Miksi joitakin kiusataan aina ja kaikkialla?
On kiusattu peruskoulussa, on kiusattu ammattikoulussa/lukiossa/korkeakoulussa, on kiusattu työpaikalla, on kiusattu harrastuksissa ja se on selitys kaikkeen.
Onko oikeasti mahdollista, että menee joku henkilö minne tahansa missä iässä tahansa, joutuu aina kiusatuksi vai onko kyse siitä, että jotkut ihmiset jotenkin "suhteessa muihin" sillä tavalla erilaisia, että tulkitsevat kiusaamiseksi sellaisetkin asiat, jotka eivät sitä ole?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffit alttarilla Miika on hyvä esimerkki. Hän herätti naisissa täällä vauva-palstalla ja Jodelissa aivan hirvittävän kiusaamisvimman. En ole ikinä nähnyt että naiset alkaisivat joukolla lyttäämään ihmistä niin pahasti vaikka hän ei ansainnut mitään siitä.
Kai se on se kiltti olemus, koska naiset eivät tunne tarvetta kiusata ns. jännämiehiä.
Myös eläimet poistaa laumastaan heikot luuserit.
Minä ainakin tiedän työyhteisöstä tällaisen lumihiutaleen joka kokee itsensä kaikkialla kiusatuksi. Hänen oma käytöksensä on niin pöyristyttävän töykeää, omaehtoista ja ylimielistä muita kohtaan etten yhtään ihmettele, että muut karttavat hänen kanssaan yhteistyötä.
Eli asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko blondeja vai enemmän ruskeaverikköjä? Sekin voi ratkaista?
Jos katsoo Erja Häkkistä, jasmin Mäntylää, Sofia Berlöfiä, Lola Odusogaa niin ovat saaneet paskaa sata kertaa enemmän kuin blondit.
Törröttävä naula saa ensimmäisen iskun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffit alttarilla Miika on hyvä esimerkki. Hän herätti naisissa täällä vauva-palstalla ja Jodelissa aivan hirvittävän kiusaamisvimman. En ole ikinä nähnyt että naiset alkaisivat joukolla lyttäämään ihmistä niin pahasti vaikka hän ei ansainnut mitään siitä.
Kai se on se kiltti olemus, koska naiset eivät tunne tarvetta kiusata ns. jännämiehiä.
Myös eläimet poistaa laumastaan heikot luuserit.
Älä kehtaa parhaiten pärjääviä kiusataan eniten koulusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja löytävät sen henkilön uhriksi, jota on helppo kiusata. Joku olemuksessa tekee sen. Ehkä herkkyys, aiemmat kokemukset tai joku muu. Ei se ole kiusatun vika, mutta olen kyllä huomannut että niin se usein menee. Toki voi olla sitäkin, että jos on pahasti kiusattu vaikka kouluaikoina, voi kokea herkemmin kiusaamisena vaikka ihan normaalit erimielisyydet, koska on valmiiksi traumatisoitunut.
Ja voisitko vielä kertoa mitähän nämä aiemmat kokemukset ovat?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jolla on huono itsetunto ja joka ei arvosta itseään tarpeeksi vetää puoleensa ilkeitä ihmisiä.
Tämäkään ei pidä paikkaansa vaan nimenomaan itseään arvostaja ja tekevä vetää ilkeitä. Esim Saara Aalto. Kateus saa neuroottisen ilkeän esille.
Kyllä itseäänkin arvostavia kiusataan, mutta he eivät välitä siitä ja koe sitä henkilökohtaisena loukkaksena. Ihminen, jolla on huono itsetunto ja joka ei arvosta itseään ajattelee, että mikä MINUSSA on vika kun minua kiusataan kun taas itseään arvostava ihminen kohauttaa olkiaan kiusaajille ja ajattelee että vika on niissä kiusaajissa ja hän on just hyvä sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tiedän työyhteisöstä tällaisen lumihiutaleen joka kokee itsensä kaikkialla kiusatuksi. Hänen oma käytöksensä on niin pöyristyttävän töykeää, omaehtoista ja ylimielistä muita kohtaan etten yhtään ihmettele, että muut karttavat hänen kanssaan yhteistyötä.
Minäkin tiedän yhden tällaisen, oltiin samassa työpaikassa. Kuitenkaan hän ei saanut läheskään niin paljon paskaa niskaansa kuin minä joka aina autoin ja neuvoin muita.
Kiusaajalla ei ole moraalisia periaatteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko blondeja vai enemmän ruskeaverikköjä? Sekin voi ratkaista?
Jos katsoo Erja Häkkistä, jasmin Mäntylää, Sofia Berlöfiä, Lola Odusogaa niin ovat saaneet paskaa sata kertaa enemmän kuin blondit.
