Mies ajoi vaimonsa viime hetkellä sairaalaan ja pelasti hengen Joutui itse lepositeisiin 74-vuotias mies joutui muutama viikko sitten erikoisten toimenpiteiden kohteeksi sen jälkeen, kun hän oli pelastanut vaimonsa hengen.
Kommentit (1084)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomioikaa taas että sairaala ei saa kommentoida tapausta, niin ollaan täysin miehen kertomuksen varassa. Toimittajan olisi hyvä tarkastaa tarina esim. miehen potilaskertomuksia tarkastamalla miehen luvalla, mutta tätä ei ollut tehty.
Jep, todnäk ukko on raivonnut, huutanut, kiroillut ja uhkaillut väkivallalla henkilökuntaa. Ukon valheellisen uhritarinaan en usko pätkääkään.
Vaikka näin olisi tehnyt, niin ainoa seuraus olisi ollut sairaalan alueelta poistaminen. Vihastuminen, turhautuneisuus, väsymys, ärtymys ja vittuilu ei ole syy tahdonvastaiseen hoitoon. Hoitsu olisi voinut tehdä rikosilmoituksen uhkailusta, joka olisi tutkittu joskus, ehkä. M1:stä ei saa vaikka maallikosta olisi tarvetta vakavasti masentuneelle ja itsetuhoiselle läheiselle, niin ihmettelen, että henkilökunnan henkisen loukkaantumisen takia, joku lääkäri kirjoittaisi lähetteen edes tapaamatta päivystyksessä nopeasti pyörähtänyttä saattajaa/omaista.
Voi olla, että kolahti hoitajan egoon, jos mies touhusta järkyttyneenä antoi hieman kipakkaa palautetta. Eihän vaimo ollut saanut apua välittömästi edes sairaalaan päästyä, vaan pihalla mm pudotettiin asfalttiin ja siinä elvytettiin.
Hoitaja sitten suivaantuneena tehnyt kaikkensa kostaakseen miehelle varpailleen astumisen? On näitä nähty, osa porukasta on niin pimeää, sairasta ja sadistista. Tarvitsisivat kipeästi itse lähetteen Niuvanniemeen. Toivottavasti selviää syyllinen tähän episodiin ja tulee rikostuomio ja pikainen poistuminen alalta. Sairaita ihmisiä ja omaisiaan ei ole oikein kiusata terveydenhoidossa. Se vasta on verovarojen tuhlausta.
Normisettiä Peijaksessa. Itse en olisi hakenut takaisin mutta kerran pyysin estämään yhden intoksikaatiopotilaan poislähdön ennen psykiatrin arviota. Persoonallisuushäiriöine otti kolarit mutta ei tullut ikinä valitusta. T: lääkäri
Oliko mies kieltäytynyt lähteä sairaalaan ja alkanut keittää kahvia vaikka vaimolla sydänkohtaus?
Miehellä ollut varmastikin luvallisia aseita kotonaan. Useampaa ambulanssia kun ei yhden potilaan takia olis lähetetty. Ne on olleet siltä varalta että tapahtuu jotain ikävämpää.
Veikkaan että leparit on laitettu liian tiukalle ihan kostoksi kun pannut hanttiin. Sänkyyn kusemiseen en usko, käsittääkseni vaippa laitettu kaiken järjen mukaan samalla ku leparit. Joku hoitaja/lepareihin joutunut tietänee käytännöt?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normisettiä Peijaksessa. Itse en olisi hakenut takaisin mutta kerran pyysin estämään yhden intoksikaatiopotilaan poislähdön ennen psykiatrin arviota. Persoonallisuushäiriöine otti kolarit mutta ei tullut ikinä valitusta. T: lääkäri
Piti olla kolarit. Kirjoittelen tätä pikkukännisssä täältä Turusta....
Siis kilarit.
Mielenkiintoinen geissi. Ensin epäillyttävä sydänkohtaus mökillä ja sitä seurannut ambulanssia pakeneminen vaimo kyydissä. Sitten Vantaalla jättänyt samoista oireista kärsineen vaimon elottomana sairaalan ulkopuolelle ja paennut paikalta muka keittämään kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun luottoni hätäkeskuksen ja terveydenhuoltohenkilökunnan toimintaan on tätä nykyä pyöreä nolla. Todella surullista ja hälyttävää, mihinkään/kehenkään ei voi luottaa enää edes hengenhädässä.
Jos sinä tai läheisesi saa sydänkohtauksen, aivoinfarktin tms. mukavaa, niin käänny ihmeessä Odinin soturien tai enkeliterapeuttien puoleen, mikäli häkeen ja sairaaloihin ei yhtään voi luottaa. Murtuneen kädenkin varmaan itse kätevästi puukepeillä lastoitat Sudenpentujen käsikirjan ohjeiden mukaan.
Sä voit jäädä häken kanssa vänkäämään lähetetäänkö ambulanssi 70km päähän ja koska se lähetään. Minä en jäänyt vaan vein itse.
Saanen arvata että et ole koskaan joutunut häkeen soittamaan.. ne arpoo siellä todella kauan tullaanko vaiko eikö tulla jos potilas hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ollut varmastikin luvallisia aseita kotonaan. Useampaa ambulanssia kun ei yhden potilaan takia olis lähetetty. Ne on olleet siltä varalta että tapahtuu jotain ikävämpää.
Veikkaan että leparit on laitettu liian tiukalle ihan kostoksi kun pannut hanttiin. Sänkyyn kusemiseen en usko, käsittääkseni vaippa laitettu kaiken järjen mukaan samalla ku leparit. Joku hoitaja/lepareihin joutunut tietänee käytännöt?!?
Eipä ehtinyt käyttää aseita kun laitettiin lepositeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen geissi. Ensin epäillyttävä sydänkohtaus mökillä ja sitä seurannut ambulanssia pakeneminen vaimo kyydissä. Sitten Vantaalla jättänyt samoista oireista kärsineen vaimon elottomana sairaalan ulkopuolelle ja paennut paikalta muka keittämään kahvia.
Sun luetunymmärtäminen on vissiin nolla?
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuota, kun ensin puhutaan, että vaimo siirrettiin kesken matkan ambulanssin kyytiin. Myöhemmin taas kuvataan, miten hän oli itse ajanut hänet Peijaksen sairaalaan oville. Kummallinen juttu kaikenkaikkiaan.
Ootko tiktok-videoiden suurkuluttaja? Keskittymiskyky 10 sekunnin jälkeen kadoksissa?
Hyvä, että ambulanssi sai miehen kiinni ja vaimon hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on tarkoituksenmukaista, että ambulanssilla ei kuljeteta sellaisia potilaita, joita ei uhkaa välitön hengenvaara. Jos kuljetettaisiin, niin ambulanssit olisivat sitten pois hengenvaarassa olevien potilaiden kuljetuksesta.
Niinpä. Siksi tässäkin tapauksessa olisi vaimolle pitänyt VÄLITTÖMÄSTI saada ambulanssi, mutta kun ei.
Terveelle miehelle niitä saatiin sitten järjestettyä kolme kerralla.
Kyllä on ambulansseista pulaa.
vaikea sitä ambulanssia on lähettää, jos soittaja lyö häkelle luurin korvaan heti ensimmäisestä kysymyksestä eikä sitten vastaa puhelimeen, kun häke soittaa hänellepäin. Että ehkäpä tässä tapauksessa on turha syyttää häkeä.
Peijaksen alueella ei kyllä koskaan kannata lähteä viemään itse. Johan se autoon kantaminen yhdelta ihmiseltä vie yli sen 7 minuutin, jossa ajassa ambulanssi on täällä pääkaupunkiseudulla paikalla. Lisäksi vaimo olis saanu apua heti kun meni elottomaksi, eikä vasta sitten kun päästiin perille.
Tyhmä ja itsepäinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti olla kolarit. Kirjoittelen tätä pikkukännisssä täältä Turusta....
Piti vissiin myös olla pietarissa, ei peijaksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on tarkoituksenmukaista, että ambulanssilla ei kuljeteta sellaisia potilaita, joita ei uhkaa välitön hengenvaara. Jos kuljetettaisiin, niin ambulanssit olisivat sitten pois hengenvaarassa olevien potilaiden kuljetuksesta.
Niinpä. Siksi tässäkin tapauksessa olisi vaimolle pitänyt VÄLITTÖMÄSTI saada ambulanssi, mutta kun ei.
Terveelle miehelle niitä saatiin sitten järjestettyä kolme kerralla.
Kyllä on ambulansseista pulaa.
vaikea sitä ambulanssia on lähettää, jos soittaja lyö häkelle luurin korvaan heti ensimmäisestä kysymyksestä eikä sitten vastaa puhelimeen, kun häke soittaa hänellepäin. Että ehkäpä tässä tapauksessa on turha syyttää häkeä.
Mies sanoo selvästi että hätäkeskuksesta ei ymmärretty että on kiire.
Eli ambulanssia ei suostuttu lähettämään.
Ei siinä kukaan jää häken kanssa juttelemaan että saitko vaiko eikö sais. Mielummin toimii itse.
Olet varmaan itsekkin lukenut viime päivinä juttuja lehdestä että sitä ambulanssia ei todellakaan aina suostuta lähettämään.
Ja jos vaimo oli eloton jo matkalla niin taatusti olisi kuollut ennenkuin mies olisi ambulanssin saanut paikalle.
"Miehen mukaan poliisit ilmoittivat, että heillä oli määräys hakea hänet Peijaksen sairaalaan"
Sellainen raikas tuulahdus 50-luvun Neuvostoliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Peijaksen alueella ei kyllä koskaan kannata lähteä viemään itse. Johan se autoon kantaminen yhdelta ihmiseltä vie yli sen 7 minuutin, jossa ajassa ambulanssi on täällä pääkaupunkiseudulla paikalla. Lisäksi vaimo olis saanu apua heti kun meni elottomaksi, eikä vasta sitten kun päästiin perille.
Tyhmä ja itsepäinen mies.
Mutta kun ambulanssia ei lähetetty. Vaimo olis kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun luetunymmärtäminen on vissiin nolla?
Ilmeisesti on nyt normaalia isompia haasteita saada käännetyksi juttu venäjän kielelle, mutta se ei estä hyvää wouhottamista asian vierestä.
Tuossa olisi muuten oikeasti ideaa toisin kuin näissä mysteryshoppereissa.