Tori-sovelluksen myyjät ei lue viestejään
Miksi niin monet myy torissa, mutteivat lue viestejään? Miten tähän ilmiöön voisi puuttua?
Itselläni 5 tuoreinta keskustelua ovat tällaiset: olen kirjoittanut monta viestiä, mutta niitä ei lueta. Joissain on mennyt päiviä, joissain jopa viikko.
Näistä tulee todella ikävä olo!
Eikö kaikilla myyjillä ole sovellusta? Sehän antaa ilmoituksen kun joku on kirjoittanut sinulle.
Voisiko käyttöehtoihin lisätä muustutuksen, et ilmoittamalla sitoudut lukemaan viestisi ja vastaamaan sinulle kirjoittaneille.
Onko jollain tullut yhtä paha mieli?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa ihmisille, jotka kysyvät onko tuote vielä myynnissä. Miksi vastaisin? 90% ei vastaa takaisin ja kysyvät vain huvikseen. 9% alkaa tinkaamaan tai muuten jankkaamaan ja vain 1% ostaa.
Jos ostajaa kysyy hei voiko noutaa x tunnin päästä niin vastaan heti.
Juuri näin, kunhan lämpimikseen kyselevät.
"Onko myynnissä?" "Ei kun ihan huvikseni vaan laittelen tänne tavaraa myyntiin mutta en myy".
Ei ole mitenkään harvinaista, että tavara on myyty jo viikko sitten, mutta ilmoitusta pidetään (huvikseen?) näkyvillä edelleen.
Jotkut pitää sitä ilmoitusta niin kauan että ovat saaneet maksun, toiset niin kauan että tavara on haettu tai postitettu, toiset niin kauan että näkevät postitetun paketin kohdalla että ostaja on noutanut paketin ja ehkä ehtinyt tarkastaa tavaran, ja sitten on aina niitä jotka unohtavat, eivät välitä tai ehkä edes tiedä että sen ilmoituksen voi myös poistaa itse...
No ne fiksummat myyjät päivittävät ilmoitustekstiin että "varattu" tai "odottaa noutoa", jos kauppa on todennäköinen mutta vielä kesken.
Tosi hyvä idea pistää tavaraa myyntiin ja lähteä sitten kolmeksi viikoksi Havaijille tavoittamattomiin.
Kuka tuollaisesta on puhunut?
Torissa on kymmeniä tuhansia ilmoituksia joita ei ole julkaistu eilen eikä kukaan ota niitä pois vain siksi että aikoo viettää viikonlopun mökillä tai viikon etelässä nauttien kerrankin elämästä ilman kännykän orjuutta.
Sitten nämä sekunnissa vieroitusoireita saavat avaavat mammafoorumiin ketjuja kun myyjä ei vastaa viestiin 10 sekunnissa.
Jos teet torikauppaa ostajana tai myyjänä saat varautua siihen että asiat tapahtuvat siihen tahtiin kuin ovat tapahtuakseen.
No ne fiksummat myyjät päivittävät ilmoitustekstiin että "varattu" tai "odottaa noutoa", jos kauppa on todennäköinen mutta vielä kesken.
Ai fiksuimmat? Nämä ovat niitä pahimpia pässejä.
Jos tuote on myynnissä niin ilmoitus näkyy torissa.
Jos tuote ei ole myynnissä, ilmoitus poistetaan torista.
Ei ole mitään välimuotoa.
Mikäli ostaja tekee oharit, julkaiset vain uuden ilmoituksen.
Joo o pitäisi sitoutua lukemaan ja vastaamaan kaikille viestin lähettäneille :D. Myyjänä valitsen asiallisimmalta vaikuttavan ostajaehdokkaan ja sovin kaupat. Niin sekavia osa viesteistä että terve. Parhaimmillaan yhdestä tuotteesta voi tulla sata viestiä! Ei kaikille jaksa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette vahvasta tunnistautumisesta Tori.fi:ssä? Kannattaako se, lisääkö vai vähentääkö myyntiä?
Mikäköhän ihme saa palstan vajaqit alapeukuttamaan tätäkin viestiä?
Tunnistautuminen tekee käytön hankalammaksi ja antaa oikeasti valheellisen kuvan turvallisuudesta.
Miettikääpä hetki. Huijarit ovat tähänkin saakka antaneet tilinumeronsa johon rahat on siirretty eikä Suomessa voi avata tiliä kuin "vahvasti tunnistautuneena" joten syyllinen on aina ollut tiedossa mutta tästä ei ole uhrille ole mitään hyötyä Suomen ns. oikeusjärjestelmässä jossa poliisi ei tutki eikä rankaise ketään muuta kuin uhria jos tämä erehtyy vaatimaan oikeutta itselleen.
On siinä se että voi olla vain yksi tunnistettu tili. Jos huijaa ja jää kiinni, tili poistetaan eikä sen jälkeen voi enää tunnistautua.
Aika paljon on ns. Renkaan potkijoita, jotka kyselevät innoissaan tuotteesta, mutta katoavat kuin tuhka tuuleen kun kaupat pitäisi tehdä. Toinen yleinen ryhmä on ne jotka tarjoaa satasen tuotteesta 20 euroa. Ihan jokaikiselle ajan tuhlaajalle ei jaksa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa ihmisille, jotka kysyvät onko tuote vielä myynnissä. Miksi vastaisin? 90% ei vastaa takaisin ja kysyvät vain huvikseen. 9% alkaa tinkaamaan tai muuten jankkaamaan ja vain 1% ostaa.
"Onko myynnissä?" "Ei kun ihan huvikseni vaan laittelen tänne tavaraa myyntiin mutta en myy".
Ei ole mitenkään harvinaista, että tavara on myyty jo viikko sitten, mutta ilmoitusta pidetään (huvikseen?) näkyvillä edelleen.
Voit yhtä hyvin ilmoittaa että haluat ostaa tämän. Jos tuote on myyty, niin myyjä luultavasti kertoo tämän tai poistaa ilmoituksen.
Yhtä idioottimaista olisi kysyä että onkohan tuote vielä ehjä, voiko sen ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä idea pistää tavaraa myyntiin ja lähteä sitten kolmeksi viikoksi Havaijille tavoittamattomiin.
Kuka tuollaisesta on puhunut?
Torissa on kymmeniä tuhansia ilmoituksia joita ei ole julkaistu eilen eikä kukaan ota niitä pois vain siksi että aikoo viettää viikonlopun mökillä tai viikon etelässä nauttien kerrankin elämästä ilman kännykän orjuutta.
Sitten nämä sekunnissa vieroitusoireita saavat avaavat mammafoorumiin ketjuja kun myyjä ei vastaa viestiin 10 sekunnissa.
Jos teet torikauppaa ostajana tai myyjänä saat varautua siihen että asiat tapahtuvat siihen tahtiin kuin ovat tapahtuakseen.
No kuka muka on puhunut 10 sekunnista?
Sen ilmoituksen todellakin voi ottaa pois siksi ajaksi, kun on viikon tai kaksi tai kolme poissa maisemista.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Jos myyjä ei vastaa, se tarkoittaa, että tuote on jo myyty. Jotkut fiksut ilmoittavat että sori, meni jo. Suurin osa ei vastaa mitään.
Mitä se ilmoitus sitten tekee siellä torissa killumassa, jos tuote on jo myyty.
Koska kuten tästäkin ketjusta on huomattu, niin osa myyjistä on ihan tokuttoman laiskoja tai lomamatkalla yms. Torissa ei niitä kauppoja tehdä ilmoituksesta suoraan kuten esim. huuto.netissä. Näin ollen se ilmoitus on erikseen poistettava sieltä. Ja monella tämä jää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit yhtä hyvin ilmoittaa että haluat ostaa tämän. Jos tuote on myyty, niin myyjä luultavasti kertoo tämän tai poistaa ilmoituksen.
Yhtä idioottimaista olisi kysyä että onkohan tuote vielä ehjä, voiko sen ostaa.
Ja ihan yhtä hyvin se myyjä voi poistaa myydyt kamansa torista.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta kun sitä ilmoitusta ei poisteta, annetaan vain lojua torissa.
Mulla kävi hiljattain niin, että kun olin saanut ostajalta kysymyksen, onko vapaana, vastasin heti, että on. Jätin sovelluksen auki pöydälle nenäni eteen, että varmasti näen, kun vastataan. Oli vastannut, mutta mulle viestit tulivat vasta puoli tuntia myöhemmin, kun joku toinenkin laittoi viestiä. Ostaja tietty ihmetteli samaan aikaan, miksi en vastaa.
En tiedä, tuliko ne ekan viestit oikeasti vasta silloin puoli tuntia myöhemmin vai olisiko ne tulleet mulle näkyviin, jos olisin esim. poistunut välillä sovelluksesta.
Vierailija kirjoitti:
Olet itse pässi.
Olen myynyt Torissa vuosia. Katsos kun siihen myyntitapahtumaan menee aikaa, varsinkin kun on lähetys kyseessä.
Laitan aina ilmoituseen "varattu" heti kun kauppa on tehty ja odotan suoritusta. En poista ilmoitusta ennenkuin rahat näkyy tililläni ja olen laittanut lähetyskoodin ostajalle ja tiedon, että olen vienyt paketin.
Miksi poistaisin jos ostaja lupauksestaan huolimatta ei maksa.
Poistan vain siloin sen "varattu" ja joku muu voi ostaa taas tuotteen.
Muuten joutuisin julkaisemaan uudelleen koko ilmoituksen.
Minulle ei aina tule ilmoitusta uudesta viestistä. En tiedä miksi joskus tulee joskus ei.
Näen useimmiten sen punaisen palluran vasta kun avaan Tori-tilini.
Tosin käyn joka päivä tarkistamassa. En tosin jatkuvasti päivän mittaan.
Riippuen päivästä usean kerran tai kerran.
On siinä se että voi olla vain yksi tunnistettu tili. Jos huijaa ja jää kiinni, tili poistetaan eikä sen jälkeen voi enää tunnistautua.
Minulla on yhdeksän vuotta käytössä ollut tori-tili ja jos huijaan niin se poistetaan enkä voi avata enää kuin vuodesta 2023 lähtien käytössä olleen tilin.
Se että asioit vuodesta 2014 lähtien käytössä olleen tori-tilin kanssa antaa ihan toisella tavalla turvaa kuin mikään tunnistautuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä monesti kysyn onko tavara vielä myynnissä ja aika usein myyjä sitten vastaa kysymykseeni vain poistamalla ilmoituksensa. Oli sitten taas unohtunut poistaa ilmoitus ja välillä olen huomannut kiinnostavan jutun vasta vaikkapa 2kk ilmoituksen jättämisestä. Silloin voin jo epäillä artikkelin jo olevan poissa markkinoilta.
Toisaalta, mikset laita vaan että minä ostaisin tämän. Se ajaa ihan saman asian, mutta silloin myyjä luultavasti vastaisikin sinulle jotain.
Olet joko ostamassa tai et ole. Musta tai valkea. Ei ole mitään välimaastoa, jossa saatat ehkä ostaa, jos myyjä osaa vastata viiteen kompakysymykseesi oikein.
Parin kympin tuotteen kanssa ei jaksa puljata kauppoja montaa päivää, työssäkäyvälle vapaa-aika on arvokasta eikä sitä jaksa käyttää käytetyn tavaran myynnistä jankkaamiseen. Mene sinä ostamaan uusi kaupasta, jos ilmoitukseni tiedot ei riitä.
Juuri näin. Tuo, että myyjä on teoriassa voinut unohtaa poistaa myydyn tuotteen on vain tekosyy jankkaukselle.
-Torimyyjä
En jankkaa. Kysyn "onko tuote vielä myynnissä ja jos on, ostan sen." En kysele mitää lisätietoja tavarasta vaan sovin tarkemmin rahapolitiikan ja toimittamisen ja sillä sipuli. Haen täsmälleen kuten on sovittu ja jos olen myöhässä 10 min, ilmoitan siitä. Maksan ja vien kotiini tai maksan heti ja odotan postilähetystä. En tinkaa, en aprikoi, en halua lisätietoja. Miten voin tästä vielä parantaa Tori- käyttäytymistäni? Terv se joka aiemmin kertoi kysyvänsä onko tuote vielä myynnissä
Nyt kirjoitat asian vierestä. Oli kyse kyselijöistä, jotka kysyvät onko tuote vapaana. Heille pitäisi vastata joo on vapaana. Sitten he joko vastaavat takaisin tai eivät, 90% ajasta eivät enää vastaa. Joten useat myyjät minä mukaanlukien eivät lähde siihen leikkiin mukaan, koska on vapaa-aika on arvokasta. En halua kirjekaveria.
Lisäksi varmasti ymmärrät, vaikka et halua ymmärtää, että tuo on ylimääräinen kysymys. Jos yksi kysyy hei, milloin voin noutaa ja toinen kirjoittaa romaanin, että voi ostaa jos ja jos ja jos, niin kaupat tehdään sen nro ykkösen kanssa.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi hiljattain niin, että kun olin saanut ostajalta kysymyksen, onko vapaana, vastasin heti, että on. Jätin sovelluksen auki pöydälle nenäni eteen, että varmasti näen, kun vastataan. Oli vastannut, mutta mulle viestit tulivat vasta puoli tuntia myöhemmin, kun joku toinenkin laittoi viestiä. Ostaja tietty ihmetteli samaan aikaan, miksi en vastaa.
En tiedä, tuliko ne ekan viestit oikeasti vasta silloin puoli tuntia myöhemmin vai olisiko ne tulleet mulle näkyviin, jos olisin esim. poistunut välillä sovelluksesta.
Ei varmaan puolen tunnin viiveen takia kukaan käämejään polta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä monesti kysyn onko tavara vielä myynnissä ja aika usein myyjä sitten vastaa kysymykseeni vain poistamalla ilmoituksensa. Oli sitten taas unohtunut poistaa ilmoitus ja välillä olen huomannut kiinnostavan jutun vasta vaikkapa 2kk ilmoituksen jättämisestä. Silloin voin jo epäillä artikkelin jo olevan poissa markkinoilta.
Toisaalta, mikset laita vaan että minä ostaisin tämän. Se ajaa ihan saman asian, mutta silloin myyjä luultavasti vastaisikin sinulle jotain.
Olet joko ostamassa tai et ole. Musta tai valkea. Ei ole mitään välimaastoa, jossa saatat ehkä ostaa, jos myyjä osaa vastata viiteen kompakysymykseesi oikein.
Parin kympin tuotteen kanssa ei jaksa puljata kauppoja montaa päivää, työssäkäyvälle vapaa-aika on arvokasta eikä sitä jaksa käyttää käytetyn tavaran myynnistä jankkaamiseen. Mene sinä ostamaan uusi kaupasta, jos ilmoitukseni tiedot ei riitä.
Juuri näin. Tuo, että myyjä on teoriassa voinut unohtaa poistaa myydyn tuotteen on vain tekosyy jankkaukselle.
-Torimyyjä
En jankkaa. Kysyn "onko tuote vielä myynnissä ja jos on, ostan sen." En kysele mitää lisätietoja tavarasta vaan sovin tarkemmin rahapolitiikan ja toimittamisen ja sillä sipuli. Haen täsmälleen kuten on sovittu ja jos olen myöhässä 10 min, ilmoitan siitä. Maksan ja vien kotiini tai maksan heti ja odotan postilähetystä. En tinkaa, en aprikoi, en halua lisätietoja. Miten voin tästä vielä parantaa Tori- käyttäytymistäni? Terv se joka aiemmin kertoi kysyvänsä onko tuote vielä myynnissä
Nyt kirjoitat asian vierestä. Oli kyse kyselijöistä, jotka kysyvät onko tuote vapaana. Heille pitäisi vastata joo on vapaana. Sitten he joko vastaavat takaisin tai eivät, 90% ajasta eivät enää vastaa. Joten useat myyjät minä mukaanlukien eivät lähde siihen leikkiin mukaan, koska on vapaa-aika on arvokasta. En halua kirjekaveria.
Lisäksi varmasti ymmärrät, vaikka et halua ymmärtää, että tuo on ylimääräinen kysymys. Jos yksi kysyy hei, milloin voin noutaa ja toinen kirjoittaa romaanin, että voi ostaa jos ja jos ja jos, niin kaupat tehdään sen nro ykkösen kanssa.
-sama
Näyttää se vapaa-aika olevan niin arvokasta, että myytyjä ei poistella ja sitten tulee niitä turhia kyselyitä.
Vierailija kirjoitti:
Niille jotka tarjoaa puolet pyynnistä en jaksa aina vastata.
Minä laitan suoraan estolistalle tuollaiset tinkijät.
Etkä voi yöpyä hotellissa, kun joutuisit nukkumaan toisten käyttämissä lakanoissa?