Tavalliselle vanhemmalle on kauheaa jos aikuinen lapsi laittaa välit yhtäkkiä poikki ja katoaa elämästä
Tälläkin palstalla peukutetaan ihmisiä jotka ovat kadonneet vanhempiensa elämästä täysin, tai ovat suunnittelemassa sitä. Oikein kannustetaan siihen.
En hetkeäkään epäile etteikö olisi olemassa hirviövanhempia jotka tietentahtoen ovat halunneet tuhota lapsensa elämän. Vanhempia jotka ovat ilkeitä, fyysisesti ja henkisesti väkivaltaisia, petollisia, myrkyllisiä, päihteileviä, ailahtelevia, välinpitämättömiä, kiristäviä, hyväksikäyttäviä, arvostelevia, kateellisia, etäisiä, tunkeilevia, painostavia, vähätteleviä jne. Ei sellaisen kanssa halua eikä tarvitse olla tekemisissä.
Sitten on ne vanhemmat joiden lasta on rakastettu, kannustettu, oltu tukena elämän ylä- ja alamäissä. Oltu ihan tavallisia vanhempia, jotka ovat halunneet olla tietoisia kasvattajia. On yritetty tietoisesti välttää niitä virheitä mitä esimerkiksi omassa suvussa on tehty ja mikä on aiheuttanut vahinkoa.
Sitten yhtenä päivänä lapsi ei vain enää ota yhteyttä eikä vastaa puhelimeen. Vanhemmalle tulee tunne että kaikki ei ole kunnossa. Kysytään varovasti että onko kaikki hyvin. Huoli herää. Ei vastausta, vaikka viestit luettu. Muutaman viikon päästä lapselta tulee katkera viesti että kokee vanhempiensa pilanneen hänen elämänsä eikä halua enää olla väleissä. Asiaa ei suostu sen kummemmin avaamaan että saisi edes jonkunlaisen käsityksen tilanteesta. Hämmennys iskee, alkaa loputon miettiminen ja kelaaminen. Oliko syynä kenties muutto toiselle paikkakunnalle kun lapsi oli 10-vuotias? Oliko syynä äidin hetkellinen työttömyys ja huonompi rahatilanne? Mitään selkeästi vahingollista tapahtumaa ei tule mieleen historiasta.
Tätä tilannetta voisi verrata oman lapsen katoamiseen. Ei selityksiä tai vastauksia. Kyse ei ole siitä etteikö vanhempi pystyisi näkemään virheitään, päinvastoin hän etsii niitä itsestään ja historiasta, etsii vertaistukea ja puhuu ammattilaisten kanssa.
Sureva äiti
Kommentit (1125)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne syyt sieltä löytyy kun on rehellinen itselleen.
Juuri näin. Mitenköhän kävisi jos äiti kohtelisi työkaveria samalla tavalla.
Siinä vaiheessa ei paljon naurata kun on 30 vuotta ollut tämän dynamiikan kohteena, josta suurin osa alaikäisenä lapsena, joka ei vielä edes ymmärrä sen olevan henkistä väkivaltaa ja on vanhemmista täysin riippuvainen. Lapsihan kasvaa pitämään kasvuympäristöään normaalina, olipa se millainen tahansa. Siksi me tällaisissa kodeissa kasvaneet olemme joskus vasta kolme- tai nelikymppisenä tekemässä sitä irtiottoa, joka terveempien perheiden lapsilla tapahtuu teininä.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä voi olla vaikeaa ja paha olla seurassasi. Aikuisen pitäisi itse kyetä valitsemaan seuransa eikä roikkua hankalissa ihmisissä.
Tämä. Ymmärrättekö, että kaikki lapset eivät voi hyvin seurassanne? Lapsilla on oikeus parempaan seuraan.
Mä epäilen et tän ketjun pro-narsisti on ns kultapoju joka parhaillaan kiouilee sen kans kun äidin bullshit ei toimi oikeassa maailmassa ja nyt sen mielenterveys taiteilee narsismin rajalla, nyt näkyy jo mihin suuntaan pullamössö on päätymässä kun logiikka ja todellisuus eivaan silleen nappaa enää.
Luuseri. :'D
miten onnistuit kasvatuksessa noin niin kuin omasta mielestä?
