IL: Purra väitetyistä kirjoituksista: "Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella tekemisiäni"
Valtiovarainministerimme on häpeäksi Suomelle:
"Havainnot vihjaavat Purran kirjoittaneen muun muassa pikku s o m p u i s t a, nee ke reistä ja mok ka kikke leistä. Joukossa on myös kommentti, jossa nimimerkki Riikka kirjoitti lähijunassa tulevan ruumiita, jos hän saisi aseen käyttöönsä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fd3c81c1-933e-4ea2-871d-b35f5a10c…
Kommentit (2553)
Vierailija kirjoitti:
Onhan noi kauheita tekstejä, mut olenko ainoa, joka ihmettelee tätä tyyppiä, joka koko jutun kaivoi esiin..? Tapio Kuusitapio?? Kukas hän sitten on? Joku nimimerkki trolli ilmeisesti. Voitaisko tämäkin kaivaa samalla esille?
Asia kiinnostaa myös minua. OIkea nimi reilusti esiin. Motiivi onkin arvattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noi kauheita tekstejä, mut olenko ainoa, joka ihmettelee tätä tyyppiä, joka koko jutun kaivoi esiin..? Tapio Kuusitapio?? Kukas hän sitten on? Joku nimimerkki trolli ilmeisesti. Voitaisko tämäkin kaivaa samalla esille?
Mitä väliä sillä oikeastaan on? Hän tuskin ainakaan on t a p p o u h k a uk sia ladellut ministeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on että Riikka ne kirjoitukset kirjoitti . Eikä mikään ihme . Kuvaavaa millainen ihminen on kyseessä .
Jälleen kerran: entä sitten?
Ministerin on oltava osaava ja hyvämaineinen...
Eikös se lakikin sano noin...
No mites se ex-pääministeri Stubb joka kiusasi koulussa sokeaa luokkakaveriaan. Yritti kiistää mutta kaveri luokalta vahvistaa.
Persujen puoluetoimiston whatabout-torjuntajoukot peukkuineen näköjään paikalla :D
Tämä skandaali ei poistu palstalla peukuttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Median ajojahti. Väärin ajattelijat leimataan na t seiksi. Rokottamattomia media haukkui vuositolkulla todella törkeästi ja kukaan ei ole sitä anteeksi pyytänyt.
Rokottamattomien vaino ja sanallinen lynkkays oli kyllä 2020 -ajan Suomessa jotain ennennäkemätöntä, ennen kokematonta.
Noitavaino, kivittäminen ei ollutkaan menneiden vuosisatojen juttu vaan putkahti voimalla esiin rokottamattomiin kohdustavassa vainossa, painostuksessa. Ja se hyväksyttiin, mikä on täysin uskomatonta. Muista myös presidentti Niinistön painostavan puheen. Jos en olisi itse kokenut, en olisi uskonut että Suomessa nykypäivänä pystytään kivittämään erilailla ajattelevat ja toimivat.
Ei ollut mikään noitavaino. Oli täysin mahdollista olla rokottautumatta ja moni olikin. Typerä paniikki oli hallituksella ja STM:llä, mutta toisaalta suuri enemmistö kansasta sitä vaati. Ei voi verrata persujen sekoiluihin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oletteko, persujen äänestäjät, sitä mieltä että nuo Purran kirjoittamiksi väitetyt tekstit ovat asiattomia eivätkä sopivia ministerille?
Olematta persujen äänestäjä: ei ole asiattomia.
Miksi niitä sitten yritetään niin kovasti sanoa jonkun muun teksteiksi?
Kuka yrittää? Joku randon tyyppi netissä joka ei tiedä mistään mitään?
Onko nimetön palstakeskustelija sinulle joku auktoriteetti joka puhuu "riikan" puolesta?
Katsoo ihan itse mitä asianomaiset kertovat aiheesta, eikä vietä aikaansa täällä riehumalla.
Ihmettelen vain, miksi tekstien sisältöä puolustellaan mutta kielletään sen voivan olla Puran tuottamaa.
Edes Riikka Purra itse ei kiellä kirjoittaneensa tekstejä. Se jo kertoo tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
T a P P ouhkaukset eivät silti ole oikea tapa hoitaa mm-politiikkaa, eikä sellaisia esittävän/esittäneen paikka ole hallituksessa.
Nazzismiin kuuluu myös etniset murhat, ja tämän ihannointi sallitaan demari poliitikoille, koska?
1) et vaan ymmärrä
2) olet ihan pihalla
3) mitä vi..ua
Valitse selitykseksi vapaasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purralaisten politiikka on täysin linjassa noiden kirjoitusten kanssa. Siksi häntä on äänestetty. Olkaa, persut, ihan rehellisesti razzeja, seisokaa sanojenne takana. Kyllä se kaikki poliittisessa toiminnassanne joka tapauksessa näkyy, kuten kai on teistä sitten suotavaakin näkyä. Miksi tämä venkoilu 🤷?
Mikä venkoilu?
Purra on sanonut ettei ole aikeissa pahoitella mitään, kukaan hallituksesta ei ota sen kummemmin kantaa asiaa.
Ainoa joka vinkuu ja vikisee on vasemmisto.
Eli ne kuvaavat Purran ajatusmaailmaa hyvin. Asia selvä.
Purra on itse sanonut että ne kuvaavat sen aikaista ajatusmaailmaa. Mikäs minä olen asiaa kiistämään.
Minun vihainen tekstini on vain vihaista tekstiä, ei mitään muuta. En hyväksy enkä ole koskaan hyväksynyt minkäänlaista väkivaltaa, Purra kirjoittaa.
Kuten aiemmin sanoin, en tietenkään tässä asemassa, elämänvaiheessa ja iässä kirjoittaisi mitään sellaista enkä ole monista asioista enää lainkaan samaa mieltä, Purra jatkaa twiittiketjussa.
Hupaisaa että Purra alkoi puhumaan tällaisia heti kun tekstit tulivat julkisuuteen. Sitä kutsutaan hätävalheeksi.
Ai niinkö? Sama retoriikka kelpasi Li Anderssonille Dan Koivulaakson kohdalla. Yleensä noita kommentoidaan lehdistössä vasta kun ne tulee isosti julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nassenmetsästäjät voisivat mennä itseensä - alkaa käydä ihan naurettavilla kierroksilla koko homma. Plussat Purralle ettei ala näitä sen enempää kommentoimaan.
Ei ole kanttia puolustella itseään. Munattomiahan ne kaikki persut kyllä ovat. Riikka on sitä näköjään sekä kuvainnollisesti että kirjaimellisesti.
Kunnioitan ja arvostan kaikkia, jotka eivät sorru selitysten ja sepitysten tielle. Olen kohdannut omakohtaisesti pari tyyppiä, jotka ovat ns " valehtelijoita" eivätkä ota vastuuta puhumisistaan.
Eli arvostan Purraakin tässä, ettei lähde selitysten tielle. Se on juuri sitä suoraselkäistä vastuuta.
Yleensä ihminen joka sortuu selittelemään tekemisiään näkyy muille jopa säälittävänä ja naurettavana, koska selitys johtaa toiseen joka johtaa kolmanteen jne.. sen olen oikeasti nähnyt.
Ihmisellä on kaksi vaihtoehtoa tuon tyyppisessä tapauksessa missä Purra on nyt.
1) en lähde selittelemään mitään mitä olen tehnyt menneisyydessä
2) minulla ei ole mitään tekemistä ko tekstin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaisissa hommissa olet. Ministeriys edellyttää nuhteettomuutta, rehellisyyttä, koko kansan, demokratian ja yhdenvertaisuuden kunnioitusta. Purra persuineen on osoittanut itsensä hallitusvastuuseen kelvottomiksi. Blogeissaan yms. voivat toki jatkaa kirjoitteluaan entiseen malliin.
Tämähän ei koske nasse-Anttia? Miksi kaksinaismoralismi?
Antti pyrkii demarien puheenjohtajaksi ja sitä kautta mahdolliseksi pääministeriksi/ministeriksi.
Pitäisikö järjestää kolehti, ja tarjota raskauttavista kuvista ja vihjeistä poliitikkojen mielipiteistä palkkioita? Mikä tahansa keopausu, veikkaan että moni demari, vihreä ja vasemmistolainen menettäisi uran.
Huoks.
Antti tehnyt tekosensa ajattelemattomana teininä, Riikka aikuisena ihmisenä.
Ja mikä vielä tärkeämpää, Antti pahoitellut tempaustaan ja pitänyt sitä sopimattomana. Riikka ei ole mitenkään irtisanoutunut kirjoituksistaan.
Olen nähnyt sekä Lindtmanin kuvan että Riikan kirjoituksia, ja ne kirjoitukset on kyllä paljon sairaampaa settiä.
Lindtmania ei ole nazzit pelotelleet tai häirinneet. Riikkaa must..ihoiset on. Suomessa kun naisella ei ole mitään itsepuolustautumis mahdolllisuutta edes lain puolesta. EI saa edes pippurisumutetta kantaa laillisesti lähijunassa, yksin yöllä liikkuessasi. Ei mitään. RIikkaa oli tummai...häirinneet kokoajan. Hän oli nuorena hyvin kaunis nainen. Mietippä vähän tätä taustaa vasten hänen reaktiota, että MISTÄ nämä -kenties pelokkaat- kommentit nousee?.
Olen vaalea, tiimalasivartaloinen nainen. Minua on seurattu kadulla, kärtetty puhelinnumeroa, juostu perään pimeässä, minulle on esitelty penistä bussissa, kaikkea tätä lukemattomia kertoja. Asialla niin tulijat kuin kantiksetkin.
En silti ole koskaan kokenut mitään tarvetta haikailla lasten hakkaamisen tai lähijunassa ammuskelun perään.
No suomessa ja muuallakin itsepuolustus on aina oikein ja laillista. Joten näin on käsittääkesni silloin myös fantaisoissa. Jos joku jolla olisi aselupa, ja olisi ase taskussa, kuten vartija, poliisi,metsästäjä, tarkkuusampuja, ampumahiihtäjä, sotilas, yms. ja joku teini tai aikuinen ampuisi häntä junassa, hänellä OLISI lain TAKAAMA SUOJA ja LUPA ampua takaisin itsepuolustustarkoituksessa pysäyttääkseen omaa henkeään uhkaava ampuja.
Riikka uhattiin ampua. Jos pojalla olisi ollut ase, Riikka olisi nyt kuoll...ut. Sinua ei ole häiritty vielä sille tasolle kuin häntä, tai uhattu tabbaa , ole onnellinen.
Kaikki lapset, jotka leikkivät etusormellaan ovat nyt siis hyvin, hyvin vaarallisia? Voi jestas tätä typeryyttä.
Nykyään varastetaan muilta lapsilta kengät jalasta ja vaatteet päältä. Kyllä minä pidän tätä kehityskulkua aika vaarallisena, vaikka kuinka selittäisit, että lapsi vaan
T a P P ouhkaukset eivät silti ole oikea tapa hoitaa mm-politiikkaa, eikä sellaisia esittävän/esittäneen paikka ole hallituksessa.
Ei ole sinun päätös. Kunnioitamme kuitenkin kaikki oikeuttasi mielipiteeseesi.
Teidän "kaikkien" kunnioituksellahan voin pyyhkiä vaikka persettäni.
Aleksi Valavuori ja Sanna Ukkola kehottavat Purraa pyytämään anteeksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaisissa hommissa olet. Ministeriys edellyttää nuhteettomuutta, rehellisyyttä, koko kansan, demokratian ja yhdenvertaisuuden kunnioitusta. Purra persuineen on osoittanut itsensä hallitusvastuuseen kelvottomiksi. Blogeissaan yms. voivat toki jatkaa kirjoitteluaan entiseen malliin.
Antti pyrkii demarien puheenjohtajaksi ja sitä kautta mahdolliseksi pääministeriksi/ministeriksi.
Pitäisikö järjestää kolehti, ja tarjota raskauttavista kuvista ja vihjeistä poliitikkojen mielipiteistä palkkioita? Mikä tahansa keopausu, veikkaan että moni demari, vihreä ja vasemmistolainen menettäisi uran.
Huoks.
Ja mikä vielä tärkeämpää, Antti pahoitellut tempaustaan ja pitänyt sitä sopimattomana. Riikka ei ole mitenkään irtisanoutunut kirjoituksistaan.
Olen nähnyt sekä Lindtmanin kuvan että Riikan kirjoituksia, ja ne kirjoitukset on kyllä paljon sairaampaa settiä.
Lindtmania ei ole nazzit pelotelleet tai häirinneet. Riikkaa must..ihoiset on. Suomessa kun naisella ei ole mitään itsepuolustautumis mahdolllisuutta edes lain puolesta. EI saa edes pippurisumutetta kantaa laillisesti lähijunassa, yksin yöllä liikkuessasi. Ei mitään. RIikkaa oli tummai...häirinneet kokoajan. Hän oli nuorena hyvin kaunis nainen. Mietippä vähän tätä taustaa vasten hänen reaktiota, että MISTÄ nämä -kenties pelokkaat- kommentit nousee?.
Olen vaalea, tiimalasivartaloinen nainen. Minua on seurattu kadulla, kärtetty puhelinnumeroa, juostu perään pimeässä, minulle on esitelty penistä bussissa, kaikkea tätä lukemattomia kertoja. Asialla niin tulijat kuin kantiksetkin.
En silti ole koskaan kokenut mitään tarvetta haikailla lasten hakkaamisen tai lähijunassa ammuskelun perään.
No suomessa ja muuallakin itsepuolustus on aina oikein ja laillista. Joten näin on käsittääkesni silloin myös fantaisoissa. Jos joku jolla olisi aselupa, ja olisi ase taskussa, kuten vartija, poliisi,metsästäjä, tarkkuusampuja, ampumahiihtäjä, sotilas, yms. ja joku teini tai aikuinen ampuisi häntä junassa, hänellä OLISI lain TAKAAMA SUOJA ja LUPA ampua takaisin itsepuolustustarkoituksessa pysäyttääkseen omaa henkeään uhkaava ampuja.
Riikka uhattiin ampua. Jos pojalla olisi ollut ase, Riikka olisi nyt kuoll...ut. Sinua ei ole häiritty vielä sille tasolle kuin häntä, tai uhattu tabbaa , ole onnellinen.
Kaikki lapset, jotka leikkivät etusormellaan ovat nyt siis hyvin, hyvin vaarallisia? Voi jestas tätä typeryyttä.
No niin. Nyt teet nuoresta miehestä lapsen. Eli lietsot tahallisella vääristelyllä nuoresta miehestä lasta. Missään ei ole hänen ikää voitu varmistaa. Onko iso ero jos ampujana on 16/17/18/19/20 vuotias? ei ole, lopputulos on aika sama.
Olet kuitenkin sitä mieltä että poika saa esittä tabbofantaisian /käsimerkin ja ääneen asian ilmi tuomisen (=LAITON UHKAUS) naisen tabbaisesta , mutta kun sama nainen kirjoittaa fantasian itsepuolustautumisestaan siinä kauhistavassa tilanteessa, se onkin HUUTAVA vääryys ja KOHUN aihe.
Selvä.
Menisitkö muuten yksin ilman huntua kävelemään Kabuliin kaduille? Tai Bagdadiin, Islamabadiin? Vaikka illalla ilman turvamiestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa nyt ymmärtää, ettei Riikka purra ole kirjoittanut mitään. Löytyy vain "Riikan" kirjoituksia, silloin se on ihan sama kuin olisi kirjoittanut tänne anonyymisti.
”riikka” vs. Riikka Purra:
1. Sama etunimi ja ikä
2. Sama lukio
3. Samat opiskelukaverit
4. Sama yliopisto
5. Sama opinnäytetyön aihe
6. Samat matkakohteet ja -ajat
7. Sama puoluekanta ja äänestyshistoria
8. Samat harrastukset
9. Samat asuinpaikat ja -alueetTäytyy olla sattumaa.
Sillä ei ole merkitystä. Niin kauan kun ei löydy koko nimellä kirjoitettuja juttuja, on teknisesti ottaen syytön.
Oikeudessakin tuomitaan todennäköisin syin ts. kun on riittävästi todisteita, niin katsotaan henkilö syylliseksi. Selvä pelihän tämä on ollut alusta lähtien...
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, koska on keksitty trollinimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoks.
No niin. Nyt teet nuoresta miehestä lapsen. Eli lietsot tahallisella vääristelyllä nuoresta miehestä lasta. Missään ei ole hänen ikää voitu varmistaa. Onko iso ero jos ampujana on 16/17/18/19/20 vuotias? ei ole, lopputulos on aika sama.
Olet kuitenkin sitä mieltä että poika saa esittä tabbofantaisian /käsimerkin ja ääneen asian ilmi tuomisen (=LAITON UHKAUS) naisen tabbaisesta , mutta kun sama nainen kirjoittaa fantasian itsepuolustautumisestaan siinä kauhistavassa tilanteessa, se onkin HUUTAVA vääryys ja KOHUN aihe.
Selvä.
Menisitkö muuten yksin ilman huntua kävelemään Kabuliin kaduille? Tai Bagdadiin, Islamabadiin? Vaikka illalla ilman turvamiestä?
