Tori-sovelluksen myyjät ei lue viestejään
Miksi niin monet myy torissa, mutteivat lue viestejään? Miten tähän ilmiöön voisi puuttua?
Itselläni 5 tuoreinta keskustelua ovat tällaiset: olen kirjoittanut monta viestiä, mutta niitä ei lueta. Joissain on mennyt päiviä, joissain jopa viikko.
Näistä tulee todella ikävä olo!
Eikö kaikilla myyjillä ole sovellusta? Sehän antaa ilmoituksen kun joku on kirjoittanut sinulle.
Voisiko käyttöehtoihin lisätä muustutuksen, et ilmoittamalla sitoudut lukemaan viestisi ja vastaamaan sinulle kirjoittaneille.
Onko jollain tullut yhtä paha mieli?
Kommentit (222)
Joo minä en osta mitään enkä minkäänlaista ikean tavaraa. Huono laatu.
Kävin kerran syömässä ja se riitti. Ruoka heikkoa ja kallista. Ei kiitos.
Jos et uskalla laittaa nimeäsi ilmoon niin ohitan sellaiset heti.
Huijauksia on niin paljon. Ei kiitos.
Artekin tuolit myynnissä. Sanoin myyjälle tulen hakemaan silloin ja silloin.
Kaupat sujuvuivat hyvin eikä ollut mitään ikean pa.. kaaa..
Ikeassa ei ole mitään laatutavaraa jos muuta väität niin valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa ihmisille, jotka kysyvät onko tuote vielä myynnissä. Miksi vastaisin? 90% ei vastaa takaisin ja kysyvät vain huvikseen. 9% alkaa tinkaamaan tai muuten jankkaamaan ja vain 1% ostaa.
Jos ostajaa kysyy hei voiko noutaa x tunnin päästä niin vastaan heti.
Juuri näin, kunhan lämpimikseen kyselevät.
"Onko myynnissä?" "Ei kun ihan huvikseni vaan laittelen tänne tavaraa myyntiin mutta en myy".
Minä monesti kysyn onko tavara vielä myynnissä ja aika usein myyjä sitten vastaa kysymykseeni vain poistamalla ilmoituksensa. Oli sitten taas unohtunut poistaa ilmoitus ja välillä olen huomannut kiinnostavan jutun vasta vaikkapa 2kk ilmoituksen jättämisestä. Silloin voin jo epäillä artikkelin jo olevan poissa markkinoilta.
Toisaalta, mikset laita vaan että minä ostaisin tämän. Se ajaa ihan saman asian, mutta silloin myyjä luultavasti vastaisikin sinulle jotain.
Olet joko ostamassa tai et ole. Musta tai valkea. Ei ole mitään välimaastoa, jossa saatat ehkä ostaa, jos myyjä osaa vastata viiteen kompakysymykseesi oikein.
Parin kympin tuotteen kanssa ei jaksa puljata kauppoja montaa päivää, työssäkäyvälle vapaa-aika on arvokasta eikä sitä jaksa käyttää käytetyn tavaran myynnistä jankkaamiseen. Mene sinä ostamaan uusi kaupasta, jos ilmoitukseni tiedot ei riitä.
Kai se on monen mielestä kohteliaampaa kysyä "hei, onko tämä vielä saatavilla?" kuin ilmoittaa yksipuolisesti että "ostan tämän".
Ei ne oharit loppujen lopuksi sanamuodosta kiinni ole. Minulla on monta toteutunutta kauppaa, jotka ovat alkaneet ostajan "onko saatavilla" -kysymyksestä. Toisaalta on monta ostajaa, jotka ovat ilmoittaneet "ostaisin tämän" ja kadonneet kuin tuhka tuuleen. Osa kertoi jo osoitteensakin ja pyysi maksutietoja, mutta muutti sitten mielensä.
Minäkin myyjänä olen saanut "ostajalta" osoitetiedot valmiiksi, että maksavat kyllä. Eräskin sanoi, että maksoi juuri ja lähetti osoitteensa. Kyselin viikon päästä, että tarkistaisitko tilinumeron, jolle maksoit, kun ei näy vieläkään minulla. Ei kuulunut ostajasta enää mitään...
Eli siinä on usein kyse huijauksesta, että lähetäppä tuote mutten ole aikeissa edes maksaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksen vastaa tai lue? NYT ON KESÄLOMAKAUSI. Olin lomareissulla, vilkaisin sovellusta mutta en todellakaan ala mistään reissusta vastailemaan.
Itse asiassa alkoi yhden tuotteen osalta ketuttaa niin paljon kyselijät, että vaan poistin koko tuotteen myynnistä. Hyväkuntoinen 90e merkkilaukku josta paljon kuvia ja hinta 15e, ostaja alkoi tivaamaan että mikä siitä mielestäni tekee juuri tuon kuntoluokituksen ja onko siinä jotain piileviä tahroja tai kulumia jotka ei näy kuvissa. Laitoin laukun kasaan "mannerheimin lastensuojelukirppikselle menevät". Hakekoot sieltä jos kiinnostaa.
Miksi ihmeessä laitat ilmoituksen Toriin, jos et aio hoitaa myyntityötä?
Laita nyt edes siihen ilmoitukseen lisäys, että olet tietyn ajan kesälomalla ja silloin et myy yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksen vastaa tai lue? NYT ON KESÄLOMAKAUSI. Olin lomareissulla, vilkaisin sovellusta mutta en todellakaan ala mistään reissusta vastailemaan.
Itse asiassa alkoi yhden tuotteen osalta ketuttaa niin paljon kyselijät, että vaan poistin koko tuotteen myynnistä. Hyväkuntoinen 90e merkkilaukku josta paljon kuvia ja hinta 15e, ostaja alkoi tivaamaan että mikä siitä mielestäni tekee juuri tuon kuntoluokituksen ja onko siinä jotain piileviä tahroja tai kulumia jotka ei näy kuvissa. Laitoin laukun kasaan "mannerheimin lastensuojelukirppikselle menevät". Hakekoot sieltä jos kiinnostaa.
Laita nyt edes siihen ilmoitukseen lisäys, että olet tietyn ajan kesälomalla ja silloin et myy yhtään mitään.
Huh huh. En todellakaan kerro netissä, milloin olen lomamatkalla. Täällä on nyt jo yhteensä viesteissä vaadittu että myyjällä
pitää olla koko nimi, tarkka sijainti, ja lomamatkat ja lemmikit kerrottu ilmoituksissa. Myynnissä olevat tavarat näkeekin kivasti profiilista, onko pleikkaria ja kännykkää ja telkkaria tai koruja. Kuinka paljon helpommaksi asuntomurrot pitää vielä tehdä? Kerronko vielä minkä kiven alla on vara-avain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. En todellakaan kerro netissä, milloin olen lomamatkalla. Täällä on nyt jo yhteensä viesteissä vaadittu että myyjällä
pitää olla koko nimi, tarkka sijainti, ja lomamatkat ja lemmikit kerrottu ilmoituksissa. Myynnissä olevat tavarat näkeekin kivasti profiilista, onko pleikkaria ja kännykkää ja telkkaria tai koruja. Kuinka paljon helpommaksi asuntomurrot pitää vielä tehdä? Kerronko vielä minkä kiven alla on vara-avain?
Se vara-avain kyllä helpottaisi noutoa. Ei myyjän tartte olla paikalla, kun se kerran on niin raskasta.
Itseltäni jää nykyään väliin kaikki sellaiset kohteet joissa ainoa toimitusvaihtoehto on nouto. Vuorotyön vuoksi noudon järjesteleminen on itselleni haasteellista kun ei aina haluaisi sitä viikon ehkä ainoaa vapaapäivää ajella tavaroiden perässä. Nykyisillä polttoainehinnoilla nouto tulee useimmiten myös huomattavasti kalliimmaksi kuin lähetyskustannukset postin tai matkahuollon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules nyt oletko kuullut kameroista joita voi etäohjata ja seurata reaaliajassa. Tule tälle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torin ongelma on se, että ostajat kuvittelevat olevansa jotain kuninkaita ja että yksityinen myyjä on ikään kuin joku yritys jonka pitäisi pokkuroida asiakkaitaan.
Minusta vaikuttaa, että asia on ihan toisinpäin. Ylimielisen oloisia myyjiä. Ainakin kun näitä kommentteja lukee.
- " Siis en tosiaankaan kerro joillekin typerille ostajille minkä värinen myymäni tavara on. En mittaile enkä anna mitään muitakaan lisätietoja. Tämä yksi sumuinen heilahtanut kuva saa riittää!
Saakoot migreenin tai astmakohtauksen minun voimakkaista huuhteluaineista. "Jos on riski että saat hengenvaarallisen astmakohtauksen huuhteluaineista tai hamsterin läsnäolosta samassa taloudessa ostamiesi kenkien kanssa, torikauppa ei missään mielessä sovi sinulle. Minä myyjänä en voi ottaa vastuuta siitä, että käyttämäni pesuaine ja sen kaikki ainesosat sopii sinun nenällesi.
Siinä ilmoituksessa voi ihan hyvin mainita jos taloudessa on joku lemmikki.
Semmoisiakin kuvauksia näkee, että kerrotaan " pesty hajuusteettomilla, ei tupakoida eikä eläimiä ". Tämmöinen ilmoitus näyttää heti asialliselta ja varmasti tukee myyntiä!
Minulla itselläni ei ole vakavia allergioita. Välillä jännittää kyllä onko vaate pesty huuhteluainella. Ei hajun takia vaan siksi, että kaikki tekstiilit ei sitä kestä.
Jotenkin tylyä ajattelua, että allergisen täytyisi ostaa vain uutta kaupasta, koska kirppismyyjät ei viitsi muutamaa lisätietoa kertoa.
Ongelma on siinä, että sinä kyselijä olet jo etukäteen päättänyt, ettet osta ellei myyjä käytä täsmälleen samaa pesuainetta kuin sinä tai jos asunnossa on ollut hamsteri. Silti kyselet kymmeniltä myyjiltä ja tuhlaat kaikkien aikaa. Olisi sinultakin reilua että sanot heti, että ostat tuotteen vain jos tuote on pesty extra comfort allergy plus-aineella alle 30c lämpötilassa ja paita päällä ei ole paijattu koiria, jolloin myyjä voisi vastata vaan että näin on tai näin ei ole. Kaikenlaiset kompakysymykset, joilla yritetään kierrellen keksiä syitä olla ostamatta tuotetta, hukkaa kaikkien aikaa.
Tai sitten vaan ostat niistä ilmoituksista, joissa sanotaan ettei ole lemmikkitalous. Sinulla on rajoitus, joka rajoittaa sinun elämääsi. Älä pakota rajoitustasi muiden ongelmaksi.
Mä en ole kuvailemasi " kyselijä ".
Kuten jo kerroin, minulla ei ole allergioita, mutta ymmärrän silti jos joku ostaja tällaisia kysyy.
Ei ole minusta kovin suuri vaiva kirjottaa ilmoitukseen, että vaikka "koiratalous ".
Joskus olen kysynyt tarkennusta tuotteen väristä. Vaalean keltainen näyttää helposti kuvissa valkoiselta ja ruskea mustalta jne.
Luulin kerran ostaneeni yhden mustan esineen, oli se pettymys kun paketti saapui, että se olikin sitten tummanvihreä. Kuvassa näytti mustalta.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole tunnistautuneena torissa niin en osta mitään.
En todellakaan lähettäisi jonkun pankkitilille satasia jää ehkä saamatta tavara.
Oma nimi reilusti ilmoitukseen eikä mitään keksittyjä nikkejä.
Myyjille tiedoksi se ei ole hullu joka pyytää vaan...
Olin ostamassa pöytää ja kysyin ei kai ole ikean rimpula. Jos on en ole kiinnostunut. Myyjä alkoi selittämään joo on mutta pöytä maksoi paljon ja hyvä on. Sanoin uudelleen etten osta mitään ikean sontaa. Täysin kaatopaikka tavaraa. Taas myyjä alkoi seli seli. Huh huh sanon minä.
Otin oman nimeni pois ilmoituksista kun joku (minulle täysin tuntematon) ostaja pöllähti pihaan ostamaan astioita, ilmoittamatta etukäteen. Olisin halunnut olla etukäteen tietoinen, että on tulossa ja olisin voinut kaivaa astiat esille valmiiksi.
Olisin toki voinut olla myymättä, mutta halusin isosta astiastosta eroon. Oli epämiellyttävää jättää täysin outo ihminen omaan pihaan kuljeksimaan kun raahasin astioita näytille. Sisään en päästänyt, koska astiat olivat vaatehuoneen perälle pakattuna. Ja tietysti vielä alimmaisina kun olivat raskaita laatikoita.
Vierailija kirjoitti:
Itseltäni jää nykyään väliin kaikki sellaiset kohteet joissa ainoa toimitusvaihtoehto on nouto. Vuorotyön vuoksi noudon järjesteleminen on itselleni haasteellista kun ei aina haluaisi sitä viikon ehkä ainoaa vapaapäivää ajella tavaroiden perässä. Nykyisillä polttoainehinnoilla nouto tulee useimmiten myös huomattavasti kalliimmaksi kuin lähetyskustannukset postin tai matkahuollon kautta.
Yleensä huonekaluissa ja isoissa esineissä on "vain nouto". Kukaan ei ala sohvaa tai lipastoa tai pesukonetta tai polkupyörää lähettämään tai edes viemään näytille samalla paikkakunnalla, jos ostaja päättääkin oharoida eikä ostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole tunnistautuneena torissa niin en osta mitään.
En todellakaan lähettäisi jonkun pankkitilille satasia jää ehkä saamatta tavara.
Oma nimi reilusti ilmoitukseen eikä mitään keksittyjä nikkejä.
Myyjille tiedoksi se ei ole hullu joka pyytää vaan...
Olin ostamassa pöytää ja kysyin ei kai ole ikean rimpula. Jos on en ole kiinnostunut. Myyjä alkoi selittämään joo on mutta pöytä maksoi paljon ja hyvä on. Sanoin uudelleen etten osta mitään ikean sontaa. Täysin kaatopaikka tavaraa. Taas myyjä alkoi seli seli. Huh huh sanon minä.
Otin oman nimeni pois ilmoituksista kun joku (minulle täysin tuntematon) ostaja pöllähti pihaan ostamaan astioita, ilmoittamatta etukäteen. Olisin halunnut olla etukäteen tietoinen, että on tulossa ja olisin voinut kaivaa astiat esille valmiiksi.
Olisin toki voinut olla myymättä, mutta halusin isosta astiastosta eroon. Oli epämiellyttävää jättää täysin outo ihminen omaan pihaan kuljeksimaan kun raahasin astioita näytille. Sisään en päästänyt, koska astiat olivat vaatehuoneen perälle pakattuna. Ja tietysti vielä alimmaisina kun olivat raskaita laatikoita.
Sama. Olen toiminimi pienyrittäjä, ja valtio on katsonut aiheelliseksi että osoitteeni saa nimelläni selville kuka vain. Joten en halua, että se kuka haluaisi saada ne myymäni puutarhatuolit ja grillin ilmaiseksi, voi googlata missä ne sijaitsevat ja hakea tuolit pihasta kun en ole kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä huonekaluissa ja isoissa esineissä on "vain nouto". Kukaan ei ala sohvaa tai lipastoa tai pesukonetta tai polkupyörää lähettämään tai edes viemään näytille samalla paikkakunnalla, jos ostaja päättääkin oharoida eikä ostakaan.
Itse ostan mainitsemasi tuotteet ja vaatteet uutena kaupasta, Torissa kyse on kohdallani lähinnä pikkutavarasta ja keräilyesineistä.
Luin ketjun läpi. Tulipa sellainen kuva, että tori-sivustolla ei kannata myydä alle 100e arvoisia esineitä, jos parin euron tavarasta joutuu tuollaiseen hulabaloohon ja viestisirkukseen mukaan.
Aikanaan keltaiset sivut toimi hyvin. "Myydään leivänpaahdin 40mk". Ja lauantaina joku haki sen leivänpaahtimen. Ei kyselty kuljetusta eikä väriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekstissä on, että vain postitus, niin noutomahdollisuutta kysyville en edes vastaa.
Olen aina ihmetellyt näitä "vain postitus" -ilmoituksia.
Mikä tähän on syynä? Olisi mukava tietää.
Itselläni tuli vastaan tällainen "ei postitusta" -ilmoitus, mutta kun asuin samalla paikkakunnalla niin rohkenin kysyä 2 euron tuotteelle noutomahdollisuutta. Ei käynyt, 7e olisi pitänyt maksaa postikuluja. Katsoin sitten myyjän muutkin ilmoitukset josko löytyisi jotain muutakin ostettavaa. En sitten ostanutkaan mitään kun myyjällä oli "ammattimaiset" sivut eli sadoittain UUSIA myyntikohteita. Myyjä siis tilasi askartelutarvikkeita yms varta vasten myyntiin. Hinnat olivat hiukan edullisempia kuin rehellisissä kaupoissa, jotka maksavat veronsa ym maksut.
Tämä oli Tampereella. Tosin viestittelyssä selvisi, että paikka oli Lempäälä tai joku muu, eli ei uskaltanut edes paikkakuntaa laittaa rehellisesti.
Varmasti tuo jo aiemmin mainittu ostajien ohareiden tekeminen, mutta myyjällä on ehkä ollut myös jokin pelottava kokemus ostajasta. Itsellänikin on kokemus, joka sai miettimään kahdesti, haluanko kertoa kotiosoitettani kenellekään tietämättä etukäteen millainen sekopää siellä toisessa päässä on. Tämä minun pelottava kokemukseni oli pelkästään viesteissä, puistattaa ajatellakin että hän olisi tietänyt missä asun.
Minä lopetin tavaran myymisen noudolla, kun yhtä pikkujakkaraa tuli hakemaan kaksi humalassa/päihteissä olevaa silkkipusakkaa käyttävää miestä.
T. Nainen34
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun läpi. Tulipa sellainen kuva, että tori-sivustolla ei kannata myydä alle 100e arvoisia esineitä, jos parin euron tavarasta joutuu tuollaiseen hulabaloohon ja viestisirkukseen mukaan.
Aikanaan keltaiset sivut toimi hyvin. "Myydään leivänpaahdin 40mk". Ja lauantaina joku haki sen leivänpaahtimen. Ei kyselty kuljetusta eikä väriä.
Ennen oli kaikki paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitää olla koko nimi, tarkka sijainti, ja lomamatkat ja lemmikit kerrottu ilmoituksissa. Myynnissä olevat tavarat näkeekin kivasti profiilista, onko pleikkaria ja kännykkää ja telkkaria tai koruja. Kuinka paljon helpommaksi asuntomurrot pitää vielä tehdä? Kerronko vielä minkä kiven alla on vara-avain?Se vara-avain kyllä helpottaisi noutoa. Ei myyjän tartte olla paikalla, kun se kerran on niin raskasta.
Meillä on sähkölukko.
Kerron koodin ostajalle ja hän saa hakea tuotteen eteisestä kun olen töissä.
Vierailija kirjoitti:
Se oli Keltainen Pörssi.
Keltaiset sivut olivat puhelinluettelon yrityssivut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitää olla koko nimi, tarkka sijainti, ja lomamatkat ja lemmikit kerrottu ilmoituksissa. Myynnissä olevat tavarat näkeekin kivasti profiilista, onko pleikkaria ja kännykkää ja telkkaria tai koruja. Kuinka paljon helpommaksi asuntomurrot pitää vielä tehdä? Kerronko vielä minkä kiven alla on vara-avain?Kuules nyt oletko kuullut kameroista joita voi etäohjata ja seurata reaaliajassa. Tule tälle päivälle.
Eipä ne kamerat hirveästi auta. Poliisi ei lähde murtovarkaita ottamaan kiinni pillit päällä yksityishenkilöiden asuntoihin tehdyissä murroissa elleivät satu muutenkin olemaan alueella vaikka soittaisit hätäkeskukseen kameran kuvan perusteella. Sitten kun ehtivät paikalle niin kirjaavat tilanteen ylös.
Enimmäkseen torin kaupat pelittää, mutta isoon määrään mahtuu kaikenlaista.
Varmasti tuo jo aiemmin mainittu ostajien ohareiden tekeminen, mutta myyjällä on ehkä ollut myös jokin pelottava kokemus ostajasta. Itsellänikin on kokemus, joka sai miettimään kahdesti, haluanko kertoa kotiosoitettani kenellekään tietämättä etukäteen millainen sekopää siellä toisessa päässä on. Tämä minun pelottava kokemukseni oli pelkästään viesteissä, puistattaa ajatellakin että hän olisi tietänyt missä asun.