Lopetin sairaat lapsuudenperhesuhteet ja sen jälkeen minulla on pyyhkinyt hyvin noin 15 vuoden ajan. Vanhemmat joskus harmittelevat kun olen niin harvoin tekemisissä.
(mitäköhän epäasiallista tässä viestissä on kun ilmiantoi sen nyt 117. kerran...)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin sairaat lapsuudenperhesuhteet ja sen jälkeen minulla on pyyhkinyt hyvin noin 15 vuoden ajan. Vanhemmat joskus harmittelevat kun olen niin harvoin tekemisissä.
(mitäköhän epäasiallista tässä viestissä on kun ilmiantoi sen nyt 117. kerran...)
En tahdo että lapsellani pyyhkii hyvin!!! :(((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi rajaton narsistijankkaaja on postannut jo lähes 50 sivua omaa katkeraa valitustaan vanhemmistaan.
Nimittelee muita narskuiksi vaikka itse käyttäytyy kuin sellainen.
Hanki harrastus ja elämä.🤭
Mikä ihmeen valhe tämä nyt on?
Se ois fyysisesti mahdotonta yhdelle ihmiselle, tää on ollut kiivastahtinen keskustelu.
Valehtelet kun kulissit romahtaa?Täysin mahdollista. Vaatii vain paljon joutilasta aikaa ja sairaan mielen.
Kopioi liitä, kopioi liitä. Repeat. Ei päivän aikana ole pakko edes syödä.
Ei täälä ole mitään kopioituja viestejä, mitä ihmettä sä satuilet :O
Iltalääkkeiden aika?Täällä ei ole mitään muuta kuin sinun kopioituja viestejä.
Olet valehtelija ja manipuloit, eikö nämä ollut niitä narsismin tunnusmerkkejä.
Syö itse lääkkeesi.
Ei ne ole kopioituja vaan ne sun ilmiantamat viestit julkaistaan uusiks kun modet käy ne läpi ja ne onkin asiallisia.
Sä olet ihan uskomattoman tyhmä :'DNo ei tosiaankaan modet laita niitä takaisin. Noissa viesteissä on paljon nimittelyä ja kirosanojakin.
Sinä olet sitä paitsi itse sanonut lisääväsi kommentit uudelleen jos ne poistetaan.
Mutta narsismiin kuuluu valehtelu, joten eipä yllätä tuo sinun selittely.
Laittaapas, mun postaukset tulee uudestaan ja uudestaan takas.
Se oli joku muu joka uhos kopioimisella, meitä ei todellakaan ole täälä vain yhtä.
Ja minä en ikinä valehtele <3Niinpä, narsistijankkaaja laittaa ne takaisin. Kopioi myös muiden viestejä. On itse tämän kertonut.
Tallentaa toisten ja omat kommentit tiedostoihinsa ja liittää sitten niitä eri ketjuihin.On myös kertonut pitävänsä tarkkaa kirjaa poistetuista ja lähetetyistä viesteistä.
Todella pakkomielteinen siis!
Ok. Kerrotko vielä miksi pakkomielteisesti toistuvasti ilmiannat kaikki viestit täältä jotka eivät myötäile sinua? Äsken oli ihan rauhallista eikä yhtään viestejä poisteltu eikä jankkaajista vaahdottu. Sen huomaa aina selvästi kun liityt mukaan. Teillä on vissiin silloin joku tauko mielisairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen et tän ketjun pro-narsisti on ns kultapoju joka parhaillaan kiouilee sen kans kun äidin bullshit ei toimi oikeassa maailmassa ja nyt sen mielenterveys taiteilee narsismin rajalla, nyt näkyy jo mihin suuntaan pullamössö on päätymässä kun logiikka ja todellisuus eivaan silleen nappaa enää.
Luuseri. :'DTodella surkea yritys vaihtaa kirjoitustyyliä ja esiintyä muka jonain toisena. Narsistijankkaaja tunnistettu.
Oles nyt ihmisiks niiden ad hominimies kans.
Osuinko mä oikeasti niin oikeaan kerta heitolla et sun tarvi suin päin syöksyä nolaan itses argumentointivirheillä?
Sukkana sisään!
Luuuuuuuseri :'DBtw mä olen se joka rääpii päätä teille molemmille jankkaajille, se joka on laittamassa popparit tulille.
Naurettavaa teeskennellä et sua vastassa ois vaan yks ihminen kun järjestäen ihan kaikki vihaa narsisteja, teitä kultapojuja sen sijaan on tosi harvassa.
Älä vaan tee poju virhettä tai oot hyvin pian yhtä viallinen kun me muutkin.
Luuuuuuuuuuseri. :'D
Luulenpa että se on muija, koska provosoituu ainoastaan viesteistä joissa arvostellaan äitiä (ja joissa ei diagnosoida lasta mielisairaaksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi riehaantuu kun häntä kutsuu narsistiksi, ei voi muka tehdä niin ilman pätevyyttä. Vanhempi itse sinnikkäästi kutsuu lasta sairaaksi ilman mitään pätevyyttä, ja levittää juttua pitkin maita ja mantuja kuinka lapsella on mielenterveysongelmia. Vaatii myös psykologeja muuttamaan päätöstään, kun nämä toteavat ettei lapsessa ole mitään vikaa. Diagnosoi sitten nämä psykologitkin sairaiksi ilman mitään pätevyyttä.
Sun äitis on kyllä aivan syystä yrittänyt saada sua hoitoon. Kun sä oot täällä nettimaailmassakin noin pakkomielteinen sekopää. Niin miten karseaa se käyttäytyminen onkaan muuten.
Äitis on oikeassa. Sulla viiraa päässä todella pahasti.
Olen pahoillani sairaudestasi ;(
Oletko kokeillut olla poistamatta viestejä pakkomielteisesti aamusta iltaan, joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuseri. :'DTodella surkea yritys vaihtaa kirjoitustyyliä ja esiintyä muka jonain toisena. Narsistijankkaaja tunnistettu.
Osuinko mä oikeasti niin oikeaan kerta heitolla et sun tarvi suin päin syöksyä nolaan itses argumentointivirheillä?
Sukkana sisään!
Luuuuuuuseri :'DSä et ole missään vaiheessa osunut oikeaan.
En ole narsistivanhempi. En ole kumpaakaan, en narsisti, enkä äiti kellekkään.
Itse olet nolo näiden spämmiviestien kanssa. Kannattais tehdä jotain tuolle katkeruudelle.
Lukemisen ymmärtäminen 10/10
Luuuuuuuuuuseri :'DDDD
Fakta on kyllä se, että jos kertaalleen joutuu narsistin uhriksi, niin osaa varoa näitä mieleltään vioutuneita jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kypsää keskustelua lapsen kanssa, joka jättää keskusteluun näkyviin vain oman näkökantansa 👍
Tämä. Virheetön lapsi jyrää keskustelussa ja poistaa kaikki viestit missä ei arvostella vanhempia.
Mikä ihmeen vale tämä nyt on?
Tällä ketjulla on pitkä ja sekopäinen historia nimenomaan niiden lasten hiljentämisen kans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukkana sisään!
Luuuuuuuseri :'DBtw mä olen se joka rääpii päätä teille molemmille jankkaajille, se joka on laittamassa popparit tulille.
Naurettavaa teeskennellä et sua vastassa ois vaan yks ihminen kun järjestäen ihan kaikki vihaa narsisteja, teitä kultapojuja sen sijaan on tosi harvassa.
Älä vaan tee poju virhettä tai oot hyvin pian yhtä viallinen kun me muutkin.
Luuuuuuuuuuseri. :'DNarsistiksi nimittelyä käytetään usein sanan todellista merkitystä kunnolla ymmärtämättä, ja sitä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä
/Hannu Lauerma
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/11/11/onko-laheisesi-narsisti-narsis…
Mhm... luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuseri :'DDDDD
Niin. Se joka toista haukkuu niin itse on.
No nyt on kovat piipussa, "ite oot", käviks hiekkalaatikolta kysymässä apua tähän sivallukseen?
Luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuseri :'D
Sitä oppii kyllä tunnistamaan narsistit jos joutuu läheisesti sellaisen kanssa olemaan tekemisissä vuosikausia. Kaikilla on samat sairaat käytösmallit ja kieroilut. Oikeastaan heidän käytös on aika helposti ennustettavissa. Aina saa odottaa samoja kostoja ja uhrautumisia, jos uskaltaa olla rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi riehaantuu kun häntä kutsuu narsistiksi, ei voi muka tehdä niin ilman pätevyyttä. Vanhempi itse sinnikkäästi kutsuu lasta sairaaksi ilman mitään pätevyyttä, ja levittää juttua pitkin maita ja mantuja kuinka lapsella on mielenterveysongelmia. Vaatii myös psykologeja muuttamaan päätöstään, kun nämä toteavat ettei lapsessa ole mitään vikaa. Diagnosoi sitten nämä psykologitkin sairaiksi ilman mitään pätevyyttä.
Sun äitis on kyllä aivan syystä yrittänyt saada sua hoitoon. Kun sä oot täällä nettimaailmassakin noin pakkomielteinen sekopää. Niin miten karseaa se käyttäytyminen onkaan muuten.
Äitis on oikeassa. Sulla viiraa päässä todella pahasti.
Olen pahoillani sairaudestasi ;(
Oletko kokeillut olla poistamatta viestejä pakkomielteisesti aamusta iltaan, joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Silti tekee näitä ulinaketjuja kuinka hänet on hylätty.
Siinä vaiheessa ei paljon naurata kun on 30 vuotta ollut tämän dynamiikan kohteena, josta suurin osa alaikäisenä lapsena, joka ei vielä edes ymmärrä sen olevan henkistä väkivaltaa ja on vanhemmista täysin riippuvainen. Lapsihan kasvaa pitämään kasvuympäristöään normaalina, olipa se millainen tahansa. Siksi me tällaisissa kodeissa kasvaneet olemme joskus vasta kolme- tai nelikymppisenä tekemässä sitä irtiottoa, joka terveempien perheiden lapsilla tapahtuu teininä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on paljon iäkkäitä naisia jotka kokevat itsensä edelleen lapsiksi ja ovat jääneet kiinni siihen, että he eivät vaikkapa saaneet lempivanukastaan 5-vuotiaina.
Kai tajuatte, että kun olette vaikkapa 60-v niin siinä vaiheessa te olette olleet ihan omasta kehityksestänne ja elämästänne vastuussa täysin yksin vähintään 42 vuotta, eli olette ihan omien tekojenne lopputulos. Että silloin ei voi enää olla se kiukutteleva 5-vuotias joka syyttää äitiään kaikesta.
Herranjestas, kasvakaa ihmiset aikuisiksi ja ottakaa itse vastuu itsestänne ja elämästänne! Ja opetelkaa edes alkeellisia sosiaalisia taitoja.
Minä taas näen täällä paljon äitejä (tai ainakin viestejä), jotka eivät syystä tai toisesta kestä arvostelua edes jonkun toisen äidistä tai isästä. Syytä voi pohtia. On tosiasia, että vanhemmat vaikuttavat valtavasti siihen, millainen heidän lapsensa lapsuus on. Tiedetään myös, että ihmisen lapsuus yleensä vaikuttaa huomattavasti myös loppuelämään.
On aivan eri asia saadaan kaikin puolin hyvät eväät elämään lapsena kuin saada hyvin huonot lähtökohdat. Se vaikuttaa mm. tuleviin ihmissuhteisiin, opintoihin, työelämään ja omaan vanhemmuuteen. Ilkeilevät viestit, kuten omasi, eivät tätä tosiasiaa muuta. Monet toki sitten jossain vaiheessa onnistuvat korjaamaan oman elämänsä mutta sehän ei ole millään muotoa sama kuin hyvä lapsuus. Siihen korjaamiseen voi sisältyä myös välien katkaisu.
Oma viestisi ei kerro sinusta hyvää ja toivottavasti et ole sen kaltainen vanhempi kuin viestisi antaisi ymmärtää.
Se että äiti ei kykene keskustelemaan tämän kirjoittajan kanssa kahden kesken kuin aikuinen, vaan heti alkaa tuo lyttääminen, kertoo todella paljon.
Se että äiti ei kykene keskustelemaan tämän kirjoittajan kanssa kahden kesken kuin aikuinen, vaan heti alkaa tuo lyttääminen, kertoo todella paljon.