Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joille jäänyt SSRI-lääkityksestä pysyviä tai pitkäaikaisia seksuaalihaittoja?

Vierailija
05.07.2023 |

Siis esim. tuntoherkkyyden alenemaa, orgasmin saamisen vaikeutta tai libidon häviämistä. Jos palautui, kauanko meni aikaa?

Kommentit (830)

Vierailija
281/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nainen enkä saa orgasmia ssri-lääkkeitten takia. Olen lopettanut niiden syömisen vähitellen ja kokonaan ehkä 2 vuotta sitten. Onkohan mitään keinoa saada se orgasmi takaisin? Voiko sitä treenata jotenkin tai oisko siihen jotain lääkettä?

Jossain blogissa suositeltiin, että pieni pätkä voxraa voisi auttaa tähän. Oman kokemukseni perusteella ihan vaan voxrasta voisin sanoa, että kannattaa kokeilla, jos sitä lääkäri suostuu kirjoittamaan. Olen nainen, syön voxraa ja se todellakin vaikuttaa kohdallani sekä haluun että orgasmeihin todella voimakkaasti.

Jep. Ja siis Voxra = bupropioni

Ei tuossa voi käyttää yhtäsuuruusmerkkiä. Toinen on lääkeaineen nimi, toinen kauppanimi.

Olisiko pitänyt kirjoittaa "lääkevalmiste Voxra, jonka vaikuttavana aineena on bupropioni", jotta sinäkin olisit ymmärtänyt?

Vierailija
282/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nainen enkä saa orgasmia ssri-lääkkeitten takia. Olen lopettanut niiden syömisen vähitellen ja kokonaan ehkä 2 vuotta sitten. Onkohan mitään keinoa saada se orgasmi takaisin? Voiko sitä treenata jotenkin tai oisko siihen jotain lääkettä?

Jossain blogissa suositeltiin, että pieni pätkä voxraa voisi auttaa tähän. Oman kokemukseni perusteella ihan vaan voxrasta voisin sanoa, että kannattaa kokeilla, jos sitä lääkäri suostuu kirjoittamaan. Olen nainen, syön voxraa ja se todellakin vaikuttaa kohdallani sekä haluun että orgasmeihin todella voimakkaasti.

Ei tuossa voi käyttää yhtäsuuruusmerkkiä. Toinen on lääkeaineen nimi, toinen kauppanimi.

Ei tuossa voi käyttää yhtäsuuruusmerkkiä lainkaan, sillä se ilmaisee matemaattisten olioiden yhtäläisyyttä. Nuo ovat luonnollisen kielen sanoja eikä ole yksiselitteistä, miten kahden sellaisen sanan yhtäläisyys määritellään.

Miksi yhtäsuuruusmerkki pitäisi tässä tulkita lainkaan matemaattisessa kontekstissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättekö että, kääke poistuu emimistöstä viimeistään parissa viikossa?

Me puhummekin LÄÄKKEESTÄ!

Sama pätee LÄÄKKEELLE!

Vierailija
284/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytin SSRI:tä noin vuoden. Seksuaalinen halukkuus väheni lähes nollaan ja orgasmi tuntui surkean vaimealta. Lopetettuani kesti vuoden, ennen kuin halukkuus ja orgasmit palautuivat aiemmalle tasolle. Lääkkeen lopettamisen jälkeen ennen kuin olin "palautunut", olin todella kauhuissani, että onko lääke aiheuttanut minulle peruuttamatonta vahinkoa. En tiennyt tästä riskistä mitään ennen lääkkeen aloittamista. Tavallaan myös yllätyin paljon siitä, miten kauhealta halukkuuden ja orgasmikyvykkyyden menettäminen tuntui - ikään kuin persoonallisuudestani olisi leikattu pala pois! Näitä myrkkyjä ei kiitos enää ikinä.

Lääkkeen lopettamisen jälkeen olen myös ymmärtänyt, kuinka iso osa masennuksestani johtui siitä, että olin kasvanut hyvin tulehtuneessa perheilmapiirissä, enkä ollut koskaan osannut kyseenalaistaa asiaa, vaan pidin sitä normaalina. Naurettavaa, kun lääkärille mennessäni hakeakseni apua masennukseen ei ehdotettu mitään muuta hoitomuotoa, edes itsehoitoa, vaan iskettiin vaan napit kouraan.

Hyvä että palautui! Kauanko tästä on suurin piirtein aikaa? Itse kävin myös vasta masennuksen vuoksi lääkärillä ja hyvin kartoitettiin tilannetta, suositeltiin terapiaa jne. eikä oltu heti lyömässä "nappeja kouraan". Ehkä sattui vaan hyvä lääkäri.

Kävitkö lääkärissä rahakkaana kävijänä eli laajemman työterveyshuollon ostaneen työnantajan työrerveyden kautta tai suoraan yksityisasiakkaana vai hyvinvointialueella? Siinä on aika iso ero. Yksityiset firmat saa parhaan taloudellisen tuloksen myymällä terapiaa hyvällä katteella. Julkinen sektori taas pääsee halvimmalla, jos joku katoaa palveluista saatuaan pilleripurkin kouraan. Julkiselle puolelle terapia on vain meno, yksityiselle puolelle terapia on tulo, mikäli terapia tulee lähetteellä samasta firmasta. Esim. Terveystalo lääkärit koittaa ohjata potilaansa terapiaan nimenomaan Terveystalolle, jolloin tuotot maksimoituu. Mielenterveyden hoito on bisnestä.

Aijaa, minä kun luulin että se on hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
285/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa voi käyttää yhtäsuuruusmerkkiä lainkaan, sillä se ilmaisee matemaattisten olioiden yhtäläisyyttä. Nuo ovat luonnollisen kielen sanoja eikä ole yksiselitteistä, miten kahden sellaisen sanan yhtäläisyys määritellään.

Miksi yhtäsuuruusmerkki pitäisi tässä tulkita lainkaan matemaattisessa kontekstissa?

Ei kai mitenkään, mutta ei bupropioni ja Voxra kuitenkaan ole täsmälleen sama asia. Ei vaan ole. Vaikka Voxrassa onkin bupropionia. Ei siihen matemaattista kontekstia tarvita.

Vierailija
286/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt seksiä harrastamaan, niin et tarvitse lääkkeitä. Riittää itsehoito, tai keskusteluapu. Et ole silloin niin huonossa kunnossa. Varsinkin jos lääkkeen aloittamisen suhteen ensimmäinen kysymys on, että miten tämä vaikuttaa minun nautintoon, jota minun ei pitäisi edes erityisemmin tuntea masennuksen takia. Asennemuutos on ensimmäinen askel

Vierailija
287/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, alkuperäinen ongelma lähti, sivuvaikutukset jäivät.

Vierailija
288/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt seksiä harrastamaan, niin et tarvitse lääkkeitä. Riittää itsehoito, tai keskusteluapu. Et ole silloin niin huonossa kunnossa. Varsinkin jos lääkkeen aloittamisen suhteen ensimmäinen kysymys on, että miten tämä vaikuttaa minun nautintoon, jota minun ei pitäisi edes erityisemmin tuntea masennuksen takia. Asennemuutos on ensimmäinen askel

Ääliö!

Vierailija
289/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö!

Totuus

Vierailija
290/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai mitenkään, mutta ei bupropioni ja Voxra kuitenkaan ole täsmälleen sama asia. Ei vaan ole. Vaikka Voxrassa onkin bupropionia. Ei siihen matemaattista kontekstia tarvita.

Eiköhän tämä ollut ihan implisiittisesti selvää kaikille muille paitsi ilmeisesti sinulle. Palstoilla käytetään usein arkista kieltä täsmällisen ilmaisun sijaan.

Vierailija
291/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli kyse sivuvaikutuksista, jotka JÄÄVÄT PÄÄLLE lääkityksen loputtua. Eikö sitä nautintoa saisi silloinkaan tuntea, kun masennuksesta on jo toipunut?

Vierailija
292/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän miksi orgasmin saaminen on niin todella vaikeaa. Joudun käyttämään Opamox lääkettä unettomuuteen ja aloitin myös mielialalääkkeet.

Vierailija
293/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus.

Vierailija
294/830 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tämä oli että jos tulee jotain hämminkiä on kyllä aika paljon panosta paljonko on seitsemän plus kuusi.

Vierailija
295/830 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytin SSRI:tä noin vuoden. Seksuaalinen halukkuus väheni lähes nollaan ja orgasmi tuntui surkean vaimealta. Lopetettuani kesti vuoden, ennen kuin halukkuus ja orgasmit palautuivat aiemmalle tasolle. Lääkkeen lopettamisen jälkeen ennen kuin olin "palautunut", olin todella kauhuissani, että onko lääke aiheuttanut minulle peruuttamatonta vahinkoa. En tiennyt tästä riskistä mitään ennen lääkkeen aloittamista. Tavallaan myös yllätyin paljon siitä, miten kauhealta halukkuuden ja orgasmikyvykkyyden menettäminen tuntui - ikään kuin persoonallisuudestani olisi leikattu pala pois! Näitä myrkkyjä ei kiitos enää ikinä.

Lääkkeen lopettamisen jälkeen olen myös ymmärtänyt, kuinka iso osa masennuksestani johtui siitä, että olin kasvanut hyvin tulehtuneessa perheilmapiirissä, enkä ollut koskaan osannut kyseenalaistaa asiaa, vaan pidin sitä normaalina. Naurettavaa, kun lääkärille mennessäni hakeakseni apua masennukseen ei ehdotettu mitään muuta hoitomuotoa, edes itsehoitoa, vaan iskettiin vaan napit kouraan.

Hyvä että palautui! Kauanko tästä on suurin piirtein aikaa? Itse kävin myös vasta masennuksen vuoksi lääkärillä ja hyvin kartoitettiin tilannetta, suositeltiin terapiaa jne. eikä oltu heti lyömässä "nappeja kouraan". Ehkä sattui vaan hyvä lääkäri.

Kävitkö lääkärissä rahakkaana kävijänä eli laajemman työterveyshuollon ostaneen työnantajan työrerveyden kautta tai suoraan yksityisasiakkaana vai hyvinvointialueella? Siinä on aika iso ero. Yksityiset firmat saa parhaan taloudellisen tuloksen myymällä terapiaa hyvällä katteella. Julkinen sektori taas pääsee halvimmalla, jos joku katoaa palveluista saatuaan pilleripurkin kouraan. Julkiselle puolelle terapia on vain meno, yksityiselle puolelle terapia on tulo, mikäli terapia tulee lähetteellä samasta firmasta. Esim. Terveystalo lääkärit koittaa ohjata potilaansa terapiaan nimenomaan Terveystalolle, jolloin tuotot maksimoituu. Mielenterveyden hoito on bisnestä.

Aijaa, minä kun luulin että se on hyväntekeväisyyttä.

Lopeta nyt jo tuo vittuilu!!

Vierailija
296/830 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tänään ollut haittoja?

Vierailija
297/830 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vitalis.

Vierailija
298/830 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eijjjja!

Vierailija
299/830 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vitsi?

Vierailija
300/830 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän miksi orgasmin saaminen on niin todella vaikeaa. Joudun käyttämään Opamox lääkettä unettomuuteen ja aloitin myös mielialalääkkeet.

Mielialalääkkeitä määrätään myös mm yliherkästä siemensyöksystä kärsiville. SSRI:t on tutkimusten mukaan tehokkaita 60-70 %:lla väestöstä hidastamaan orgasmin saamista ja osalla estää sellaiset kokonaan. Pääosalla väliaikaisesti, osalla muuttaen aivojen ja/tai suoliston toimintaa niin, että orgasmit vaikeutuu tai jää tulematta pitkään lääkkeiden käytön lopettamisen jälkeenkin.

Vaikutukset seksuaaliseen toimintaan on yksi asioista, joista vastuulliset lääkärit kertovat potilaalleen ennen SSRI-lääkkeen määräämistä, jotta potilas tietää, mitä lääkkeen yleisenä sivuvaikutuksena usein tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme