Miksi joitakin kiusataan aina ja kaikkialla?
On kiusattu peruskoulussa, on kiusattu ammattikoulussa/lukiossa/korkeakoulussa, on kiusattu työpaikalla, on kiusattu harrastuksissa ja se on selitys kaikkeen.
Onko oikeasti mahdollista, että menee joku henkilö minne tahansa missä iässä tahansa, joutuu aina kiusatuksi vai onko kyse siitä, että jotkut ihmiset jotenkin "suhteessa muihin" sillä tavalla erilaisia, että tulkitsevat kiusaamiseksi sellaisetkin asiat, jotka eivät sitä ole?
Kommentit (177)
Huomionkeräämistä näyttää selluliitteja uimarannalla.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisivat nyt enemmän päälle.
Eikä karaokebaariin mitään minihametta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jolla on huono itsetunto ja joka ei arvosta itseään tarpeeksi vetää puoleensa ilkeitä ihmisiä.
Tämäkään ei pidä paikkaansa vaan nimenomaan itseään arvostaja ja tekevä vetää ilkeitä. Esim Saara Aalto. Kateus saa neuroottisen ilkeän esille.
Kyllä itseäänkin arvostavia kiusataan, mutta he eivät välitä siitä ja koe sitä henkilökohtaisena loukkaksena. Ihminen, jolla on huono itsetunto ja joka ei arvosta itseään ajattelee, että mikä MINUSSA on vika kun minua kiusataan kun taas itseään arvostava ihminen kohauttaa olkiaan kiusaajille ja ajattelee että vika on niissä kiusaajissa ja hän on just hyvä sellaisena kuin on.
Kyllä he todellakin kokevat ihan samoin, mutta eivät anna nautintoa yhtälailla kiusaajilleen.
Höpö höpö. Aivan varmasti jokaikistä on kiusattu peruskoulun aikana jostain asiasta jossain vaiheessa. Ne joilla on hyvä itsetunto eivät vaan ota sitä itseensä. Itse menestyin koulussa hyvin ja ainoa tavoite oli päästä tupoukylältä yliopistoon. Kun vuosien jälkeen kävinkotipaikkakunnallani, joku täysin tuntematon ihminen tuli sössöttämään ja pyytämään anteeksi , että kouluaikana oli kiusannut minua ja että se on hänen mieltään painanut. Annoin anteeksi ja pidin ystävällisesti omana tietonani etten muista häntä ja vielä vähemmän olin havainnut kiusaamista.
Kiusaamista on eri asteista. Jos et edes koe että sinua on kiusattu, sitä ei todellakaan voi verrata siihen jos sua tönitään, lyödään, potkitaan ja nimitellään jatkuvasti jollain haukkumanimellä. Ehkä saat tappouhkauksiakin. Voin vannoa että kukaan tuollaista kokenut ei unohda.
Tottakai olen kokenut myös nimittelyä ja tönimistä, mutta tönimunen loppui lyhyeen kun vetäisin tönijää kuonoon. Eipä mennyt opelle itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisivat nyt enemmän päälle.
Eikä karaokebaariin mitään minihametta.
Minihame on alle 30-vuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jolla on huono itsetunto ja joka ei arvosta itseään tarpeeksi vetää puoleensa ilkeitä ihmisiä.
Tämäkään ei pidä paikkaansa vaan nimenomaan itseään arvostaja ja tekevä vetää ilkeitä. Esim Saara Aalto. Kateus saa neuroottisen ilkeän esille.
Ja herttainen Sara Sieppi. Epäkypsien ilkeilijoiden maalitaulu. Ihan normaali nainen.
Normaali nainen ei ahtaudu me nta numeroa liian pieniin vaatteisiin ja kuvaille tissejään ja orcettään koko ajan instaan. Kukaan ei "kiusaisi" häntä laisinkaan, mikäli pitäisi asiansa omana tietonaan.
Eihän se ole kuin hänen omaa elämäänsä josta nauttii noin. Miksi se sinulle kuuluu, älä katsele jos häiritsee. Viekö se sinulta loistoa, ei. Maailmassa on monta sinua parempaa joka alueella ja aiotko tehdä joka kerran saman itkupotkuraivarin kun sulla ei oo...mitäs jos keskittyisit vaikka tuon ajan omiin asioihisi ja parantumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja herttainen Sara Sieppi. Epäkypsien ilkeilijoiden maalitaulu. Ihan normaali nainen.
Normaali nainen ei ahtaudu me nta numeroa liian pieniin vaatteisiin ja kuvaille tissejään ja orcettään koko ajan instaan. Kukaan ei "kiusaisi" häntä laisinkaan, mikäli pitäisi asiansa omana tietonaan.
