvitse perustella 15-vuotta sitten kirjoittamaansa. Se oli sitä aikaa ja tunteenpalolla kirjoitettu. Next.