Mitä olet mieltä Purran kirjoittamiksi väitetyistä jutuista? Ovatko sopivia ministerille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purralaisten politiikka on täysin linjassa noiden kirjoitusten kanssa. Siksi häntä on äänestetty. Olkaa, persut, ihan rehellisesti razzeja, seisokaa sanojenne takana. Kyllä se kaikki poliittisessa toiminnassanne joka tapauksessa näkyy, kuten kai on teistä sitten suotavaakin näkyä. Miksi tämä venkoilu 🤷?
Mikä venkoilu?
Purra on sanonut ettei ole aikeissa pahoitella mitään, kukaan hallituksesta ei ota sen kummemmin kantaa asiaa.
Ainoa joka vinkuu ja vikisee on vasemmisto.
Eli ne kuvaavat Purran ajatusmaailmaa hyvin. Asia selvä.
Purra on itse sanonut että ne kuvaavat sen aikaista ajatusmaailmaa. Mikäs minä olen asiaa kiistämään.
Minun vihainen tekstini on vain vihaista tekstiä, ei mitään muuta. En hyväksy enkä ole koskaan hyväksynyt minkäänlaista väkivaltaa, Purra kirjoittaa.
Kuten aiemmin sanoin, en tietenkään tässä asemassa, elämänvaiheessa ja iässä kirjoittaisi mitään sellaista enkä ole monista asioista enää lainkaan samaa mieltä, Purra jatkaa twiittiketjussa.
Hupaisaa että Purra alkoi puhumaan tällaisia heti kun tekstit tulivat julkisuuteen. Sitä kutsutaan hätävalheeksi.
Koittakaa jo päättää, pitäisikö sen kommentoida asiaa vaiko ei pitäisi. Mahdatteko tietää itsekään.
Minusta ei kannattaisi sanoa mitään, huomenna on taas löytynyt jotain "kammottavaa" jonkun taustoista ja voidaan huudella nassea ja rassea pääbpunaisina.
Antti Lindtman sensijaan saa aivan vapaasti paljastua vaikka mengeleksi, nasse hän ei ole, ei vaikka viskoisi benejä uuniin.
Näin on silakat päättäneet mustavalkomaailmassaan.
Antin kommentointi Purran jutussa on melkeinpä naurettavaa.
Pitä muistaa omat toilailut kun oli jo aikuisiässä.
No nyt Petteri on kaivettu esiin:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nassenmetsästäjät voisivat mennä itseensä - alkaa käydä ihan naurettavilla kierroksilla koko homma. Plussat Purralle ettei ala näitä sen enempää kommentoimaan.
Ei ole kanttia puolustella itseään. Munattomiahan ne kaikki persut kyllä ovat. Riikka on sitä näköjään sekä kuvainnollisesti että kirjaimellisesti.
Kunnioitan ja arvostan kaikkia, jotka eivät sorru selitysten ja sepitysten tielle. Olen kohdannut omakohtaisesti pari tyyppiä, jotka ovat ns " valehtelijoita" eivätkä ota vastuuta puhumisistaan.
Eli arvostan Purraakin tässä, ettei lähde selitysten tielle. Se on juuri sitä suoraselkäistä vastuuta.
Yleensä ihminen joka sortuu selittelemään tekemisiään näkyy muille jopa säälittävänä ja naurettavana, koska selitys johtaa toiseen joka johtaa kolmanteen jne.. sen olen oikeasti nähnyt.
Ihmisellä on kaksi vaihtoehtoa tuon tyyppisessä tapauksessa missä Purra on nyt.
1) en lähde selittelemään mitään mitä olen tehnyt menneisyydessä
2) minulla ei ole mitään tekemistä ko tekstin kanssa.
Niin. Ja munaton persu valitsee vaihtoehdon yksi, koska vaihtoehto kaksi on totta, ja totuus on sellainen sana, että se pistää persun kiemurtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Aleksi Valavuori ja Sanna Ukkola kehottavat Purraa pyytämään anteeksi :D
Oman toiminnan valkopesua. Sylettävää touhua.
Millä logiikalla se tekee Riikka Purran kirjoituksista yhtään sen hyväksyttävämpiä vaikka joku "vasemmisto poliitikko" olisi tehnyt mitä tahansa. Ei ollenkaan. Ei kaksi pahaa tekoa mitätöi toisiaan millään tavalla.
Eihän se oikeudessakaan käy puolustuksesta: "Minä ajoin ylinopeutta kyllä, mutta kun moni muu on ajanut paljon enemmän ylinopeutta!". Eihän se lievennä sitä tekoa millään tavalla.
Ei ainakaan terroristijärjestöön kuulumista, niinkuin vassareilla on tapana