Mikseivät kiusaajat voi pitää mielipiteitään omana tietonaan?
Se, että toteaa hänen toiminnastaan kaikkien tietämän faktan , ei ole kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt enemmän ja vähemmän näin aina. Ja todellakaan ei ole kyse siitä, että kuvittelisin jonkun nauravan minulle, vaikka nauraa jotain muuta.
En vaan sovi porukkaan ja muiden on kiva pitää yllä omaa ryhmähenkeä puhumalla pahaa ja juoruamalla.
Mistä sinä tiedät, että porukassa, jossa et itse ole, sinulle nauretaan tai edes ylipäätään sinut huomataan?
Äläpä taaskaan yritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole kuin hänen omaa elämäänsä josta nauttii noin. Miksi se sinulle kuuluu, älä katsele jos häiritsee. Viekö se sinulta loistoa, ei. Maailmassa on monta sinua parempaa joka alueella ja aiotko tehdä joka kerran saman itkupotkuraivarin kun sulla ei oo...mitäs jos keskittyisit vaikka tuon ajan omiin asioihisi ja parantumiseen?
Hauskasti aina vedetään kateus- kortti esiin.. Sara Siepissä ei ole mitään kadehtittavaa. Pikemminkin säälittävä bimbo joka elää tissejään esittelemällä kun äly ei riitä edes oikeaa koulutusta hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aina kiusataan niin kannattaa ottaa peili käteen joka tapauksessa ja miettiä omia toimintatapoja. Varmasti kiusattukaan ei ole täydellinen. Jos itsestä tuntuu että minä olen pyhimys ja muut on saatanoita, niin on aika hyvät tsäänssit ettei asia ole ollenkaan niin mustavalkoinen. Sairaudentunnoton herkkänahkaisuus on tragedia kaikille, erityisesti herkkänahkaiselle itselleen.
Miksikähän helvetissä kenenkään pitäisi olla yhtään millainen sinua varten ettet kiusaisi :D? Otahan se peili vaan käteen ihan tykönäsi.
Normaali terve ihminen suhtautuu herkkiksiin heidän vaatimalla hienoudella eikä lyttäämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että toteaa hänen toiminnastaan kaikkien tietämän faktan , ei ole kiusaamista.
Tuo ei ole mikään kaikkien tietämä fakta vaan ihan puhtaasti sinun mustan pienen sielun vastenmielistä kiusantekoa. Älä mene Saran instaan jos et tykkää siitä. Niin psyykkisesti terveet ihmiset tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt enemmän ja vähemmän näin aina. Ja todellakaan ei ole kyse siitä, että kuvittelisin jonkun nauravan minulle, vaikka nauraa jotain muuta.
En vaan sovi porukkaan ja muiden on kiva pitää yllä omaa ryhmähenkeä puhumalla pahaa ja juoruamalla.
Mistä sinä tiedät, että porukassa, jossa et itse ole, sinulle nauretaan tai edes ylipäätään sinut huomataan?
Äläpä taaskaan yritä.
Sinä et todennäköisesti merkitse niille yhtään mitään, tuskaa nhuomaavat olemassaolosta, joten miksi sinusta puhuttaisiin? Jokainen keskittyy mieluummin kaivelemaan omaa napaansa ja porukassa porukan yhteisiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole mikään kaikkien tietämä fakta vaan ihan puhtaasti sinun mustan pienen sielun vastenmielistä kiusantekoa. Älä mene Saran instaan jos et tykkää siitä. Niin psyykkisesti terveet ihmiset tekee.
En menekään kyseisen luuserin instaan, mm minulla on parempaakin tekemistä , mutta väkisinkin sen valituksia näkee lehtiotsikoissa. Ihmettelen kyllä , miksi ketään ne ylipäätään kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla korvat enkä ole tyhmä. Kyse ei ole pelkästään nauramisesta, vaan haukkumisesta, vittuilusta, ulkonäön arvostelusta, henk. koht. asioihin puuttumisesta jne. Ei vain selän takana. Päin naamaa sanottu, että mene pois, jos on yrittänyt selvitellä työasioita. Että näin. Aika tollo saa olla, jos ei tajua, että ei haluta olla tekemisissä.
