Mies ajoi vaimonsa viime hetkellä sairaalaan ja pelasti hengen Joutui itse lepositeisiin 74-vuotias mies joutui muutama viikko sitten erikoisten toimenpiteiden kohteeksi sen jälkeen, kun hän oli pelastanut vaimonsa hengen.
Kommentit (1084)
Oman (työ)kokemukseni mukaan poliisit pyydetään aina paikalle mahdollisissa vaaratilanteissa, vaikka olisi miten pienikokoinen sintti vastassa riehumassa. Tämä siksi, että poliisilla on koulutus muiden turvaamiseen ja oikeusturva puolellaan esimerkiksi perusteltujen hallintaotteiden osalta. Ensihoitajilla ei ole.
Ketään ei oikeasti laiteta lepareihin ihan pienestä. Pikemminkin sitä päätöstä vältetään viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Oman (työ)kokemukseni mukaan poliisit pyydetään aina paikalle mahdollisissa vaaratilanteissa, vaikka olisi miten pienikokoinen sintti vastassa riehumassa. Tämä siksi, että poliisilla on koulutus muiden turvaamiseen ja oikeusturva puolellaan esimerkiksi perusteltujen hallintaotteiden osalta. Ensihoitajilla ei ole.
Ketään ei oikeasti laiteta lepareihin ihan pienestä. Pikemminkin sitä päätöstä vältetään viimeiseen asti.
Voi hyvänen aika olet ihan irrallaan sairaaloiden todellisuudesta. Tunsin sairaalan väkeä joka kertoi miten ihan jotkut hoitajat provoavat ihmisiä joista eivät pidä noihin lepareihin ja kostoksi. Ja näin myös poliisi voi kostaa tai vaikka vartija. Kyllä se ihan yleistä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika olet ihan irrallaan sairaaloiden todellisuudesta. Tunsin sairaalan väkeä joka kertoi miten ihan jotkut hoitajat provoavat ihmisiä joista eivät pidä noihin lepareihin ja kostoksi. Ja näin myös poliisi voi kostaa tai vaikka vartija. Kyllä se ihan yleistä on.
Kuule ihan vuosia olen tätä nähnyt ja voin sanoa että aika harvinaisia tuollaiset keissit on jos niitä edes ylipäätään tapahtuu.
Täytyy ihmetellä tätä päivittelyä sen asian johdosta, että mies lähti kotiin käymään sairaalalta - ainakin oman kokemukseni takia ihmettelen.
Puolisoni sai sydäninfarktin. Ambulanssi tuli apuun. Potilasta yritettiin hoitaa pihassa, mutta sitten sairaankuljettaja ilmoitti, että he lähtevät kiireellä sairaalaa kohti. Hän antoi minulle kortin, jossa oli sairaalan puhelinnumero ohjeistuksena:
-Soita tähän numeroon, mutta vasta 2 tunnin kuluttua korkeintaan. Ennemmin tuskin saadaan mitään tietoa tilanteesta.
Soitin 2 tunnin kuluttua. Kerrottiin puolison olevan hengissä ja hieman paremmissa voimissa. Käskettiin soittamaan 2 tunnin kuluttua uudelleen.
Soitin. Sanottiin, että hän on saanut siis sydäninfarktin ja päivystyksestä hänet siirretään sydänosastolle. Kysyin, josko minun kannattaisi lähteä ajamaan sinne nyt, kun matkaa on noin 100 km.
Hoitaja sanoi: Älä ihmeessä lähde summamutikassa. Et välttämättä pääse edes sisälle sydänosastolle. Soita uudelleen 1,5 -2 tunnin kuluttua. Näin tein ja iltasella menin vasta sairaalalle luvan saatuani.
Jos itse olisin ollut sairaalalla jo aamulla (esim. vienyt itse puolison sinne tai seurannut ambulanssia), olisin istunut turhan panttina noin 8 tuntia ainakin siellä.
Minkä ihmeen takia tämä mies ei olisi saanut lähteä kotiin välillä?
Todennäköisesti olisin itsekin lähtenyt, etenkin jos matka ei ollut kovin pitkä.