Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joille jäänyt SSRI-lääkityksestä pysyviä tai pitkäaikaisia seksuaalihaittoja?

Vierailija
05.07.2023 |

Siis esim. tuntoherkkyyden alenemaa, orgasmin saamisen vaikeutta tai libidon häviämistä. Jos palautui, kauanko meni aikaa?

Kommentit (830)

Vierailija
1/830 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Vierailija
2/830 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/830 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vertailla, sillä olen koko seksuaalisesti aktiiviset vuoteni syönyt SSRI-lääkkeitä. Saan kyllä orgasmin mutta vain itse tai lelun kanssa. Joskus turhauttaa mutta koen mielenterveyden olevan tärkeämpää kuin orgasmit miehen seurassa. Toki tiedostan, että naisilla voi muutenkin olla hankalaa saada orgasmeja eli lääkitys ei välttämättä ole ainoa syy.

Vierailija
4/830 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli ihmisten pakko tulla kirjoittelemaan vaikka eivät edes tiedä mistä puhutaan... Huoh. Nojoo, mutta siis itse kokeilin niitä lyhyen aikaa monta vuotta sitten, ja tosiaan seksuaaliset vaikeudet alkoi saman tien. Mutta palautui normaaliksi ehkä pari kuukautta lääkkeiden lopettamisen jälkeen, eli ei ollut pysyvää.

Vierailija
5/830 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt.

Vierailija
6/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli aikanaan SNRI-lääkkeestä orgasmivaikeuksia. Vaikeus jatkui pitempään lopettamisen jälkeen. Ihan hirveä tilanne silloin kun tuntui ettei pärjää millään elämänalueella ja sitten vielä seksuaalisuuskin meni rikki ja intiimiys kumppanin kanssa vaikeutui. Tuon jälkeen en ole noihin mömmöihin koskenut.

Vierailija
7/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuntoherkkyys hävisi melkein kokonaan. Lopetin viikon jälkeen. Nyt 3 kuukautta siitä eikä oo täysin palautunut, mutta mennyt vähitellen parempaan päin,joten oon toiveikas.

Vierailija
8/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö että, kääke poistuu emimistöstä viimeistään parissa viikossa?

Vierailija
9/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi johtua myös yleisesti stressaantuneisuudesta. Itsellä tuo oli aikanaan stressimittari vaikken syönyt mitään lääkkeitä. Stressaantuneena tunto häviää ja orgasmit on huonoja.

Vierailija
10/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi johtua myös yleisesti stressaantuneisuudesta. Itsellä tuo oli aikanaan stressimittari vaikken syönyt mitään lääkkeitä. Stressaantuneena tunto häviää ja orgasmit on huonoja.

Miksiköhän tämä ansaitsi kaksi alapeukkua?

Vierailija
11/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity ketjun aiheeseen.

Vierailija
12/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
13/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.

Vierailija
14/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citalopram katkaisi pysyvästi yhteyden aivojen ja peniksen välillä. Puolen vuoden kuuri yli v sitten (ja osoittauti tarpeettomaksi).

Vierailija
15/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Citalopram katkaisi pysyvästi yhteyden aivojen ja peniksen välillä. Puolen vuoden kuuri yli v sitten (ja osoittauti tarpeettomaksi).

siis yli 10 v sitten

Vierailija
16/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tasolla toimiva mieli vai seksihalut...

Mitä niillä seksihaluilla tekee jos ei saa hyvää parisuhdetta koska nuppi on sekaisin?

Vierailija
17/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin?

Vierailija
18/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin?

No mietipå sitä.

Vierailija
19/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle. Mutta johtunee sairaudesta, mutta tietysti lääkkeet eivät yhtään edistä sitä.

Vierailija
20/830 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin SSRI-lääkkeitä ikävuodet 18 vuotiaasta asti monia vuosia. Olen nykyään aseksuaali, en omasta tahdostani vaan siksi että käytin tuota pilleriä plus muutaman kuukauden muita lääkkeitä vieroitusajanjaksona koska se tulkittiin relapsiksi joka saattoi myös olla yksi syy miksi en koskaan noista pillereistä palautunut. Minulle puhkesi unettomuus ja ahdistusta vieroituksesta mitä lääkittiin.

Sain lopetuksessa myös tuntohäiriöitä kroppaan mm pistelyä jalkoihin ja alakroppaan eli parestesiaa sekä sähköiskutuntemuksia päähän/hermostoon muiden muassa.

En ole harrastanut seksiä vuosiin koska se ei enää tunnu miltään. Ennen lääkettä ja yhdellä lääketauolla olin normaali eikä ollut seksipuolen haittoja. Kykenin jo pelkällä mielikuvituksellani syttymään, nykyään en tunne enää haluja tai himoa.

Viimeisimmäsrä vieroituksesta en koskaan toipunut. Saan orgasmin käyttämällä normaalia enemmän voimaa mutta se ei tuota mielihyvää ja on vaimea kuin sen tuntisi vaimeasti. Samaa oli jo lääkkeenkäyttöaikana. Kuin olisi puudutusainetta alakerrassa. Enää en tunne edes haluja kuin yhteys genitaalien ja aivojen väliltä olisi katkennut. Pistelyt jaloissa jatkuu edelleen, olen myäs miettinyt neuropatian mahdollisuutta minkä lääke olisi puhkaissut jotenkin vieroituksessa.

Kellään ei kiinnosta joten mitään apua en ole hakenut tähän terveydenhuollosta. Enkä varmaan saisikaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme