Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori-sovelluksen myyjät ei lue viestejään

Vierailija
04.07.2023 |

Miksi niin monet myy torissa, mutteivat lue viestejään? Miten tähän ilmiöön voisi puuttua?
Itselläni 5 tuoreinta keskustelua ovat tällaiset: olen kirjoittanut monta viestiä, mutta niitä ei lueta. Joissain on mennyt päiviä, joissain jopa viikko.
Näistä tulee todella ikävä olo!
Eikö kaikilla myyjillä ole sovellusta? Sehän antaa ilmoituksen kun joku on kirjoittanut sinulle.

Voisiko käyttöehtoihin lisätä muustutuksen, et ilmoittamalla sitoudut lukemaan viestisi ja vastaamaan sinulle kirjoittaneille.

Onko jollain tullut yhtä paha mieli?

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torin ongelma on se, että ostajat kuvittelevat olevansa jotain kuninkaita ja että yksityinen myyjä on ikään kuin joku yritys jonka pitäisi pokkuroida asiakkaitaan.

Minusta vaikuttaa, että asia on ihan toisinpäin. Ylimielisen oloisia myyjiä. Ainakin kun näitä kommentteja lukee.

- " Siis en tosiaankaan kerro joillekin typerille ostajille minkä värinen myymäni tavara on. En mittaile enkä anna mitään muitakaan lisätietoja. Tämä yksi sumuinen heilahtanut kuva saa riittää!

Saakoot migreenin tai astmakohtauksen minun voimakkaista huuhteluaineista. "

Vierailija
42/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin ei tule ilmoitusta viesteistä sovellukseenkaan. Mullekki joskus vaan tulee semmonen pallero sovelluskuvakkeen viereen eikä sitä näe jos ei erikseen käy katsomassa.

Siitä viestistä tulee ilmoitus sähköpostiin, siitä huomaa kyllä nopeasti, että Toriin tullut viesti.

Ja jos jollekin ei sitä tule (en enää muista pitikö se erikseen täpätä rasti ruutuun), niin tämä saisi olla pakollinen.

Tori-tili on tehty höpösähköpostilla, jonne tulee 37 muutakin mainosta ja hömppäviestiä. Ei niitä sieltäkään kukaan lue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta myyvänä osapuolena olen huomannut että ostajat eivät vastaa tai jopa ghostaavat. Silleen ikävä että ei tiedä voiko pistää tuotteen seuraavalle halukkaalle vai ei.

Vierailija
44/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa näkee onko viesti luettu. Tämä aloitus koski sitä, että myyjä ei edes lue viestejä. Tämä teille jotka ilmoititte, että ette vastaa tietynlaisiin viesteihin.

Vierailija
45/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole tunnistautuneena torissa niin en osta mitään.

En todellakaan lähettäisi jonkun pankkitilille satasia jää ehkä saamatta tavara.

Oma nimi reilusti ilmoitukseen eikä mitään keksittyjä nikkejä.

Myyjille tiedoksi se ei ole hullu joka pyytää vaan...

Olin ostamassa pöytää ja kysyin ei kai ole ikean rimpula. Jos on en ole kiinnostunut. Myyjä alkoi selittämään joo on mutta pöytä maksoi paljon ja hyvä on. Sanoin uudelleen etten osta mitään ikean sontaa. Täysin kaatopaikka tavaraa. Taas myyjä alkoi seli seli. Huh huh sanon minä.

Vierailija
46/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torin ongelma on se, että ostajat kuvittelevat olevansa jotain kuninkaita ja että yksityinen myyjä on ikään kuin joku yritys jonka pitäisi pokkuroida asiakkaitaan.

Minusta vaikuttaa, että asia on ihan toisinpäin. Ylimielisen oloisia myyjiä. Ainakin kun näitä kommentteja lukee.

- " Siis en tosiaankaan kerro joillekin typerille ostajille minkä värinen myymäni tavara on. En mittaile enkä anna mitään muitakaan lisätietoja. Tämä yksi sumuinen heilahtanut kuva saa riittää!

Jos on riski että saat hengenvaarallisen astmakohtauksen huuhteluaineista tai hamsterin läsnäolosta samassa taloudessa ostamiesi kenkien kanssa, torikauppa ei missään mielessä sovi sinulle. Minä myyjänä en voi ottaa vastuuta siitä, että käyttämäni pesuaine ja sen kaikki ainesosat sopii sinun nenällesi.

Vierailija
47/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin ei tule ilmoitusta viesteistä sovellukseenkaan. Mullekki joskus vaan tulee semmonen pallero sovelluskuvakkeen viereen eikä sitä näe jos ei erikseen käy katsomassa.

Siitä viestistä tulee ilmoitus sähköpostiin, siitä huomaa kyllä nopeasti, että Toriin tullut viesti.

Ja jos jollekin ei sitä tule (en enää muista pitikö se erikseen täpätä rasti ruutuun), niin tämä saisi olla pakollinen.

Tori-tili on tehty höpösähköpostilla, jonne tulee 37 muutakin mainosta ja hömppäviestiä. Ei niitä sieltäkään kukaan lue.

Tuskin kukaan on tehnyt Tori-tiliä muulla, kuin omalla, käytössään olevalla sähköpostillaan.

Hölmöä se olisikin.

Vierailija
48/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luonnehäiriöisiä myyjiä riittää Torissa vaikka muille jakaa mutta törmäsin juuri niin mukavasti muotoiltuun ilmoitukseen että teki mieli ostaa vaikka tuote ei ollutkaan ihan sopiva.

Iänäkuisen "tinkijät vıyttuun ja kaikki kulut ostajalle"-haistatuksen sijaan ilmoituksessa kerrottiin ystävällisesti että hinta sisältää postituksen Suomeen mutta jos pääset hakemaan niin sovitaan alennus hinnasta.

Sama lopputulos hinnassa mutta valtava ero asenteessa.

Olen itsekin joskus myynyt vain postitettuna jotain halpaa jonka perässä juoksevaa sakkia en ovelleni halua ja laittanut silloin hintaan postikulut mukaan mutta miksi ihmeessä aniharva tekee tätä vaikka asuu 1000 asukkaan paikkakunnalla 200km päässä lähimmästä kaupungista jossa tuotteellee voisi olla kysyntää.

Vierailija
49/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lähettäisi jonkun pankkitilille satasia jää ehkä saamatta tavara.

Oma nimi reilusti ilmoitukseen eikä mitään keksittyjä nikkejä.

Myyjille tiedoksi se ei ole hullu joka pyytää vaan...

Olin ostamassa pöytää ja kysyin ei kai ole ikean rimpula. Jos on en ole kiinnostunut. Myyjä alkoi selittämään joo on mutta pöytä maksoi paljon ja hyvä on. Sanoin uudelleen etten osta mitään ikean sontaa. Täysin kaatopaikka tavaraa. Taas myyjä alkoi seli seli. Huh huh sanon minä.

Meidän kaupat eivät sitten ikinä kohtaa, ja varmaan hyvä niin. Minä en anna henkilötunnustani kansainväliselle kauppapaikalle, joka ei tee tietosuojailmoitusta Suomeen, ja myy käyttäjätietoja osana liiketoimintaansa.

Vierailija
50/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan on tehnyt Tori-tiliä muulla, kuin omalla, käytössään olevalla sähköpostillaan.

Hölmöä se olisikin.

Minulla on kolme sähköpostia: oma käytössä oleva posti, työsähköposti, ja vanha hotmail, jonne laitan menemään kaikki nettitilit ynnä muun tuthan sälän, tätä en lue koskaan. Esim. torimyynnistä yhdestä tavarasta tulee jo tekovaiheessa monta turhaa ilmoitusta sähköpostiin.

Vierailija
51/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä kaikki kotona sinullakaan jos et vaivaudu tarkistamaan mitä myyjällä on tarjolla.

Kyllä jopa Ikeassa on laadukkaita kokopuusta tehtyjä huonekaluja joiden vika on tietenkin siinä että ne maksavat ihan yhtä paljon kuin muuallakin joten niitä ei hirveästi kannata pitää valikoimassa. Vain se hunajakennopahvista tehty skeida on halpaa.

Vierailija
52/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekstissä on, että vain postitus, niin noutomahdollisuutta kysyville en edes vastaa.

Olen aina ihmetellyt näitä "vain postitus" -ilmoituksia. 

Mikä tähän on syynä? Olisi mukava tietää.

Itselläni tuli vastaan tällainen "ei postitusta" -ilmoitus, mutta kun asuin samalla paikkakunnalla niin rohkenin kysyä 2 euron tuotteelle noutomahdollisuutta. Ei käynyt, 7e olisi pitänyt maksaa postikuluja. Katsoin sitten myyjän muutkin ilmoitukset josko löytyisi jotain muutakin ostettavaa. En sitten ostanutkaan mitään kun myyjällä oli "ammattimaiset" sivut eli sadoittain UUSIA myyntikohteita. Myyjä siis tilasi askartelutarvikkeita yms varta vasten myyntiin. Hinnat olivat hiukan edullisempia kuin rehellisissä kaupoissa, jotka maksavat veronsa ym maksut. 

Tämä oli Tampereella. Tosin viestittelyssä selvisi, että paikka oli Lempäälä tai joku muu, eli ei uskaltanut edes paikkakuntaa laittaa rehellisesti.

Vierailija
53/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuvittelet että saat jotain turvaa siitä että yhden tuotteen myyntiä varten eilen perustettu tili on "tunnistautunut" verrattuna siihen että minun tilini on ollut olemassa yhdeksän vuottaa niin toivotan onnea valitsemallasi uralla.

Vierailija
54/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalta osaltani voin sanoa, että lopetin noutomahdollisuuden tarjoamisen ostajien ohareiden vuoksi. Niin monet oharit tehtiin, että totesin postituksen olevan ainoa järkevä tapa toimia.

Vierailija
55/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekstissä on, että vain postitus, niin noutomahdollisuutta kysyville en edes vastaa.

Itselläni tuli vastaan tällainen "ei postitusta" -ilmoitus, mutta kun asuin samalla paikkakunnalla niin rohkenin kysyä 2 euron tuotteelle noutomahdollisuutta. Ei käynyt, 7e olisi pitänyt maksaa postikuluja. Katsoin sitten myyjän muutkin ilmoitukset josko löytyisi jotain muutakin ostettavaa. En sitten ostanutkaan mitään kun myyjällä oli "ammattimaiset" sivut eli sadoittain UUSIA myyntikohteita. Myyjä siis tilasi askartelutarvikkeita yms varta vasten myyntiin. Hinnat olivat hiukan edullisempia kuin rehellisissä kaupoissa, jotka maksavat veronsa ym maksut. 

Tämä oli Tampereella. Tosin viestittelyssä selvisi, että paikka oli Lempäälä tai joku muu, eli ei uskaltanut edes paikkakuntaa laittaa rehellisesti.

"Vain postitus" = minä vien tavaran postiin, ja siihen menee 5 minuuttia kauppareissulla.

Noin puolet noutokauppoja sopivista vaan oharoi ilmoittamatta, ei osaa kelloa, tulee tunnin myöhässä, sekoilee päivistä, ja tulee hakemaan bussikyydillä astianpesukonetta. Siksi "vain postitus".

Vierailija
56/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on riski että saat hengenvaarallisen astmakohtauksen huuhteluaineista tai hamsterin läsnäolosta samassa taloudessa ostamiesi kenkien kanssa, torikauppa ei missään mielessä sovi sinulle. Minä myyjänä en voi ottaa vastuuta siitä, että käyttämäni pesuaine ja sen kaikki ainesosat sopii sinun nenällesi.

Siinä ilmoituksessa voi ihan hyvin mainita jos taloudessa on joku lemmikki.

Semmoisiakin kuvauksia näkee, että kerrotaan " pesty hajuusteettomilla, ei tupakoida eikä eläimiä ". Tämmöinen ilmoitus näyttää heti asialliselta ja varmasti tukee myyntiä!

Minulla itselläni ei ole vakavia allergioita. Välillä jännittää kyllä onko vaate pesty huuhteluainella. Ei hajun takia vaan siksi, että kaikki tekstiilit ei sitä kestä.

Jotenkin tylyä ajattelua, että allergisen täytyisi ostaa vain uutta kaupasta, koska kirppismyyjät ei viitsi muutamaa lisätietoa kertoa.

Vierailija
57/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa näkee onko viesti luettu. Tämä aloitus koski sitä, että myyjä ei edes lue viestejä. Tämä teille jotka ilmoititte, että ette vastaa tietynlaisiin viesteihin.

ToriAppi lähettää esikatselun viestistä, siitä jo näkee, onko ostaja ostamassa vai kyselemässä turhia. Ostajille vastaan kyllä heti. Kyselijät saattaa olla lukematta hamaan loppuun.

Vierailija
58/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä annoin erästä tuotetta ilmaiseksi, ihan vaan että sovitaan nouto ja piste. Tuli kaiken maailman pitkää nyyhkytarinaa, että miks hän tarvitsee tämän tuotteen, ja sitten kun vastasin niin ei kuulunutkaan enää mitään. Kirjotteleeko nämä ihan vaan huvikseen.

Minäkin annoin Torin kautta repun, jonka siis hakija olisi helposti kantanut itse kotiinsa. Mutta ei, minun olisi pitänyt viedä reppu yli 35km päähän eli annetun repun mukana olisi pitänyt lahjoittaa yli 70km bensat... Olisin toimittanut repun työmatkalla 10km lähemmäs, josta kulki kaupungin bussireitti. Ei kelvannut reppu enää, ovelle olisi pitänyt kuskata. Varmaan nostaa selkäänkin valmiiksi?

Vierailija
59/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha vastailla, koska kaikkien mittailujen ja lisäkuvaamisten jälkeen ostaja katoaa.

Vierailija
60/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ilmoituksessa voi ihan hyvin mainita jos taloudessa on joku lemmikki.

Semmoisiakin kuvauksia näkee, että kerrotaan " pesty hajuusteettomilla, ei tupakoida eikä eläimiä ". Tämmöinen ilmoitus näyttää heti asialliselta ja varmasti tukee myyntiä!

Minulla itselläni ei ole vakavia allergioita. Välillä jännittää kyllä onko vaate pesty huuhteluainella. Ei hajun takia vaan siksi, että kaikki tekstiilit ei sitä kestä.

Jotenkin tylyä ajattelua, että allergisen täytyisi ostaa vain uutta kaupasta, koska kirppismyyjät ei viitsi muutamaa lisätietoa kertoa.

Ongelma on siinä, että sinä kyselijä olet jo etukäteen päättänyt, ettet osta ellei myyjä käytä täsmälleen samaa pesuainetta kuin sinä tai jos asunnossa on ollut hamsteri. Silti kyselet kymmeniltä myyjiltä ja tuhlaat kaikkien aikaa. Olisi sinultakin reilua että sanot heti, että ostat tuotteen vain jos tuote on pesty extra comfort allergy plus-aineella alle 30c lämpötilassa ja paita päällä ei ole paijattu koiria, jolloin myyjä voisi vastata vaan että näin on tai näin ei ole. Kaikenlaiset kompakysymykset, joilla yritetään kierrellen keksiä syitä olla ostamatta tuotetta, hukkaa kaikkien aikaa.

Tai sitten vaan ostat niistä ilmoituksista, joissa sanotaan ettei ole lemmikkitalous. Sinulla on rajoitus, joka rajoittaa sinun elämääsi. Älä pakota rajoitustasi muiden ongelmaksi.