Jos on maalla syntynyt ja kasvanut, se ei ihmisestä lähde sillä että muuttaa myöhemmin kaupunkiin
Kommentit (37)
Ei kai meistä mikään meidän elämänvaihe lähde pois?
Jep, järki kyllä pysyy pääs 😎
Kuulut sukupolveen, joka pitää kaupunkilaisuutta hienona, ja maalaisuutta halveksittavana? Kuulostat omalta isoäidiltäni. Ajatusmaailma, joka nykypäivänä tuntuu oudolta. Mitä ihmeen väliä sillä on, missä on kasvanut? Maaseutu on sitä paitsi monellakin tavalla terveempi kasvuympäristö kuin kaupunki.
Niin? Olen maaltamuuttaja. Minut on hyväksytty joukkoon sellaisena kuin olen. Ei maalaisuus tai kaupunkilaisuus itsessään ihmistä määrittele.
Kepulaisuus ainakin näyttää karisevan. Ei ole näkynyt kannatuksen nousuna kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Savolaisista ei lähde edes se kauhea puhe.
Taitaa suurin osa ihmisistä tykätä Savon murteesta, eikö se valittu Suomen parhaaksi murteeksikin jossain lehdessä. Minä tykkään kuunnella vaikken välttämättä kaikkea ymmärrä. Ja hyvä niin ettei lähde ihmisestä, saa se kuulua mistä on kotoisin
Joskus ajattelen, että onko he niitä "minähän haisen jos haluan haista, enkä muista välitä"-ihmisiä? Liittyy junaeväät-keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Kuulut sukupolveen, joka pitää kaupunkilaisuutta hienona, ja maalaisuutta halveksittavana? Kuulostat omalta isoäidiltäni. Ajatusmaailma, joka nykypäivänä tuntuu oudolta. Mitä ihmeen väliä sillä on, missä on kasvanut? Maaseutu on sitä paitsi monellakin tavalla terveempi kasvuympäristö kuin kaupunki.
Millä perusteella terveempi? Minun psyykkinen oireilu loppui kun pääsin muuttamaan maaseudulta pois ihmisten ilmoille, enkä sen jälkeen ole enää pariin vuosikymmeneen oireillut. Maaseudulla on elämä olla hyvin yksinäistä ja kurjaa. On paljon helpompi valita seuransa alueella, jossa on paljon ihmisiä ja harrastuksia.
Kukaan ei valitse syntymäpaikkaansa mutta persujunttius on valittu asenne.
Sivistys ja sen puute johtuvat lähinnä älykkyydestä tai sen puutteesta. Itseään voi tyhmäkin kehittää, mutta juntit ylpeilevät typeryydellään eivätkä kehity. Porsas on porsas puku ja kravatti päälläkin.
ei kai niiden ihmisen juurien edes tarvitse mihinkään hävitä tai niitä hävetä
Vierailija kirjoitti:
No miksi pitäisi?
Kaupunkilaisten vasemmiston mielestä maalaisjärki on toksista.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Olen maaltamuuttaja. Minut on hyväksytty joukkoon sellaisena kuin olen. Ei maalaisuus tai kaupunkilaisuus itsessään ihmistä määrittele.
Tuo nyt ihan roskaa. Heti alkaa vinkuminen nykyään, jos sanot syntyneesi ja kasvaneesi Helsingissä.
Juntit tulee sopertamaan loukkaantuneena "niin, minä olen maalta...".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi pitäisi?
Kaupunkilaisten vasemmiston mielestä maalaisjärki on toksista.
Tulihan se vassariviha tähänkin ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt ihan roskaa. Heti alkaa vinkuminen nykyään, jos sanot syntyneesi ja kasvaneesi Helsingissä.
Juntit tulee sopertamaan loukkaantuneena "niin, minä olen maalta...".
En oikein hahmota mitä yrität edes sanoa. Siis tarkoitatko, että jos menet nurkkakuntiin niin joku loukkaantuu helsinkiläisyydestä? Se on ihan mahdollista ja todennnäköistä. Kaupungissa asuvaa sen sijaan harvemmin kiinnostaa tuon taivaallista, mistä olet alunperin kotoisin. Enemmän merkkaa se, missä kaupunginosassa asut nykyään.
Olen kaupunkilainen enkä luultavasti mitenkään sopeutuisi maaseudulle. Yks 60-v kaverini seurustelee jo ties kuinka monetta vuotta. Eivät aio muuttaa yhteen kokonaan. Maalainen ei suostu edes yöpymään tuon kaverini kaupunkilaisessa kodissa. Viettävät viikonloput ja lomat sen miehen luona.
En tykkää ollenkaan tuosta maaseutukulttuurista, mutta pakkohan maalla on elellä koko ajan toisaalta hjälpaten, kun muuta ei paljon ole.
Kaverini valittaa, että sinne tulee noin vaan porukkaa köymään ja mies lähtee ei tempore auttelemaan muita. Kaverini mielestä kuormittavaa, kun ei lle tarpeeksi suunnitelmallisuutta.
Mikä sinun mielestä on maaseutua? Näin Helsinkiläisenä, minulle jo Vantaa, Espoo ja Kerava on maaseutua.
Savolaisista ei lähde edes se kauhea puhe.