Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joille jäänyt SSRI-lääkityksestä pysyviä tai pitkäaikaisia seksuaalihaittoja?

Vierailija
05.07.2023 |

Siis esim. tuntoherkkyyden alenemaa, orgasmin saamisen vaikeutta tai libidon häviämistä. Jos palautui, kauanko meni aikaa?

Kommentit (830)

Vierailija
301/830 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Minulle sanottiin, että eivät vaikuta seksuaalisuuteen.

Vierailija
302/830 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei puhuttu seksuaalisuuden vaikutuksista mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/830 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että korkeintaan parantaa seksuaalitoimintoja, kun masennus väistyy.

Vierailija
304/830 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi, että korkeintaan parantaa seksuaalitoimintoja, kun masennus väistyy.

Juuri näin.

Vierailija
305/830 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on jo valehtelua lääkäriltä. Tokikaan kaikille ei tuollaisia ongelmia tule, mutta osalle kyllä.

Mulle ei mainittu asiasta mitään. Toki olin sillon niin masentunut, ettei seksi kiinnostanut sillon, mutta olin kuitenkin kyvykäs saamaan orgasmin. Lääkkeiden syönnin (ja lopetuksen) jälkeen en enää.

Vierailija
306/830 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on jo valehtelua lääkäriltä. Tokikaan kaikille ei tuollaisia ongelmia tule, mutta osalle kyllä.

Mulle ei mainittu asiasta mitään. Toki olin sillon niin masentunut, ettei seksi kiinnostanut sillon, mutta olin kuitenkin kyvykäs saamaan orgasmin. Lääkkeiden syönnin (ja lopetuksen) jälkeen en enää.

Monien tutkimusten mukaan jopa suurimmalle osalle tulee jonkinlaisia seksuaaliongelmia lääkkeen käytön aikana.

Vierailija
307/830 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monien tutkimusten mukaan jopa suurimmalle osalle tulee jonkinlaisia seksuaaliongelmia lääkkeen käytön aikana.

No höpö! Hyvin harvalle ja silloinkin voi liittyä enemmän psyyken ongelmiin.

Vierailija
308/830 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja tuolla yhdessä tutkimuksessa yli puolella (heistä, joilla oli ongelmia lääkityksen aikana) oli edelleen ongelmia vielä puolen vuoden kohdalla lopettamisesta.

Vierailija
309/830 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ja enemmän luotan lääkäriin, kuin palstatrolleihin.

Vierailija
310/830 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites nuo lääkkeiden pakkausselosteet, luotatko siellä tällaiseen kohtaan:

"Selektiiviset serotoniinin takaisinoton estäjät (SSRI-lääkkeet) / serotoniinin ja noradrenaliinin takaisinoton estäjät (SNRI-lääkkeet) voivat aiheuttaa seksuaalisen toimintahäiriön oireita (katso kohta Haittavaikutukset). Ilmoituksia on tehty pitkäkestoisista seksuaalisista toimintahäiriöistä, joiden oireet ovat jatkuneet SSRI-/SNRI-lääkkeen käytön lopettamisesta huolimatta."?

Vierailija
311/830 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Selektiiviset serotoniinin takaisinoton estäjät (SSRI-lääkkeet) / serotoniinin ja noradrenaliinin takaisinoton estäjät (SNRI-lääkkeet) voivat aiheuttaa seksuaalisen toimintahäiriön oireita (katso kohta Haittavaikutukset). Ilmoituksia on tehty pitkäkestoisista seksuaalisista toimintahäiriöistä, joiden oireet ovat jatkuneet SSRI-/SNRI-lääkkeen käytön lopettamisesta huolimatta."?

Just.

Vierailija
312/830 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista paska.

Vierailija
313/830 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele. Poistakaa tämä trolliketju.

Vierailija
314/830 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkefirmassa töissä vai mikä noin pännii?

Vierailija
315/830 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä yksi. Vuosia siinä meni. Olin varma, että lääkkeistä oli tullut jotain pysyviä aivo/hermovaurioita, mutta ilmeisesti ei kun alkoikin sitten palautua. Eikä varoitettu ja pakkausselosteessakaan ei siihen aikaan mainittu pitkäkestoisista haitoista mitään.

Vierailija
316/830 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistahan ihan itsesi palstalta.

Vierailija
317/830 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Selektiiviset serotoniinin takaisinoton estäjät (SSRI-lääkkeet) / serotoniinin ja noradrenaliinin takaisinoton estäjät (SNRI-lääkkeet) voivat aiheuttaa seksuaalisen toimintahäiriön oireita (katso kohta Haittavaikutukset). <strong>Ilmoituksia on tehty pitkäkestoisista seksuaalisista toimintahäiriöistä, joiden oireet ovat jatkuneet SSRI-/SNRI-lääkkeen käytön lopettamisesta huolimatta.</strong>"?

Saahan sitä tehdä ilmoituksia vaikka lentävistä lautasista :D

Vierailija
318/830 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan venlafaxinia, olen neitsyt joten vaikea sanoa seksin harrastamisesta toisen kanssa. Mutta itse saan kyllä orgasmeja masturboimalla.

Toimintakyky muuttui paremmaksi kun olin ottanut lääkkeitä jonkin aikaa, olin ihan flegmaattinen sitä ennen. Mutta ei se kaikille toimi.

Vierailija
319/830 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain menee aihe nähtävästi pahasti tunteisiin. Syitä voi vain arvailla. Seksuaalipuolen toimintahäiriöt eivät muuten ole ainoa mielialalääkkeiden haittavaikutus joka voi kiusata vielä vuosia tai jopa loppuelämän lääkkeen lopettamisen jälkeen. Näistähän on jo paljonkin tutkimustietoa, aivan turha siis syytellä trollaamisesta tai valehtelusta kirjoittajia jotka näitä asioita tuovat esiin. Pidän sitä itseasiassa hyvinkin törkeänä toimintana.

Vierailija
320/830 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi.