Tori-sovelluksen myyjät ei lue viestejään
Miksi niin monet myy torissa, mutteivat lue viestejään? Miten tähän ilmiöön voisi puuttua?
Itselläni 5 tuoreinta keskustelua ovat tällaiset: olen kirjoittanut monta viestiä, mutta niitä ei lueta. Joissain on mennyt päiviä, joissain jopa viikko.
Näistä tulee todella ikävä olo!
Eikö kaikilla myyjillä ole sovellusta? Sehän antaa ilmoituksen kun joku on kirjoittanut sinulle.
Voisiko käyttöehtoihin lisätä muustutuksen, et ilmoittamalla sitoudut lukemaan viestisi ja vastaamaan sinulle kirjoittaneille.
Onko jollain tullut yhtä paha mieli?
Kommentit (222)
Haluaisin huomauttaa yhden asian:
Se, että lähetät viestin
-Opettajallesi
-Rakkaallesi
-Ihastuksellesi
-Siskollesi
-Yritykseen
-Torimyyjälle
Ei muodosta näille ihmisille pakkoa vastata sinulle yhtään mitään takaisin.
Ainoastaan viranomaisilla on velvollisuus vastata asiallisiin, omaa hallinnon alaansa koskeviin yhteydenottoihin kohtuullisen ajan sisällä. Tarkoittaa muutamia kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksen vastaa tai lue? NYT ON KESÄLOMAKAUSI. Olin lomareissulla, vilkaisin sovellusta mutta en todellakaan ala mistään reissusta vastailemaan.
Itse asiassa alkoi yhden tuotteen osalta ketuttaa niin paljon kyselijät, että vaan poistin koko tuotteen myynnistä. Hyväkuntoinen 90e merkkilaukku josta paljon kuvia ja hinta 15e, ostaja alkoi tivaamaan että mikä siitä mielestäni tekee juuri tuon kuntoluokituksen ja onko siinä jotain piileviä tahroja tai kulumia jotka ei näy kuvissa. Laitoin laukun kasaan "mannerheimin lastensuojelukirppikselle menevät". Hakekoot sieltä jos kiinnostaa.
Miksi ihmeessä laitat ilmoituksen Toriin, jos et aio hoitaa myyntityötä?
Laita nyt edes siihen ilmoitukseen lisäys, että olet tietyn ajan kesälomalla ja silloin et myy yhtään mitään.
Huh huh. En todellakaan kerro netissä, milloin olen lomamatkalla. Täällä on nyt jo yhteensä viesteissä vaadittu että myyjällä
pitää olla koko nimi, tarkka sijainti, ja lomamatkat ja lemmikit kerrottu ilmoituksissa. Myynnissä olevat tavarat näkeekin kivasti profiilista, onko pleikkaria ja kännykkää ja telkkaria tai koruja. Kuinka paljon helpommaksi asuntomurrot pitää vielä tehdä? Kerronko vielä minkä kiven alla on vara-avain?
Et vastannut, miksi laitat ilmoituksia myytävistä tuotteista, jos et aio olla edes paikalla, vaan lomailemassa?
Olen huomannut saman !
Olen lähettänyt viestejä Tori fi myyjille sinne sssdh..? Sish..Mikä vatun linkki se ny onkaan..
Niin EI tule vastauksia.
Ja tuotteet ovat edelleen siellä MYYMÄTTÄ.
Tori.fi MYYJÄ :
Kun sulla on kerran myytävää, KATSO LINKKISI joka päivä .
Tai älä edes laita mitään myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksen vastaa tai lue? NYT ON KESÄLOMAKAUSI. Olin lomareissulla, vilkaisin sovellusta mutta en todellakaan ala mistään reissusta vastailemaan.
Itse asiassa alkoi yhden tuotteen osalta ketuttaa niin paljon kyselijät, että vaan poistin koko tuotteen myynnistä. Hyväkuntoinen 90e merkkilaukku josta paljon kuvia ja hinta 15e, ostaja alkoi tivaamaan että mikä siitä mielestäni tekee juuri tuon kuntoluokituksen ja onko siinä jotain piileviä tahroja tai kulumia jotka ei näy kuvissa. Laitoin laukun kasaan "mannerheimin lastensuojelukirppikselle menevät". Hakekoot sieltä jos kiinnostaa.
Laita nyt edes siihen ilmoitukseen lisäys, että olet tietyn ajan kesälomalla ja silloin et myy yhtään mitään.
Huh huh. En todellakaan kerro netissä, milloin olen lomamatkalla. Täällä on nyt jo yhteensä viesteissä vaadittu että myyjällä
pitää olla koko nimi, tarkka sijainti, ja lomamatkat ja lemmikit kerrottu ilmoituksissa. Myynnissä olevat tavarat näkeekin kivasti profiilista, onko pleikkaria ja kännykkää ja telkkaria tai koruja. Kuinka paljon helpommaksi asuntomurrot pitää vielä tehdä? Kerronko vielä minkä kiven alla on vara-avain?Et vastannut, miksi laitat ilmoituksia myytävistä tuotteista, jos et aio olla edes paikalla, vaan lomailemassa?
Varmaan vaan siksi, että sinä voit ihailla miten hienoja tavaroita maailmassa on, mutta sinä et niitä saa ostettua edullisesti käytettynä, vaikka haluaisit.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman !
Olen lähettänyt viestejä Tori fi myyjille sinne sssdh..? Sish..Mikä vatun linkki se ny onkaan..
Niin EI tule vastauksia.
Ja tuotteet ovat edelleen siellä MYYMÄTTÄ.Tori.fi MYYJÄ :
Entä jos en katso? 🤷🏻 tehän voitte omien sanojenne mukaan ostaa myös sen edullisemman esineen siltä, joka siellä päivystää joka päivä. Juokse jo ostamaan. Muista tinkiä ja kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette vahvasta tunnistautumisesta Tori.fi:ssä? Kannattaako se, lisääkö vai vähentääkö myyntiä?
Mikäköhän ihme saa palstan vajaqit alapeukuttamaan tätäkin viestiä?
Tunnistautuminen tekee käytön hankalammaksi ja antaa oikeasti valheellisen kuvan turvallisuudesta.
Miettikääpä hetki. Huijarit ovat tähänkin saakka antaneet tilinumeronsa johon rahat on siirretty eikä Suomessa voi avata tiliä kuin "vahvasti tunnistautuneena" joten syyllinen on aina ollut tiedossa mutta tästä ei ole uhrille ole mitään hyötyä Suomen ns. oikeusjärjestelmässä jossa poliisi ei tutki eikä rankaise ketään muuta kuin uhria jos tämä erehtyy vaatimaan oikeutta itselleen.
Noloa mutta mä olin juuri tällainen myyjä.
En tajunnut että tosi kirjaa ulos päivityksen myötä.
Tietenkään ei tullut ilmoituksiakaan viesteistä.
Pahoitteluiden myötä saatiin kyllä kaupat lopulta tehtyä vaikka ostaja joutui muutaman päivän odottamaan vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Tori.fi MYYJÄ :
Mikäköhän suomalaisia oikein vaivaa nykyään?
Ilmoituksen laittaminen toriin tai marketin ilmoitustaululle ei muodosta myyjälle minkäänlaista velvollisuutta vastata saamiinsa viesteihin tietyssä ajassa tai koskaan.
Se nyt vain on typerää laittaa ilmoitus ja hukata sitten ne innokkaimmat ostajat jotka olisivat tyrkyttäneet pyydettyä hintaa ja maksaneet kiltisti täydet postikulut mutta tuo on myyjän ongelma.
Varsinkaan näin mökkikaudella en odota saavani vastausta välittömästi. Ihmiset haluavat rentoutua mökillä ja lomilla joten vähemmän tärkeitä viestejä käydään läpi kun palataan kotiin maanantaina tai viikon pääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman !
Niin EI tule vastauksia.
Tai älä edes laita mitään myyntiin.Entä jos en katso? 🤷🏻 tehän voitte omien sanojenne mukaan ostaa myös sen edullisemman esineen siltä, joka siellä päivystää joka päivä. Juokse jo ostamaan. Muista tinkiä ja kysellä.
Just noin lyyli laiskamato toimiin
Laittaa Tori.fi myyntiin roinaansa, eikä edes JAKSA KATSOA, onko joku mahd. kiinnostunut.
En osta koskaan mitään sellaiselta myyjältä , joka vastaa vasta monien päivien kuluttua.
Saa pitää lumppunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman !
Niin EI tule vastauksia.
Tai älä edes laita mitään myyntiin.Entä jos en katso? 🤷🏻 tehän voitte omien sanojenne mukaan ostaa myös sen edullisemman esineen siltä, joka siellä päivystää joka päivä. Juokse jo ostamaan . Muista tinkiä ja kysellä.
ÄLÄ KATSO 🤣...
Voit ihan mainiosti luuhata mitä ikinä keksitkään luuhata.
Minäkään en enää osta mitään myyjältä, joka vaivautuu joskus monien vuorokausien jälkeen jonkun "kuppasen viestin" laittamaan.
EI kiitos.
Itse laitan ilmoitukseen aina puhelinnumeron, soittakoot suoraan siihen. Mua ei kiinnosta räplätä minkään tori sovelluksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa ihmisille, jotka kysyvät onko tuote vielä myynnissä. Miksi vastaisin? 90% ei vastaa takaisin ja kysyvät vain huvikseen. 9% alkaa tinkaamaan tai muuten jankkaamaan ja vain 1% ostaa.
Jos ostajaa kysyy hei voiko noutaa x tunnin päästä niin vastaan heti.
Juuri näin, kunhan lämpimikseen kyselevät.
"Onko myynnissä?" "Ei kun ihan huvikseni vaan laittelen tänne tavaraa myyntiin mutta en myy".
Ei ole mitenkään harvinaista, että tavara on myyty jo viikko sitten, mutta ilmoitusta pidetään (huvikseen?) näkyvillä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitää olla koko nimi, tarkka sijainti, ja lomamatkat ja lemmikit kerrottu ilmoituksissa. Myynnissä olevat tavarat näkeekin kivasti profiilista, onko pleikkaria ja kännykkää ja telkkaria tai koruja. Kuinka paljon helpommaksi asuntomurrot pitää vielä tehdä? Kerronko vielä minkä kiven alla on vara-avain?Et vastannut, miksi laitat ilmoituksia myytävistä tuotteista, jos et aio olla edes paikalla, vaan lomailemassa?
Varmaan vaan siksi, että sinä voit ihailla miten hienoja tavaroita maailmassa on, mutta sinä et niitä saa ostettua edullisesti käytettynä, vaikka haluaisit.
-eri
En kuule ole kiinnostunut sinun kauppaamistasi homeelta haisevista raappahousuistasi. Saat ihan pitää itselläsi, eikä tarvitse myydä kenellekään. Muuta myytäväähän tuollaisella köyhällä ei ole. Itse ostan aina uusia laatutuotteita, en jonkun toisen käyttämiä.
Kaffebulla kirjoitti:
Jos myyjä ei vastaa, se tarkoittaa, että tuote on jo myyty. Jotkut fiksut ilmoittavat että sori, meni jo. Suurin osa ei vastaa mitään.
Mitä se ilmoitus sitten tekee siellä torissa killumassa, jos tuote on jo myyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa ihmisille, jotka kysyvät onko tuote vielä myynnissä. Miksi vastaisin? 90% ei vastaa takaisin ja kysyvät vain huvikseen. 9% alkaa tinkaamaan tai muuten jankkaamaan ja vain 1% ostaa.
Jos ostajaa kysyy hei voiko noutaa x tunnin päästä niin vastaan heti.
Juuri näin, kunhan lämpimikseen kyselevät.
"Onko myynnissä?" "Ei kun ihan huvikseni vaan laittelen tänne tavaraa myyntiin mutta en myy".
Ei ole mitenkään harvinaista, että tavara on myyty jo viikko sitten, mutta ilmoitusta pidetään (huvikseen?) näkyvillä edelleen.
Jotkut pitää sitä ilmoitusta niin kauan että ovat saaneet maksun, toiset niin kauan että tavara on haettu tai postitettu, toiset niin kauan että näkevät postitetun paketin kohdalla että ostaja on noutanut paketin ja ehkä ehtinyt tarkastaa tavaran, ja sitten on aina niitä jotka unohtavat, eivät välitä tai ehkä edes tiedä että sen ilmoituksen voi myös poistaa itse...
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos ei viikon sisään lue viestiä, niin miksi ylipäätään laittaa jotain toriin myyntiin?
Nyt on lomakausi joten kannattaa varautua siihen että ihmiset ovat etelässä tai mökeillään jossa haluavat irtautua edes hetkeksi oravanpyörästä eivätkä avaa kuin ehkä aivan kriittisiä sähköposteja jos niitäkään. Toria ehtii pohtia taas sitten joskus kotosalla.
Ap on taatusti niitä tyyppejä jotka ottavat kännykän vessaan ja suihkuunkin mukaan että se jokaiseen piippaukseen voi reagoida sekunnissa.
Tosi hyvä idea pistää tavaraa myyntiin ja lähteä sitten kolmeksi viikoksi Havaijille tavoittamattomiin.
Luen viestit monta kertaa päivässä ja vastaan asiallisiin tiedusteluihin. En vastaa jos kysytään asiaa joka mainittu ilmoituksessa. Jos tarjotaan satasen tavarasta 20e, en vastaa ....En myöskään vastaa jos en ole vartissa vastannut ekaan viestiin ja tulee poimmituksena uutta tyyliin "No?" , "Niin?", "Miten on?", "No myytkö?", "??"....Ihan 247 en sentään ole vastaamassa viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Turhat kyselijät haaskaavat jatkuvasti myyjien aikaa ja sitten ihmettelevät ja pahoittavat mielensä kun heidän viesteihinsä ei vastata. 😂
Minä laitan aina kaikki tarpeelliset tiedot myynti-ilmoitukseen. Jos olet selvästi ostamassa, vastaan kyllä nopeasti. Jos kyselet jotain tarpeetonta tietoa, et osaa lukea ilmoitusta tai kyselet tuotteesta jotain joka selviäisi google-haulla, niin voit olla varma etten vaivaudu vastaamaan.
En ole mikään asiakaspalvelija tai töissä firmassa joka myymäni tuotteen on valmistanut. Satun vain omistamaan sellaisen ja haluan siitä nyt eroon. En ole palvelemassa sinua.
Moni ei laita juuri mitään tarpeellisia tietoja, joten pakko on kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Itseltäni jää nykyään väliin kaikki sellaiset kohteet joissa ainoa toimitusvaihtoehto on nouto. Vuorotyön vuoksi noudon järjesteleminen on itselleni haasteellista kun ei aina haluaisi sitä viikon ehkä ainoaa vapaapäivää ajella tavaroiden perässä. Nykyisillä polttoainehinnoilla nouto tulee useimmiten myös huomattavasti kalliimmaksi kuin lähetyskustannukset postin tai matkahuollon kautta.
Itse taas ostan ainoastaan jos nouto käy. Haluan nähdä tuotteen omin silmn ja näin varmistua etten joudu huijatuksi.
Mitä mieltä olette vahvasta tunnistautumisesta Tori.fi:ssä? Kannattaako se, lisääkö vai vähentääkö myyntiä?