Ja ei, en ole mikään ärsyttävä päsmäri, vaan pidän ennemminkin matalaa profiilia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aina kiusataan niin kannattaa ottaa peili käteen joka tapauksessa ja miettiä omia toimintatapoja. Varmasti kiusattukaan ei ole täydellinen. Jos itsestä tuntuu että minä olen pyhimys ja muut on saatanoita, niin on aika hyvät tsäänssit ettei asia ole ollenkaan niin mustavalkoinen. Sairaudentunnoton herkkänahkaisuus on tragedia kaikille, erityisesti herkkänahkaiselle itselleen.
Miksikähän helvetissä kenenkään pitäisi olla yhtään millainen sinua varten ettet kiusaisi :D? Otahan se peili vaan käteen ihan tykönäsi.
Normaali terve ihminen suhtautuu herkkiksiin heidän vaatimalla hienoudella eikä lyttäämällä.
Uskon että ihmiset suureksi osaksi yrittää, mutta jos se menee herkkiksen puolelta kohtuuttomaksi niin lopulta ihmiset ei enää jaksa kävellä munankuorilla koko ajan. Se on nimittäin tosi raskasta. Varsinkin just joku vapaa-ajan toiminta kun ihmiset tarvii kipeästi rennosti ottamista ja se ei vaan onnistu kun on draama queen messissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla korvat enkä ole tyhmä. Kyse ei ole pelkästään nauramisesta, vaan haukkumisesta, vittuilusta, ulkonäön arvostelusta, henk. koht. asioihin puuttumisesta jne. Ei vain selän takana. Päin naamaa sanottu, että mene pois, jos on yrittänyt selvitellä työasioita. Että näin. Aika tollo saa olla, jos ei tajua, että ei haluta olla tekemisissä.
Ja ei, en ole mikään ärsyttävä päsmäri, vaan pidän ennemminkin matalaa profiilia jne.
No mitä sinä siitä välität? Hoida hommasi ja anna muiden läyhätä rauhassa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä taaskaan yritä.
Sinä et todennäköisesti merkitse niille yhtään mitään, tuskaa nhuomaavat olemassaolosta, joten miksi sinusta puhuttaisiin? Jokainen keskittyy mieluummin kaivelemaan omaa napaansa ja porukassa porukan yhteisiin asioihin.
Et tiedä asiasta mitään, joten lopeta jo jakkaus. Kyllä sen huomaa jos ilkutaan, naureskellaan ja eristetään porukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menekään kyseisen luuserin instaan, mm minulla on parempaakin tekemistä , mutta väkisinkin sen valituksia näkee lehtiotsikoissa. Ihmettelen kyllä , miksi ketään ne ylipäätään kiinnostaa.
Miksi sua kiusaa se että ilmiselvästi montakin ihmistä kiinnostaa. Oot juuri se ihminen jonka mielestä maailma on tehty sinun speksejä vastaavaksi ja joka, suuttuu joka kerta kun ihmiset ei ajattele ja toimi just niin kuin sinä määräät.
Vierailija kirjoitti:
Miten omasta mielestäsi erotut porukasta kiusattavaksi ap? Millainen mielestäsi olet ihmisenä ja opiskelu-työkaverina?
Menestyjä. Mutta keskikertaisella tasolla. En siis mikään lottovoittaja tai perintöprinssi.
Iloinen, onnellinen ja ihan ok ulkonäkö.
Sitten nämä huono-itsetuntoiset luuserit yrittää kampittaa minutkin omalle tasolleen. Näin on käynyt muutamankin kerran, meni ihan oikeuteen asti että sain rauhan, siksi ymmärrän, miksi monesti rikkaat ihmiset seurustelevat vain rikkaiden ihmisten tai kavereiden kanssa.
Eri
Kyllä. Olin jopa eräällä kelan järjestämällä kurssilla, jossa eräs noin 60-vuotias mies alkoi arvostella ulkonäköäni eri tavoin. Mua alko ahdistaa siellä ja ei se kurssi (15 päivää kestävä) poissa kotoa tuon ajan ja tuota kuullen virkistänyt vaan päinvastoin. Päästeli eri ääniä ohi kulkiessaan ja kommentoi muhkeita reisiäni (mun bmi on 56), kun kurssiin kuului mm. vesijumppaa.
Ei mulla ole enää kavereita, eikä sukulaisiakaan läheisinä. Kaikilta aina kuullut samaa. Miksi kuuntelisin kun voin olla yksin kuuntelematta huonommuuttani. Meidän lapsi ei saa kyllä ikinä miestä kun on niin ruma oli mummoni tokaisu kun olin lapsi. Tiedänpähän tuon itsekin. Kiusattu niin töissä kuin muualla. Työkyvytön työpaikkakiusaamisen johdosta. Sielläkin oli ulkonäköön kohdistuvaa enkä tarkoita pelkästään painoani.