Tori-sovelluksen myyjät ei lue viestejään
Miksi niin monet myy torissa, mutteivat lue viestejään? Miten tähän ilmiöön voisi puuttua?
Itselläni 5 tuoreinta keskustelua ovat tällaiset: olen kirjoittanut monta viestiä, mutta niitä ei lueta. Joissain on mennyt päiviä, joissain jopa viikko.
Näistä tulee todella ikävä olo!
Eikö kaikilla myyjillä ole sovellusta? Sehän antaa ilmoituksen kun joku on kirjoittanut sinulle.
Voisiko käyttöehtoihin lisätä muustutuksen, et ilmoittamalla sitoudut lukemaan viestisi ja vastaamaan sinulle kirjoittaneille.
Onko jollain tullut yhtä paha mieli?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille jotka tarjoaa puolet pyynnistä en jaksa aina vastata.
Minä laitan suoraan estolistalle tuollaiset tinkijät.
Paljon saa kyllä lukea, että hirveän herkästi tyypit estää torikäyttäjiä. Tämän jälkeen te ette myöskään enää koskaan näe niiden estettyjen omia ilmoituksia. Ties vaikka juuri sillä estetyllä olisi jotain mitä haluaisit ostaa.
Miksette vaan vastaa tinkijöille, että ei kiitos?
Jotkuhan saattaa vaan aluksi kokeilla lähtiskö halvemmalla. Ja sitten jos myyjä kieltäytyy, niin ehdottavat toista summaa tai sitten lopulta jopa ostavat pyydetyllä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon saa kyllä lukea, että hirveän herkästi tyypit estää torikäyttäjiä. Tämän jälkeen te ette myöskään enää koskaan näe niiden estettyjen omia ilmoituksia. Ties vaikka juuri sillä estetyllä olisi jotain mitä haluaisit ostaa.
Jotkuhan saattaa vaan aluksi kokeilla lähtiskö halvemmalla. Ja sitten jos myyjä kieltäytyy, niin ehdottavat toista summaa tai sitten lopulta jopa ostavat pyydetyllä hinnalla.
Ei kukaan viitsi alkaa kauppoihin noiden pellejen kanssa, ei ostajana eikä myyjänä. Estoon vaan!
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi olin ostamassa lapselle rullaluistelusuojia, ja löysin vanhahkon ilmoituksen. Kysyin, onko ilmoitus vielä voimassa ja ilmoitin halukkuuteni ostaa, ehdotin vielä hakuakin samalle tai seuraavalle päivälle.
Ei vastausta. Ehdottamani ajankohdan jälkeen tuli viesti, että on vielä myynnissä ja pahoittelut, kun ei ollut huomannut. Kertoi olevansa kotona viikonlopun ja arki-iltaisin. Vastasin nopeasti ja ehdotin viikonlopulle uutta aikaa (muistaakseni lauantaille), kysyin käykö mobilepay. Lauantai oli ja meni ilman vastauksia, sunnuntaina kyllästyin ja kävin ostamassa suojat kaupasta alesta.
Sunnuntaina sain pahoitteluviestin, kun ei kuulemma tullut viestit perille ja puhelinnumeron, mihin olisi voinut maksaa. Vieläkään en saanut osoitetta, mistä ostokset olisi saanut hakea. Siihen olisi varmaan mennyt taas pari päivää vähintään.
Jos ei aio lukea viestejä kovin usein, kannattaisi ympätä kaikki mahdollinen tieto yhteen viestiin. Nyt ostajaehdokas seisoi monta päivää raha kourassa valmiina singahtamaan, kun vain saisi tietää minne päin ja mihin aikaan.
Torissa on paljon myyjinä ja ostajina kotona kaikenpäivää olevia (syystä tai toisesta) ja monelle nuo viestit voivat olla ainoita sosiaalisia kontakteja. Pyritään sitten venyttämään sitä tapahtumaa mahdollisimman pitkään jotta saataisiin sisältöä omaan elämään.
Ärsyttävää jos haluat vaan tehdä nopeat kaupat.
Minä jätän aina vastaamatta, jos ostaja kysyy, voinko kuljettaa (ja yleensä tässä vielä joku hieno "kun on niin pitkä matka").
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan viitsi alkaa kauppoihin noiden pellejen kanssa, ei ostajana eikä myyjänä. Estoon vaan!
Ai miten niin ei viitsi?
Kysypä Huutokauppakeisari Aki Palsanmäeltä miten se jaksaa aina tingata noiden hintojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin ei viitsi?
Kysypä Huutokauppakeisari Aki Palsanmäeltä miten se jaksaa aina tingata noiden hintojen kanssa.
Nämä tinkaajat haluavat kaiken murto-osa hintaan, mutta itse myyvät kalliilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi olin ostamassa lapselle rullaluistelusuojia, ja löysin vanhahkon ilmoituksen. Kysyin, onko ilmoitus vielä voimassa ja ilmoitin halukkuuteni ostaa, ehdotin vielä hakuakin samalle tai seuraavalle päivälle.
Ei vastausta. Ehdottamani ajankohdan jälkeen tuli viesti, että on vielä myynnissä ja pahoittelut, kun ei ollut huomannut. Kertoi olevansa kotona viikonlopun ja arki-iltaisin. Vastasin nopeasti ja ehdotin viikonlopulle uutta aikaa (muistaakseni lauantaille), kysyin käykö mobilepay. Lauantai oli ja meni ilman vastauksia, sunnuntaina kyllästyin ja kävin ostamassa suojat kaupasta alesta.
Sunnuntaina sain pahoitteluviestin, kun ei kuulemma tullut viestit perille ja puhelinnumeron, mihin olisi voinut maksaa. Vieläkään en saanut osoitetta, mistä ostokset olisi saanut hakea. Siihen olisi varmaan mennyt taas pari päivää vähintään.
Jos ei aio lukea viestejä kovin usein, kannattaisi ympätä kaikki mahdollinen tieto yhteen viestiin. Nyt ostajaehdokas seisoi monta päivää raha kourassa valmiina singahtamaan, kun vain saisi tietää minne päin ja mihin aikaan.Torissa on paljon myyjinä ja ostajina kotona kaikenpäivää olevia (syystä tai toisesta) ja monelle nuo viestit voivat olla ainoita sosiaalisia kontakteja. Pyritään sitten venyttämään sitä tapahtumaa mahdollisimman pitkään jotta saataisiin sisältöä omaan elämään.
Ärsyttävää jos haluat vaan tehdä nopeat kaupat.
Taisi kalikka kalahtaa.
Tai sitten ovat juuri näitä oman elämänsä huutokauppakeisareita, jotka yrittävät tiristää hinnasta viimeisenkin sentin pois ja myyvät jossain muualla kalliimmalla pois.
Torissa myydään järjestään sellaista tavaraa jonka arvo on oikeasti negatiivinen.
Ellei kukaan osta tuotetta torissa, myyjän on pakko maksaa ja/tai nähdä vaivaa sen hävittämiseen koska SER-jätekin pitää viedä itse keräykseen ja jonkun sohvan pois kuljetus vasta maksaakin.
Useampikin tapaus uskottelee täällä taas itselleen miten täysin hihasta ravistettu 100€ hintapyyntö tarkoittaa sitä että tuote muuttuu todella 100€ arvoiseksi ja joku tinkijämulqqu kehtaa sitten tarjota vain 20€.
Minä olen iloinen jos joku tarjoaa edes sen 20€ koska sitten tiedän etten joudu ainakaan maksamaan nurkissa pyörivän tarpeettoman tavaran hävittämisestä. Ellei parempia tarjouksia ole tullut vaikka ilmoitus oli torissa jo muutaman päivän niin ilmoitan että kaupat tuli
Yksi syy voi olla tori.fi sovelluksen huono käyttöliittymä. Jos saat paljon viestejä niin niistä on vaikea nähdä mihin on jo tullut vastattua ja mihin ei.
Itse olen torissa useimmiten myyjänä ja todella paljon tulee myös ostajilta erilaisia ghostauksia.
Monella tuntuu olevan opettelemista ihan perusviestintätaidoissa.
Myyjänä minua ei oikeastaan kiinnosta, jos vedät kilarit kun en vastaa ja et osta myymiäni tavaroita, koska jos niitä ei kukaan osta, annan ne mannerheimille ilmaiseksi. Kokeilen torissa vaan saanko niistä itse 70e helpolla - jos en saa, mannerheimin kirppari varmaan myy ne viime kauden lumilautakengät 80e hintaan.
Edes yrityksen ei tarvitse nuoleskella ja pokkuroida ostajia, jos ostajia on jonoksi. Saati yksityisen ihmisen joka myy käytettyä tavaraa.
Kysy vielä kerran, onko palautusoikeutta jos kengät ei sovi sulle 😎
Vierailija kirjoitti:
Torissa myydään järjestään sellaista tavaraa jonka arvo on oikeasti negatiivinen.
Ellei kukaan osta tuotetta torissa, myyjän on pakko maksaa ja/tai nähdä vaivaa sen hävittämiseen koska SER-jätekin pitää viedä itse keräykseen ja jonkun sohvan pois kuljetus vasta maksaakin.
Useampikin tapaus uskottelee täällä taas itselleen miten täysin hihasta ravistettu 100€ hintapyyntö tarkoittaa sitä että tuote muuttuu todella 100€ arvoiseksi ja joku tinkijämulqqu kehtaa sitten tarjota vain 20€.
Minä olen iloinen jos joku tarjoaa edes sen 20€ koska sitten tiedän etten joudu ainakaan maksamaan nurkissa pyörivän tarpeettoman tavaran hävittämisestä. Ellei parempia tarjouksia ole tullut vaikka ilmoitus oli torissa jo muutaman päivän niin ilmoitan että kaupat tuli
Toisaalta, jos uuden tuotteen hinta on 100e ja myyt käyttämätöntä tuotetta 40e hintaan, niin todellakin jätän vastaamatta sille, joka tarjoaa 15e postikulujen kanssa. Se 40e on jo löytö.
Jos hinnassa on jo huomioitu kaikki mahdolliset alennukset, mutta alat vänkäämään vielä -50% alea, niin myyjä tuskin vastaa sulle yhtään mitään.
Ota selvää tuotteen hinnasta ja sovita tarjouksesi järkeväksi.
Left on read. Suit you sir.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, jos uuden tuotteen hinta on 100e ja myyt käyttämätöntä tuotetta 40e hintaan, niin todellakin jätän vastaamatta sille, joka tarjoaa 15e postikulujen kanssa. Se 40e on jo löytö.
Jos hinnassa on jo huomioitu kaikki mahdolliset alennukset, mutta alat vänkäämään vielä -50% alea, niin myyjä tuskin vastaa sulle yhtään mitään.
Kerran linkitin tinkijälle alumiinin raakamateriaalin päivän hinnan, ja totesin että tarjoamallaan hinnalla hän voi vapaasti ostaa 120g palan raaka-alumiinia, mutta koska minulla on myynnissä fillarin tanko joka painaa 150g, hänen on syytä keksiä itse jotain jolla saa muutettua sen 30g ilmaista taika-alumiinia muotoonpuristetuksi ohjaustangoksi.
Ei kukaan sentään romumetallin arvoa halvemmalla toimivia osia myy. Joku raja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään miksi kaikki on niin huonokäytöksisiä Torissa yms. Eikä nähdä, että on myös itse osa ongelmaa.
Sä voisit vastata tinkjälle, että ei kiitos. Vaikka miten olis älytön hintaehdotus.
Kun kaikki vaan jättää vastaamatta ja estää toisiaan, niin sehän vaan edistää tätä tympeää nykyajan ghostaamis-kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään miksi kaikki on niin huonokäytöksisiä Torissa yms. Eikä nähdä, että on myös itse osa ongelmaa.
Sä voisit vastata tinkjälle, että ei kiitos. Vaikka miten olis älytön hintaehdotus.
Kun kaikki vaan jättää vastaamatta ja estää toisiaan, niin sehän vaan edistää tätä tympeää nykyajan ghostaamis-kulttuuria.
Vai onko kaikkeen ystävällisesti ja ymmärtäväisesti vastaaminen vaan sitä, että ihmiset saa perseillä nimettöminä netissä sielunsa kyllyydellä ilman, että kukaan asettaa heille mitään rajoja ikinä?
"Tarjoan sun kultariipuksesta hupina puolet romukullan hinnasta, kyllä sinun pitää sitten sanoa kohteliaasti takaisin että tarjous on vähän liian matala. Hulluhan se on joka ei puolta tarjoa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onko kaikkeen ystävällisesti ja ymmärtäväisesti vastaaminen vaan sitä, että ihmiset saa perseillä nimettöminä netissä sielunsa kyllyydellä ilman, että kukaan asettaa heille mitään rajoja ikinä?
"Tarjoan sun kultariipuksesta hupina puolet romukullan hinnasta, kyllä sinun pitää sitten sanoa kohteliaasti takaisin että tarjous on vähän liian matala. Hulluhan se on joka ei puolta tarjoa."
Eli vastaamattomuus on sinulle rajojen asettamista?
Vastaat vaan yksinkertaisesti Ei kiitos. Jos tämän jälkeen tulee lisää älyttömyyksiä samalta tyypiltä niin siihenkin voi vielä kerran vastata lyhyesti, mutta kohteliaasti.
Kolmannen jankkauksen jälkeen jättäisin ehkä tinkaajan jo huomiotta.
Mua ärsyttää turhien kyselijät. Kysellään kaikkea lämpimikseen, muttei aiota ostaa, sen huomaa heti. Tuotteesta voi kysyä tarkennuksia joo, mutta on näitä uteliaita pervoja, jotka kyselee aivan irrelevantteja asioita hymiöineen. Vituttaa todella. Estoon, juu.
Eilen yksi myyjä oli laittanut tavaran myyntiin ilman hintaa. Kysyin hintaa. Sanoi, että hänelle saa ehdottaa. No, ehdotin molemmille kohtuullista hintaa, kun en ole mikään nihilisti. Hän ehdotti yli kaksinkertaista hintaa siihen vastapalloon. Tähän totesin, että siihen hintaan tuon tuotteen saa uutena, joten ei. Tästä myyjä loukkaantui: "Osta sitten uutena!" No en osta, jos saan halvemmalla käytetyn. Ei se, etten osta häneltä kiskurihintaan tarkoita sitä että minun pitäisi ostaa uutena. Onhan niitä myyjiä.
huvittavinta on kun persaukiset tinkaavat jopa kotiin toimitusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos ei viikon sisään lue viestiä, niin miksi ylipäätään laittaa jotain toriin myyntiin?
Nyt on lomakausi joten kannattaa varautua siihen että ihmiset ovat etelässä tai mökeillään jossa haluavat irtautua edes hetkeksi oravanpyörästä eivätkä avaa kuin ehkä aivan kriittisiä sähköposteja jos niitäkään. Toria ehtii pohtia taas sitten joskus kotosalla.
Ap on taatusti niitä tyyppejä jotka ottavat kännykän vessaan ja suihkuunkin mukaan että se jokaiseen piippaukseen voi reagoida sekunnissa.
Tosi hyvä idea pistää tavaraa myyntiin ja lähteä sitten kolmeksi viikoksi Havaijille tavoittamattomiin.
Jos ilmoitus on laitettu myyntiin vaikka toukokuussa, onko kiellettyä käydä parin viikon lomalla?
En itsekään noin tee, mutta onhan niitä nyt syitä miksi myyjä voi olla jonkin aikaa tavoittamattomissa. Harva tuolla Torissa työkseen myy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä idea pistää tavaraa myyntiin ja lähteä sitten kolmeksi viikoksi Havaijille tavoittamattomiin.
Kuka tuollaisesta on puhunut?
Torissa on kymmeniä tuhansia ilmoituksia joita ei ole julkaistu eilen eikä kukaan ota niitä pois vain siksi että aikoo viettää viikonlopun mökillä tai viikon etelässä nauttien kerrankin elämästä ilman kännykän orjuutta.
Sitten nämä sekunnissa vieroitusoireita saavat avaavat mammafoorumiin ketjuja kun myyjä ei vastaa viestiin 10 sekunnissa.
Jos teet torikauppaa ostajana tai myyjänä saat varautua siihen että asiat tapahtuvat siihen tahtiin kuin ovat tapahtuakseen.
No kuka muka on puhunut 10 sekunnista?
Sen ilmoituksen todellakin voi ottaa pois siksi ajaksi, kun on viikon tai kaksi tai kolme poissa maisemista.
Minulle kävin kerran niin, että otin ilmoituksen pois kun en ollut varma missä kyseinen tavara oli. Sitten tavaran löydettyäni yritin julkaista ilmoitusta uudestaan, se hylättiin. Syyksi ilmoitettiin se, että yritin muka nostaa ilmoitukseni kärkeen julkaisemalla uudelleen, ja näin kiertää Torin maksullista nostomahdollisuutta.
Tästä on nyt pari vuotta, en tiedä onko se vieläkin kiellettyä.
Jos ei aio lukea viestejä kovin usein, kannattaisi ympätä kaikki mahdollinen tieto yhteen viestiin. Nyt ostajaehdokas seisoi monta päivää raha kourassa valmiina singahtamaan, kun vain saisi tietää minne päin ja mihin aikaan.