Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitakin kiusataan aina ja kaikkialla?

Vierailija
04.07.2023 |

On kiusattu peruskoulussa, on kiusattu ammattikoulussa/lukiossa/korkeakoulussa, on kiusattu työpaikalla, on kiusattu harrastuksissa ja se on selitys kaikkeen.

Onko oikeasti mahdollista, että menee joku henkilö minne tahansa missä iässä tahansa, joutuu aina kiusatuksi vai onko kyse siitä, että jotkut ihmiset jotenkin "suhteessa muihin" sillä tavalla erilaisia, että tulkitsevat kiusaamiseksi sellaisetkin asiat, jotka eivät sitä ole?

Kommentit (177)

Vierailija
61/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aina kiusataan niin kannattaa ottaa peili käteen joka tapauksessa ja miettiä omia toimintatapoja. Varmasti kiusattukaan ei ole täydellinen. Jos itsestä tuntuu että minä olen pyhimys ja muut on saatanoita, niin on aika hyvät tsäänssit ettei asia ole ollenkaan niin mustavalkoinen. Sairaudentunnoton herkkänahkaisuus on tragedia kaikille, erityisesti herkkänahkaiselle itselleen.

Miksikähän helvetissä kenenkään pitäisi olla yhtään millainen sinua varten ettet kiusaisi :D? Otahan se peili vaan käteen ihan  tykönäsi.

Vierailija
62/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tiedän työyhteisöstä tällaisen lumihiutaleen joka kokee itsensä kaikkialla kiusatuksi. Hänen oma käytöksensä on niin pöyristyttävän töykeää, omaehtoista ja ylimielistä muita kohtaan etten yhtään ihmettele, että muut karttavat hänen kanssaan yhteistyötä.

Eli asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia.

Mä tunnen myös tällaisen henkilön. Hän ottaa kiusaamisena sen, että välillä tehdään muiden_kin_ mielen mukaan. Esim. kerran me kaikki muut halusimme erääseen ravintolaan, lumihiutale halusi toiseen. Enemmistöpäätöksellä menimme muiden haluamaan ravintolaan. Lumihiutale suuttui ja lähti kotiin. Jälkeenpäin kuului kuinka häntä oli syrjitty. Tämä ei ole yksittäistapaus hänen kohdallaan. Hän kokee olevansa kiusattu aina, kun hänen pitäisi joustaa. Sitten ihmettelee, kun häntä ei aina edes enää pyydetä mukaan. Ei itse ymmärrä, että ihan itse aiheuttaa ylimääräistä draamaa josta me muut emme niin välittäisi.

Minun äiti tekee juuri tätä. Isällä ei saisi olla mitään mielipidettä eikä preferenssejä. Äidin preferenssi on aina automaattisesti oikea ja jos isä pitää kiinni omasta toiveestaan tai mielipiteestään, äiti pitää sitä vääryytenä ja loukkauksena. Koska isä ei kuitenkaan ole täysi lapanen ja tekee joskus oman mielensäkin mukaan, elämä on äidillä jatkuvaa loukkaantumista ja draamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla jotkut hieman kadehtivat yhtä naista ja sen takia välillä piikittelevät ja yrittävät painaa alaspäin. Esimies on hampaaton.

Eli esimies mahdollistaa siksi se jatkuukin. Jos olisi sellainen joka ei katsele se loppuisi sama opettajilla. Passiivis aggressiivista hivuttamistahan se.

Olin kerran varaopena ja minua varoitettiin yhdestä luokasta , ilmeni pahaa kiusaamista eikä opettajat säästyneet. Nämä kelmit ottivat etukäteen selkoa kuka tulee ja alettiin pelleily. Ja niihän ne aloittivat. Nousin ylös ja sanoin kuka olin ja millianen ja sitten kysyin että kiinnostaako kuulla lisää, koko tunti on aikaa. Johan hiljeni :D! Siihenpä loppu. Purjeista tuulen vienti itse toimi.

Vierailija
64/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aina kiusataan niin kannattaa ottaa peili käteen joka tapauksessa ja miettiä omia toimintatapoja. Varmasti kiusattukaan ei ole täydellinen. Jos itsestä tuntuu että minä olen pyhimys ja muut on saatanoita, niin on aika hyvät tsäänssit ettei asia ole ollenkaan niin mustavalkoinen. Sairaudentunnoton herkkänahkaisuus on tragedia kaikille, erityisesti herkkänahkaiselle itselleen.

Näin sairaudentunnoton kiusaaja selittää asiat itselleen.

Vierailija
65/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusatuksi joutuminen tekee araksi ja epävarmaksi. Kiusaajat puolestaan aistivat hyvin herkästi potentiaalisia uhreja. Noidankehä.

Vierailija
66/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on k e h a r e i l l e ihan oikein.

Vierailija
67/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jolla on huono itsetunto ja joka ei arvosta itseään tarpeeksi vetää puoleensa ilkeitä ihmisiä. 

Tämäkään ei pidä paikkaansa vaan nimenomaan itseään arvostaja ja tekevä vetää ilkeitä. Esim Saara Aalto. Kateus saa neuroottisen ilkeän esille.

Ja herttainen Sara Sieppi. Epäkypsien ilkeilijoiden maalitaulu. Ihan normaali nainen.

Minusta omahyväiset ihmiset jotka ylentää itsensä ei ole ihan normaaleita.

Vierailija
68/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tiedän työyhteisöstä tällaisen lumihiutaleen joka kokee itsensä kaikkialla kiusatuksi. Hänen oma käytöksensä on niin pöyristyttävän töykeää, omaehtoista ja ylimielistä muita kohtaan etten yhtään ihmettele, että muut karttavat hänen kanssaan yhteistyötä.

Eli asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia.

Mä tunnen myös tällaisen henkilön. Hän ottaa kiusaamisena sen, että välillä tehdään muiden_kin_ mielen mukaan. Esim. kerran me kaikki muut halusimme erääseen ravintolaan, lumihiutale halusi toiseen. Enemmistöpäätöksellä menimme muiden haluamaan ravintolaan. Lumihiutale suuttui ja lähti kotiin. Jälkeenpäin kuului kuinka häntä oli syrjitty. Tämä ei ole yksittäistapaus hänen kohdallaan. Hän kokee olevansa kiusattu aina, kun hänen pitäisi joustaa. Sitten ihmettelee, kun häntä ei aina edes enää pyydetä mukaan. Ei itse ymmärrä, että ihan itse aiheuttaa ylimääräistä draamaa josta me muut emme niin välittäisi.

Minun äiti tekee juuri tätä. Isällä ei saisi olla mitään mielipidettä eikä preferenssejä. Äidin preferenssi on aina automaattisesti oikea ja jos isä pitää kiinni omasta toiveestaan tai mielipiteestään, äiti pitää sitä vääryytenä ja loukkauksena. Koska isä ei kuitenkaan ole täysi lapanen ja tekee joskus oman mielensäkin mukaan, elämä on äidillä jatkuvaa loukkaantumista ja draamaa.

Äiti on usein myös varma siitä että isä ilmaisee mielipiteensä nimenomaan kiusatakseen äitiä, silloin kun mielipide ei ole äidille mieluinen tai hän kokee sen kritiikiksi itseään kohtaan (yleensä ei edes ole). Kun oikeasti isälle vain tuli jotain mieleen ja hän erehtyi sanomaan sen ääneen tajuamatta että siinä oli taas asia josta äiti pillastuu turhan takia. Mitään järkevää kahden aikuisen ihmisen välistä neuvottelua ei kumpikaan osaa käydä, joten kyllä isälläkin olisi opittavaa kuinka pärjätä äidin kanssa. Äidillä ei ole hajuakaan siitä miten raskas ihminen on. Kukaan ei tod uskalla sanoa hänelle.

Vierailija
69/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jolla on huono itsetunto ja joka ei arvosta itseään tarpeeksi vetää puoleensa ilkeitä ihmisiä. 

Tämäkään ei pidä paikkaansa vaan nimenomaan itseään arvostaja ja tekevä vetää ilkeitä. Esim Saara Aalto. Kateus saa neuroottisen ilkeän esille.

Kyllä itseäänkin arvostavia kiusataan, mutta he eivät välitä siitä ja koe sitä henkilökohtaisena loukkaksena. Ihminen, jolla on huono itsetunto ja joka ei arvosta itseään ajattelee, että mikä MINUSSA on vika kun minua kiusataan kun taas itseään arvostava ihminen kohauttaa olkiaan kiusaajille ja ajattelee että vika on niissä kiusaajissa ja hän on just hyvä sellaisena kuin on. 

Kyllä he todellakin kokevat ihan samoin, mutta eivät anna nautintoa yhtälailla kiusaajilleen.

Höpö höpö. Aivan varmasti jokaikistä on kiusattu peruskoulun aikana jostain asiasta jossain vaiheessa. Ne joilla on hyvä itsetunto eivät vaan ota sitä itseensä. Itse menestyin koulussa hyvin ja ainoa tavoite oli päästä tupoukylältä yliopistoon. Kun vuosien jälkeen kävinkotipaikkakunnallani, joku täysin tuntematon ihminen tuli sössöttämään ja pyytämään anteeksi , että kouluaikana oli kiusannut minua ja että se on hänen mieltään painanut. Annoin anteeksi ja pidin ystävällisesti omana tietonani etten muista häntä ja vielä vähemmän olin havainnut kiusaamista.

Vierailija
70/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt enemmän ja vähemmän näin aina. Ja todellakaan ei ole kyse siitä, että kuvittelisin jonkun nauravan minulle, vaikka nauraa jotain muuta.

En vaan sovi porukkaan ja muiden on kiva pitää yllä omaa ryhmähenkeä puhumalla pahaa ja juoruamalla.

Vierailija
71/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itseäänkin arvostavia kiusataan, mutta he eivät välitä siitä ja koe sitä henkilökohtaisena loukkaksena. Ihminen, jolla on huono itsetunto ja joka ei arvosta itseään ajattelee, että mikä MINUSSA on vika kun minua kiusataan kun taas itseään arvostava ihminen kohauttaa olkiaan kiusaajille ja ajattelee että vika on niissä kiusaajissa ja hän on just hyvä sellaisena kuin on. 