Höpöhöpö. Tukiainen ja Maisa Torppa on saanut vähintään yhtälailla paskaa niskaan ja ovat blondeja.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen varmaan teki hänestä tuollaisen
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja löytävät sen henkilön uhriksi, jota on helppo kiusata. Joku olemuksessa tekee sen. Ehkä herkkyys, aiemmat kokemukset tai joku muu. Ei se ole kiusatun vika, mutta olen kyllä huomannut että niin se usein menee. Toki voi olla sitäkin, että jos on pahasti kiusattu vaikka kouluaikoina, voi kokea herkemmin kiusaamisena vaikka ihan normaalit erimielisyydet, koska on valmiiksi traumatisoitunut.
Tai aloittavat pienellä (piilo)v*ttuilulla, ja testaavat, kuka reagoi, ja miten. Siitä on sitten helppo jatkaa. Joka v*ttuilee takaisin, saa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jolla on huono itsetunto ja joka ei arvosta itseään tarpeeksi vetää puoleensa ilkeitä ihmisiä.
Tämäkään ei pidä paikkaansa vaan nimenomaan itseään arvostaja ja tekevä vetää ilkeitä. Esim Saara Aalto. Kateus saa neuroottisen ilkeän esille.
Kyllä itseäänkin arvostavia kiusataan, mutta he eivät välitä siitä ja koe sitä henkilökohtaisena loukkaksena. Ihminen, jolla on huono itsetunto ja joka ei arvosta itseään ajattelee, että mikä MINUSSA on vika kun minua kiusataan kun taas itseään arvostava ihminen kohauttaa olkiaan kiusaajille ja ajattelee että vika on niissä kiusaajissa ja hän on just hyvä sellaisena kuin on.
Kyllä he todellakin kokevat ihan samoin, mutta eivät anna nautintoa yhtälailla kiusaajilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerrohan nyt vaan, kiinnostaa
Katse peiliin, jos kaikkialla kiusataan.
Mun oma äiti on sellainen, että kuvittelee aina kaikkien sanomiset loukkauksiksi, kiusaamiseksi ja vähättelyksi. Lapsena tietysti uskoin äitiä ja kuvittelin, että hänen tulkintansa olivat totta. Hän ulotti harhaluulonsa koskemaan myös meitä lapsia ja uskotteli meillekin, että naapurit vihaavat meitä, katsovat meitä paheksuen tms.
Vasta aikuisena tajusin, kuinka sairas äitini on päästään. Ilmeisesti nuo ajatukset kumpuavat erittäin huonosta itsetunnosta ja häpeästä. Mutta hän onnistui kääntämään meidätkin kaikkia sukulaisia vastaan uskottelemalla, että he halveksuvat meitä ja vihaavat meitä. Vasta aikuisena tutustuin heihin itse ja he ovat todella ystävällisiä ja ihania ihmisiä. Mitä korkeammin koulutettu ja paremmin pukeutuva joku henkilö on, niin heidän ei tarvitse kuin katsoa äitiäni ja hän tulkitsee sen halveksunnaksi tai kiusaamiseksi.
Täällä on vuosien mittaan osunut silmään usea esimerkki siitä kuinka jotkut itsensä kiusatuksi kokevat odottaa muilta ihmisiltä aivan liikaa. Esimerkiksi joku toimistotyöntekijä kertoo ettei häntä ole koskaan kutsuttu kahvihuoneeseen ja sen takia hän juo kahvin yksin omassa huoneessaan. What. Eihän ketään muutakaan mihinkään kahvihuoneeseen kutsuta. Sinne on mentävä itse ja ruvettava tutustumaan ihmisiin eikä sekään tapahdu sormia napsauttamalla. Sen jälkeen kun on saanut itsensä juurtumaan kahvihuoneeseen, joku voi tulla ovelta kysymään että tuutko jo kahville tai lounaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerrohan nyt vaan, kiinnostaa
Siellä sitten oikein kunnon kusipää käyttää hyväksi urkkimiaan toisen asioita - on kyllä rikollista meno. Suoraan rikosilmoitusta vaan jos koette tällaisia.
Kyllähän se tietysti niin on, että jos yhtä ja samaa ihmistä kiusataan kaikialla minne hän menee (mutta vieruskaveria ei), niin yhteinen nimittäjä on silloin se ihminen itse. Ei sillä, että kiusaaminen oikein olisi, mutta jokin siinä ihmisessä silloin on, mikä saa kiusaajat aktivoitumaan.
Totta kai vastenmieliset ihmiset joutuvat kiusaamisen kohteeksi. En minäkään voi sietää noita luusereita.