Kyllä he todellakin kokevat ihan samoin, mutta eivät anna nautintoa yhtälailla kiusaajilleen.

Höpö höpö. Aivan varmasti jokaikistä on kiusattu peruskoulun aikana jostain asiasta jossain vaiheessa. Ne joilla on hyvä itsetunto eivät vaan ota sitä itseensä. Itse menestyin koulussa hyvin ja ainoa tavoite oli päästä tupoukylältä yliopistoon. Kun vuosien jälkeen kävinkotipaikkakunnallani, joku täysin tuntematon ihminen tuli sössöttämään ja pyytämään anteeksi , että kouluaikana oli kiusannut minua ja että se on hänen mieltään painanut. Annoin anteeksi ja pidin ystävällisesti omana tietonani etten muista häntä ja vielä vähemmän olin havainnut kiusaamista.

Kiusaamista on eri asteista. Jos et edes koe että sinua on kiusattu, sitä ei todellakaan voi verrata siihen jos sua tönitään, lyödään, potkitaan ja nimitellään jatkuvasti jollain haukkumanimellä. Ehkä saat tappouhkauksiakin. Voin vannoa että kukaan tuollaista kokenut ei unohda.

Vierailija
72/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yleensä sellainen lumipalloefekti. Kun joutuu kerran pahasti kiusatuksi se tekee ihmisestä epävarman ja aran, ja sadistiset ihmiset huomaavat sellaisen kilometrinkin päästä (ja on helppo käydä sen epävarman ja aran kimppuun.)

Mä kerron kyllä eteenpäin mitä noi ilkeät on sanonu.

Vierailija
73/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja herttainen Sara Sieppi. Epäkypsien ilkeilijoiden maalitaulu. Ihan normaali nainen.

Normaali nainen ei ahtaudu me nta numeroa liian pieniin vaatteisiin ja kuvaille tissejään ja orcettään koko ajan instaan. Kukaan ei "kiusaisi" häntä laisinkaan, mikäli pitäisi asiansa omana tietonaan.

Vierailija
74/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yleensä sellainen lumipalloefekti. Kun joutuu kerran pahasti kiusatuksi se tekee ihmisestä epävarman ja aran, ja sadistiset ihmiset huomaavat sellaisen kilometrinkin päästä (ja on helppo käydä sen epävarman ja aran kimppuun.)

Miksi sun vaimo haukkuu työpaikalla toisten ulkonäköä, vaikka sillä on itsellä ryppykaula.

Vierailija
75/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun vaimo haukkuu työpaikalla toisten ulkonäköä, vaikka sillä on itsellä ryppykaula.

Sillä oli uimarannalla selluliitit, suonikohjut ja raskausarvet mukana.

Vierailija
76/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän olen itse huomannut. Jotkut uudet tuttavuudet vaikkapa työpaikalla tiuskivat helposti minulle. Olen tehnyt siitä lopun kääntymällä esimiehen puoleen, jolloin kaikkia on yleisesti muistutettu työkäyttäytymisestä.

Esitän myös alkuun uusille ihmisille itsevarmempaa kuin olenkaan. Ajan myötä voin laskea panssariani. Olen kuitenkin aina ystävällinen.

Vierailija
77/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä oli uimarannalla selluliitit, suonikohjut ja raskausarvet mukana.

Ja se oli laittanut bikinit 😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
78/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusatuksi joutuminen tekee araksi ja epävarmaksi. Kiusaajat puolestaan aistivat hyvin herkästi potentiaalisia uhreja. Noidankehä.

Tämäkin on valitettavaa muttei välttämätöntä. Kun tietää mihin ne pyrkivät ja mihin aikaansa tuhlaavat voi olla tekemättä samaa virhettä. Eli ei mitään huomiota huomionkerjääjien asioille. Hakekoot muualta huomion, hoitonsa ja muun, omilla rahoillaan ja ajallaan.

Vierailija
79/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali nainen ei ahtaudu me nta numeroa liian pieniin vaatteisiin ja kuvaille tissejään ja orcettään koko ajan instaan. Kukaan ei "kiusaisi" häntä laisinkaan, mikäli pitäisi asiansa omana tietonaan.

Tässä tätä kiusaajamentaliteettia nyt on. Tällaisten ihmisten kanssa tuskin auttaa muu kuin antaa takaisin kaksin verroin niin että siirtyvät jonkun muun kimppuun.

Vierailija
80/177 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt enemmän ja vähemmän näin aina. Ja todellakaan ei ole kyse siitä, että kuvittelisin jonkun nauravan minulle, vaikka nauraa jotain muuta.

En vaan sovi porukkaan ja muiden on kiva pitää yllä omaa ryhmähenkeä puhumalla pahaa ja juoruamalla.

Mistä sinä tiedät, että porukassa, jossa et itse ole, sinulle nauretaan tai edes ylipäätään sinut huomataan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi